Nincs túl sok fegyvere a magyaroknak: jó ez nekünk?

2016. május 13. 12:58 - Napi Csárt

Nincs semmi veszve: hamarosan lehet egy fegyvergyárunk

A vita állandó arról, hogy a fegyvertartás laza engedélyezése vajon növeli vagy csökkenti a lőfegyverrel elkövetett visszaéléseket. Az viszont biztos, hogy ezt Európa-szerte másként kezelik. A 100 főre eső lőfegyverek száma Svájcban a legmagasabb, itt 45,7 jut 100 lakosra. Nincs sokkal lemaradva Finnország, illetve Szerbia sem, ezekben az országokban 45,3, illetve 37,8 a fegyverek aránya. Hazánkban 5,5 az arány, és Európa túlnyomó részén 10 alatt marad a mutató. A magyar adat egyébként annak fényében is érdekes, hogy a kormány fegyvergyárat szeretne felhúzni hazánkban.
number-of-guns-per-capita1.jpg

A témáról részletesen a Jakub Marian oldalon olvashatsz.

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr588713750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

espada 2016.05.13. 13:50:34

Szerintem 100 lakosra jut itthon 5.5 fegyver. nem 100ezer lakosra 5.5...

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2016.05.13. 13:54:38

Nos igen,oda van írva, de olvasni nem tudnak:) A másik, hogy Svájcban elvileg állampolgár jogod..innentől kezdve érdekes lenne, ha csak 100 ezer emberre jutna ennyi.

masada 2016.05.14. 10:54:43

Tehat ahol tobb fegyver van ott jobb elni? Torokorszag, Ukrajna, Bulgaria, Gorogorszag? Mekkora fasz kovetkeztetes.
Svajc es Finnorszag...ne is almodjunk arrol hogy Magyarorszag ezen orszagok koze tartozik..Szerbia esete pedig vilagos.

bandiras2 2016.05.14. 11:09:22

A lőfegyverek korlátozása csakis és kizárólag a bűnözőnek jó.
A civilizációt a fegyver tette lehetővé. Pl: Volt egy csapat rendes ember, akik falut építettek, évekig dolgoztak, tartalékokat képeztek, és kis szabad idejükben farigcsáltak, daloltak, díszes dolgokat csináltak a maguk örömére. Majd lejött a hegyről egy csapat kigyúrt felfegyverzett geci, szétcsapták a civilizációkezdeményt, leölték a férfiakat, megerőszakolták a lányokat asszonyokat, vittek amit tudtak, és felgyújtották a maradékot. Aki azt képzeli hogy az emberiség érdemben megváltozott a fenti példa óta, az klinikai esete a retardáltságnak. Lásd iszlám állat. Az erős elveszi, ha nincs fegyveresen féken tartva.
Samuel Colt. A nagy egyenlítő. Mert egy 50 Kg filozófia professzornak menyi esélye van túlélni egy csapat kigyúrt késes bűnözőgecit? Kb semmi. De Samuel Colt adott neki pontosan 6 esélyt. És a kigyúrt bűnözőgecik nem képesek megítélni a siker valószínűségét, mert nem tudni hogy melyik polgárnál van fegyver. Bármely támadás azonnal halálos következményt jelenthet rá. Amelyik kicsit is intelligensebb, az elmegy dolgozni, a több előbb utóbb megdöglik. És ez így van jól.
Egy vadállat számára az összes vadászat abszolút siker kell hogy legyen. Nem engedheti meg magának a érülést. Egy oroszlán ha legyakja a bivalyt, és közben a bivaly letapossa a mancsát, akkor az oroszlán még egyszer jóllakik a bivalyból, és aztán éhen veszik. Onnantól hogy mindenkinél van fegyver, nincsenek gyengék, és a vadászat halált jelent nagyon hamar.
A fegyverek tiltása kommunsta-zsidó ötlet. Hogy a naaagy világmegváltó kommunista társadalomátalakítást véghezvihessék, le kellett fegyverezni a lakosságot. Ezt a közbiztonság ürügyével tették meg. Miután a fegyverektől megfosztották a lakosságot, mindjárt kockázatmentesen lehetett kivonulni éjjel a CSEKA NKVD GESTAPO ÁVH és társainak a védtelen osztályellenségeket letartóztatni, és lemészárolni, Marx oltárán feláldozni.
A fegyvertelen embert csak egy apró vonal választja el a rabszolgaságtól.
Egy szabad embernek 3 féle fegyverre van szüksége:
1: Pisztoly, amit rejtve viselhet. Cél: utcai bűnözők ellen. (azért rejtett, mert így lehetetlen megítélni ki agyenge-védtelen).
2: Puskák. Sörétes és golyós. Cél: Otthonvédelem. Egy rendesen felfegyverzett lakóépületet öngyilkosság megtámadni. Ha az otthonok túlnyomó része rendelkezik fegyverrel, a betőréses bűncselekmények nagyon hamar megszűnnek, mert kihal az elkövetői réteg.
3: gépkarabély. Cél: Az állam elleni védekezésül. Képzelj el egy államot, ahol MINDENKINEK van otthon gépkarabély(svájc, izrael). Mi az amit a kúrmány megtehet a néppel büntetlenül? (2006 rendőterror, tömegbelövés 56, stb). Ezért. Egy erősen felfegyverzett lakosságban is létezik fegyveres bűncselekmény, de teljesen más jellegű.
Hasonlítsuk pl Detroit-Texas
Detroit: A fegyvertartás nagyon erősen korlátozott, de csak a jogkövető polgárok részére. Ez a bűnözőkre természetesen nem vonatkozik. Évente több 100 ember hal meg az utcán különféle fegyveres rablásban, területi bandaháborúban. A nem gyilkossággal végződő"szerencsés" esetek száma sokkal magasabb.
Texas: Béke van. Bűnözés gyakorlatilag nincs, hiszen öngyilkosság. Persze minden évre jut egy ámokfutó, aki lelő egy tucat embert. EGÉSZ TEXASBAN. mindeközben Detroitban folyamatos a háború a védtelen áldozatok, és a felfegyverzett bűnözőgecik között. Melyik helyen szeretnél élni?

val 2016.05.14. 11:11:16

"Nincs túl sok fegyvere a magyaroknak: jó ez nekünk?"

Ki az a "nekünk"?
És "magyarok" alatt a magyarországi lakosságot értitek?

A dolgot kicsit át kell fogalmazni: Az, hogy a cigányoknak nincs túl sok fegyvere (a szamurájkardok kivételével), az nekünk, magyaroknak kifejezetten jó.
Másfelől az, hogy a törvény éber őrei a traffipaxozáson kívül mást nem igen csinálnak hatékonyan, elég borús kilátásokat teremt.

BobAlice 2016.05.14. 11:12:09

Svájchoz hozzá kell tenni, hogy a fegyverek magas száma az általános hadkötelezettség miatt van. Akik túlestek a sorozáson, azok kapnak fegyvert. Viszont lőszert nem tarthatnak, az központi helyeken van tárolva.

bandiras2 2016.05.14. 11:12:21

@bandiras2: Elírtam. Detroitban évente több 1000 ember hal meg, egy nulla lemaradt.

bandiras2 2016.05.14. 11:21:37

Kislány rózsaszín puskával. 11 évesen 3 nigger ellen. Győzött.
www.youtube.com/watch?v=838Iy08OULQ
Melyik az az embertől elrugaszkodott liberálgeci aki elvenné ettől a kislánytól az esélyt a túlélésre, és prédául hagyná ezeknek? Mennyi a nemi erőszak eesélye? Mennyi a szemtanútól való "megszabadulás" esélye? Melyik az a rohadék aki kivenné a kislány kezéből a fegyvert amivel megvédheti az életét?
12 éves kislány:
www.youtube.com/watch?v=VPfz7ENFUB0
14 éves kisfiú:
www.youtube.com/watch?v=LQcoNr6ZIEc
12 éves kislány:
www.youtube.com/watch?v=wS7LKwt1j18

Hogy mi történhetett volna velük, azt illusztrálja az IS és a Jazidi nép esete:
www.youtube.com/results?search_query=islamic+state+jazidi

masada 2016.05.14. 11:26:12

@bandiras2: se Detroitban sem Texasban nem akarok élni...az útóbbit többször meglátogattam. Magyar embereknek jogállam és közbiztonság kell és nem Samuel Colt...hány éves vagy? De tényleg?

króm nickel 2016.05.14. 11:30:05

@bandiras2: Így igaz.
Történelmi tapasztalat, ha valaki ekét kovácsol a fegyveréből nem sokáig szánt magának vele.

masada 2016.05.14. 11:30:07

@Nűnű00: akkor egyetértünk. Egyébként a térképen van 1-2 orszàg ahol a szám túl magas a gyenge szabályozás miatt pl. Görögország esete ahol a közigazgatás már évtizedek óta széthullott. A megoldás Magyarországon több és jobb egyetemek és befektetés a fiatalokba, külön nem lesz aki eltart minket

króm nickel 2016.05.14. 11:43:32

Érdekes, hogy a régóta szabad országokban /kivéve a briteket/ általában sok a fegyver, máshol ahol erős az alattvalói mentalitás, ott alig van fegyver.
Kell, hogy legyen összefüggés.

bandiras2 2016.05.14. 11:44:17

@masada: Milyen helzetben lenél inkább?
1: Van fegyvered, és nincs rá szükséged. Kéznél van, de nem használod, mert minek. Eszedbe sem jut hogy bűnözzél, mert az első alkalommal jó esélyed van megdögleni
2: Nincs fegyvered. Nem is engedélyezett. Azt csinálnak a bűnözők veled, amit akarnak. Éppen körbeállnak a késes cigányok, és SZÜKSÉGED VAN a fegyverre a túlélésre. Sosem szerettél volna fegyvert, fegyver ellenes vagy, ráadásul ha csak ránézel egy pisztolyra, rájön a "rend"őrség, és berak a bűnözőcigányok közé a sittre.
VÁLASSZ! Hallani akarom a válaszodat.

