Jobban utálják a magyarok az uniót, mint válság előtt

2016. május 18. 13:50 - Napi Csárt

Hazánk a legtöbb országnál jóval jelentősebb gazdasági haszonhoz jutott az EU-tagságnak köszönhetően, ezt viszont egyáltalán nem tükrözi az emberek unióról alkotott véleménye. Itthon a legnagyobb a szakadék aközött, hogy mennyit profitált a tagságból, és hogy ítélik meg az emberek az EU-t – derül ki a Külkapcsolatok Európai Tanácsának (ECFR) kutatásából. A csatlakozás óta Magyarország 25,4 milliárd euró uniós támogatást kapott.

grafikon_ecfr_kutatashoz.jpg

A grafikon függőleges egyenese az unióról alkotott véleményt mutatja, a vízszintes egyenes pedig a tagsággal járó gazdasági hasznot.

A válság előtti utolsó évben, 2007-ben a magyarok véleménye valamivel jobb volt az unióról, mint 2014-ben. A többi kelet-közép-európai országokban jóval kedvezőbb lett az EU megítélése a gazdasági előnyök hatására.

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr408727874

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2016.05.18. 14:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bona Fides 2016.05.19. 08:18:36

@lavór: "...nem volt megtiltva, hogy élhető országot csináljunk magunknak."

Viszont a támogatási rendszerben eleve kódolva volt, hogy ne csinálhassunk valóban élhető országot és a politikusaink mindent ellophassanak, illetve a betolt zseton jelentős részét visszatolhassák nyugatra.

CTS 2016.05.19. 08:22:40

Azért nem mindent erőltet ránk az EU! Ez kissé tényleg eu ellenes! Legtöbbször csak ajánlásokat tesz és mire nálunk feldolgozzák, akkorra lesz belőle valamiféle fasiszta szabály amit tűzzel vassal be tartatnak. Pl.: utcai árusítás, piacok beépítése, stb. Ha vki járt már Francia o.-ban vagy Német o.-ban (stb. egész euban) az tudhatja, hogy ott lehet utcán árulni, piacokat tartani a kijelölt helyeken stb. Ezeket a szabályokat a magyar hatóságok szándékosan az ellehetetlenítés és büntetésbehajtás végett alakítják ilyenné. Az EU-t véleményem szerint nem utálják a magyarok csak nem így képzelték el. Nem gondolták volna azt, hogy a kisemberhez csak a valós vagy a magyar hatóságok álltal elferdített vagy kitalált szabályok jutnak el. A rengeteg pénz meg "megreked" (ellopják) az ún. politikai elitt és rokonsága úgy, hogy nincs elszámoltatás valamint egy esetleges kormányváltásnál sincs számonkérés. Rengeteg pénzt kapott elvileg MO-is mégis haldoklik az egészségügy az oktatás a nyugdíjrenszer az utak, a kissebségek, a tömegközlekedés, stb. Ráadásul az eus pénzekhez hozzászámolhatjuk az általunk befizetett adókat. De jó példa az üzemanyagba épített adók ellopása amiből az utakat kellett volna javítani, rendbehozni. Persze erre is lett pénz kérve az eutól. El képzelni sem tudjuk azt a mennyiségű pénzt amit iparszerűen sikkasztanak el állami szinten! Miért hagyja tisztelt eu, hogy európa egyik frekventált országában ennyire nyíltan menjen ez?

gmihaly621 2016.05.19. 08:24:00

@karandash: Néhai idősb Marosán György szavaival élve:"Nem a zsemle kicsi, hanem a pofátok nagy".

gmihaly621 2016.05.19. 08:24:36

@CTS: Hát igan, a balos helytartók...

konrada 2016.05.19. 08:27:45

@lavór:
Na látod. Ezt tette az országgal a 40+ év, amikor a magukat (valamikor) kommunistáknak nevezők voltak hatalmon az idegen megszállók támogatásával...

1920-ban még nem volt rosszabb a határnak ezen az oldalán se, de még 1938-ban sem...(utolsó olyan békeév, amikor még párhuzamosan létezett polgári Magyarország és Ausztria....

lavór 2016.05.19. 08:32:16

@konrada:

Ma is kommunisták vezetik az országot.

@Bona Fides:

Valójában kettőn áll a vásár.
Lehetett volna kardoskodni a magyar érdekek miatt, de sokkal egyszerűbb volt zsebre dugni a pénzt.
De mint írtam: a lopásban szocializálódtunk, mitől változott volna meg egy pillanat alatt a társadalom mentalitása, morálja, erkölcsisége?

konrada 2016.05.19. 08:37:48

@pberencz:
A helyzet ennél egyszerűbb. Nem a politikusok korrupciója, butasága volt a fő különbség - mert a magyar irodalomból tudjuk, hogy akkor se voltak jobbak.

A különbség az volt, hogy Magyarország annak az időszaknak a mai olajhatalmakhoz hasonló helyzetben volt: rendelkezett nyersanyaggal, és a kor aranyával: jól termő földekkel. Ezekből meg volt pénz dögivel.

Nyersanyagunk már nincs, és a technológiaváltással az európai éhségövezetek is túltermelők lettek a mezőgazdaságban. ...az ebből a bevételből akkor megalapított világszínvonalú iparunkat meg a szovjet éra igénytelensége, illetve a maradékot meg a privatizálók kapzsisága (piacot vásárló konkurenciának kiárusítás) tette tönkre.

Így nem maradt semmink, csak az emberi tudás. Ezt meg vagy az hazai bérszintjük töredékéért felvásárolták a monopóliumuk, és a multik, vagy a hazai bérszintjük letörésére exportálták...

Mi meg így maradtunk....

