Brutális a bérszakadék: 20 ezer forint a különbség a nők és férfiak között

2017. március 10. 14:58 - Napi Csárt

Az OECD nők napja alkalmából megjelentette a rendszeresen közzétett statisztikáit a nők és a férfiak közti bérszakadékról. Ez alapján az átlag 14,7 százalék, míg a magyar átlag ennél kisebb, 9,5 százalék. Ha ezt a jelenlegi nettó átlagkeresetre (havi 192 ezer forint) vetítjük rá, az azt jelenti, hogy míg a nők 182 ezer forintot keresnek, addig a férfiak 202 ezer forintot vihetnek haza. wage_gap.jpg

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr2512327485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.10. 21:26:36

@Zsuzsi25: "olyan pasival ne kezdj aki meg arra sem kepes, hogy uriember modjara rendezze a szamlat randin" - szóval az az úriember, aki fizet, értjük.
amúgy ilyenkor már nem számít az egyenlőség?

csak kíváncsiságból kérdem, hogy nevezzük azt a nőt, aki a pénzéért van a férfival?

Zsuzsi25 2017.03.10. 21:33:45

@aleksz róz: Olvasd el vegig amit irtam!

2017.03.10. 21:38:13

@Zsuzsi25: "De akkor a ferfiak lesznek szivesek dupla/tripla annyit hazahozni" - erre legalább két független lehetséges megoldás van :-)

ha százezerszámra kiesnek a nők (akik az adott munkát kevesebb pénzért is elvállalják) a munkaerőpiacról, rögtön felértékelődnek a megmaradt munkavállalók

vagy csökkentsük le rendelettel a nők bérét a felére

2017.03.10. 21:42:08

@Zsuzsi25: elolvastam. azért kérdem. forduljunk át általánosról személyesre
neked olyankor nem fontos az egyenlőség, amikor hasznod van belőle?
ha te a pénzéért vagy valakivel, akkor minek neveznéd magad? (de nem az érdekel, hogy jaj, akkor mások rögtön pénzéhes ribancnak neveznek)

koala kóla 2017.03.10. 21:45:09

@aleksz róz: teljes paradigmaváltás kell

a nőket leányiskolákba kell adni ami elsősorban főzni, takarítani, gyógyítanii, lakberendezni, varrni, bevásárolni tanít

fiúkat csak ünnepnap láthassanak

DE: az otthoni munkát rendes nyugdíjra stb. jogosító munkaként el kell ismerni, és jogilag is meg kell védeni a nőket

ezután szolgálhatják az urukat ahogyan elrendeltetett, de mellette jogosultak a védelemre, tiszteletre. a férfi aki családját elhágyja, ne kaphasson menedéket senki fiától

ennyi, megoldottam

Zsuzsi25 2017.03.10. 21:45:45

@aleksz róz: Hat eme kijelentesed utan, biztosra vehetjuk, hogy nem kozgazt vegeztel...
Csokkentsuk le a nok betet a felere? Es milyen alapon? Milyen alapon jarna egy ferfinak ugyanazert a munkaert tobb mint egy nonek?

Hol irtam, hogy a penzert vagyok egyutt a ferjemmel?

Aki csak is kizarolag penzert van ferfival azt kurvanak nevezik.

Zsuzsi25 2017.03.10. 21:52:55

@koala kóla: Fantasztikus! :D - a "szolgalhatjak urukat" illetve az "elrendeltetett" resznel kulonosen jot mosolyogtam.
Es mondd! Azt azert megvalaszthatom majd, higy kit szolgalok? Vagy ha nimcs megfelelo alany csak a selejt, akkor mi van?

2017.03.10. 21:53:16

@Zsuzsi25: azon az alapon, hogy neked kedvezzünk. hogy elégedett legyél és dupla annyit vigyenek haza a férfiak.

nem arról van szó, miért vagy a férjeddel. arról a feltételezett helyzetről, hogy a pénzéért vagy valakivel. gondolom nem esik nehezedre elképzelni. nem mások, hanem te magad hogyan neveznéd magad?

koala kóla 2017.03.10. 22:00:41

@Zsuzsi25: nézd ezeket a dolgokat én már az első randin közlöm, és az ötödik randit már kevés nő éri meg nálam, egyszerüen unalmasak

de még ezeket a durva dolgokat is annyira elbüvölően adom elő hogy nem sok esélyük van ellenállni

amelyik mégis ellenáll utána vetem magam mint bulldog

ennyi a titkom, így van megírva

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:03:53

@aleksz róz: ha penzert vagyok valkivel. Kurva vagyok.