Az hogy te vállalod a halált, esetleg családoddal együtt, az a TE döntésed. TE nem veheted el az én jogomat az önvédelemre.
Az önvédelem joga a legalapvetőbb emberi jog!
A TV-ben látod az oroszlánt, ahogy le akarja ölni a bivalyt, az pedig az egyetlen fegyverével, a szarvával éppen próbálja felnyársalni az oroszlánt. Szerinted rosszul teszi? Tiltott kellene legyen a bölénynek hogy megvédje magát? Sorakozzanak csak szépen fel a király előtt lakomára leölésre?
Beteg vagy ember...
34 éves vagyok. Melós.
Samuel colt: Ő egy nagy ember. Lehet hogy nem tudsz szövegösszefüggést értelmezni, de ő volt az aki egyenlővé tette az embereket, ezért hoztam őt fel. Persze hogy egy beretta sokkal jobb fegyver mint egy Colt, de Colt volt az első aki egyenlővé tett egy 12 éves kislányt és egy 40 éves kigyúrt kanos erőszakológépet.

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 11:51:15

100:5,5

nekem még ez is soknak tűnik, azért nincs ilyen sok rendőr meg bíró az országban. Vagy ebbe a számba mindenki benne van akinek van egy hivatalos plasztikkártyája "fegyverviselési engedély" feirattal? Mert olyan nekem is van, így vihetek magammal az utcán rejtve egy gázpukkantó játékot.

króm nickel 2016.05.14. 11:54:38

@Doomhammer:
Szerintem az emberek szoktak háborúzni, nem a fegyverek.

masada 2016.05.14. 12:00:11

Cigányozol, niggerezel és zsidózol...na Neked föleg nem jár fegyver...ki tudja holnap ki ellen fordíttod...Samuel Colt, megint...mit baromkodsz itt Samel Colttal..a fehér ember ment és elvette az indiánok földjét...nekik ez nem tetszett. Colt fegyvert adott a fehér ember kezébe hogy halomra löhesse öket. Pont.

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 12:04:43

@Doomhammer: nem lehet, hogy azért van több gyilkosság az usa-ban mint szingapurban, mert az usa-ban több a mindenhonnanösszevándoroltakbó összeverődott drogbanda akik időnként legyilkolásszák egymást?

bandiras2 2016.05.14. 12:10:28

@masada:
Próbáltam figyelni, de nem találom a választ. Lehet hogy tényleg nemválaszoltál a kérdésemre?
Ha az indiánnak lett volna rendes fegyvere, akkor a fehér ember nem lőtte volna őket halomra.
"Neked föleg nem jár fegyver...ki tudja holnap ki ellen fordíttod"
Amerikai statisztika, mert magyarországi etnikai statisztikanem létezik.
en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_in_the_United_States
Úgy tűnik nem velem van a baj.
A zsidózásról pedig:
en.metapedia.org/wiki/Jews_and_Communism_%28copy_of_deleted_Wikipedia_article%29
Tény hogy a zsidók kiemelt szerepet játszottak a világ leginkább pusztító ideológiájának létrejöttében, és igazgatásában. Az is tény, hogy számos zsidó volt aki ezekkel nem értett egyet a szocialista parasdicsomokban, de ezeket a zsidókat saját nemzettársaik gyilkolták meg mint osztályidegen népellenségét. a maradék az aki most velünk él és a parlamentben zszavaz.

masada 2016.05.14. 12:11:52

Szerintem mindent elmondtál magadról...inkább melózz

bandiras2 2016.05.14. 12:22:54

@masada: Ma nem kell, holnap meg ünnep van keddig.
A kérdésemre pedig még mindig nem válaszoltál.
Leírom egyszerűbben.
1: Van fegyvered, de nincs szükséged rá. Nem akarsz bűnözni, csak a lőtéren használod. Örülsz neki.
2: Nincs fegyvered, de AZONNAL szükséged van rá. A rendőrség majd 20 perc múlva odaér helyszínelni a hulládat, mert kiontotta a beled egy csapat késes rabló. Mert nekik lehet.
Melyik a szimpatikusabb?

GépBalta 2016.05.14. 12:30:19

@bandiras2: Az érme másik oldala meg az, hogy a fegyvertartással kapcsolatos jogok kiszélesítésével egyenes arányban nő a különféle fegyverrel kapcsolatos balesetek száma. Ezek áldozatai pedig gyakran a fegyverviselésre még alkalmatlan gyerekek. Pl: gyerek lelövi magát, két testvér játszik és lelövik egymást, gyerek lelövi a szüleit véletlen, szülő lelövi a gyerekét mert előbb jött haza a suliból... ilyen hülyéken röhög nap mint nap a fél facebook, és akkor még az iskolai mészárlásokról nem is volt szó, ahol a hülyegyerek lenyúlja apja/anyja fegyverét és véres revansot vesz azokon akik kicsúfolták mert neki buffaló cipője van, pedig már a deszkás a divat.

Kelly és a szexi dög 2016.05.14. 13:01:53

A parasztnak nem kell fegyver, ne is kapjon - ez megy Europában!

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 13:10:40

@GépBalta: Az érme másik oldala meg az, hogy a gépjárműtartással kapcsolatos jogok kiszélesítésével egyenes arányban nő a különféle gépjárművel kapcsolatos balesetek száma. Ezek áldozatai pedig gyakran a gépjárművezetésre még alkalmatlan gyerekek

Tehát a gépjármű rossz, tiltsuk be és akkor majd nem lesznek gépjárműbalesetek.

bandiras2 2016.05.14. 13:11:52

@Kelly és a szexi dög:
Hajtsa le szépen a fejét, és ellenkezés nélkül adja oda a lányát, a földjét, feladva a kultúráját az új hódítóknak.
Már csak 2 kérdésem maradt:
1: Hogy viszonyul az iszlám a holokauszt központú világképhez?
2: Hogy viszonyul az iszlám a szivárványos nászhoz?

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 13:15:32

@GépBalta: "és akkor még az iskolai mészárlásokról nem is volt szó" amik olyan helyen történnek ahova a jogkövető nem vihet be fegyvert így a mészárló biztos lehet benne, hogy addig mészárolhat teljes nyugalomban amig ki nem fogy a lőszer, nem kell attól tartani, hogy valaki esetleg visszalő.

Netuddki. 2016.05.14. 13:30:09

@masada: "Magyar embereknek jogállam és közbiztonság kell"

Közbiztonság még úgy ahogy van, de jogállam az sajna nincsen. Hány éves vagy?

2016.05.14. 13:36:57

@bandiras2: The FBI data shows Detroit had 316 murders in 2013, a rate of 45 per 100,000 people. It was followed by New Orleans (41), Newark, N.J. (40), St. Louis (38) and Baltimore (3

Francba a statisztikával! Csak megcáfol!

Netuddki. 2016.05.14. 13:39:41

@masada: "Colt fegyvert adott a fehér ember kezébe hogy halomra löhesse öket."

Pont most mondtad ki, hogy akinél a fegyver, annál az "igazság".
De fegyver nemcsak egy pukkantó lehet. Ott a pénz, a média, az ügyészség, a NAV és a rendőrség. Aki ezeket birtokolja annál van a hatalom. Nem tetszik, hogy szétlopják az országot? Mit tudsz tenni? Semmi sincs a kezedben, még a lehetőségét is elvették, hogy visszaállítsd a jogállamot. A megélhetésiek ezt nagyon jól tudják is, azért engedhetnek meg maguknak mindent. Nem véletlenül az EU legbirkább népe a magyar.

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 13:49:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: azért az sem rossz, hogy a 600ezres városban van évi 300+ gyilkosság

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 13:52:43

@Tibi !: Azért az senkinek nem hiányzik, hogy az aktuális heti jogállamféltő ezren nekiálljanak fegyverrel jogállamot állítgatni.

backbencher 2016.05.14. 14:04:10

Talan nem artana eloszor megnezni, hogy mi is all a magas fegyver/100 lakos aranyszamok mogott valojaban, mielott egymasnak esnenek itt a kommentelok.

