Ennyibe kerül vonatjegy Európában: mennyire drága a MÁV?

2017. január 11. 14:51 - Napi Csárt

A MÁV-ot gyakran éri az a vád, hogy rossz a szolgáltatása és magasak az árai. A Vouchercloud által közzétett térkép a vonatjegyek mérföldre (egy mérföld kb. 1,6 km) vetített árait vizsgálta az Európai Unióban. Magyarországon ez alapján 0,12 angol font jött ki (egy font jelenleg nagyjából 356 forint), ami a legolcsóbbak között van, és nagyjából négyszer olcsóbbak a jegyek nálunk, mint a legdrágább Egyesült Királyságban. A szigetországban ugyanis fél fontot kell fizetni mérföldenként a vonatutakért. trainkeparollin.png

A régióban egyébként hasonlóak az árak, a szomszédos Ausztriában azonban még Németországnál és Svájcnál is többet kell fizetni a vasúti jegyekért. A sógoroknál 0,41 font egy mérföld vonatozás, ezzel a második legdrágább vizsgált ország volt. 

 

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr9512118265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Pyrrhus 2017.01.11. 20:07:31

Az is bele van kalkulálva, hogy nálunk szinte minden utazáshoz pótjegyeket is kell venni?
Az összehasonlítás akkor lesz hitelesebb, ha figyelembe veszi bér és jövedelmi különbségeket.
Pl. Egy 100 km-es vasúti utazás minden költségéért hány percet kell dolgozni országonként?

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.11. 21:10:06

A királyságban milyen algoritmus alapján számoltak a jegyárakat? Csak, mert ott, ha korábban megveszed 2-3 héttel, akkor baromi olcsó is tud lenni. Az ad hoc, hirtelen felindulásból vonatozás tényleg nem olcsó, de ha eltervezed, hogy 2 hét múlva hétvegen elementek valahova, akkor simán olcsóbb 30-40%-al. Lehet többel is. Idehaza meg van egy fix ár aztán szevasz. Ja és a szolgáltatás minőségének különbségekről ne is beszéljünk.

Szori 2017.01.12. 10:38:34

És arról még szó sem esett, hogy nálunk az utasok több, mint a fele fél áron, vagy ingyen utazik.

Elek Heck 2017.01.12. 10:47:49

Hat akkor peldakeppen Tokio-Furukawa (400Km) 11700Yen=29000Huf
Peldakeppen Bp-Szombathely (240Km) 5400Huf 2o40p
Ha a fizeteseket is osszehasonlitjuk akkor nem dragabb es a szolgaltatas szinvonala fenyevekkel magasabban van. A pontossagrol nem is szolva

Mad Mind 2017.01.12. 10:47:59

Ott is kell helyjeggyel állnod?

qtyuly 2017.01.12. 10:48:58

@dorian gray: Szerintem beszéljünk a szolgáltatás színvonaláról! Amikor én kint voltam, bizony drágább volt a jegy, mint itthon és olyan lepukkant vonatot küldtek, hogy az még magyar viszonylatban is iszonyúan gáznak számítana! Sőt, emlékeim szerint wc sem volt rajta, de erre már nem emlékszem biztosan.

Mad Mind 2017.01.12. 10:54:39

@Elek Heck:
Ha nem helyjeggyel mész, 740 yennel olcsóbb :)

Szori 2017.01.12. 10:55:26

@Elek Heck: És szerinted más országokban olcsóbban szereznek be pl. egy vonatot? Érdekes, az autók árát sem hasonlítjuk össze az átlagbérrel.

PonDrow 2017.01.12. 11:02:06

Oda-visszaút esetén 1,5-nél több utas esetén, Magyarországon belül, autóval már ugyanannyiba kerül, mint MÁV-val. (teljesárú jegy esetén)

Nem az árakkal van a gond, hanem a szolgáltatás megbízhatóságával és minőségével. Pl. a 6099-es sebesvonat (Debrecen-Bp.Nyugati) még soha az életben nem ért menetrend szerinti időben a Nyugatiba. (7:37). Külön érdekesség, hogy késésének 99%-át Ferihegy-Nyugati között szedi össze. Minden nap. :)

Szori 2017.01.12. 11:05:43

@PonDrow: Max a benzinköltséged ugyanannyi :-D

patkányarcúáginéni 2017.01.12. 11:14:28

Hé, ezt a sógorozást abba kéne már hagyni!