De ha nem dolgozom, es meg akarok felelni a tarsadalmi elvarasoknak (vagyis szulom halomra a gyerekeket) kenytelen vagyok eloterbe helyezni az egzisztencialis szempontokat a parvalasztas soran nemde?
(Amit nem szivesen tennek, mivel az, hogy egy pasinak van penze/jo allasa, meg edes keves motivacio (szamomra legalabbis), ahhoz, hogy gyerekeket szuljek neki.

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:08:28

@koala kóla: nem valaszoltal. A te "elbuvolo" utopikus vilagodban mi lesz azokkal a nokkel akik nem talalnak megfelelo ferfit?

2017.03.10. 22:12:47

@Zsuzsi25: de nem ám.
ha a párválasztás során előtérbe helyeznéd az egzisztenciális szempontokat, akkor kurva lennél. (bár kicsit erősnek érzem a kifejezést.)
a gyerekvállalás pedig szerintem elsősorban nem társadalmi elvárás, hanem biológiai alapkésztetés/szükséglet (amit "társadalmi" hatásra sokan elnyomnak magukban)

koala kóla 2017.03.10. 22:19:54

@Zsuzsi25: az én dolgom nőzni, nem oldhatom meg a világ összes nőjének a baját. Az én felelősségem az én nőm/nőim, női utódaim védelme, elsősorban. Amelyik nem talál normálisat, az pártában marad. Na és?

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:24:20

@aleksz róz:

Nem helyezem eloterbe. MOST - . Viszont ha megvalosulna a ti kis utopikus megalmodott vilagotok. (No nem keres, otthon van)
Baromira ki vlennek szolgaltatva, nem tudnek onallo lenni, vagyis KENYTELEN lennek egzisztenciaval rendelkezo ferfit valasztani. Nem donthetnek...
Bocs, hogy tolem tudod meg. De a gyerek penzkerdes.

2017.03.10. 22:25:36

@koala kóla: nem szükségszerűen marad pártában, csak kénytelen lesz lejjebb engedni az igényeiből :-)

2017.03.10. 22:29:35

@Zsuzsi25: szóval azt mondod, ha nem lenne pénzed, akkor kurva lennél? :-)

2017.03.10. 22:31:10

imádom a feministákat :-)

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:33:08

@koala kóla: Eleg szar vilag lenne az amit te felvazoltal! Egy szo mint 100; keretik nem lekurvazni azon notarsaimat, akik megnezik egy ferfi tarcajat IS, ha utodnemzesrol van szo.

@aleksz róz: Van baratnod? (Most epp)

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:35:27

@aleksz róz: Ha nem lenne lehetosegem karriert epiteni, dolgozni, penzt keresni, mi mas valasztasom lenne egy ferfiak altal iranyitott vilagban? Az egyetlen "eladhato" ertekem a NŐi mivoltom lenne.

2017.03.10. 22:37:14

@Zsuzsi25: "keretik nem lekurvazni azon notarsaimat, akik megnezik egy ferfi tarcajat IS, ha utodnemzesrol van szo" - az a kérdés, hogy mi van akkor, ha amúgy rendben lenne a fickó, csak szegénynek tök üres a pénztárcája

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:37:35

@aleksz róz: Pedig keszbvalaszom volt arra, hogy nincs! :D
Ugyh. ez most a szingli, baratnoert vinnyogobferfiaknak szol: Adjatok le ti is az igenyeitekbol. Ha mar tolunk ezt varjatok....

koala kóla 2017.03.10. 22:40:46

@Zsuzsi25: Senki sem kurváz le egy odaadó családanyát szerintem. De aki ebben a szerepben nem érzi jól magát, az viszont legyen lehetőleg anyagilag önálló, vagy előfordulhat, hogy lekurvázzák.