1. Europaban jelenleg 4 semleges orszag van: Svajc (1815), Svedorszag (1815), Finnorszag (1945), Ausztria (1945). Ezek az orszagok a semlegesseguk miatt kenytelenek folyamatosan allando sorozott es nagy tartalekos allomanyu hadsereget fenntartani. A tartalekosok pedig (Svajc, Finnorszag, Svedorszagban igen Ausztriaban nem tudom pontosan) hazaviszik es otthon taroljak a fegyvereiket (jellemzoen rohampuskat - assault rifle, ill. pisztolyt) (finneknel es svedeknel vmennyi loszert is). Ez gyorsabb hadrafoghatosagot jelent mozgositas eseten.
Ez magyarazza a svajci, finn, sved es osztrak magas aranyszamokat.

2. A skandinav allamokban mindenhol, a balti allamok kozul pedig esztorszagban es lettorszagban a sorozott hadsereg (altalanos hadkotelezettseg) + aktiv tartalekos rendszer van ervenyben, amivel egyutt jar az 1. pontban hivatkozott tartalekosoknal otthon tarolt fegyver.
Ez magyarazza az izlandi, norveg, eszt, lett magas aranyszamokat.

3. A delszlav haboruk (1991-1995, 1999, 2001) kovetkezmenyekent mindmaig nagyon sok rohampuskat (assault rifle), puskat, es maroklofegyvert tartanak a volt delszlav allamokban, reszben a hadseregek tartalekosai (szlovenia, horvatorszag), reszben a kulonbozo felkatonai milicia jellegu csoportok (szerbia, macedonia, koszovo, montenegro, bosznia-hercegovina); utobbiak engedellyel vagy anelkul.
Ez magyarazza a magas aranyszamot szlovenia, horvatorszag, szerbia, bosznia-hercegovina, macedonia, koszovo, montenegro eseteben.
Bar itt elso ranezesre nem tunnek magasnak az aranyszamok, de ezek az orszagok egyto-egyig 2-5 mill kozotti lakossaggal birnak, es ahhoz viszonyitva igenis magas a fegyver /100 lakos aranyszam.

Netuddki. 2016.05.14. 14:16:15

@eßemfaßom meg áll: "Azért az senkinek nem hiányzik, hogy az aktuális heti jogállamféltő ezren nekiálljanak fegyverrel jogállamot állítgatni."

Nyehehe! A tolvaj, bűnöző orbán bandának biztosan nem hiányzik.

Sajnos ez a lehetőség Magyarország esetében kilőve. De vajon kialakulhatott volna ez az áldatlan helyzet ha a lakosság jobban el van látva "munícióval", aztán a "majd megunják és hazamennek" lehetőség kevésbé játszott volna?

backbencher 2016.05.14. 15:46:01

@backbencher:
Pontositas az elozo (14:04:10) posztomhoz: Izlandon nincs allando hadsereg, de van miliciahoz hasonlo tartalekos kepzes.

Ami a magyaro-i helyzetet illeti arrol mindjart egy kulon kommentben irok.

króm nickel 2016.05.14. 16:11:01

A skandinávoknál és a franciáknál sokan vadásznak, ezért magasak a számok /~3 puska/vadász/. A románoknál miért csak 0,7? Rendőrség+hadsereg+vadászok+biztonsági őrök= legalább 2%

midnight coder 2016.05.14. 17:22:16

@val: "A dolgot kicsit át kell fogalmazni: Az, hogy a cigányoknak nincs túl sok fegyvere (a szamurájkardok kivételével), az nekünk, magyaroknak kifejezetten jó."
Ahhoz, hogy a hátrányos helyzetű agyonverje a tanyasi nyugdíjast nem kell neki fegyver. Ahhoz, hogy ez ne legyen teljesen kockázatmentes, kellene hogy legyen fegyver a tanyasi nyugdíjasnál.

Alapvetően nem a fegyvertartást, hanem az emberölést kellene büntetni. Az, hogy ezt pisztollyal teszi vagy bicskával vagy békegalambbal a dolog szempontjából teljesen lényegtelen. A kedvenc példám az, hogy ahhoz hogy pitbullnak látszó kutyát tarts nem kell fegyvertartási engedély. Holott a pisztoly nem fog magától előmászni a fegyverszekrényből, és nem fogja széttépni a szomszéd gyereket. Míg évente egy-két embert azért kis hazánkban is megölnek az elmászkáló kutyuli-mutyulik. És senkinek nem jut eszébe a gazditól fegyverviselési engedélyt kérni, és a számukra legrosszabb esetben is megússzák gondatlanságból elkövetett emberöléssel.

midnight coder 2016.05.14. 17:24:42

@Tibi !: Az tény, hogy ott ahol a lakosság jelentős részének van fegyvere, a mindenkori politikusok nem hajlamosak annyira semmibe venni az embereket mint itt Európában általában teszik a politikusok.

backbencher 2016.05.14. 17:30:07

@króm nickel:

Egyetertek abban, hogy a sok vadaszpuskas engedely inkabb a nemetekre, franciakra, olaszokra, gorogokre jellemzo, ez magyarazhatja a naluk irt aranyszamokat.

Van meg ket spec vonas lakossagnal levo lofegyverekre, ez pedig tipikusan maroklofegyverekre jellemzo:
(a) lofegyvertartasi engedely birok, ugyeszek szamara, es
(b) nyugdijazott rendorok, katonak reszere.

Az (a) kulonosen jellemzo spanyoloknal, olaszoknal, gorogoknel.
A (b) pedig minden europai orszagban van, de jellemzoen kis aranyban.

Az mar mo-i sajatossag, hogy az (a)+(b) egyutt majdnem eleri (kb. 10-15% kulonbseggel) a vadaszpuskas engedelyek szamat.
Ez Mo-n meg az 1945 utan atvett szovjet minta oroksege, de sajnos 1990 utan is fennmaradt, es makacsul ujratermelodik.
Erdemes megnezni, de a legtobb lofegyveres bcs-t Mo-n pont az (a) es a (b) szerinti fegyverekkel kovetik el.

Amugy maga a cikk altal idezett terkep maga is egy lengyel srac (Jakub Marian) altal Europara atdolgozott, eredetileg a The Washington Postban megjelent "vilaglista" alapjan keszult. Beszeltem vele, de sajnos o sem tudta megmondani, hogy a TWP cikk honnan milyen, es mikori orszag statisztikakbol vette az adatokat.
Ez persze kerdeseket vethet fel a kozolt adatok hitelessegevel kapcsolatban.

Segitsegkent az eredeti The Washington Post cikk linkje:

www.washingtonpost.com/wp-srv/special/nation/gun-homicides-ownership/table/

kvadrillio 2016.05.14. 17:37:13

Tömeges az igény a kiegészítő egészségbiztosításra

ÜGYESEN KIÜRESÍTETTÉK AZ ÁLLAMI EÜ-SZOLGÁLTATÁSOKAT (MILLIÁRDOK KIVONÁSÁVAL, VÁRÓLISTÁKKAL, KAMUI-ORVOSHIÁNYRA HIVATKOZVA...), KÖZBEN MEGERŐSÍTETTÉK A MAGÁN EÜ-T, MERT ODA MENTEK ÁT AZ ORVOSOK ÉS EÜ-DOLGOZÓK IS !!!!!
Figyelő Online - Cseke Hajnalka
2016.05.12 09:15
mail
nyomtatás
Tömeges igény mutatkozik a páciensek részéről az állami rendszeren belüli kiegészítő egészségbiztosításra, amelyből jelentős pluszforrás érkezne az ágazatba, s az alapcsomagot fizető betegek is jobb körülmények között gyógyulhatnának - nyilatkozta a Figyelőnek Ficzere Andrea, az Uzsoki Utcai Kórház főigazgatója.
Arról is beszélt, hogy a Magyar Kórházszövetség maximálisan támogathatónak tartja az Uzsoki-modellt, mivel a betegbiztonság, a forrásteremtés és a humánerőforrás kezelése szempontjából is pozitív hatású. A kórház VIP részlegén dolgozó orvosok és egészségügyi szakszemélyzet tagjai legalább 30 százalékkal többet keresnek, mint az állami ellátásban dolgozó kollégáik. „Jelenleg nagyjából tizenöt százalékos haszna van a kórháznak, és az önköltségen felül megmaradó összes pénzt az ellátásban résztvevő orvosok, szakdolgozók kapják meg" - fogalmazott a főigazgató. Ficzere Andrea elmondta, a VIP ellátásra egyelőre nem lehet biztosítást kötni, mert a jogszabályok nem teszik lehetővé, s nem tudni, mikor kap zöld utat.

„Az én véleményem az, hogy az OEP-en belül kellene lehetővé tenni egy úgynevezett kiegészítő biztosítás megkötését, amely a jelenlegi „alapcsomagon" túl biztosítaná az extra körülményeket, a választott orvost, vagy a gyorsabb ellátást. Ez azért is lenne jó, mert a jelenlegi alapelv, miszerint mindenkinek joga van az ingyenes, illetve a lehető legmagasabb szintű egészségügyi ellátásra, nem sérülne. Az ezen felüli elvárásokat teljesítené az állami rendszeren belül megkötött kiegészítő biztosítás" - érvelt. Megfogalmazása szerint az egészségügyi kabinet is tudja, hogy ez reális cél.