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 09:02:05

A fidesz propaganda jól működik a buta népnél, ami az elmúlt száz évben sokszor bizonyította butaságát, de az elmúlt 26 évben még gyakrabban, 4 évente.
1990-ben kiderült, hogy a magyar választó egetrengetően hülye. 94 ben, hogy elkêpzelhetetlen hülye. 2002-ben, 2006-ban, és 2014-ben kiderült, hogy talán a világ leghülyébbike a magyar választó.

pberencz 2016.05.19. 09:02:32

@konrada: Ehhez kepest a mezogazdasagban is importra szorulunk csomo mindenben, amit meg megtermelunk, az az unioban joforman eladhatatlan. Szoval egy alapjaban mezogazdasagi beallitottsagu orszag siman versenykeptelen meg ebben is, a nem mezogazdasagi beallitottsagu unios orszagokkal osszevetve. Az egy dolog, hogy a gazdasagi kornyezet nem a legkedvezobb (pl afa), de komoly bajok vannak az infrastrukturaval is es mondjuk a hozzaallasunkkal is.

csevely 2016.05.19. 09:02:55

@CTS:
Hogy valami fogalom legyen az ellopott pénz nagyságáról:
2007-ben az ország költségvetése nagyjából 9.000 milliárd forint volt.
Amiből ugye. . .nokiásdoboz, gyúrcsótány. . .
Utána az EU megtoldotta , lett 18.000 milliárd forint.
És a különbség már nem nokiás dobozokban került átadásra.
Pl a zország gázszerelője lett két év alatt többszörös milliárdos.
És lett lepusztítva az egészségügy, oktatás.
De lettek milliárdokból stadionok, semmiresejó kisvasutak.
És lettek hírtelen kastélytulajdonosok, sajátlábonállók.
És még mindíg azelmultnyócévezés megy, mintha azóta a világunkat nem ők lopták volna el.

De az EU hagyja a minidúcsét, rohadtul nem érdekli, vagy tehetetlen.
Egy erkölcsös országban kiejteni azt a mondatot:
"a 280 milliárd forint elvesztette közpénz jellegét"
Miközben ténylegesen pár milliárdból szebb lehetne a világunk.
És ugye nem kellene a várkertbazárt évente kétszer rendberakni, minidúcsének a várat átépíteni. . .

bringás bosszantó 2016.05.19. 09:05:27

Nem kell csodálkozni, a putyinista génselejtes fideSSjobbikkdnp férgeknek mindent be lehet adni.

bringás bosszantó 2016.05.19. 09:12:25

@CTS:

Erről van szó, csak az átlaghülyemagyar ezt nem tudja, ha látja sem tudja felfogni.
Mindig a guta kerülget főleg az angol főzőműsorokban, amikor koma úgy dönt, hogy elindít egy fánksütő, vagy akármilyen vállalkozást a saját konyhájából oszt fél év múlva ezerdarabos szériákat ad el egy hétvégi vásáron. Nálunk már ahhoz is lassan köjál pöcsét kell, hogy a saját budimban a saját sejhajom a saját budideszkára tegyem miközben a sok agyhalott az atlétatrikós mestert áldozatnak tartja.

sas70 2016.05.19. 09:20:39

A legtöbb magyarnak fogalmi sincs róla, hogy mi az unió és az miért jó nekünk. Csak eszik a hülye fidesz propagandát és minden bajukért a gonosz eu-t hibáztatják. Orbán nem csak az országnak okoz óriási károkat, de az emberek fejében még nagyobb kárt tesz. Sajnos már ez is hit kérdéssé válik és még esély sincs, hogy ez megváltozzon.

bringás bosszantó 2016.05.19. 09:23:31

@karandash:

Valamit baromira benéztél. Segítek megérteni, hogy mit, utána visszakeresheted a firkálmányodban a forrást:

Amerika rájött arra, hogy nem ér semmit azzal, ha a mexikóiak ellen Chicago határában épít egy 30 kilométeres kerítést. Pedig az milyen jó lenne, tuti orbánista módszer, mexikóiak farokfelvágva menekülnek haza, mert hoppá, itten van egy kerítés.
Helyette buta ballibsi módra a határt védik. (Hatékonyság most lényegtelen).

Az orbáni kerítésnek két haszna van:

Az első az a cirka 25 milliárd amit valaki az egész hacacáréból az állami pénzforrásokból magánosított.
A második meg a sok agyhalott barom aki elhiszi, hogy a kerítés megvédi és orbánt fényezi cserébe.

Kapís?

Megfelelő összefogással az indulási pontban kellett volna tartani a sok kecskeizélőt, ha a telkedet akarod megvédeni tőlük, akkor baszahatod ha a hátsó kertbe vezető utat lezárod, körbe meg az első kertben meg nincs semmi védelmed.
A csúti génselejt a saját seggét védi, ha ez az ügy nem lenne még a full agyhalottaknak is kezdene felnyílni a szeme és reptetné a mocskos cigányt az első fára vagy a sittre ahol a helye lenne.

Amúgy tökéletesen látni, hogy a kerítés szart sem ér, a kecskeizélők hordája pontosan ugyanolyan mennyiségben és minőségben érkezik Juróba mint előtte. Ez az amit a narancskomcsik nem nagyon tudnak felfogni azt meg végleg nem tudják átlátni, hogy a kerítés nem megoldás, csak politikai haszonszerzési eszköz.

konrada 2016.05.19. 09:38:54

@bringás bosszantó:
Aha... És véletlenül nem tudod, hol húzodik az EU határa?????

konrada 2016.05.19. 09:46:58

@pberencz:
Na ja. A volt éhségövezetekben csak úgy lehetett önellátó mezőgazdasági termelést megteremteni, hogy agyon dotálták. Ebből olyan korszerű mezőgazdaság lett, hogy az már képes túltermelni (az önellátás lényege, hogy a 7 szűk esztendőre is maradjon, ha kell). A dotációt viszont a gazdák nem akarják elengedni, így a nemzeti kormányok, azt öntik is bele a mezőgazdaságba.

...így meg a dotált termeléssel könnyű alámenni árban azoknak, akiknek nincs pénzük az azok által használt korszerű technológiára, főleg ha a hazai piacuk meg protekcinista módon védve van, így nem is tud a magyar termelő méretgazdaságossá fejlődni...

konrada 2016.05.19. 09:49:42

@lavór:
...szerintem meg az a szerencsés korosztály vagy, akinek fingja sincs arról, mit takar a kommunista szó, és mit az az embercsoport, akik itt Magyarországon magukat kommunistának nevezve verték az asztalt....

lavór 2016.05.19. 09:55:04

@konrada:

Szerinted a Fideszben ülő kommunista vezetőknek fingja nincs, mi az, hogy kommunista?
Gondolom a megboldogult Pozsgay Imrének is csak meséltek róla...