PonDrow 2017.01.12. 11:33:13

@Szori: Akkor legyen két utas, és akkor már abban az egyéb költségek is benne vannak. :)

Szori 2017.01.12. 11:38:51

@PonDrow: Az autó vételi díja, szervizköltségek, biztosítás, avulás?

xl 2017.01.12. 11:51:34

a szomorú az, hogy a vonat lassabban ér oda mindenhova, mint ha kocsival mennél. részemről ez a probléma

Etniez 2017.01.12. 11:52:35

Egy ilyen felmérés önmagában egy nagy rakás szar, használhatatlan adathalmaz.
A jövedelmek arányában érdemes csak ilyen táblázatokat gyártani...

NBarbieReloaded 2017.01.12. 13:11:01

Nem tudom hogy szamoltak ezeket az arakat. Mint ahogy fentebb mar irtak, Angliaban, ha elore megveszed a vonatjegyet, akkor eleg olcso. Peldaul London-Grantham utvonalra (kb. 192 km.) tobbszor vettem mar 10 font korul jegyet, volt, hogy meg olcsobban is. Az testverek kozott is 0.05 font/km. Ami azert eleg barati, angol fizeteshez merten meg foleg. Persze, a nem elore vet jegyek biztos sokat rontanak az atlagon, de a fel fontot tulzasnak erzem.
Ja, es a vonatok minoseget/tisztasagat mar ne is emlitsem (nyilvan pl. a MAV rovasara), vagy, hogy orat lehet hozzajuk igazitani.

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 13:29:01

@Elek Heck: A menetidőt a japánhoz nem írtad.

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 13:30:40

@dorian gray: Minden vonalon így van a királyságban?

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 13:35:31

@PonDrow: Le kell szállni a KÖKI-nél. Onnan metróval max. 20 perc a Deák tér.

para_noir 2017.01.12. 13:47:00

@Szori: Az autót nem egy utazásra veszed, ergo megfelelő ár/érték arányú olcsóbb autó esetében pár hónap után már gyakorlatilag nullával lehet számolni ezt az összeget. A biztosítást meg akkor is fizeted, ha áll az autó, értékcsökkenés szintén akkor is van, ha ki sem hozod a garázsból, a szervízköltség szintén nem egy út alatt jön össze, szóval végeredményben alig torzítunk, ha (megfelelő autó esetén, ami nyilván nem egy Cayenne mondjuk) a vonatos összehasonlítás esetén simán csak a km/benyát számoljuk.

Vittore. 2017.01.12. 13:50:53

Azért nem minden ilyen egyszerű. Ausztriában pl. a feleségemmel és a gyerekkel ezt használtuk: www.oebb.at/en/angebote-ermaessigungen/einfach-raus-ticket

1 napig annyit utaztunk vele, amennyit akartunk, és csak 33 euró volt összesen. Annyi megkötéssel, hogy a Railjetre nem volt érvényes, de nem zavart, mert a többi vonat is légkondis volt, pontos és tiszta. Reggel indultunk, majd megnéztük Graz-ot, és hazamentünk. Máskor ugyanezt Béccsel. A teljes útiköltség minden esetben ez a kb. 10000 Ft volt.

fda 2017.01.12. 13:50:59

A cikknek akkor van értelme, ha azt hasonlítják össze, hogy az átlagdolgozó naponta hány percet kell, hogy dolgozzon csak azért, hogy a munkába járáshoz használt vonatjegyét kifizesse.

Azért kár színes térképeket rajzolni, hogy megállapítsuk, a 15 eurós jegy drágább forintban kifejezve, mint az ezer forintos.

Vittore. 2017.01.12. 13:55:32

@Vittore.: Azt még hozzátenném, hogy ha Szentgotthárd felől megy az ember Bécsbe, s nem Győr felé, akkor Ausztriában elég durván át kell kelni a vonattal az Alpokon. Valami csodás a modern vonatban ülve nézni, hogy egyre feljebb és feljebb megy a hegyekben, majd előtűnnek a havas hegycsúcsok is. Mindenkinek ajánlom.

monddazigazatmar 2017.01.12. 14:22:26

@Pyrrhus: "Az összehasonlítás akkor lesz hitelesebb, ha figyelembe veszi bér és jövedelmi különbségeket.
Pl. Egy 100 km-es vasúti utazás minden költségéért hány percet kell dolgozni országonként?"