„A szakmai diskurzus folyamatos. Ami a lényeg: el kell tudnunk fogadni egymás szempontjait, és meg kell hallanunk a betegek vágyait, a dolgozók igényeit" - hangsúlyozta.

További részletek a Figyelő 2016/19. számában.

MAJD LESZ !!!!! :o)

kvadrillio 2016.05.14. 17:38:16

@kvadrillio: 56- BAN IS ECCERCSAK LETT !!! :o)

GépBalta 2016.05.14. 18:12:17

@eßemfaßom meg áll: A múltkori (kb fél-egy éves) egyetemi lövöldözésnél a lövöldözőn kivül is volt még legalább fegyver, csak nem merte elővenni és lelőni a támadót. Anélkül meg sokat nem ér a fegyver, ha nem tudod, nem mered, nem akarod használni. Egyébként az illető később arra hivatkozott, hogy félt, hogy ha megpróbálja ártalmatlanítani a lövöldözőt, őt is ámokfutónak nézik.
Nálunk is teljes biztonságban lövöldözhetne bármilyen hülyegyerek, hiszen nálunk még biztosabb lehet benne, hogy nem lövik le azonnal, de mégsem csinálja, mert nem tud fegyvert és lőszert szerezni, se legálisan se illegálnisan.

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 18:26:43

@Tibi !: Ennek semmi köze Orbánhoz, szerinted jó lett volna ha 2006-ban nem csak kockakövek vannak az utcán hanem párezer éles fegyverrel is nyomatékositják az öszödibeszéden felháborodottak, hogy Ferinek mennie kell?

eßemfaßom meg áll 2016.05.14. 18:33:49

@GépBalta: Tehát azért rossz a fegyvert engedni, mert volt olyan aki nem használta pedig volt nála. No komment.

"mert nem tud fegyvert és lőszert szerezni, se legálisan se illegálnisan. " :))) ez jó vicc volt.

magyarnarancs.hu/lokal/fegyvertartas_magyarorszagon_-_meghuzzak_a_ravaszt-68194

"Egy sörétest legyen szíves!" - mondja osztrák ismerősöm. Ausztriában, egy kisváros fegyverboltjában vagyunk. Várom, hogy az eladó bekérje a srác negyven papírját arról, hogy lőfegyvert vehet, de csak annyit kérdez, mibe csomagolhatja a puskát. Felhívja a figyelmünket, hogy akcióban kapható a golyós puska, de erre valamivel többet kell várnunk.

A vásárlás után autóba szállunk, betesszük a csomagtartóba új szerzeményünket, a frissen vásárolt négy csomag lőszerrel együtt, és elindulunk Magyarországra. Ahogy közeledünk a határhoz, egyre erősebb a görcs a gyomromban, elvégre éppen fegyvert csempészünk, de gond nélkül bejutunk. Ugyanis nincs határ."

midnight coder 2016.05.14. 18:34:48

@GépBalta: Nálunk is szerzett, ráadásul teljesen legálisan, pár éve volt egy hasonló lövöldözés idehaza is. Aki ölni, vagy akár csak bűnözni akar, ez nem fogja visszatartani. Ez csak a tisztességes emberek számára visszatartó erő, a bűnözők nagyjából szarnak rá. Amúgy pár tucat fegyvertelen ember között egy szamurájkarddal is rendet lehet vágni, pláne ha nem először fog ilyet a kezébe az illető.

backbencher 2016.05.14. 19:46:05

Erdemes megnezni, hogy a jelen cikk alapjaul szolgalo The Washington Post eredeti cikkben levo tablazatban hogyan is szerepel Mo:

Hungary
93 (Vilaglista helyezes az orszagban birtokolt fegyverek szama alapjan)
5.5 (100 emberre juto fegyver)
560,000 (osszes civil kezben - ertsd nem katonai es nem fegyveres testulet - levo fegyverek db szama)
7 (lofegyverrel elkovetett emberoles)
0.07 (lofegyverrel elkovetett emberoles 100,000 lakosra vetitve)
5 % (osszes emberolesen belul lofegyverrel elkovetett emberolesek aranya).

Az eredeti The Washington Post cikk linkje:
www.washingtonpost.com/wp-srv/special/nation/gun-homicides-ownership/table/

Ez egyfelol nagyon jo aranynak tunik, meg a kornyekbeli Csehorszaghoz es Szlovakiahoz viszonyitva is.
Mas kerdes, hogy ez mennyiben tudhato be:
(a) az Europaban legszigorubb magyar fegyvertartasi szabalyozasnak; es/vagy
(b) a magyar rendorseg bunmegelozesi vagy felderitesi eredmenyessegenek; es/vagy
(c) a magyar bunugyi statisztikak nem tul szeles korben ismert es "reklamozott" kozmetikazasanak.

A (c)-re lasd az alabbi linket: szamvarazs.blogspot.hu/2013/02/bunugyi-statisztikak.html

Ahhoz, hogy erdemben beszeljunk a mo-i fegyvertartasrol illetve hasznalatrol, eloszor nem art ismerni a hatalyos magyar es EU-s szabalyozast.

1. Az Európai Unió szabályozása
Az Európai Unióban már régóta törekszenek a fegyverviselés egységes szabályozására Az 91/477/EGK irányelv szól a fegyverek megszerzésének és tartásának ellenőrzéséről. Az irányelv szabályozza a lőfegyverekre vonatkozó jogszabályok összehangolását, a fegyverek Közösségen belüli mozgására vonatkozó követelményeket. Bevezeti az úgynevezett „fegyverútlevelet” (az európai lőfegyvertartási igazolványt), mely a jogosult személyazonossága mellett a fegyver azonosítására vonatkozó adatokat, az engedélyező tagállami nyilatkozatot, a más tagállami bejegyzéseket, előzetes engedélyeket stb. A fegyvereket a direktíva tiltott lőfegyverek (A) engedélyhez kötött lőfegyverek (B) bejelentéshez kötött lőfegyverek (C) és egyéb lőfegyverek (D) kategóriákba sorolja.
Az irányelvet módosította 2008/51/EK irányelv, mely több szempontból szigorította a korábbi szabályozást. Például az addigi 10-ről 20 évre emeli a fegyverekre vonatkozó információk nyilvántartásának megőrzési idejét. Számítógépes adatbázis létrehozását teszi kötelezővé melybe a lőfegyverekre vonatkozó szükséges információk megtalálhatók. Szorgalmazza továbbá a nemzetek közötti információcserét a tiltott kereskedelem és gyártás elleni hatékony küzdelem érdekében.

2. Szabályozás Magyarországon
A magyar szabályozás a legszigorúbbak közé tartozik Európában. Hazánkban a 2004. évi XXIV. törvény mellett a 253/2004. (VIII. 31.) Korm. rendelet, a 49/2004. (VIII. 31.) BM rendelet és az 50/2004. (VIII. 31.) BM rendelet szabályozza a magánszemélyek fegyvertartását.
A magyar szabályozás az uniós szabályozás „A", "B", "C", "D"” kategóriáit alkalmazza. A jogszabály alapján: „hatósági engedély szükséges az "A", "B", "C" vagy "D" kategóriába tartozó tűzfegyver, a lőfegyverdarab, a fegyvertörvény alapján lőfegyvernek minősülő légfegyver, a lőszer és a hangtompító megszerzéséhez, tartásához (a tűzfegyverek és lőszerek kategóriáit a fegyvertörvény melléklete határozza meg), a flóbert lőfegyverek megszerzéséhez és tartásához; a gáz- és riasztófegyver önvédelmi célú viseléséhez, a lőszerelem, a színházi fegyver megszerzéséhez, tartásához.”
A fegyvertartás célja lehet: „önvédelem, munkavégzés, céllövészet, oktatás, sportlövészet, személy- és vagyonvédelem, vadászat.”
A fegyvertartási engedély megszerzéséhez szükséges az előírt egészségügyi állapot igazolása, a lőfegyver használatára való alkalmasság elméleti és gyakorlati vizsgán történő bizonyítása, melynek alapján a vizsgabizottság a jelölt biztonságos fegyverkezeléséről meggyőződött, valamint rendelkezik a lőfegyver tárolásához a Kormányrendeletben meghatározott szükséges feltételekkel.

Mannlicher 2016.05.14. 20:53:15

@masada:
Mondjuk a jogállam és a közbiztonság témakörbe, Sam Colt és barátai is beletartoznak.
" pl. Görögország esete ahol a közigazgatás már évtizedek óta széthullott. "
Szerintem ezen a térképen a legális és nem az illegálisan tartott fegyvereket veszik számba.