De vegyük csak Kövér Lászlót: "– fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott. "

És a sor nem itt ér véget.

Occam beretvája 2016.05.19. 09:55:47

@karandash: Respect.
Ilyen tökéletességgel megírt összefoglalást nem igen olvastam a neten az elmúlt pár évben.
Még egyszer gratula.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.05.19. 10:03:04

Unió pénzt ad konkrét célokra, beruházásokra.
Országunk vezetői a pénzt saját zsebbe teszik és szidják az uniót, hogy minek szól bele az ország (azaz a z ő személyes) ügyeibe.
Birkanép pénzt nem lát és elhiszi, amit a tolvaj vezetőink hazudnak.
"Röviden" ennyi... :)

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 10:19:57

"Hazánk a legtöbb országnál jóval jelentősebb gazdasági haszonhoz jutott az EU-tagságnak köszönhetően"

Nem igaz. Az EU-költségvetésbe való befizetés, és az EU-s multik által Magyarországról kivitt pénz együttesen több, mint az EU-s támogatás.
Ha összesen több megy ki, mint amennyi bejön, azt magyarul úgy hívják hogy ráfizetés, a ráfizetés pedig nem haszon hanem kár.

lavór 2016.05.19. 10:22:52

@abcdefghabcdefgh:
Ez a Matolcsy-féle unortodox számítási forma?
Az eu-s támogatást keverjük a profittal?

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 10:23:29

@abcdefghabcdefgh: mutass már pár statisztikát, és kimutatást erről...

sakkosfx 2016.05.19. 10:39:44

Az EU nem a Magyaroknak juttatja a pénzt, hanem zsidó honfitársainknak! Ez azért nem mindegy! A többi rassz meg néz mint a vett malac, hogy ilyet is lehet!

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 10:53:36

@lavór:

Nem. Ez a matematika. Ha egy rendszerből összesen több megy ki mint amennyi összesen bemegy, akkor abban a rendszerben csökkenés történik. A csökkenés pedig nem haszon hanem kár.

Balt 2016.05.19. 10:54:59

@lavór: Aham. A sok hajléktalan nyelvzseni, aki társalgásk szinten beszéli az angolt.

lavór 2016.05.19. 10:56:32

@abcdefghabcdefgh:

Matek, ja. Bejön x millió euró támogatás, kimegy ennek a nagy része pár magyar stróman zsebén keresztül külföldi bankokba... Értem a matekot.

Balt 2016.05.19. 10:58:21

@pberencz: Inkább majd hétfőn beszéljük meg az osztrákokat. :)

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 11:00:49

Ha bejön X millió támogatás, de kimegy 2 X millió (EU-s költségvetési befizetés + EU-s multik haszna), akkor összesen kiment X millió pénz.

lavór 2016.05.19. 11:01:42

@Balt:

És? Ezzel mit szerettél volna kommunikálni? Éhezzen itthon inkább? Költözzön a híd alá?
Az fasza lenne biztos.
Az ide betelepülő külföldiek sem anyanyelvi szinten beszélik a magyart.

Balt 2016.05.19. 11:08:13

@pberencz: Ez annyira így van, hogy a '20-as években egyáltalán nem volt egyértelmű pusztán létminőségi alapon Ausztriát v Mo.-ot érdemes-e választani. (Lásd: Sopron-környéki népszavazás.) Addigra kb. kiegyenlítőgtek a dualista Monarchia mutatói osztrák és magyar viszonylatban.

Balt 2016.05.19. 11:10:03

@lavór: Azt, h baromságokat írsz: nem az éhezők mennek Londonba, hanem a mérnökök, orvosok, (pedagógusok mosogatni) stb.

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 11:10:52

@Balt:

A Sopron-környéki népszavazás nem anyagi hanem erkölcsi alapon történt.

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 11:11:51

@Balt:

Meg etnikum-béliek lányfuttatni.

lavór 2016.05.19. 11:12:40

@Balt:

Hol írtam én éhezőkről? A lecsúszástól való félelemről írtam, na meg a szegénységről is.
De megy már mindenki, lassan nem marad épkézláb ember az országban.

Balt 2016.05.19. 11:16:53

@CTS: "Rengeteg pénzt kapott elvileg MO-is mégis haldoklik az egészségügy az oktatás a nyugdíjrenszer az utak, a kissebségek, a tömegközlekedés, stb."

Pont most jött ki az EB soros ajánlása, melyben jó kis megszorítást javasolnának szokás szerint. Asszem a fenti célokért rossz irányba rohamoznak, mint a Sárga tengeralattjáró katonái. :)

Balt 2016.05.19. 11:19:19

@abcdefghabcdefgh: Is. Ettől még valószínű, h akkoriban (a többségében németajkú!) Sopronban élhetőnek látszott Mo. is.

Balt 2016.05.19. 11:21:28

@abcdefghabcdefgh: Ohh, pardon, tényleg csak jóllakottakról:
"Nem azért mentek ki a legtöbben, hogy gazdagok legyenek, inkább azért, hogy ne legyenek mélyszegények vagy hajléktalanok..."

Balt 2016.05.19. 11:26:04

@konrada: Fú, ez sokkal jobb meglátás, mint a poszté! Egyben kb magyarázat is.

abcdefghabcdefgh 2016.05.19. 11:27:01

Olyan hogy mélyszegénység olyan nem létezik, olyan létezik hogy mélyigénytelenség, aki nem teszi meg azt ami társadalmilag elvárható, nem tanul, nem dolgozik, nem viselkedik összeférhetően a többi emberrel.

Balt 2016.05.19. 11:36:58

@bringás bosszantó: Honnan írsz, a Holdról?

Orbán kezdetektől azt mondta, h helyben kell megoldani a problémát, csak sajnos ehhez viszonylag kevés anyahajónk meg ENSZ-felgatalmazásunk van. (Mert tőlünk vsz. kérnék.) Mindig is mondta, h közös (uniós) erővel kell védeni a görög határt, ha ők erre nem képesek. (Még most se, helyette inkább törököt fognak.)

Amit tehetünk a kerítésen túl: a fogadó országok kérésére többek közt magyar (V4) rendőrök védték/védik a szlovén, macedón határt.