És azt gondolom, ha a lányokat nem ugyanúgy nevelnék, ahogy a fiúkat, együtt a fiúkkal, akkor többen éreznék jól magukat anyaszerepben.

ahogyan elrendeltetett

2017.03.10. 22:41:08

@Zsuzsi25: én egy szóval nem mondtam, hogy nem dolgozhatsz

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:42:16

@aleksz róz: Ha valaszthatsz egy "tok rendben van" karcsu, csinos, igenyes, no, illetve egy "tok rendben van" teltebb, kevesbe szebb,,akar tulsulyos no kozul..
akkor melyik nyer?

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:44:36

@aleksz róz: Nem. Te azt javasoltad, hogy csokkentsuk le a nok beret a felere.

2017.03.10. 22:50:40

@Zsuzsi25: mert milyen teljesíthetetlen elvárásokkal is érkezik a férfi? ne használon ki. főzzön finomat. ne legyen házsártos. legyen p*nája.
nehéz ezeknek megfelelni :D

Zsuzsi25 2017.03.10. 22:56:48

@aleksz róz: Legyen karcsu, sportos, csinos, igenyes, legyen haziasszony, tartsa tisztan a lakast mindig, de kozben legyen szeduletes karriere, legyen intelligens.
Ne mondja meg a velemenyet mert egy pasinak az mar = a hisztivel. Stb.

2017.03.10. 22:57:24

@Zsuzsi25: ezt így látatlanban nem tudom megmondani.
az nyer, amelyikben "van valami".

de attól függ, mi a cél, sima dugás? vagy komoly párkapcsolat. akkor az egyéniség nagyon sokat nyom a latban. de a pénz egyik esetben sem számít...

de nem válaszoltál a kérdésre

2017.03.10. 22:58:47

@Zsuzsi25: ugyan már. ezekkel csak ti hergelitek saját magatokat...

2017.03.10. 23:01:20

@Zsuzsi25: nem. te javasoltad, hogy keressenek a férfiak kétszer annyit, mint a nők.
hát ez a legegyszerűbb megoldása a javaslatodnak

2017.03.10. 23:06:28

@Zsuzsi25: ha csak sima dugásról van szó, akkor meg az nyer, amelyik hamarabb eljön :D

David Bowman 2017.03.10. 23:07:06

A nejemmel ugyanaz a szakmám. Ugyanannyi ideje, ugyanott dolgoztunk. 50 éves korunkra már kétszer annyit keresett mint én. Én már nem is dolgozom. Minek.

koala kóla 2017.03.10. 23:10:23

@Zsuzsi25: 'Legyen karcsu, sportos, csinos, igenyes, legyen haziasszony, tartsa tisztan a lakast mindig, de kozben legyen szeduletes karriere, legyen intelligens.'

Ez eddig elég alap, szédületes karrier pont nem kell, már volt dolgom sok olyannal. De az nem probléma ha nem mezőgazdasági idénymunkás.

A többiről annyit, hogy ha én sportos és csinos vagyok akkor nyilván nemigen gerjedek vmi nyamvadékra. Nem árt ha szereti a háztartás vezetést a zasszony, de ebben nem várok profizmust, mert én pl. szeretek és tudok főzni, és nem zavart amikor olyan nőm volt aki nem tudott, de legalább igyekezett néha.

És legyen nagyon humoros, ami azt jelenti, hogy értse a viccet. És legyen boldog, ne nyafizzon, csak néha. És ne legyen túl sok barátnője, azoktól a falra mászok.

Zsuzsi25 2017.03.10. 23:24:54

@koala kóla: En nem vagyok hazsatos, de most sok no neveben szolok. Orulunk, hogy egyre tobb ferfi leli oromet a fozesben, de mi lenne ha utana kiganyéznátok a konyhat is? :D Mert mikor en fozunk, kajat is csinalok es rendet is. Ti viszont amit ott hagytok, arra nincsenek szavak........liszt a fiokban, az osszes gomb prezlis/morzsas/vajas, a mosogatogepbe trehanyul van bepakolva, a foldon szetszorva szetcsopogve minden. :-)

Ertem. De a pasik akkor is jo not akarnak, ha ok maguk nem "csinos/sportosak"...es verig vannak sertve, ha elutasitast kapnak.