Nyafi nyafi. És az bele van kalkulálva, hogy nyugdíjasként ingyen mehetsz? És az, hogy a munkáltató fizeti a beutazásod? És az, hogy közalkalmazottak olcsóbban utaznak? És a tanulók?

Tényleg tököm tele van ezzel a folyamatos rinyálással.
Tisztábbak, szebbek az osztrák vonatok? Hát, baszod, aztán mégis kitől retkesek és büdösek a magyar vonatok? Nem az osztrákok szarják tele, az biztos. Vagy valamelyik nyavíkoló megfizetné a négyszeres árat?
A sok fillérbaszó proli még a repülés színvonalát is le bírta vinni. Ott a csilivili terminál, légkondicionált beszállókapu, a gyökerek meg inkább állnak a tócsában az aszfalton, mert az az olcsóbb.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.12. 14:26:37

@PonDrow: az autó meg kinő magától az autófán a ház előtt, csak le kell szakítani indulás előtt.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.12. 14:33:39

@para_noir: "megfelelő ár/érték arányú olcsóbb autó esetében pár hónap után már gyakorlatilag nullával lehet számolni ezt az összeget" aminél pár hónap után nullának számolhatod a bekerülési összeget ott a szervizes lesz hamar a jó haverod.

Csak érdekességként, aki rendszeresen vonattal jár és nem csak 10km-ket annak érdemes venni egy éves startkártyát 30ezerért, azzal kapásból félárú lesz a jegy és nem kell gyorsvonati pótjegyet venni, valamint ha Bp-re jár akkor csak a közighatárig kell megvenni a jegyet (pl a debrecen-nyugati volnalon csak a kökiig)

PonDrow 2017.01.12. 15:10:00

@Szori: Miért, a 4x taxiköltséget a két vasúti végállomás között beleszámolod a vasúti utazás árába? :) (plusz a várakozási idő is pénz, amíg a taxira-vonatra vársz, és nem akkor indulsz, amikor szeretnél, ellentétben az autóval.)

PonDrow 2017.01.12. 15:12:20

@eßemfaßom meg áll: "(pl a debrecen-nyugati volnalon csak a kökiig) "
Liszt Ferihegyig. De mindegy, mert a Startkártya nem jó BKV-ra, úgyhogy BKV bérletet mindenképp venned kell Bp-n belül, ha nem a vasútállomás mellett dolgozol közvetlenül.

Szori 2017.01.12. 15:22:21

@PonDrow: Amire én rá akarok világítani:
A) A magyar közösségi közlekedés nem drága, a közvélekedéssel ellentétben. És a bérekhez viszonyítva sem, ha a legtöbb európai országhoz hasonlítjuk (bár a bérekhez való hasonlítás mint írtam, szintén hülyeség, mert az eszközöket nem szerezzük be olcsóbban).
B) Összehasonlítani egy utazást kocsi vs. vonat (vagy akár busz) nem lehet, mert az autónak egyéb költségei is felmerülnek (és valóban, sok esetben a vonathoz is el kell jutni). De hosszú távon a vonat olcsóbb, anyagilag jobban megéri. Természetesen az autó sokkal kényelmesebb, jobb, biztosabb, nem véletlenül én is azt használom többnyire. (Persze attól is függ, milyen kocsi.)

Én véletlenül sem akarom védeni a MÁV-ot, csak a közgondolkodás idegesít a témakörben. Drágának tartunk már most is valamit, ami egyébként nem is drága, ha összehasonlítjuk más országokkal. Ráadásul elvárjuk azt a minőséget, amit nem vagyunk hajlandóak (és sok esetben nem is tudunk) megfizetni. Arról nem is beszélve, hogy az utasok nagyon nagy százaléka ingyen, vagy féláron utazik.