Balt 2016.05.19. 11:41:28

@lavór: Ez minden? Azért ez meg Orbán alapszervi KISZ-titkársága nem azonos súlyú a Komintern de még az MSZMP KB tagsággal sem.

Balt 2016.05.19. 11:46:55

@lavór: Pozsgayra most borítsunk fátylat: sosem volt Fidesz-tag, csak a 2004-es nemzetáruló népszavazás kapcsán sodródott oda, mindvégig sértve a 4 igenes népszavazás és a KE-ségtől való elütés miatt - pedig az MDF-fel már le volt zsírozva ugye. Függetlenül attól, h esetleg jobb elnök lehetett volna Göncznél - aki szintén az MDF lelkén szárad.

lavór 2016.05.19. 11:51:48

@Balt:

"Stumpf István – jelenleg alkotmánybíró, volt MSZMP-tag, a Hazafias Népfront volt alelnöke,
Járai Zsigmond – jelenleg a Költségvetési Tanács elnöke, volt MSZMP-tag, volt kormánytag, III/II-es együttműködő,
Matolcsy György – az Orbán-kormány nemzetgazdasági minisztere, volt MSZMP-tag, III/II-es együttműködő,
Martonyi János – jelenleg külügyminiszter, volt MSZMP-tag, kormánytag, III/II-es együttműködő,
Pintér Sándor – jelenleg belügyminiszter, volt MSZMP-titkár,
Boross Péter – jelenleg a Fideszt segíti, volt MSZMP-tag,
Pozsgay Imre (elhunyt) – részt vett az új alaptörvény megalkotásában, volt MSZMP KB-tag,
Csintalan Sándor – jelenleg a Fidesz házi csatornájánál, a Hír TV-nél dolgozik, volt MSZMP- és MSZP- tag,
Schmitt Pál – volt köztársasági elnök, plagizálás miatt lemondott, 1989 előtt pedig miniszterhelyettes
Kerényi Imre – miniszterelnöki megbízott, volt MSZMP alapszervezeti titkár,
Szita Károly – jelenleg fideszes kaposvári polgármester, volt III/III-as együttműködő,
Mikola István – az első Orbán-kormány egészségügyi minisztere, 2006-ban a miniszterelnök-helyettesi poszt jelöltje, a Hazafias Népfront alelnöke volt,
Fónagy János – jelenleg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, volt MSZMP-tag,
Varga Mihály – jelenleg fideszes országgyűlési képviselő, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár, volt KISZ-titkár,
Deutsch Tamás – jelenleg EP-képviselő, volt KISZ-titkár,
Orbán Viktor – miniszterelnök, volt KISZ-titkár
Kövér László – fideszes országgyűlési képviselő, a narancsos kormány házelnöke, volt KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársaként is dolgozott."

konrada 2016.05.19. 11:59:48

@lavór:
Az MSZMP egy 800 ezres tagszámú tömegszervezet volt rengeteg olyan - egyébként normális esetben államhoz tartozó feladatkörű - intézettel , melyek egyes tudományágakat gyakorlatilag teljesen lefedtek, így azokkal foglalkozó párton kívülieknek is csak ott tudtak elhelyezkedni...
De mint írtam, te olyan szerencsés korosztályhoz tartozhatsz, ezért hiszed ez esetben is azt, hogy ez KB-PB tagsággal azonos értékű....

...illetve nem tudod, hogy mi volt és hogy épült fel a KISZ...

konrada 2016.05.19. 12:02:52

@lavór:
...aztán ha még hozzásorolod, hogy ki volt kisdobos, illetve kinek volt tanácsházi névadó ünnepsége, egész közel kerülsz a teljes vertikum lefedéséhez...;))

lavór 2016.05.19. 12:03:30

@konrada:

Szemezgess nyugodtan tovább, hátha még találsz a Fideszben pár tízezer kommunistát, munkásőrt, stb...
ezek csak a díszpintyek, mutatják, valójában milyen izmus is amit képviselnek.

Nincs mit szépíteni ezen. Mint ahogy a regnálásukon sem, naponta 3-4 mutyi, balhé kerül felszínre... Bukásuk után szerintem végtelen számú csontváz hullik majd ki a szekrényekből.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 12:16:06

@sakkosfx: akkor ezzel azt mondod, hogy a fidesz, és holdudvara zsidókból áll?

@abcdefghabcdefgh: még mindig várom a számokat. Matekozni csak úgy lehet, hogy megvan a szám amire hivatkozol...

@konrada: ja és egész véletlenül a fideszek mindig valami fejes pozicióba kerültek, csak úgy kényszerből :D
Azért fura, hogy valahogy nálunk rokonság, és a család se párttag nem volt, sem kiszes, és senki sem dolgozott az államnak, még is megvolt a ladára, és lakásra/házra való...

konrada 2016.05.19. 12:32:05

@lavór:
Te szemezgetsz itt középiskolás kiszeseket, nem én.

@fidesz maszop dk egykutya:
Nem. nem ez a fura, hanem az, hogy te ezt el is hiszed.

Bona Fides 2016.05.19. 12:32:11

@lavór: Egyetértek. Bár én nem a lopásban szocializálódtam, a szüleim maszekok voltak, mi abból éltünk, amit ők megkerestek.

Bona Fides 2016.05.19. 12:34:36

@konrada: A tudás kiirtása épp most folyik az oktatásban.

lavór 2016.05.19. 12:34:46

@konrada:

Ja, a Hazafias Népfront alelnöke egyetemista volt... aha.
Inkább ne írj semmit.

konrada 2016.05.19. 12:45:05

@lavór:
Hát ilyent tényleg ne írjak, mert olyan hülyének tünnék akkor, mint aki ezt olvasta ki abból, amit leírtam!;))

konrada 2016.05.19. 12:49:31

@Bona Fides:
...a tudás kiírtása akkor kezdődött, mikor nem volt egységes alaptanterv, nem lehetett buktatni, osztályozni, így manapság már olyan felsőoktatást végzettek lepték el a munkaerő-piacot, melyeknél nem hogy az alapműveltséggel, de a fogalmazás-, helyesírás-tudással sincsenek tisztában...