@aleksz róz:
Hamarabb eljon? :D ez vicces

Te sem valaszoltal az enyemre.
Ha valaszthatok egy tok rendben van jobb modu, illetve egy szinten "tok rendben" szegeny ficko kozott. Nyilvan az elso nyer.
Ugyanakkor a penz maga edes keves. Mar mondtam. Plusz szamit az eletkor is, elethelyzet is. Erre nem lehet igennel vagy nemmel felelni.
Mi, mikor osszejottunk, o palyakezdo mernok volt, en meg kulfoldon galyaztam nem keves penzert. Megis orommel jottem haza hozza. Es mi szamit jomodunak? Sajnos ment mar gallyra kalcsolatom amiatt, hogy en boven jobban kerestem....
A penztlenseg durvan szet tudja barmolni a legnagyobb szerelmet is.

koala kóla 2017.03.10. 23:43:15

És legyenek szép cipői, ez fontos. És csak azokban lődörögjön sokat.

Zsuzsi25 2017.03.10. 23:57:42

@koala kóla: tudod a nok ugy vannak a nok a cipovel, mint a csokival. Egy picinek mindig van meg hely

2017.03.11. 02:42:39

Oké, full-time employees, de azt hozzátenném, hogy Kelet-Ázsiában élva azt tapasztalom, hogy ha egy koreai vagy japán nőnek azt mondod, hogy menjen el mérnöknek meg programozónak és akkor majd fog sokat keresni, akkor körberöhög. Inkább elmegy irodába aktatologatónak és keres kevesebbet, meg férjhez megy egy programozóhoz, mérnökhöz, aztán az hazaadja a fizetését és már meg is van oldva, hogy sok pénze legyen a nőnek is.
Ez így megy mindenhol.

2017.03.11. 02:46:53

Full-time employees gender wage gap... na de a nők full-time ápolónőnek mennek, a férfiak meg orvosnak, a nők irodai aktatologatók, a férfiak mérnökök, programozók, a nők virágkötők, bolti eladók, óvónők, a férfiak inkább cégvezetők, vállalkozók, buszvezetők lesznek. Mindez választás kérdése csupán.
A nők nyomulnak a kisebb ellenállás felé, akkor tessék vállalni ennek a következményeit is.

VT Man 2017.03.11. 02:55:10

@Zsuzsi25:
"Ti viszont amit ott hagytok, arra nincsenek szavak........liszt a fiokban, az osszes gomb prezlis/morzsas/vajas, a mosogatogepbe trehanyul van bepakolva, a foldon szetszorva szetcsopogve minden. :-)"

Megnyugtatlak, a "modern nõk" is legalább ekkora disznóolat hagynak.

Nancsibacsi 2017.03.11. 05:41:52

Valaki magyarázza már el, hogy a munkaadónak miért volna érdeke nemi alapon több bért fizetni a férfiaknak, mint a nőknek, ugyanazért a munkáért? Mi ebben a ráció? Ha a nőt meg lehet kapni olcsóbban ugyanarra a feladatra, akkor felveszek egy nőt, és a rajta megspórolt pénzből élek mint hal a vízben. Átlagbéren számolva ez évi 400ezer Ft spórolás/fő, egy száz fős cégnél csak azzal hogy minden pozira a férfival megegyező alkalmasságú nőt veszek fel 10%-al olcsóbban ez 40 millió adózás előtti nyereséget jelentene. Melyik az a munkaadó, aki olyan hülye hogy lemond erről az extra profitról?
A valóság az, hogy a munkáltató a nőnek legfeljebb többet fizet, mint amit az megérdemel: ha lelkesen térdel. Negatív irányban azért tér el a nők fizetése a férfiakétól, mert kevesebbet, és rosszabb minőségben dolgoznak. Eleve többet vannak betegszabin (meg lehet nézni a statisztikát), hiszen a gyerekkel ők vannak otthon. Ez a munkáltatónak közvetlenül és közvetetten is zsebbenyúlós, hiszen az első 15 nap betegszabit a munkaadó fizeti, illetve mikor beteg, akkor nem is termel. Meg lehetne még sorolni, de a lényeg az, hogy a munkáltatók gyakorlatilag számológépek, akiknél az hogy mi van a lábad között nincs benne a képletben, mert semmi jelentősége nincs az ő számukra.