Egyébként pont tegnap volt egy kapcsolódó FB poszt a témában járatosabb szakemberek oldalán: www.facebook.com/vekehu/posts/10154044881696987

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 15:25:43

@monddazigazatmar: tudod vazze en meg tudom fizetni,, de sokakazt ismerek akik nem. Attól, hogy valakinek kevés pénze van, de szeretne utazni, miért lenne fillérbaszó.

ingyenebed 2017.01.12. 15:32:49

kedves rövidagyú poszter és kommentelők,

azt bele tetszettek számolni, hogy az adónkból mennyi megy a máv támogatására meg az adósságának rendszeres átvállalására?
én egyszer egy évi 30 ezer forintos adatot olvastam adózónként, akár utazik vonaton az illető, akár nem.

ez hány font?

jézusmária ennyi iq-t egy rakáson.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.01.12. 15:39:43

@PonDrow: @para_noir: Az autó költsége baromira nem nulla, ezt elég sok helyen Indexen, Totalcaron is kiszámolták. Szóval a benzin mellett kell azt is avultatni. Sőt: mondjuk 15000 km egy olajcsere periódus. Te megteszel oda-vissza összesen 300 km-et... Ez azt jelenti 50 ilyen út kapcsán az olajcsere, a kapcsolódó szűrők cseréje, stb. már tételt jelent.

De a fék, a gumi, stb. élettartama is véges. Sok esetben parkolni sincs ingyen. Nem kisebb utakon mész, így a sztráda matrica árát is belerakod.

De tegyük fel évi párszázezer forintnyi fix költségre azt mondjuk, hogy "az úgyis kell, csak ami azon felül jön azt számoljuk utanként". Ez azt jelenti, hogy a családban minden egyes embernek vagy jut egy autó... Vagy a helyi éves bérlet, és a mávon korlátlan utazást nyújtó kártya kombinációja. Képzeld el az utóbbi nem kér benzint.

Piszok sok embernek fedtem le olyan utazási, vásárlási szokásokat amik ilyen alapon belekerülnek fix összegbe, felmerült le tudják-e annyiból fedni autóval. És nem tudták. Pont azért, mert vagy mindkét oldalt a legolcsóbb megoldást számoljuk és benne vannak a fix költségek... Vagy egyik oldalt sem számoljuk a fix költségeket és ugyanúgy a legolcsóbb megoldást választjuk.

recommented 2017.01.12. 16:04:46

@Szori: Imádok vonatozni, de az autó egészen egyszerűen jobban megéri. Nem mindenki budapesti ám, hogy nyílegyenesen eljusson gyakorlatilag bárhova. Nekem az agglomerációból először be kell magamat verekednem Budapestre, Budapesten vehetek BKV-jegyet, utána jön a vonat (+ az átszállások, ha vannak). A kocsiba beülök, én döntöm el, merre megyek és hogyan. Ha pl. Debrecenbe megyek, egy személyre kb. 1000 forinttal olcsóbb a vonat, mint az autó. A menetidőről meg jobb nem beszélni. Ha viszem a családot is, akkor nincs kérdés, avulással, szervizzel, minden rezsivel SOKKAL olcsóbb az autó.

recommented 2017.01.12. 16:10:52

@Válasszunk: Sokszor kiszámoltam ezt, két emberre számolva már mindenhogyan olcsóbb az autó (az enyém legalábbis, de mindenki olyat vesz, amilyet akar).
De sokszor egyedül is inkább autózom, mert nagyon nem mindegy, hogy oda-vissza 4 óra a menetidő vagy 9...
Ha családdal megyünk a nagyszülőkhöz, akkor autóba be, autóból ki. Tömegközlekedéssel ez dupla idő, dupla költség és sokszoros szopás lenne (minimum 4 átszállás).
Persze, ha valaki egyedülálló nyugdíjas vagy diák és van ideje, akkor annak sokkal jobban megéri a tömegközlekedés.

monddazigazatmar 2017.01.12. 17:26:41

@Rugovicsvalagba: Teljesen off, és nem a vasúthoz tartozik a repülés.
A repkedésnek volt egy színvonala - beszállás, kaja a gépen, kiszállás. Ennek volt egy ára. Elkezdték csökkeneteni a kiszolgálás színvonalát, meg az árakat is. Aztán túlzásba vitték. Karám van, zsúfoltság van, ocsmány az egész. De a sok prolinak még ez is jó, mert elmondhatja, hogy elment Rómába. Ha nincs pénze emberi körülmények között utazni, akkor maradjon a seggén- minden szart le lehet nyomni a prolik torkán, ha elég olcsó. Na, ez a fillérbaszás.