@króm nickel:
Viszont ahol nem kovácsolsz az eke mellé fegyvert, ott valamiért sokkal hamarabb jut arra a következtetésre az aktuális kiskirály, hogy neki nagyobb szüksége van arra az ekére. :)

@GépBalta:
Azért ezeknek a baleseteknek a száma elenyésző, még a full liberális szabályokkal rendelkező USA-ban is. Az iskolai lövöldözések mögött, meg általában kicsit több van sima csúfolásnál. Ja hát igen, kínos feszegetni a kérdést, hogy miért „nem tűnt fel senkinek”, hogy Petike totál idegroncs és átváltott önveszélyesből közveszélyesbe, vagy, hogy már nem alkalmi csúfolásról van szó, hanem Dávidka és barátai, kipécéznek egy gyereket és gyakorlatilag olyan dolgokat művelnek, amit a genfi egyezmény háború esetén főbelövéssel jutalmaz.
Magyarországon szerencsére késes ámokfutás sem nagyon volt pedig azzal is sikerült már összehozni néhány halottat. Az említett esetben, ha jól tévedek, nem pont a fegyveres biztonsági vette fel a nyúlcipőt?

Opi87 2016.05.14. 20:57:15

@midnight coder: Az emberölés most is büntetve van. Ennél jobban nem tudod büntetni. A halálbüntetés sem igazán elrettentő, mert akik embert ölnek nem igazán számolnak a következményekkel, vagy nem hiszik, hogy valaha is elkapják őket.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.14. 22:01:44

Túlbonyolítjátok, mint mindig.
Ajánlanám figyelmetekbe a "karate" kialakulásának előzményeit és a kialakult módszereket. Nuku fegyver.
Utcai rablásnál a nyeles dózert életükben nem ismerő viszont a nyeles bicskát igencsak jól kezelő braziloknál ritka a lőfegyver.

Apró kiegészítések az élet nevű játékhoz:

"JO"
Nem ékezethiány, de bármikor nálad lehet. Yard megállít, viszed haza a seprűnyelet, oszt jónapot. Benyalhat. Úgy öt-hat emberig nagyon jól használható, ha megfelelően forgatod a közeledbe nem jutnak.

Kicsit vadabb változata egy olyan "BOKEN" ami erősen hajaz egy sétabotra. Egyenes, benne egy wakizashi, vagy egy shinobi-gatana. Utóbbi jobb, hosszabb a pengéje, mivel nem háton lóg a szabványosnál vagy 10-15 centivel lehet hosszabb, na ez szintén a fenti JO-val egyenértékű csak gyorsabb és durvább a hatás.

A "sétabot" nálam már érik, miután a féreg csúti selejtnek köszönhetően minden téren jobban teljesítünk és végre elértük GDP-ben is az utolsó helyet, nem árt ha van kéznél egy ilyen barátságos szerkezet ha az ember kiteszi a lábát az utcára.
Otthon az ágy mellett áll egy katana, nappaliban is van néhány.
fideSS éjszaka kószáló "kedvezményezettjei" miatt előbb-utóbb beszerzésre kerül egy csigás íj. Nincs lőpornyom, brazíl a hátában a vesszővel esett át a kerítésen, menekülhetett valahonnan oszt jónapot.

Nem a puskáért kell nyígni, hanem felkészülni az adott és legális lehetőségek felhasználásával.

Egy olyan országban ahol a sajátját védő embert ítélik el, idomulni kell és el kell felejteni azokat a barmokat akik szerint az a megoldás, hogy felszólítom a rablót a távozásra és megfenyegetem, hogy hívom a rendőrséget. Ez már a Pusztítóban sem működött.

Mannlicher 2016.05.14. 22:43:29

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Állj meg egy pillanatra csillagharcos. :)

1. Nem csak Chuck Norris keze alatt nevelkedett utcai szamurájok, számára lehet szükség önvédelemre. (Vagy főleg nem nekik.)
Korosodó melós, irodista kiscsaj, nyugdíjas, nem utcai harcos fiatal, stb. Számtalan csoport van, akinek lehet igénye önvédelemre és egy snubby értelmesebb választás a számára.
2. Amiket itt felsoroltál, azok röhögve besorolhatók kkv-nak, ha a yard szőrösszívű még az is ami nem.
3. A braziloknál kevés a legálisan tartott fegyver, egyébként meg:
lemil.blog.hu/2010/01/12/b_o_p_e_es_a_verben_furdo_nyomornegyedek

Rotoxis 2016.05.14. 23:17:48

Ausztriában a sörétes puska megvásárlásához igazolni kell, hogy elmúltál 18 éves és van lakcimed. A rendőrségi bejelentést a kereskedő intézi, a puskát egyből hazaviheted a lőszerekkel együtt. A golyós puska és a maroklőfegyver vásárlásához engedély kell, amelyet neked kell megkérned a rendőrségen. Pszichológiai alkalmassági kell hozzá, más nem. A fegyvert otthon tarthatod, a tárolás felelőssége a tied, viszont nem viselhető szabadon, ahhoz külön engedély szükséges. A migráns áradat megindulása rendkívül erős növekedést hozott, jelentősen nőtt a fegyverek száma. Mégsem olvasok sem fegyver balesetekről, sem fegyverrel elkövetett bűncselekményekről. Persze egy kis kultúra is kell a dologhoz.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.14. 23:45:48

@Mannlicher:

1. Ugyanezt írtam, csak más szavakkal.

2. Bármi lehet fegyver. Vagyis a te nézeteid szerint egy sálat sem lehetne télen felvenni, mert fojtani lehet vele, de még ruhát sem lehetne felvenni, mert az ingujj is összesodorható kötéllé.

3. Ez Magyarország. Nem érdekel a többi. Itt élek, és itt loptak már a kertemből, és mászkáltak idegenek a padlásomon. Akit megcsípek az pórul jár.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.14. 23:48:58

@Mannlicher:

Még egy apróság. Bármikor, bárhol mászkálhatok becsomagolt katanával. Yard egy mukkot nem szólhat érte. Sporteszköz, van hozzá tagsági könyvem. Megvannak a szállítás feltételei, ha ennek megfelelek még repülőre is felvihetem.

Roan 2016.05.15. 00:07:06

@Nűnű00: Nem annyira gazdasági jólét, mint kultúrkör kérdése. Pl. Nagy-Britanniában is alacsony a fegyverek száma, még a rendőröknek sincs mind, Svájcban viszont a hadkötelezettségnek köszönhető a nagy fegyverszám. Németország, Franciaország, és a Skandináv államok esetében én a vadászatra tippelnék, Szerbiának a háborúból maradt. A többi állam szinte mind a 10-es átlag körül van.

Szabványok 2016.05.15. 00:08:35

@bandiras2: Tökéletesen igazad van.
Csak azt nem értem, minek zsidózni? (Ne feledd, Izraelben is elég liberális a fegyvertartás!)

Roan 2016.05.15. 00:16:55

@bandiras2: USA gyilkossági rátája 10.000 főre vetítve 5, Magyarországé 1,5. Annyira mégsem jó az a sok fegyver.

Roan 2016.05.15. 00:21:58

@bandiras2: Ja, és nemrég volt egy cikk, hogy az USÁ-ban több haláleset volt azért, mert kisgyerek kezébe került fegyver (vagy magát, vagy mást lőtt le véletlenül), mint ahányan terrortámadásban vesztették életüket.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.15. 00:34:51

@Roan:

A gyerek kezébe kerülő fegyver mindig a szülő felelőssége. Ahol hozzáfér, ott valóban nem jár a szülőnek a viselési jog. Viszont nem a hülyékhez kell igazodni, az ilyen egy medencébe ugrással is lazán kicsinálhatja magát, a Darwin díjasoknál láthatjuk a különböző videókban, hogy nem kell fegyver ahhoz, hogy barom legyen. De elég megnézni az esküvői videókat azok alapján az asztalt is be lehetne tiltani, mert a rajtuk ugráló kitörheti a nyakát.

Az igazi Trebics 2016.05.15. 01:35:08

@backbencher:

"Van meg ket spec vonas lakossagnal levo lofegyverekre, ez pedig tipikusan maroklofegyverekre jellemzo:
(a) lofegyvertartasi engedely birok, ugyeszek szamara, es
(b) nyugdijazott rendorok, katonak reszere.

Az mar mo-i sajatossag, hogy az (a)+(b) egyutt majdnem eleri (kb. 10-15% kulonbseggel) a vadaszpuskas engedelyek szamat.

Hát ez nem annyira igaz, egyrészt, mert egy csomó foglalkozás kikerült a törvényből, hogy nekik alanyi jogon járna, és:
"25. § (1) E rendelet eltérő rendelkezése hiányában önvédelmi célra rövid lőfegyver és lőszer tartása annak engedélyezhető, aki bizonyítja, hogy élete, testi épsége – tűzfegyverrel elhárítható veszélyhelyzet fennállása miatt – fokozott védelmet igényel." vagyis ha lejár az ötéves engedély, lehet bizonyítani, hogy veszélyben van.

másrészt:

"Országosan 5683 magánszemélynek van engedélye önvédelmi lőfegyver tartására. Ők az ORFK nyilvántartása szerint összesen 6650 fegyvert birtokolnak. (Népszabadság 2015. 08. 17.)