Balt 2016.05.19. 13:01:31

@lavór: Ennyi? Közülük tán csak Szitától lefelé voltak/vannak Fidesz-tagok. Lapozzunk!

lavór 2016.05.19. 13:12:11

@Balt:

Én is amondó vagyok: lapozzunk. Tűnjön a Fidesz is a történelem nagy süllyesztőjébe, hiszen nem képvisel mást, mint a múlt mocskát. Vissza is vezették az országot az '50-es évekbe, és ha rajtuk múlna, már Putyin seggét nyalhatnánk. Ideje lenne végre színt vallaniuk, legyen csak uniós szavazás, hátha nyernének a nemek. Kockáztassák meg. Ne csak a szájuk járjon... Már itthon, az Unióban meg másként beszélnek... amíg jön egy kis pénz, ugye...

2016.05.19. 13:13:25

@bringás bosszantó: az USA-ban a mexikói határ mentén van hajlandóság a védekezésre, ezzel szemben az olaszok, görögök finomkodtak, nyitott kapuk várták a mohamedánokat

A ballibbant EU bürokraták ma is arról értekeznek, hogy majd a törökök megállítják az inváziót, ha vízummentességet kapnak cserébe... LOL! Beengednek több tízmillió muzulmánt, hogy majd azok visszatartanak pár millió másokat. Hol is láttam már ezt: rómaiak felfogadták a barbárokat, hogy védjék meg őket. Nem volt hézagmentes a terv...

Olyan állam, ami meg se tudja védeni a határait pusztuljon. Ez ma az EU. Ahol a mohamedán jöttmenteknek több joguk van, mint a bennszülőtteknek, ott a polgár nem fogja úgy érezni, hogy neki olyan jól képviseli az étdekeit az EU.

2016.05.19. 13:24:12

@lavór: a burgenlandi magyarok? Őket a jaltai konferncián nem lökték oda az oroszoknak. 56-ban is többek közt azért próbáltak beverni az oroszoknak a magyarok, mert 1955-ös osztrák államszerződéssel minden oka megszűnt annak, hogy az oroszok Magyarországon legyenek. Ha akkor az orosz birodalom hagyja a magyarokat semlegessé válni, akkor ma ha nem is osztrák, de ahhoz közelebbi életszínvonal lenne Mo-on.

Az a "vicc", hogy a szövetségesek oldalán küzdő, elvérző lengyeleket is odadobta a nyugat az oroszoknak. Ők azt kapták jutalomból, amit a magyarok büntetésből.

lavór 2016.05.19. 13:26:17

@karandash:

"Ha a nagymamámnak lánctalpa lett volna..."

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 13:26:44

@konrada: nem hiszem, tudom. Nyilván nálad tele volt "elvtársakkal" a család, azért is mosdatod a szerecsent.

Ja persze, azért mert elsőben nem lehet buktatni, aztán rohadt nagy hatása van az oktatásra... Mert az első osztály a legnehezebb, utána már semmiség :DD

A corvinus matolcsy tanaival meg ugye világszínvonalú közgazdászokat fog termelni :))

konrada 2016.05.19. 13:36:29

@lavór:
Azért ez olyan szalmabáb érvelés.
A fidesz részéről soem volt megkérdőjelezve az EU-s tagág, csak azon vadhajtás döntési szándékok, melyek nem az európai - és köztük a magyar - emberek érdekét szolgálják.

Hogy értsed: egy igazából liberális ember nem foglalkozik azzal, mit csinál két ember - még ha azonos nemű is - egymással egy szobában egymás között.
Az álliberális viszont ha azt mondja, ez egy olyan közösség, ahol senki nem lóghat ki, ezért neked is be kéne szállni a buliba, ott te leszel az homofób, közösségellenes, aki nem akar részt venni a közös programban.

...miközben lehet - persze álliberáisoknál nem megengedve - hogy te gondolod jól....

lavór 2016.05.19. 13:43:45

@konrada:

Ez mind szép és jó lenne, ha... És ugye megint itt a "ha".
Az Orbán-kormány kettős kommunikációja, az Unió elleni hecckampányok mind nem azt mutatják, hogy valóban az Unió tagjai szeretnénk maradni.

Ha valami nem teszik neki, hát tárgyaljanak az EP-ben, azért ülnek ott többek közt az EP képviselőink. De nem... Inkább fröcsögünk, libsizünk, ortodoxat játszunk, verjük a mellünket a nagy büdös semmire...
Megpróbáljuk ideologizálni az ideologizálhatatlant.

lavór 2016.05.19. 13:47:45

" ortodoxat játszunk" = unortodoxat játszunk

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 13:54:12

@lavór: pedig tényleg ortodoxot játszanak, csak unortodoxnak mondják. Az unalomig ismert elavult húzásaik vannak: megszorítás megszorítással, adóemelés, trükközés, külső erők hibáztatása, külső forrásból élés.

konrada 2016.05.19. 13:55:28

@fidesz maszop dk egykutya:
Ja. ...persze előfordulhat, hiszen akadnak olyan egykés régi polgári generációk, ahol a kialakult értékrendet tartani tudták, de hidd el, ez eléggé egyedi, és ritka esetek voltak, révén hogy a magyar lakosság közel tizede párttag volt, 3/4-e kiszes és 95% felett volt a kisdobos, úttörő...

Én nem azért utálom-utáltam az MSZmP-t mert egy magas csonttoronyból saját különlegességem tudatában lenézhettem azt a népet, melyet behálózott - és amely élni akart: akár a maguk kis árulásaival is* - hanem azért, mert láttam, milyen emberek kerülnek közülük a párt jóvoltából hatalomba - még a legkisebb közösségekben is - és hogy miattuk hová sűlyedt az ország...

*meg persze akadt köztük olyan is, akik az internet kora előtt - a cenzúrázás, agymosás idején valóban el is hitték azt, hogy jobb világot építenek, és utána már nem akarták elfogadni tévedésük, de nem ezekből lettek a politikusok, milliárdosok, hanem olyanok, akik a kis árulásukról elhitték azt, hogy nem az.

Én se engedtem volna a hatalom közelébe függetlenített pártmunkást.
De nem én döntök.