Az Ellenálló 2017.03.11. 05:45:34

Micsoda pofátlan hatásvadász cím. Ejnye-bejnye...
Ahogy már mondták előttem, a nők eltérő számarányban képviseltetik magukat a különböző szakmákban, így sok értelme nincs így egészben vizsgálva a dolgot. Másrészről csak a versenyszférában lehet valós bérkülönbség, ahol mindenki alkudhat elméletben a fizetéséért vagy mehet egy másik céghez dolgozni nagyobb fizetésért.

Ráadásul az ábra alapján elég jól állunk az OECD országok között.

2017.03.11. 06:07:42

@Elvetemült ellenálló: kifejezetten jól áll Magyarország ilyen tekintetben.

Ausztria, Kanada, USA, Svédország, Svájc, UK, Finnország mind egyenlőtlenebb.

Azt megjegyezném, hogy most megy a szájhabás, hogy a nők átlagosan x%-kal kevesebbet keresnek, mint a férfiak, de arról senki se szól, hogy mondjuk egy osztrák melós négyszer vagy ötször annyit visz haza, mint egy magyar. 400-500%-os wage gap van kelet és nyugat között. Egy osztrák bolti eladó NŐ vagy takarítóNŐ keres annyit, mint egy magyar ügyvéd, mérnök, programozó.
Ez inkább felháborító, mint a nő-férfi bérkülönbség.

2017.03.11. 06:17:05

@Zsuzsi25: "A penztlenseg durvan szet tudja barmolni a legnagyobb szerelmet is."

Ez csak abban az esetben igaz, ha a nő jobban keres. Egy nő nem viseli el, hogy jobban keres, mint az ura.
Fordítva sose láttam még, hogy a férfi keres többet és az asszony orra alá dörgöli. Egy férfinak a pénz nem fontos egy kapcsolatban, nem méricskél.
Kelet-Ázsiában élek, itt teljesen normális, hogy a nő soha többé nem dolgozik, miután bevemhesedett és leszült. Ez van máshol is: Németország, Kanada, USA, UK középosztálybeli családjaiban. És egy férfi se teszi ezt szóvá.
Viszont még évtizedek óta nemdolgozó nőktől is hallottam, hogy folyamatosan baszogatják a férjurukat, hogy többet kéne keresni, kell erre-arra a pénz.
Akkor se jobb a helyzet, ha mindkét fél dolgozik és a nő keres jobban. Ha nem is emlegeti, akkor is bassza a csőrét, rágja ez belülről. A nő ilyen.

Mei Ling 2017.03.11. 07:33:52

Cserébe mi fizetünk az étteremben.

Johny Firpo 2017.03.11. 08:56:47

@Mei Ling,
Hehe. Hát én biztos nem.
Amelyik nőnél ez ismerkedéskor szempont, az szüljön inkább valami más szerencsétlennek gyereket.

Buchhalter 2017.03.11. 09:16:26

@koala kóla: értem , ate felfogásod szerint öreg korodra a gyerekeid tartsanak el mert azért gyártottad őket. Uram-atyám ! Mindgyárt köpök egyet! Már attól is herotom van ,hogy sokan mindenféle állami ösztönző hatására ( családi pótlék,adókedvezmény,CSOK ) hajlandóak bevállalni 2-3 gyereket.Szerintem a Természet bölcs : ha nem hajlandó egy fejlettebb társadalom ész nélkül gyerekeket annak van oka.Nem akarja a saját életterét felzabálni máról - holnapra.A másik : egyre több mindent digitalizálunk,automatizálunk tehát nem kell annyi munkás és szellemi dolgozó,mint 30-40 évvel ezelőtt.A nyugdíjjal meg hülyeség jönnöd.Nem kell egész nap üldögélni és el lehet húzni edzeni,mozogni heti 2-3 alkalommal és nem árt orvosi kontrollra járni 2-3 évente,Így simán el van az ember fitten 70-80-as koráig.Ritkán látok ilyen fitt öreg embereket,tehát nem ördögtől való.