Most nem találom a forrást, de nekem összesen 300.000 körüli fegyver és 150.000 ezer körüli engedélyes rémlik, én nem úgy látom, hogy a bírók, meg a többiek akár csak a közelében lennének a többi engedélyesnek.

(Az önvédelmi fegyverek száma Kb. 10.000.000 lakosra 6650, 100.000 lakosra az 15 db, 100 lakosra 0,015.)

2016.05.15. 01:45:55

@GépBalta: "nem tud fegyvert és lőszert szerezni, se legálisan se illegálnisan." - ostobaság. Illegálisan simán tud fegyvert szerezni, aki akar. A szigorú, diktatórikus fegyverszabályozás csak a törvénytisztelő polgárt fosztja meg a fegyvertől. Az erőszakszervezetek és bűnözők mindig fel lesznek fegyverezve.

2016.05.15. 01:51:06

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "Ahol hozzáfér, ott valóban nem jár a szülőnek a viselési jog." - ostobaság, szerencsére Amerikában nem azért jár fegyverviselési jog, mert valami diktatórikus hatalom hozott egy életidegen szabályozást és annak a lakosság 0.00001%-a megfelel, hanem azért tarthatsz fegyvert, mert amerikai vagy. Polgár, szabad ember. És egy szabad embernek nem lehet a jogait csak úgy csorbítani. Sajnos Európában, de főleg Magyarországon abból indul ki az állam, hogy a polgár genetikusan alattvaló, moslékzabáló alember.

2016.05.15. 01:57:14

@Roan: ostobaság, most egy olyan ázsiai országban élek, ahol a magyarnál is szigorúbb a fegyvertartás, gyakorlatilag senkinek nincs fegyvere, nincs vadászat, csak az erőszakszervezetek vannak állig felfegyverkezve, van halálbüntetés, de a gyilkossági ráta kb 4-szer magasabb, mint Magyarországon. Vajon miért? Mert ez egy ilyen kultúra, ázsiai kultúra. Ja, még mielőtt... Van Amerikával tapasztalatom, tanultam, dolgoztam ott. Ott is bizonyos kultúrákban divat az erőszak, gang violence, Black lives matter tombolás.

2016.05.15. 01:58:48

@Szabványok: Izraelben aki szolgált a hadseregben (kb mindenki) tarthat egy maroklőfegyvert. Ez szerintem annyira nem liberális.

2016.05.15. 02:09:06

@Doomhammer: ostobaság - sok fegyver miatt polgárháború? A németek, osztrákok, franciák, az összes skandináv ország polgárháborúban kellene tobzódjon évtizedek óta, mert annyi fegyver van a polgárok kezében. Ezzel szemben a fegyvertartástvteljesen betiltó afrikai, dél- és közép-amerikai országok brutális emberölési statisztikákat mutatnak fel. Ez kultúra kérdése. Ruandában is sikerül milliónyi embert bozótvágó késekkel feldolgozni...

estónia 2016.05.15. 07:39:53

Szerintem az államnak ez a fegyvertartás biznisz akkora üzlet lenne ,hogy az autógyártás elbújhatna mögötte.Megvenni a fegyvert ,vizsgát tenni rá,időszakos ellenőrzések,orvosi vizsgálatok,tárolószekrények stb. mind mind pénz. Mert azt feltételezni sem merem,hogy oda jutnánk,hogy egyszerűen csak bemegyek a boltba és veszek egy sörétest. A Magyar politika retteg a fegyver szó hallatán és kizárólagos privilégiumként kezeli a dolgot. Marhák.

midnight coder 2016.05.15. 08:57:13

@Opi87: Viszont nullára csökkenti a bűnismétlés esélyét.

midnight coder 2016.05.15. 09:05:01

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Az a bajod, hogy magadból indulsz ki. A 70-éves falusi öregasszony aligha tudná megvédeni magát három-négy hátrányos helyzetűvel szemben. Ahogy 70 évesen te sem fogod tudni megvédeni magad. A te problémád lehet hogy megoldja a szamurájkard, de egyrészt nem mindenki szamuráj, másrészt ez a fegyver a hátrányos helyzetűeknél is elég népszerű. És egy szamuráj három-négy ellen nem biztos, hogy annyira hatékony.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.15. 09:19:07

@karandash:

Ha valamit nem értesz, tanulj. Bőven van mit. Az ostobázástól csak butább leszel.

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 09:21:43

@Rotoxis: jaja

www.origo.hu/nagyvilag/20151030-fegyver-soretes-vadaszpuska-ausztria-fegyverbolt.html

Hatalmas a kereslet a fegyverekre Ausztriában, a nyolc és fél milliós országban főleg az engedélyhez nem kötött sörétes vadászpuskákat vásárolják. A boltosok szerint az elmúlt hónapokban megduplázódott a bevételük.

Sokan vannak azok is, akik engedélyköteles pisztolyt akarnak vásárolni, ehhez egy tanfolyamot kell elvégezniük. Az érintettek szerint ezek iránt is nőtt az érdeklődés. Az egyik bolt tulajdonosa arról beszélt, hogy régebben körülbelül öthetente szokott összegyűlni egy tanfolyamnyi csapat, most viszont már hetente tartja őket. Egy kollégája pedig arról beszélt, hogy nála hetente 1-2 ember jelentkezett, most viszont már 6-7 ember jön egyszerre.

Salzburgban mindennapossá vált, hogy a hivatalokban sorba állnak az engedélyért.

A fegyverboltosok szerint a vevők azt állítják, hogy „a jelenlegi osztrák helyzet miatt” vesznek fegyvert, ami szerintük a menekültek beáramlását jelenti az országba.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.15. 09:23:34

@midnight coder:

Lövésed nincs a témáról. Nem a 70 éves mamikákról van szó, de ha időben elkezdi egy nő is lazán lesarabolja a kokeró bandát még hetven év fölött is. Az külön tetszett, hogy egy szamuráj nem ér semmit 3-4 hadonászó brazil ellen. Láthatóan nem ismered sem a szó jelentését sem a mögötte rejlő tudást és több tíz éves tanulást. A kokeró és te sem lesz szamuráj attól, hogy a kezedbe veszel egy katanát. Ne abból indulj ki, hogy te szűkölve pattansz az ágy alá a kokeróktól.

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 09:24:08

@Roan: "USA gyilkossági rátája 10.000 főre vetítve 5, Magyarországé 1,5. Annyira mégsem jó az a sok fegyver. " az usa-ban naponta hány mexikói-feka drogbanda számol le egymással és Magyarországon hány?

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 09:28:11

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: a cigányok 2010 óta okoznak problémát és egy 70éves mama bármikor le tud kilbillezni egy sokfős bandát

nem vagy te túlbonyolított elmével megverve, az eléggé egyértelmű.

Az igazi Trebics 2016.05.15. 09:44:29

@Az igazi Trebics: helyesbítek, az önvédelmi fegyverek száma kb. 10.000.000 lakosra 6650, 100.000 lakosra az 66 db, 100 lakosra 0,066.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.15. 10:07:29

@eßemfaßom meg áll:

Téged nem az eszedért szeretnek, és az agyrágó bogár is éhen halna az üres fejedben.
Ha nem tudsz egy leírt szöveget értelmezni, akkor általános iskolai tanáraiddal és szüleiddel keménykedj, az ő hibájuk, hogy hülye maradtál.

" hanem FELKÉSZÜLNI az adott és legális lehetőségek felhasználásával."

Kiemeltem nagybetűvel azt, amit nem tudtál felfogni mert meghaladta az egyszerű agyad értelmezési tartományát.
Segítek, egyedül hülye vagy hozzá, jelen szituációban a "felkészülni" hosszú, éveken át tartó tanulást jelent, szóval csak magadból csináltál idiótát a nulláról induló 70 éves mámi és a lekillbillezés összefüggésével.

Kapís, agyhalottka?

backbencher 2016.05.15. 10:11:00

@Az igazi Trebics 2016.05.15. 01:35:08

1. Szinte mar megindito, hogy egy fentebbi kommentembol (ld. alabb a 2. (c) pont alatti hivatkozott) meg az ejjeli piheneset is reszben felaldozva idez, kedves "Az igazi Trebics".
De ugye idezni inkabb pontosan, es nem kiragadva, felremagyarazva ajanlott.
Eppen azt irtam aban a kommentben hogy nem allapithato meg, hogy a TWP honnan vette az adatokat, es azok mikoriak, ezert ketseges lehet a hitelesseguk, osszevethetoseguk.

2. Segitsegkent ideirom az ehhez a cikkhez irt kommentjeim idejet a konnyebb megtalalas vegett:
(a) backbencher 2016.05.14. 14:04:10 - Europai orszagok kozul a negy semleges allam, skandinav, balti, balkan orszagok magyarazata
(b) backbencher 2016.05.14. 15:46:01 - Pontositas a 14:04:10-eshez (Izland)
(c) backbencher 2016.05.14. 17:30:07 - Kiegeszites az europai orszagokhoz deli allamok, magyarral hasonlo vonasok
(d) backbencher 2016.05.14. 19:46:05 - Hatalyos EU-s es magyar szabalyozas rovid ismertetese.