...viszont vagyok már annyi idős, hogy megtanultam mérlegelni és tudom, hogy egy gimnáziumi kisz-tagság, még ha esetleg nótafái, vagy a nagy pofája miatt osztálytitkárig vitte is, nem azonos azzal, mint amikor egy párt a Cseresznyés kertben hóna alá csapva a munkásos megnevezésű táblát ugyanazon elnökkel, nagyban megegyező vezetéssel akarta-akarja irányítani azt az országot, amit ők qrtak el...

lavór 2016.05.19. 13:58:49

@fidesz maszop dk egykutya:

Semmit nem csinálnak, mint folytatják a kádárista szocilista-lusta receptúrát. "Meghúzzuk most a nadrágszíjat, elvtársak.... hatásszünet.. barátaim. De jövőre jobb lesz."

Komcsik.

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 14:01:51

@konrada: a fideszesek még mindig nem egyszerű úttörők meg kisz tagok voltak, hanem mszmp fejesek, és a KISZ-ben sem maradtak meg az alapszinten. Ugyan az a fidesz mint az mszp, és a tagi összetétele is ugyan az.

E.Katolnai 2016.05.19. 14:05:21

@Fekete Pestis: Hogy mi baj van a liberalizmussal és a liberálisokkal? Csak néhány dolog kapásból:
A Liberalizmus tagadja az egekig rúgó különbségeket ember és ember, népcsoport és népcsoport között s minden antropomorf (emberi alakú) jelleget teljes értékű embernek tekint.
Tiszteletet követel minden embernek mondott lény számára, direkt figyelmenkivül hagyva, h tiszteletet csak kiérdemelni lehet, követelni nem.
Értékeket erőltetne bele az értéktelen szemétbe (pl. mohamedanizmus) ,s őrjöngve háborodik fel mindenféle tudományos összevetés, hasonlítás (pl. intelligencia, munkafolyamatok megértése, észbeli felfogás stb.) lehetősége esetén az európai és az afrikai népségek viszonyában.
Jogokat követel olyanoknak, akik azt nem szolgálták meg anélkül, h kötelezettségeket, többségi elvárásokat valaha is felvetne, védi a bűnözőket, a tehetségteleneket egyenrangúnak mondja a tehetségesekkel, a lustát egy kalap alá veszi a szorgalmassal.
Markáns erőszakos vélemény fogalmaznak meg a libsik mindenfele, anélkül, h meglenne a képesítésük, pl. nem látnak különbséget a Buddhizmus és a mohamedanizmus között a koránt vagy a hádiszokat egy sem olvasta, mégis van pofájuk nyilatkozni a témában.
A magyar libsik ráadásul gyűlölik a nemzeti, konzervatív gondolkodású magyarokat, míg a nyugati libsik gyűlölik a fehér európait, gyűlölik a kultúráját, műveltségét szeretnék elpusztitattni a négerekkel és az arabokkal.
Tele vannak tehát gyűlölettel. És még lehetne sorolni ...

konrada 2016.05.19. 14:07:57

@lavór:
Nem tudom láttál-e már macskát, kutyát vagy egyéb élőlényt, amikor megtámadják.
A sűn kiereszti tüskéit, a macska felgörbíti hátát, a kutya csattogtatja fogait...
Mert bár lehet hogy tudják, hogy ugyanazon fauna tagjai, de a nagyobbak már csak olyanok, hogy a gyengébbeket megeszik- ha azt látják rajta, hogy nem akar ellenállni.
Egy kis országnak sincs más lehetősége, ha olyanokkal kell tárgyalni, akiknek 10x nagyobb erejük van a méretüknél fogva....
...ezért kell néha olyan "tárgyalási" technika, melyből tudomásul veszik, nem feltétlen kell az ebédnek lenned, attól, hogy pont ott vagy, hiszen a tér közös....

lavór 2016.05.19. 14:11:09

@konrada:

Szép történet. Bár semmi új információt nem hordoz.
De csak játszásból... A sün akkor ereszti ki tüskéit, ha megtámadják. Na már most nem támadott meg bennünket senki.
Szóval nem kell ideologizálni azt, amit nem lehet.

konrada 2016.05.19. 14:23:40

@fidesz maszop dk egykutya:
...ja, mert találtál egy listát, ahol 8 függetlenített pártmunkás szintet elérő, fidesz által delegált tisztségviselő van, és köztük tán egy fidesz-pártag sincs.
...persze nekem is sok ez is, de ebből kiindulva levezetni azt, hogy ugyanazok, hát elég merész.

....az más kérdés, hogy a mentalitásuk viszont nagy részüknek tényleg az, de ezt a hatalom teszi, és nem attól ilyenek, mert valaha voltak kisdobosok...
(Ilyenek voltak hatalomban a kő-ellenálló szadeszesek, de a segghülye - viszont koruk miatt valóban még a párt megszilárdulása előtt politikai útra került, így később üldözött, vagy egyébként 56-os lázadó - vénemberek is. Ez a hatalom mákonya...)

konrada 2016.05.19. 14:31:06

@lavór:
Nem? Te tökéletesen és teljesen biztos vagy benne, hogy egy EU-képviselőnek nem kell a saját országa érdekeit nézni akkor, ha egyébként nagyobb, és így nem is akarnak olyasmit letolni a gyengébbek torkán, ami azoknak nem érdekük???
Mert ha igen, akor nincs miről beszélnünk...
...vagy csak én is olyant magyarázok bele, amit nem írtál. ;))

2016.05.19. 14:33:43

@pberencz: azért a monarchia alatt is közmondásosan fejlett volt a bürokrácia, korrupció, nepotizmus, protekció. Mikszáth, Jókai írásai is szépen feldolgozták ezt a kort.

lavór 2016.05.19. 14:36:30

@Balt:

Nagyjából a cikk címe mindent elárul: "néhány".

@konrada:

Még mindig nem értem, hogy jön képbe a kettős kommunikáció, az unióellenes gyűlöletkampány...
(Mert állításod szerint nem szeretnék kiléptetni az országot.)
Ott vannak az EP képviselők, akik képviselik az országot, közvetítenek az EU és Magyarország közt.
Ha nem tetszik az uniós kötelezettség, akkor meg népszavaztassanak, ne játsszák a bazári majmot.