igazi hős 2017.03.11. 09:32:17

@koala kóla: "ezután szolgálhatják az urukat ahogyan elrendeltetett" Ha bírod a hőséget, akkor irány Jeruzsálem, mert ott van 1-2 olyan negyed, ahol ilyen elvek uralkodnak, másutt nem. Illetve elmehetnél Törökországba vagy pár arab országba, de ott meg csóró lennél ráadásul hitetlen.

igazi hős 2017.03.11. 09:35:32

@aleksz róz: Ez egy elég tömény jellemrajz rólad. Te találtál már ilyet, vagy azért vagy ennyire frusztrált, mert senkinek nem kellesz?

igazi hős 2017.03.11. 09:45:01

@Nancsibacsi: "Eleve többet vannak betegszabin (meg lehet nézni a statisztikát), hiszen a gyerekkel ők vannak otthon." Ezt hívják negatív visszacsatolásnak. Nyilván a kevesebbet kereső van otthon, hiszen akkor kevesebb a kiesés. Mivel többet van gyerekszabin, ezért kevesebbet kap a fenti indoklás szerint.
Egyik nagynéném egy nagy cég főkönyvelője volt, a férje egyszerű irodista, nem volt kérdés, hogy ki marad otthon, ki cipeli a gyereket (aztán az unokákat) iskolába, edzésre.

Johny Firpo 2017.03.11. 10:05:23

Ott van az egész fejlett nyugat felettünk a grafikonon.
Akkor ebből most az következik, minél könnyebb érvényesülniük a nőknek (nyugatra), annál kevesebbet ér a munkájuk a férfiakéhoz képest?
Hogy a mocskos hímsoviniszta cégvezetők szándékosan tartják alacsonyabban a nők bérét, hogy könnyebben uralkodhassanak rajtuk és mindez a fejlettséggel egyenesen arányos?

Nem.
Aki tanult némi közgázt tudhatja, hogy ha ugyanazt a munkát egy fillérrel olcsóbban ellehet végeztetni valakivel - a példa kedvéért most nőkkel - akkor velük fogják elvégeztetni.

Ez az egész valójában csak azt mutatja meg, hogy minél fejlettebb egy ország, annál kevésbé vannak rászorulva a háztartások, hogy a nő is komolyabban keresőképes munkát végezzen, így akár csak részmunkaidőben, vagy kevesebb tapasztalattal, kevesebb szakértelmet igénylő munkával nyilván kevesebbet fog keresni - ha közben a családra (is) szerente koncentrálni.

Teszem hozzá: elég béna dolog ilyen módon kiátlagolni egy egész országot - hacsak nem a szándékos félrevezetés vagy ostobaság az ok.

#szájbergyerek# 2017.03.11. 11:11:16

Már vártam, hogy nőnap után valaki megint előhúzza a "brutális gender wage gap" kártyát a pakliból.

A fenének kell provokálni egy ilyen szép nap után a drága hölgyeket ilyesmivel.
Statisztikával be lehet bizonyítani bármit, meg annak az ellenkezőjét is.

#szájbergyerek# 2017.03.11. 11:38:12

@Zsuzsi25:
Bár nem kapcsolódik szorosan a témához de ez "randin rendezze a számlát a férfi" még olyan időkre nyúlik vissza, amikor a nők gyakorlatilag nem rendelkeztek önálló jövedelemmel.
Tudjuk, hogy ez ma már nem így van. Anyáitok, nagyanyáitok akarták, hogy ne így legyen, tessék őket számon kérni miatta.

Magam részéről már annak is örülnék, ha legalább felajánlaná a hölgy, hogy a saját részét majd ő rendezi. Természetesen "úriember" módjára ezt akkor sem fogadnám el.
Mint ahogy az is biztos, hogy a csak úgy foghegyről odavetett "fizesd ki" után tutira nem lesz következő randi és már csak azért is külön kérem a számlát.

Az ilyen brutálisnak hazudott bérkülönbségek valahogy mégsem teszik lehetővé, hogy mindig, mindent a férfi álljon, a nő pedig a saját fizetését belátása szerint verje el a plázában.