3. Idezem amit a 2. (c) pontban hivatkozottnal irtam:

"@króm nickel:

Egyetertek abban, hogy a sok vadaszpuskas engedely inkabb a nemetekre, franciakra, olaszokra, gorogokre jellemzo, ez magyarazhatja a naluk irt aranyszamokat.

Van meg ket spec vonas lakossagnal levo lofegyverekre, ez pedig tipikusan maroklofegyverekre jellemzo:
(a) lofegyvertartasi engedely birok, ugyeszek szamara, es
(b) nyugdijazott rendorok, katonak reszere.

Az (a) kulonosen jellemzo spanyoloknal, olaszoknal, gorogoknel.
A (b) pedig minden europai orszagban van, de jellemzoen kis aranyban.

Az mar mo-i sajatossag, hogy az (a)+(b) egyutt majdnem eleri (kb. 10-15% kulonbseggel) a vadaszpuskas engedelyek szamat.
Ez Mo-n meg az 1945 utan atvett szovjet minta oroksege, de sajnos 1990 utan is fennmaradt, es makacsul ujratermelodik.
Erdemes megnezni, de a legtobb lofegyveres bcs-t Mo-n pont az (a) es a (b) szerinti fegyverekkel kovetik el.

Amugy maga a cikk altal idezett terkep maga is egy lengyel srac (Jakub Marian) altal Europara atdolgozott, eredetileg a The Washington Postban megjelent "vilaglista" alapjan keszult. Beszeltem vele, de sajnos o sem tudta megmondani, hogy a TWP cikk honnan milyen, es mikori orszag statisztikakbol vette az adatokat.
Ez persze kerdeseket vethet fel a kozolt adatok hitelessegevel kapcsolatban.

Segitsegkent az eredeti The Washington Post cikk linkje:

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/special/nation/gun-homicides-ownership/table/"

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.05.15. 10:12:09

@eßemfaßom meg áll:

"a cigányok 2010 óta okoznak problémát "

Ha azt vesszük, hogy másfél milliárd ellopását simán elnézik a csúti selejthez hű díszcigánynak, akkor igen.
A csúti országvajda nem hagyja, hogy egyik főtolvaját lecsukják, inkább hoz egy újabb törvényt amivel elveszik tőled a pénzt és te örömmel tapsikolsz a kirablásodhoz. De ha nem gond, azért az értelmes emberek nem tapsikolnak veled együtt, hanem megpróbálják a hozzátok hasonló mocskokat úgy kezelni ahogy megérdemlik és oda juttatni ahol a helyük van. Ne aggódj, ha hosszú a nyelved, akár még egy cellába is kerülhetsz csúti bálványoddal.

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 10:18:48

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: a fóbiádat a kezelőorvosoddal kellene megbeszélni

Netuddki. 2016.05.15. 10:29:48

@eßemfaßom meg áll: Felesleges félremagyaráznod, ha itt olyan fegyvertartási kultúra lenne, mint sok társadalmilag fejlettebb országban, nem lett volna itt se öszödi beszéd, se gyurcsány, se orbán. De még kádár rendszer se. A lakosságot ugyanis pont az átkosban fegyverezték le teljesen. Mindentől fosott az akkori és fosik a mai vezetés is ami nagyobbat pukkan egy pukinál. Erőfölényben bármit meg lehet tenni a kiszolgáltatottakkal, és mint a példa mutatja meg is tesznek.

Nézd meg a térképet bammeg! Hol a legmagasabb a fegyvertartók aránya? A gazdaságilag legfejlettebb országokban. Talán ott kevésbé mernek a politikusok lopni, mint valaki már megjegyezte előbb.
Persze lehet azért ilyen az arány, mert társadalmilag is előrébb járnak, és ezeket az országokat köpködik az orbánék a fideszmédiában? Vicc!

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 10:32:19

@Tibi !: "Talán ott kevésbé mernek a politikusok lopni,"

:)))))) ez jó volt, látom is magam előtt az éhező amerikai képviselőket :)

Netuddki. 2016.05.15. 10:40:51

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Repülőre körömollót nem vihetsz fel, nemhogy kardot. Vannak országok ahol fegyvernek számít, aztán ha nem megy át a mágnesteszten el is búcsúzhatsz tőle.

Mellesleg ha van "tagságid", akkor nem a blog.hu-n kéne ilyeneket össze-vissza irkálnod. Ha kiderülne a szövetségnél szerintem kivágnának mint a bizonyos macskát. Bár szövetsége válogatja. ;)

Netuddki. 2016.05.15. 11:07:15

@eßemfaßom meg áll: Tipikus fideszes ferdítés amit nyomatsz. Az, hogy itt tolvaj bűnözők ülnek a parlamentben, és megpróbálják elhitetni máshol sem jobb a helyzet, attól még máshol nem ez megy mint Magyarországon.
Nem tudom az USA-ban milyenek a politikusok. Egyvalamiben viszont biztos vagyok, tizedannyiért lecsuknának ott egy politikust mint amit itt megengednek maguknak.

Roan 2016.05.15. 11:30:35

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Azt gondolom, te is érzed, hogy van különbség az asztalon táncolás és a fegyvertartás között, a vezető halálokok között biztos nem az asztalon táncolás fog vezetni. Egyébként én szeretem a lőfegyvereket, szoktam lőtérre járni, de azt nem szeretném, ha jelentősen könnyítenék a hozzáférést. Ezt nem indokolja sem a bűnözési ráta, nincs benne a kultúránkban sem, és azt sem szeretném, ha legközelebb valamelyik idióta azt a sérelmét, hogy mondjuk nem adták meg neki az elsőbbséget, fegyverrel törlesztené, és Columbine-szerű jelenetekre sincs szükség.

Roan 2016.05.15. 11:39:48

@karandash: Ez nem mond ellent az én kommentemnek. Az erőszakos halálesetek több tényező együtthatójaként írhatók le, ezek egyike a fegyverhez való jutás lehetősége. (A halálbüntetést pont nem sorolnám ide, ugyanis a bűnelkövetést, az USA példájából kiindulva, nem, vagy csak minimálisan befolyásolja. Sokkal inkább a felderítés sikeressége, és nem a szankcionálása.)

Roan 2016.05.15. 11:49:17

@eßemfaßom meg áll: És gondolod, hogy Magyarországon nincsenek drogdílerek? Nem gondolom, hogy bárki is örülne, ha általános jelenség lenne, ha az ilyen jellegű alakok fegyverrel mászkálnának az utcákon. Az egy dolog, hogy te úgy éreznéd, hogy nagyobb biztonságban vagy, mert tarthatsz fegyvert, csakhogy statisztikailag nőne a valószínűsége, hogy olyanok is könnyebben fegyverhez jutnak, akik kevésbé, vagy egyáltalán nem alkalmasak rá. Az meg már nem kérdés, hogy ki használná előbb.

backbencher 2016.05.15. 11:59:58

@Tibi ! 2016.05.15. 10:29:48

A vilagon mindenhol az, hogy mennyire szigpru vagy enyhebb a fegyvertartas- es hasznalat engedelyezese, dontoen politikai kerdes, azaz a mindenkori vezetestol fugg.
Ez alol Mo sem kivetel.

Ennek tobb oka is van:

1. Tortenelmi multbol eredo okok:
Ez a donto szemleletbeli kulonbseg USA es Europa kozott.

1.1 USA
Az USA letrejottehez nagyban hozzajarult az, hogy a telepesek fel voltak fegyverezve, es a beloluk alakult milicia tipusu egysegek a regularis (europai minta alapjan szervezett es iranyitott) kontinentalis hadsereggel egyutt vivtak ki a fuggetlenseget a britektol.
Ez kerult be az USA alkotmanyaba a 2. kiegeszitessel (fegyvertartas + milicia jellegu hads.) 1791-ben, es mara az ottaniak altal az egyik legfontosabbnak tartott alapjog lett.

1.2 Angolszasz telepes allamok
Ez volt jellemzo a XIX. sz-ban alakult Europan kivuli angolszasz "telepes allamokra" (Canada, Australia, New Zealand, South Africa) egeszen addig, amig a teljes teruleti ellenorzest a britek el nem ertek. Ahogy ez megvolt, onnantol mar erosen korlatoztak a civil fegyvertartast es hasznalatot ezekben az orszagokban is.
Kivetel South Africa, ahol 1961-1994 kozott a fehereknek onvedelmi celra konnyebb volt legalisan fegyvert tartani, 1994 ota pedig az onvedelemre igenyelt fegyverek igenyloinek kore kibovult a nagyvarosok lakoival (Joburg, Cape Town, Durban, etc.).