2016.05.19. 14:37:47

@lavór: " hátha nyernének a nemek" - idióta fasz. Sose nyernek a nemek. A legjobbikosabb arcoknak is él rokona Bajorországban, Londonban vagy a húguk strihel Olaszba'. Senki se akar kilépni, a mohamedán faszok szopását és betelepítését ellenzik.

Balt 2016.05.19. 14:39:00

@konrada: Fábry 2202-es két választási forduló közötti nyílt levele ma is pontosan leírja a valóságot:
http://www.es.hu/kereses/szerzo/Fábry%20Sanyi

lavór 2016.05.19. 14:41:01

@karandash:

Sikeresen alkalmaztad a ma divatos kommunikációt, kiragadtál egy töredékmondatot a szövegkörnyezetéből.
Gratulálok.

2016.05.19. 14:42:51

@lavór: baromka, te írtad, hogy a burgenlandi magyarok se verik magukat, hogy visszacsinálják a trianoni határokat... Ja, Jalta és máig tartó hatásai után nem is.

Nagyanyádnak nem lánctalpa, hanem valószínűleg bárcája volt. Csaxólok, kis fidesznyik.

lavór 2016.05.19. 14:44:42

@karandash:

Mondd, olvasni tudsz? Esetleg orvosi kezelés alatt állsz?
Fidesznyik? Te nem normális, végig a Fideszt szidtam, komcsiztam....

Balt 2016.05.19. 14:44:55

@Balt: :) 2002-es. De ha így megy...

fidesz maszop dk egykutya 2016.05.19. 14:48:43

@konrada: van hosszabb lista is ám, ez csak a vezetőség. Tehát orán komcsi, matolcsy nagyon komcsi. Pozsgay annyira komcsi, hogy nagyvezér is volt, smitpál is igen erősen komcsi, fónagy is, kövér is, pintér is. Mit akarsz még? mszp-ben is kb ennyi van...

konrada 2016.05.19. 14:51:02

@lavór:
Mert te egyébként gond nélkül odatartanád a farodat, ha pont azok vannak többségben, akiknek ez a jó...

Jó tanács: nem kell mindent elfogadni csak azért, mert többen mondják neked.

Akkor se ha rád sütik, hogy kettős kommunikációt folytatsz azzal, hogy egyszer elfogadod azt, hogy egy szobában két ember azt csinál egymással amit akar, aztán meg ennek ellenére te meg nem akarod....

....de még akkor se, ha ezért lehomofóboznak, és azt meg nem akarod mondani, hogy nem te vagy ebben az, aki erővel akar valamit a másikba nyomni...

...persze hagy úgy gondolod, hogy neked se rossz, akkor fogadd el, és így mentesülsz a másik két vád alól is.;))
De a lényeg: te döntsél, ne más helyetted.

lavór 2016.05.19. 14:54:28

"Mert te egyébként gond nélkül odatartanád a farodat..."

Ez azért így nem igaz. A tárgyalásokon jelen volt minden uniós vezető, köztük OV is.

"Akkor se ha rád sütik, hogy kettős kommunikációt folytatsz azzal..."

Senki nem süt semmit. Egyszerű igazságról van szó. Nézz körül csak a plakátok közt...

A homofób fóbiádat meg kezeltesd.

konrada 2016.05.19. 14:58:16

@fidesz maszop dk egykutya:
Ne hülyülj már! ;))
Attól, hogy sorolgatsz fel olyan halottat, aki sem tisztségviselő, se tag nem volt a fidesznél, vagy olyant, aki már rég kibukott, hogy tudjál hozni egy tizeslistát,

attól még nem gondolhatod komolyan, hogy az ugyanannyi, mint ami abban a pártban van, amely megalakulásakor csak és kizárólag mszmp-sből állt, így gyakorlatilag nem is volt olyan ismert arca - legyen párt-, vagy kormánytisztviselő - aki elmúlt 1989-ben 23 éves, és nem volt köze a névváltás előtti szervezetéhez...

konrada 2016.05.19. 15:03:36

@lavór:
Ja, hogy talált. Nem akartam, elnézést.
...csak példálózni olyannal, amit mások megértenek. ...de ezek szerint a téves alapállásom miatt te nem.

...és tényleg ott volt, de nem is fogadta el.
Mégis erőből akarják átnyomni, mert nekik ez az érdekük, nekünk magyaroknak meg nem.

lavór 2016.05.19. 15:09:06

@konrada:

És akkor most mi lesz? Kiléptet minket vagy nem az EU-ból Orbán?
Mert jogilag a betelepítési népszavazási játék tét nélküli móka.
Az EU-t nem kötelezi semmire, ráadásul nem is lehetne népszavaztatni...
Szóval?

konrada 2016.05.19. 15:22:15

@lavór:
Miért léptetné ki??
Miért hiszed azt, hogy már lejátszott játék az, hogyan telepítgethetnek szabadon EU bürokraták tetszőleges számú népcsoportokat határokon keresztül a megkérdezésük nélkül??
Nem lehet, hogy az általad felsoroltak nem tények, csak olyan vágyak, amiket szeretnének átnyomni ellenállás nélkül?
Nem lehet, hogy a játék tétje sokkal nagyobb, mint hiszed, mert jogilag lehet hogy nincs tét, de poltikailag akkora, amitől - ha mások is követik - megroppanhatnak?

...tudod, volt már az EU-ban pár népszavazás, amire szintén mondták, hogy tétnélküli, nem kötelez...
aztán fülét-farkát behúzva vonult vissza az EU-s bürokrácia, mert mégis...

lavór 2016.05.19. 15:26:25

@konrada:

Ha nem lépteti ki, akkor a jelenleg kilátásba helyezett anyagi hozzájárulást kell az országnak - nem Orbánnak - kifizetnie.

Már látom magam előtt, hogy rettegnek az EU vezető államai és vezetői a magyar népszavazás végkimenetelétől.

Balt 2016.05.19. 19:44:27

@lavór: Ha 250€/fő a tarifa (amennyit valszeg én életemben nem keresek), akkor azt mondom: Népszavazzuk meg, ide az összeset meg a vele járó apanázst. Másnap úgyis az összes úton lesz újra Germoney felé.

lavór 2016.05.20. 07:22:59

@Balt:

Rajta, szavaztassuk meg!

