Nemcsak a magyar szinglik vesztesek, világszerte jobban járnak a gyerekesek

2016. április 30. 09:18 - Napi Csárt

A családi adókedvezmény jelentős segítséget ad a magyar családoknak, ugyan igazán sokat a három gyerek után kapott kedvezmény ad, azonban már az egy gyerekesek is jól járnak vele. Náluk a munkát terhelő adók és járulékok 35,3 százalékát teszik ki a munkaadó ráfordításának, míg a gyermektelen egyedülállóknak 49 százalékos terhet kell fizetni.

Ez a különbség egyébként az OECD legtöbb országában fennáll, egy kivétellel, Chilében ugyanis nincs eltérés a jövedelmekben. A legjobban egyébként Svájcban járnak az egy gyermekesek, náluk a terhek kevesebb mint felét kell megfizetni, ha van egy gyermekünk, mintha egyedülállók lennénk. szinglik.jpg

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr488672340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.05.01. 04:19:56

Megoldás: jóléti állam megszüntetése. Nincs nyugdíj, majd a gyereked eltart vagy amit összekapartál magadnak életed során. Viszont így lehetne adókat csökkenteni, megszüntetni, jutna pénz a családokban a gyerekekre. A szinglikre nem kell rátolni a mások gyerekeinek felnevelési költségeit, de állami nyugdíjat se kaphasson senki. Eltart a saját megtakarításod vagy a gyerekeid.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.05.01. 06:19:47

@karandash: Erről van szó.

Persze ezzel nem lehetne szavazatokat venni, így egy populista, szocialista demokráciában lehetetlen.

luis5 2016.05.01. 07:20:15

A gyerekneveles olyan terhekkel jar amiért joggal adnak kedvezményt mindenhol mivel a gyerek fogja megtermelni a szingli nyugdíjat is. Kivéve a megélhetési gyerekszulest de ezt mindenki tudja...

Haloperidol 2016.05.01. 07:52:53

Jogos a gyereknevelésért járó adókedvezmény. A gyerekek így is sokkal nagyobb ráfordítást jelentenek nem csak anyagi, hanem minden más tekintetben is. Egy szinglinek csak magára kell költenie, ő azzal tud a társadalom jövőjéhez hozzájárulni, ha több adott fizet, ha már a reprodukcióban nem vesz részt.

odamondó 2016.05.01. 08:02:01

@karandash: ezzel egy baj van. Én 100% biztos vagyok benne, hogy a cégek szépen fizetést csökkentenének azzal érvelve, hogy hát eddig is megéltél 90nettóból... Ez olyan mint, hogy a csok is lószart se ér ha a piac másnap lereagálta egy 10 milliós árnövekedéssel.

macihagyma 2016.05.01. 08:30:24

Nem a szingli fizet többet, hanem én kevesebbet. Amúgy tudtommal az egy-két gyerekes 10-20 ezerrel fizet kevesebb adót. Nekem 3 van

constantinus (törölt) 2016.05.01. 09:09:58

A címben 2 durva hiba van. 1. Az adókedvezmény a szingliknek is jár, ha gyereket nevelnek. 2. Vesztesnek lenni nem adózási kérdés, az 1 főre jutó jövedelem - milyen meglepő - a gyerekeseknél lényegesen kisebb.

aranea 2016.05.01. 09:26:37

Mindenki finanszírozza a saját hobbiját, állami támogatás nélkül. Nyögdíj meg már a mai 40-eseknek sem lesz, nem sokan fogják ugyanis megérni a 99 éves kort :(

egysmás 2016.05.01. 09:28:53

@karandash: Akkor kell megszüntetni a jóléti államot, amikor sosem látott mértékben bővül az ipari kibocsájtás és egyszerűen nincs szükség az élőmunkára.

Jah.

inebhedj - szerintem 2016.05.01. 09:40:08

@aranea:

Igen, akár így is megfogalmazható annak az oka, hogy miért kisebb a gyermektelenek adókedvezménye, bár nem teljesen polkorrekt, lévén, ha többség kedvtelésből kerüli is, azért nem mindenki hobbiból nem vállal gyereket, előfordul, hogy egészségügyi oka van.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.05.01. 10:10:56

@luis5: "Kivéve a megélhetési gyerekszulest de ezt mindenki tudja.."