1.3 Europa
Europaban a kozepkorban kizarolag a nemesek viselhettek es hasznalhattak legalisan fegyvert, rajtuk kivul meg a szabad (kiralyi, birodalmi, stb.)varosokban levo szabad polgaroknak lehetett a varos vedelme eseten fegyvert hasznalniuk.
A fegyvertartasi tilalom Ny-Europaban 1815-tol, K-Europaban 1850-tol az allando sorozott hadseregek, es az allando allami kozponti rendorsegek letrejottevel ugy modosult, hogy az a hadsereg es a rendorseg tagjain kivul mindenkire kiterjedt.
Ez a rendszer alapvetoen mindmaig fennmaradt, viszont idokozben a civil fegyvertartasi engedelyek alapindokai kibovultek az onvedelmi cellal.

Folyt. kov. mindjart

backbencher 2016.05.15. 13:18:51

@backbencher 2016.05.15. 11:59:58

Akkor a folytatas:
Az elozo kommentemben irt 1. Tortenelmi multbol eredo okokon kivul meg ott van a (K-Eu es Mo eseteben problemasabb)

2. Az allamnak a tarsadalommal (ha ugy tetszik a neppel, vagy a "zemberekkel") szembeni kotelezettsegei
Itt most konkretan a tarsadalom vedelmi, es tarsadalom szervezesi funkcioja relevans.

2.1 Tarsadalom kulso vedelmi funkcio
Ez jelenti az allampolgarok vedelmet kifele (Mo eseteben mas EU-n kivuli allampolgarokkal szemben).
Erre szolgal elvileg a hadsereg (honvedseg, tartalekosok), es a hatarorseg (ma BM).
Ny-Eu-ban es K-Eu-ban (es ebbe Mo is beleertendo) szerencsere 1945 ota nem volt nagyobb fegyveres konfliktus (kiveve a Balkan poszt-jugoszlav haborukat).

2.2 Tarsadalom belso vedelmi funkcio
Ez jelenti az allampolgarok vedelmet barmilyen belulrol jovo fenyegetes ellen.
Ez a fenyegetes az, ami sokfele eredetu lehet, mint pl. a bunozes, tarsadalmi konfliktusok.
Ez bovult ki 2002-tol a terrorizmus fenyegetesevel.
Ami persze nem ujdonsag, mert mar korabban is letezett Ny-Eu-ban (IRA - britek, ETA - spanyolok, Rote Armee Fraktion - Nemeto., Brigado Rosso - Olaszo.), csak ezt addig nemzetallami "egyedi szoc. problemanak" vettek.
Viszont 2001 utan olyan eu-i orszagokban is megjelent, ahol addig ilyen nem volt (ld. Parizs, Brusszel), ahol pedig korabban is volt ott egy-egy nagyobb akcioval okozott riadalmat (ld. Madrid, London).

A belso vedelmi funkciot latja el elvileg a rendorseg, illetve Mo-n 2010 ota a kulonleges rendori erok (Keszenleti rendorseg, TEK).

3. Problemak
3.1 Belso vedelmi funkcio nem, vagy reszleges ellatasa
Mo-n sajnos ez egy 1990 ota mindig letezo problema, de ez nem azert van igy, mert "bejott a ny-i tipusu demokracia", hanem azert mert a magyar rendorseg csak reszben tudott megfelelni a mar meglevo, illetve 1990 utan jelentkezo kihivasoknak.

3.2 Bunugyi statisztikak csomagolasa, kozmetikazasa
Ezen az sem segitett, hogy egyes buncselekmenyi statisztikakat rendszeresen kozmetikaznak, illetve eltitkolnak.

3.3 Rendori korrupcio
Ehhez jon meg hozza a soha el nem ismert, de mindig is meglevo, bar valtozo merteku, kiirthatatlannak tuno rendorsegi korrupcio (akar jaror, akar vezetoi szinten).
Ezen nem segitett a TEK letrehozasa es jogkorokkel felruhazasa sem (2011-tol), mert rendszeres a rivalizalas a TEK es "sima" rendorseg (KESZ, RVSZ, ORFK, BRFK) kozott, fuggetlenul attol, hogy adott esetben ki kerekedik felul.

3.4 Szovjet tipusu 1990 elotti mintak es beidegzodesek tovabbelese a rendorsegen belul
Ez az, ami Mo-n az "atlagembert" a leginkabb irritalja, mert ezzel szembesul eloszor a mindennapi rendori intezkedesek soran.
Ebbe beletartoznak a feltunoen kozombos rendori fellepes a kisebb elkovetesi erteku buncselekmenyeknel, ld. kisebb erteku lopas, betoreses lopas, kerekpar, motor, auto lopasok.
Meg kell nezni hogy az ilyen felderitetlen, eredmenytelenul lezart nyomozasok aranya hogyan viszonyul a felderitett ugyekhez. A kisebb erteku lopasok, betoreses lopasok felderitesi mutatoja 2012-2013-ban (megyetol es Budapesttol fuggoen) 10-25% kozotti volt.
Azota nem is lehet uj eredmenyekhez hozzaferni.

Ez gyalazatos eredmeny, mert barmilyen buncselekmeny elkovetesenel a legjobb visszatarto (elrettento) ero az, hogy ha elkovet vki egy buncselekmenyt, akkor nagy valoszinuseggel (ertsd 70-90% kozotti aranyban) ELFOGJAK es BIROSAG ELOTT ELITELIK.

Mivel ez nincs meg, igy nem csoda, hogy egyre tobben erzik es tartjak a kozbiztonsagot rosszabbnak, mint akar 10 evvel ezelott. Ezen pedig semmilyen staitisztika kozmetikazas, igazoltatas, vagy mas latszatintezkedes (terrorhiszteria keltes) nem segit.

Nzoltan 2016.05.15. 15:11:31

@Opi87: De. Kényszermunka. A durvábbik fajtából.

Az igazi Trebics 2016.05.15. 15:35:38

@backbencher: Figyelmesen elolvastam (még az éjjel) az összes hozzászólásodat, rengeteg új információ volt benne számomra, csupán erre az egy dologra reagáltam, ugyanis a számokból látszik, hogy nem igaz:

"Az mar mo-i sajatossag, hogy az (a)+(b) egyutt majdnem eleri (kb. 10-15% kulonbseggel) a vadaszpuskas engedelyek szamat.
Ez Mo-n meg az 1945 utan atvett szovjet minta oroksege, de sajnos 1990 utan is fennmaradt, es makacsul ujratermelodik."

Nagyságrendekkel alatta van a vadászpuskás engedélyek számának, és nem termelődik újra.

eßemfaßom meg áll 2016.05.15. 17:18:49

@Roan: " És gondolod, hogy Magyarországon nincsenek drogdílerek?"

a "nagyságrend" lesz az a kifejezés amit nem ismersz

"ha általános jelenség lenne, ha az ilyen jellegű alakok fegyverrel mászkálnának az utcákon."

azért azt javaslom, hogy csak ovatosan tapogass körbe egy keményebb magyar bűnözőt, és ha valami keményet érzel dudorodni a pólója alatt az nem biztos, hogy a pöcse lesz.

próbáld meg elfogadni a valóságot: akinek illegális dolgokra fegyver kell az szerez és nem kell hozzá különösebben megerőltetnie magát. A tiltás kizárólag a legális fegyvertartást akadályozza.

backbencher 2016.05.15. 19:19:05

@Az igazi Trebics: 2016.05.15. 15:35:38

Kedves Trebics,

Koszonom a valaszod, mert igy pontositottad mire is gondoltal.
Ezert elnezest kerek Toled, mert valoban pontatlan megallapitast tettem, amikor altalanossagban irtam azt, hogy
"Az mar mo-i sajatossag, hogy az (a)+(b) egyutt majdnem eleri (kb. 10-15% kulonbseggel) a vadaszpuskas engedelyek szamat.
Ez Mo-n meg az 1945 utan atvett szovjet minta oroksege, de sajnos 1990 utan is fennmaradt, es makacsul ujratermelodik."

Ezert helyesbitek, mert az ugyeszeknek, biroknak kiadott, es a nyugdijazott rendoroknek, katonaknak adott fegyvertartasi engedelyek szama kb. 5-10%-a a vadaszpuskas engedelyeknek.
Viszont az ujratermelodes megmaradt sajnos, csak az aranya csokkeno 2006 ota.

Roan 2016.05.16. 23:27:12

@eßemfaßom meg áll: És gondolod, ha könnyebb legális úton fegyverhez jutni, akkor nem legális úton minden marad a régiben? A mennyiség a minőség rovására megy, így olyanok is fegyverhez juthatnak, akiknek nem kellene. Az meg miért is kifogás a nagyobb számú gyilkosságra, hogy több a drogdíler? Akkor az érvelésed ez lenne: sok a bűnöző, akik fegyvert használnak, ezért magas a gyilkosságok száma, következtetés: akkor olyan országban, ahol kevesebb a bűnöző és a gyilkosság, tartsunk több fegyvert.
Egyébként mesélj még a bűnözőkről, én a 8. kerületben lakom, biztos nem láttam még drogdílert :)
süti beállítások módosítása