Persze én támogatom, hogy 2x, 3x annyit keressünk, mint amennyit a kedves hölgyek el tudnak költeni de akkor még brutálisabb különbségek lennének és még nagyobb sírás lenne emiatt.

Zsuzsi25 2017.03.11. 12:43:00

@#szájbergyerek#: Soha sem mondtam, hogy "fizesd ki" egyszeruen csak "kaptam" - igy jott ki. -

Egyszer kajaltunk az "urammal" egy etteremben, mar vegeztunk, de meg egy hosszu autout allt elottunk, ugyh meg elszaladt mosdoba, egyedul vartam ra, epp jott a pincer, na gondoltam szuper, leintettem h. kerjuk a szamlat.
Mire hozta a pincer a szamlat, mar ketten ultunk az asztalnal. A pincrr viszont elem rakta a le a szamlat. Nyultam a tarcamert, (vegulis tok mindegy, mivel kozos kasszan vagyunk) erre elkapta elolem a szamlat, majd jol le is uvoltotte szegeny pincert, hogy "normalis vagy ember????!!!
Ugy veszem eszre, hogy a pasiknak ez hiusagi kerdes foleg. (Legalabbis akikkel nekem volt dolgom)
Soha nem az anyagi reszen buktak meg nalam a ferfiak. ....

leader of noobs · http://sjwriporter.blog.hu 2017.03.11. 13:01:31

@#szájbergyerek#: "A fenének kell provokálni egy ilyen szép nap után a drága hölgyeket ilyesmivel"

Mert bizonyos ideológiai köröknek az a tévképzete, hogy a nők borzasztó elnyomásban élnek és mindent felhasználnak annak érdekében, hogy ezt igazolják. A bérkülönbségről szándékosan úgy beszélnek, mintha az egyéni igazságtalanságok (ugyan azért a munkáért kevesebb fizetés) következménye lenne. Ezt a narratívát kritika nélkül átveszi a média és politika egy része.

#szájbergyerek# 2017.03.11. 13:32:07

@Zsuzsi25:
Nem csinálok ebből hiúsági kérdést. :)

Egyébként szerintem annak kell adni a számlát, aki jelezte, hogy fizetni szeretne.
Nemtől függetlenül!
Szóval tök feleslegesen ordította le a "kedves" "urad" a pincért.
Na meg te sem csak úgy kaptad, hanem ez azért történt mert kérted. :)

2017.03.11. 13:56:02

@igazi hős: a frusztrált nem én vagyok kettőnk közül, kincsem... nehezedre esik elviselni a valóságot?

Drednaught 2017.03.11. 14:46:11

Ha már ennyire felkapott téma lett az álhírek és hatásaik, igazán felfigyelhetne végre a legocsmányabb hazugságra is a kormány: a gender-pay-gap.
Én börtönnel büntetném... kivéve, ha tudja bizonyítani :)
Mivel erre egyetlen leszbi-femináci picsa sem szokott valódi adatokkal válaszolni, gondolom bevállalnák a börtönt is inkább.

kvadrillio 2017.03.11. 14:46:22

ezek télleg ilyen hülyék vagy télleg ?!!!:O)
valamikor ez a magamutogató hülye katapicsa azt mondta " a mi köreinkben nem szokás a paprikáskrumpli !"
pedig sztem erősíti az immunrendszert ! DE EKKORA STUPIDSÁGOT AMI EBBEN A 2 NŐBEN VAN, CSAKIS ÖRÖKÖLHETNI LEHET !!! :))))))))) ÉS EZ AZ ÁTKOZÓDÓ TONCSIKA AKART POLITIKUSI KARRIERT ??? SZEGÉNY MAGYARORSZÁG, ILYEN SZÍNVONALA ALATTI FELSŐTZEZERREL !!!!:o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Toncsi mint sértett, Kata, mint vádlott felelt a bíróság előtt a „boszorkányperben”. Az egykori szépségkirálynő szerint Kata kimerítette a rágalmazás és becsületsértés fogalmát, amikor évekkel ezelőtt saját Facebook-oldalán azt állította, hogy Toncsi egy jós-mágus segítségével rontást kért a Hajdú családra.