GOLAZ111 2016.05.25. 12:52:32

Nekem már akkor is nagyon rossz véleményem volt róluk. A 25,4 milliárdjukat meg adják a görögöknek. Rajtuk sem segít.

TarZerind · http://magyarsag.inda.hu 2016.07.11. 14:42:37

Hülye egy blog.
Ráadásul sültbolond kommentelői is vannak.
Én leléptem.

szódabár 2016.07.13. 12:18:09

@GOLAZ111: a görögöknek azért adják, mert ők meg német bankoknak tartoznak. Merkel egyik zsebéből megy a másikba, nagyon jól tudta, hogy miért kell megmenteni a görögöket, ahol havi 800 ezret keres még a mozdonyvezető is. Náluk az sem gond, ha nem tartják be a schengeni szabályokat. Ennyit az eu kettős mércéjéről.
Én egyébként még mindig cukrászdát szeretnék nyitni Bécsben, mert valakik azzal kábították a csatlakozáskor a népet...

Göntér László 2016.07.16. 16:55:26

A felzárkózást másképpen értette az EU, és a magyar vezetés. Az EU úgy gondolta, hogy a magyar focit a játékosok kinevelésével felzárkóztatjuk a németek meg a franciák vagy más nyugat európai országok színvonalára. A mi vezetőink úgy gondolták, hogy azért gyenge a magyar foci, mert lepusztultak és hiányosak a hazai stadionok. Most már vannak jó stadionjaink, meg büszkélkedhetünk a díszburkolt tereinkkel. Csak az a baj, hogy nincsenek olyan játékosaink, akik ide vonzanák a nagy hagyományú klubokat, és az őket kísérő szurkolókat. Érdekes, hogy az igazán nagynevű játékosok nem valami elegáns környezetből jönnek. A tartalom és a forma egységét felborítva, mi a formát részesítettük előnyben, a tartalom rovására.

TarZerind · http://magyarsag.inda.hu 2016.08.09. 17:41:02

A MI olvasatunkban EZ NEM VÁLSÁG előtti/utáni megítélés, hanem a Gyurcsány ideje és Orbán ideje közti különbség.

Gyurcsány Ferenc egy elmebeteg állat (volt), Bajnai meg egy kesztyűbáb of IMF.

A MEGUTÁLÁS akkor érkezett, amikor a NÉPAKARAT először szavazott 2/3 -nál több bizalmat a Fidesznek és OV-nak, valamint ezen felül 12%-ot adott a JOBBIKNAK.
Ekkor még a KONZI európai köcsögök is letámadtak, (Merkel 2012 eleji fontolgatása - horribile dictu! - OV "menesztéséről, az EU Biz. gyökér és LAIKUS támadásai, a "konzi" nagyhatalmi tébolyban szenvedő KURVA néni, - láttam ifjúkori riporter-képét, hát bomba nő volt, s a diplomák megszerzése helyett az ÁGYA segített neki - VIVIANE REDING quasi "jogi és igazságügyi BISZTOS", az ontologia-prof finn "pénzügyi biztos" és így tovább.....pedig EZ DEMOKRÁCIA lett! Jobban, mint a sültparaszt, hazugságokkak Orrmányra került Gyurcsány idején.

S máig mocskoskodnak velünk az EU kevésbé lényeges szervei, meg a most kinn lévő, nem egy nézeten és eszmén gyökeret vert BALLIB MEP-ek MOST IS HAZAÁRULÓK? de hol van ez Kinga Göncovához, vagy a TAVARES -tovaris Herczog Edit és Burmai Zita által "tollbamondott" SZAKVÉLEMÉNYE - a Curia Elnökének azt merte mondani Tavares, hogy őt nem annyira az igazságszolgáltatás működése és szervezete, esetleg valami jogi kérdés, hanem például a (vén komcsi) bírák) "korai felmentése" - mert haláunkig ŐK DÖNTÖGETNÉNEK! -, de ezt nem válaszolhatta meg Dr. Darák Péter Cura iElnök, mert ez az Országos Bírósági Hivatal hatásköre. Ettől a nem-jogász (de nem is politikus....tanárember) Tavares megdöbbent! Miként az új Alaptörvény és a sarkalatos törvények alkalmazási kérdésekben is az ALKESZBÍRÓSÁGHOZ lett küldve! Ezt neki nem mondták Gönczováék.....Hűha...Majd kap ezért Magyarország! /Forrás: hirtv.hu/hirtvarchiv/elfogadtak-a-tavares-jelentest-a-magyar-parlament-valaszolni-fog-1170506/ Herczog Edit utóbb - a MNO/HírTV tudósítása szerint - megírta, hogy ŐK DIKTÁLTÁK Tavaresnek a hazájukról tett jelentést!!!www.mszp.hu/herczogedit/hir/a_fidesz_rossz_kormanyzasa_nem_az_eu_bunteti_magyarorszagot/
Az EU lesz@ja a Lisszaboni Szerződés legalapvetőbb kategóriáit is, NINCS MÖGÖTTE SZAVAZÓBÁZIS, azaz "démosz", mégis CSÚCSSZERV akar lenni az európai Demokráciában!!! S közben a legitim és legális tagállami Kormányokat szívatja. A legnagyobb ellentmondás, hogy bár az EU Tanács (miniszterelnökök tanácsa) a Legfőbb szerve, a senki által meg nem választott, hanem alkalmatlan kinevezettekből álló EU Bizottságnak ELLENŐRZÉSI JOGA VAN, miközben demokratikus legitimitása NINCS!
Ezért az EP hiteltelen szavazgatásaira gyakorol nyomást.

Ideteszem a PPTE ÁJTK
fiatal kutatói-oktatói által írt, nem kicsit ELUTASÍTÓ államelméleti munkáit összegző jak.ppke.hu/uploads/articles/271/file/tp2014e.pdf internetes kiadmányt, amely a 174. oldaltól IZZIK az ellenőrzési jog vs illegitim státus európai csúcsszervezeti ellentmondás TAGÁLLAMOKAT SÉRTŐ PISZKOSSÁGA miatti vérmes analitikától!
süti beállítások módosítása