NBarbieReloaded 2017.01.12. 18:05:25

@monddazigazatmar: Hja, az ujgazdag zsurpubik meg proliznak meg fillerbaszoznak mindenkit, akinek nem esik nehezere varni a karamban fel orat, es nem erdekli, hogy azon a ket oras uton szolgalnak-e fel Herendiben vacsorat neki vagy sem, hanem csak az, hogy harmad vagy fel aron tud eljutni oda, ahova szeretne. Es a csusztatosoddal ellentetben ezek meg mindig emberi korulmenyek.
Hat tenyleg hallatlan...

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 18:46:46

@monddazigazatmar: "Teljesen off, és nem a vasúthoz tartozik a repülés.
A repkedésnek volt egy színvonala - beszállás, kaja a gépen, kiszállás. Ennek volt egy ára. Elkezdték csökkeneteni a kiszolgálás színvonalát, meg az árakat is. Aztán túlzásba vitték. Karám van, zsúfoltság van, ocsmány az egész. De a sok prolinak még ez is jó, mert elmondhatja, hogy elment Rómába. Ha nincs pénze emberi körülmények között utazni, akkor maradjon a seggén- minden szart le lehet nyomni a prolik torkán, ha elég olcsó. Na, ez a fillérbaszás."
"Ha nincs pénze emberi körülmények között utazni, akkor maradjon a seggén- "
Életvezetési tanácsadó a szakmád? :-) Milyen alapon döntöd el, hogy akiknek nincs elég pénze, hogy olyan szinvonalon utazzanak, mint te, azok ne láthassanak vilgot?
"De a sok prolinak még ez is jó, mert elmondhatja, hogy elment Rómába."
Silány gondolkozást és kevés emberismeretet tükröz, hogy akinek kevés a pénze az azért utazik olcsón Rómába, hogy elmondhassa, hogy volt ott és nem azért, mert látni akarta annak szépségeit.
Gondolatmeneted alapján te is fillérbaszó vagy, mert képes vagy más utasokkal 'keveredni' és nem magánrepülőgéppel jársz.
A magánrepülő tulajdonosok mindenesetre ezt gondolhatják rólad.

Szori 2017.01.12. 19:36:52

@recommented: Kíváncsiságból kiszámoltam, agglomerációval, Üllő-Budapest viszonylat.

MÁV-bérlet (Üllő-Ferihegy): 17.800 Ft/hó; egy évre: 213.600 Ft; 5 évre: 1.068.000 Ft
Budapest-bérlet: 9.500 Ft/hó; 570.000 Ft/5 év
Összesen: 1.638.000 Ft/5 év
Havonta: 27.300 Ft

2004-es Honda Civic 1.4 benzin = 1.000.000 Ft
5 év alatt biztosan kell 1-1 szett téli és nyári gumi: 100.000 Ft
Biztosítás: 25.000 Ft/év = 125.000 Ft/5 év
Benzin költség (napi 40 km, 220 munkanappal, 8 literes fogyasztással, 360 Ft benzinárral): 253.440 Ft/év = 1.267.200
Szervizköltség: évi 50.000 Ft (olajcsere, gumicsere, egyéb költségek); 5 év alatt 250.000 Ft
Autó eladási ára 5 év múlva: 600.000 Ft
Összesen: 2.142.200
Havonta: 35.703 Ft

És ugye a benzinár valszeg növekedni fog, a vonatjegyár pedig nem feltétlenül (de ha igen, várhatóan kisebb mértékben). Ráadásul a kocsinál még egy rakat költség felmerülhet (nagyobb hiba, baleset, CASCO, lopás, parkolás, autópálya díj). Nekem a seggemhez nőtt a kocsi, de biztos, hogy közösségi közlekedéssel sokkal jobban járnék. Persze csökkenhet az autó költsége, ha meg tudjátok osztani (pl. feleségeddel), mert egyszerre ketten is bejártok, de akkor is csak inkább közelít a két összeg, mert egyedül a benzinen lehet spórolni.

Balint133 2017.01.12. 20:03:09

@Rugovicsvalagba: Itt a "nincs penze emberi korulmenyek kozott utazni" alatt azt kene erteni, hogy valaki keres ~50-80 ezret egy honapban es o rohadtul de Romaba akar menni nyaralni 10 napra holott a fel segge kilog a gatyajabol es a legutolso penzen akar "jol elni".