Ilyen nincs is, ezt mindenki tudja, mert abból a havi 12 ezer forintból pont csak megélni nem lehet.

A probléma éppenséggel fordított, az árja magyarok nem hajlandók se házasodni, se szülni, mert a fizetésükből nem akarnak a gyerekre áldozni, az állam meg nem ad nekik annyi segélyt, hogy ingyenben legyen a gyerek.

2016.05.01. 10:27:30

@Haloperidol:
Attól, hogy nagyobb a költsége, miért lenne jogos? Most akkor kinek szülöd a gyereket, az államnak? Onnantól kezdve, hogy az állam támogatja a gyerekvállalást, joggal érzi, hogy megmondhassa, hogyan neveld a gyerekedet, hiszen a cechet részben az állam állja. Pontosan ez a baj a gyerekvállalás állami támogatásával. Teljesen máshogy fogja nevelni egy olyan szülő a gyerekét, aki 100%-ban maga gazdálkodta ki a költségeit, mint aki részben az államtól kapta (a legrosszabb persze ha teljesen az államtól kapta). Az államnak sajnos nem érdeke atőle független középosztály létrejötte...

egysmás 2016.05.01. 10:33:28

@nagybalfasz: Az államnak is lesz haszna a gyerekből. Ebből a haszonból csurgat egy kicsit vissza a szülőnek.

A független középosztály pont a gyerektelen embereket jelenti.
Azokat, akik szarhatnak mindenre, ha nem tetszik a helyzet, elköltözhetnek egy másik országba, vagy kivonulhatnak az erdőbe csövezni.
Gyerekkel ez már macerásabb.

2016.05.01. 22:24:03

@egysmás:
Nem, nem azt jelenti. Hanem azt, hogy maguk teremtik meg anyagiakat a céljaikhoz, így a gyerekvállaláshoz is. Úgy, hogy tanulnak, fejlődnek, tesznek az előbbre jutásért. Így anyagilag nincsenek állam függésben.

Ráadásul az ilyen szülők gyerekei is nagy eséllyel több értéket hoznak létre, tehát ha az állam nem adná az ilyen-olyan támogatásokat a gyerekvállalásért, hosszútávon ugyan nem feltétlenül születne sok gyerek, de az értelmesebb családokba születne.

2016.05.01. 22:28:27

@egysmás:
Egyébként simán elköltözhetnének családok is másik városba/országba, egyáltalán nem igaz, hogy a gyerekeknek ez akkora törés lenne. Csak akkor törés, ha a szülők is így fogják fel, és ezt a szellemet sugallják. Az USA-ban simán előfordul, hogy 1000 km-el odébb költöznek egész családok, ha a szülőknek ott jobbak a lehetőségeik. Nyilván ezt egy átlag magyarnak nehéz megértenie, mert sokan a 3. generáció után is gyütmenntnek, gyökértelennek nevezik azokat akiknek az ősei másik városból költöztek.

constantinus (törölt) 2016.05.02. 03:16:15

Az állam nem önmagáért van. Filozófiai kérdés, hogy egy közösségnek, társadalomnak reprodukálnia kell-e önmagát, a biológiai kódunkban ez van, a társadalmi intézményrendszert meg közösen formáljuk. Ezek alapján, aki volt gyerek és idős korábam szándékozik visszavonulni, jobban teszi, ha kiveszi a részét a költségekből IS.

egysmás 2016.05.02. 06:40:41

@nagybalfasz: Amerikában ezer kilométerrel odébb ugyanolyan nyelven beszélnek.

Az értelmes családokba születő gyerekek nem a gyerekvédelmi támogatásoktól függenek, hanem a tb támogatott fogamzásgátlástól.

2016.05.02. 06:45:47

@egysmás:
A nyelv pont nem a gyerekeknek jelent komoly akadályt, mert ők sokkal fogékonyabbak egy új nyelv megtanulására, ha más nyelvű környezetbe kerülnek.

2016.05.02. 06:50:06

@egysmás:
Amúgy a fogamzásgátlás nem tb támogatott. Van olyan, ami fogamzásgátló is, és felírható tb támogatottan is, de csak más indikációra, de nem tudok róla, hogy ezzel tömegesen trükköznének.

Gazz 2016.05.24. 15:07:49

@karandash: És ha felnőtt korában meghal a gyereked, vagy lerokkan, akkor mehetsz a híd alá..
süti beállítások módosítása