Az emberek gondolkodasaval van a baj, sokan ugy gondolkodnak, hogy "nekem marpedig JAR" ez meg az meg amaz (lsd: devizahitel para elotte meg az autohitel laz). Nagy budos lofaszt, utana meg csodalkoznak hogy devizahitel meg a bankok meg a kutyafasza hibas, hogy o eladosodott. Mindenki csak o nem...

Itt ezt az aspektust kene nezni, nem azt, hogy valaki irigyel barkitol barmit is.

monddazigazatmar 2017.01.12. 20:33:33

@Rugovicsvalagba: A felettem lévő elmagyarázta, kb. ugyanezt gondolom.
Ha sajnálja valaki azt a x összeget, hogy mondjuk emberi körülmények között menjen, akkor az majd kiélvezi Rómát mi? Lakik valami putriban, eszik kiflit, nem megy sehova, de kirakja a faszbookra, hogy ott is volt.

Ezeknek az embereknek ilyen szolgáltatásra van igényük, állnak a mínuszban, állnak az esőben, de jó, mert olcsó- a szomszéd kerületben pedig még nem járt soha.

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 20:54:26

"@Balint133: tt a "nincs penze emberi korulmenyek kozott utazni" alatt azt kene erteni, hogy valaki keres ~50-80 ezret egy honapban es o rohadtul de Romaba akar menni nyaralni 10 napra holott a fel segge kilog a gatyajabol es a legutolso penzen akar "jol elni".

Az emberek gondolkodasaval van a baj, sokan ugy gondolkodnak, hogy "nekem marpedig JAR" ez meg az meg amaz (lsd: devizahitel para elotte meg az autohitel laz). Nagy budos lofaszt, utana meg csodalkoznak hogy devizahitel meg a bankok meg a kutyafasza hibas, hogy o eladosodott. Mindenki csak o nem...
Itt ezt az aspektust kene nezni, nem azt, hogy valaki irigyel barkitol barmit is."
"valaki keres ~50-80 ezret egy honapban es o rohadtul de Romaba akar menni nyaralni 10 napra holott a fel segge kilog a gatyajabol es a legutolso penzen akar "jol elni". "
Ez miért baj? Miért nem lehet az ő dóntése, hogy él zsíros kenyéren de megnézi Rómát?
Én értékelem az ilyent nem lenézem, vagy elítélem.

Ehhez semmi köze a "nekem jár"- hoz.
A saját kevés pénzéből akar világot látni szerény körülmények között.
Ennek semmi köze a devizahitelesek esetéhez.

Rugovicsvalagba 2017.01.12. 20:58:16

@monddazigazatmar: válaszomat lásd fentebb. Továbbra is döbbenet, hogy azt képzeled, hogy azért mennek Rómába, hogy a facebookra feltehessék és nem azért, mert latni akarják.

Beer Monster 2017.01.12. 21:16:46

Ezekben a "drága" országokban általában helyjegyet adnak az árban, és legfeljebb annyi jegyet adnak el, ahány hely van a vonaton. A menetidő kb. 1 óra 100 km-enként. A Bp-Balatonederics menetideje alatt megkerülik a földet.

recommented 2017.01.13. 10:15:32

@Szori: Rosszul számoltál, a műszaki nincsen benne. :D
Viszont ez csak egy emberre vonatkozik, és csak a nyers költséget veszi figyelembe.

Nekem autóval kb. 40 ft-ba kerül egy kilométer (ebben minden benne van, avulás is, bőven van számolva, belefér még benzináremelés, és nagyobb javítás is). Évente ~25000 kilométert megyek, kb. 60-40%-ban egyedül (nem számoltam ki, hogy átlagosan hány fő jön ki, és nekik milyen költségeik esnek ki ezzel, de vastagon pluszban vagyunk a tömegközlekedéshez képest). Az időnyereség csak hétközben napi 1 óra. Nagyobb utazások alkalmával több, de arányaiban kevesebb. Évente gyors számolással olyan 350-400 órát spórolok meg, az tisztán több mint két hét, a kényelemről nem is beszélve.
Ha egyedül élnék, és Budapesten laknék, akkor bizony drága lenne az autózás, valószínűleg én is tömegközlekednék, de így minden szempontból megéri.
Pedig mondtam: imádok vonatozni (trolizni, villamosozni, HÉV-ezni).

para_noir 2017.01.13. 11:51:30

@monddazigazatmar: ember, mennyi Róma repülővel? 70-80 perc? Ha neked az számít, hogy ezen fingásnyi idő alatt luxusban repülj, akkor ostoba sznob vagy. Magyarul pénzes proli. Rohadtul nincs abban semmi logika, hogy egy másfél óránál kevesebb utazásra többszörös árat fizessek, mikor azt a pénzt például elverhetem Rómában ételre, italra, jobb szállásra. Gondolom az a típus vagy, aki attól érezted magad nagy királynak anno, hogy repültél, most meg már bárki repülhet, és elfogyott a királyságod. Hát, ez van az utazás manapság rohadtul nem a gazdagok kiváltsága, egyébként meg akkor pampogj proliságról, ha tengerentúlra utazgatsz business classon, de gondolom a te gazdagságod egy összespórolt első osztályú római útra elegendő, amivel aztán villanthatsz a csóró haverjaid előtt.

fidesz maszop dk egykutya 2017.01.13. 14:20:03

LOL a fideszes habonyisták rögtön jöttek védeni a kádertemetőt :D
Hát igen, bizony az autó olcsóbb ha legalább 2 ember ül benne, és 1 emberrel se sokkal drágább, de mindig kényelmesebb és gyorsabb.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.14. 12:52:56

@Szori: "Kíváncsiságból kiszámoltam, agglomerációval, Üllő-Budapest viszonylat.

MÁV-bérlet (Üllő-Ferihegy): 17.800 Ft/hó; egy évre: 213.600 Ft; 5 évre: 1.068.000 Ft"

Ugyanez startkártyával vonattal:

startártya évi 30.000Ft
Üllő-Bp retúrjegy évi 220 munkanappal : 68.200Ft
5 évre összesen startkártya+jegy: 491.000Ft

Havi költség: 8100Ft MÁV+9500BKV = 17.680Ft

Gyakorlatilag ugyanennyit kell beletankolni az elméleti Hondába havonta ugyanezen a távon és akkor egy fillér egyéb költsége nincs az ajándékba kapott autónak.

Beer Monster 2017.01.14. 14:06:09

@eßemfaßom meg áll: 100e forint vasúti bérlet csak erre a nyúlfarknyi távra vonatkozik, vagy ez az országos?

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.14. 15:24:42

@Beer Monster: erre a "nyúlfarknyi távra" de kevesebből ezt a nyúlfarkat is csak robogóval lehet kihozni.

Egyébként évi 250ért korlátlan MÁVozást lehet venni az országban bárhonnan bárhova bármennyiszer, 280ért pedig ugyanezt 1osztályon is. Ha valaki hetente kétszer meg kell járja mondjuk Debrecen-Bp távot annak simán megéri

Beer Monster 2017.01.14. 18:17:43

@eßemfaßom meg áll: Ilyen ember rendkívül kevés van, 250e forint vonatozásért elképesztően sok. Még a helyi közlekedést is fizetni kell ilyen esetben mellé. Ez maximum tényleg csak valami utazó ügynöknek éri meg.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.15. 08:17:14

@Beer Monster: Attól függ honnan nézed. Ha minimálbérből élsz és ki kell fizetni akkor sok. Ha viszont rengeteget utazol vonattal akkor egyszerű matekkal ki lehet , számolni, hogy mennyi megy el vonatjegyre és ezt a két számot egymás mellé kell tenni.

Beer Monster 2017.01.15. 10:30:40

@eßemfaßom meg áll: Nem ismerek ilyen embert.
Nem tudom, hogy ez a bérlet kinek szólhat.

Ha cél lenne, hogy autó helyett használják az emberek a vasutat, amit ígyis-úgyis fenn kell tartani, akkor minden egyedi utazás is olcsóbb kellene legyen vonattal és helyi közlekedéssel együttvéve.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.01.15. 18:11:27

@Beer Monster: Én 100km-re lakok bp-től és ha nem lenne az alap startkártya az 50%-os kedveznénnyel akkor már megvettük volna a 250ezreset úgy hogy egyébként van autó is a háznál

Beer Monster 2017.01.15. 19:26:42

@eßemfaßom meg áll: Na de én nem rólad beszélek, mert attól, ha van 200 vagy 2000 ember, aki igénybeveszi, attól még 3 000 000 autó járja az utakat, ugyanannyit szennyez, közlekedési dugót eredményez és településeken hajt keresztül, a közérdek pedig az volna, hogy ebből 2 900 000-nek érje meg tömegközlekedni.