Kata először jelent meg a bíróság előtt, korábban betegségre hivatkozva maradt távol. Részletesen elmesélte, honnan vette, hogy Toncsi kért rontást rájuk.

– Én soha nem láttam a jósnőt. Az anyósomnál jelentkezett, először Face­bookon üzenetek formájában, majd az otthoni telefonszámát kinyomozva telefonon is többször kereste. Neki mondta el a jósnő, hogy rontást kért ránk Antónia – mondta a bíróságon Kata, aki előállt egy egészen meglepő bizonyítékkal is, ami az ártatlanságát erősítheti. Kata szerint Toncsi egy bizalmas hangvételű üzenetben fejezte ki örömét afelett, hogy házassága Hajdú Péterrel tönkrement. Kata a bíróságon azt állította, férje aznap, amikor kiderült, hogy romokban van a kapcsolatuk, egy üzenetet kapott Toncsitól, amiben az egykori szépségkirálynő ezt írta: „Örülj neki, hogy fogott az átok” – idézte Toncsi üzenetét Kata a bíróságon, aki azt is elmondta, később Toncsi úgy nyilatkozott, feltörték a fiókját, az üzenetet nem ő küldte.

[Bálint Antónia (balra), mint sértett, Sarka Kata, mint vádlott állt a bírák előtt]

Bálint Antónia (balra), mint sértett, Sarka Kata, mint vádlott állt a bírák előtt © Bors

Kata a bíró kérdésére azt is elmondta, azért hittek a jósnőnek, mert Toncsi akkor már hét éve zaklatta a családot különböző rosszindulatú megnyilvánulásaival. Ő pedig azért hozta nyilvánosságra, hogy a volt szépségkirálynő rontást kért rájuk, mert remélte, hátha akkor befejezi az ámokfutást. Kata egyébként 200 oldalnyi kinyomtatott Facebook- bejegyzést vitt a bíróságra, ami szerinte azt bizonyítja, Toncsi hét éven keresztül zaklatta a családot.

HÁBBAZMEG, EZEKKEL TELI AZ ORSZÁG !

jotekony koc 2017.03.11. 14:47:43

Milyen férjekről beszéltek itt ?
A szaporodóképes korosztály 70%-a az anyjánál él. ...60%-át nem az apja nevelte föl.
Kurvára nincsenek férjek meg feleségek, akik többet meg kevesebbet hoznának a gyerekek asztalára.

Egyszerű magányos, gyerekként éldegélő dolgozók vannak, akiknek a házasság még az álmaikban se jön elő.

Ezek közül a férfiak kapják a pénzt, a nőket meg kizárják a jobb állásokból. Mehetnek marakodni a reszliért.

Nem szaporodik itt senkise.

Zsuzsi25 2017.03.11. 14:53:12

@#szájbergyerek#: igy van. Pontosan. "Kerjuk a szamlat" de en voltam ott csak. O nem. De ot ez akkor is kiakasztotta, pedig nagyon turelmes. :)

Zsuzsi25 2017.03.11. 14:55:25

@#szájbergyerek#: (Ugy ertetem egyetbertek veled abban, hogy nem volt jogos a leuvoltes)
Lehet, hogy te nem. De sok ferdinak hiusagi kerdes

Zsuzsi25 2017.03.11. 15:00:13

@jotekony koc: ők a Pán Péter gyerekek.....

Egyszerű magányos, gyerekként éldegélő dolgozók vannak, akiknek a házasság még az álmaikban se jön elő."
Semmi gind nincs ezzel, de ezek a Pán Péter ferfiak vannak kiakadva a legjobban, hogy a nok (a jo nok) viszont nem allnak le veluk.

kvadrillio 2017.03.11. 15:04:08

nemcsak nő és férfi különbség a téma...hanem
kvadrillio 2017.03.11 14:54:42
A SZOCIALIZMUSBAN VISZONYLAGOS EGYENLŐSÉG VOLT A TÁRSADALOMBAN. SOKKAL KÖZELEBB ESTEK A BÉRTARIFÁK A BEOSZTOTT-VEZETŐ KÖZÖTT. A KAPITALIZMUS, MINT EGYES EMBERKÉK KITALÁCIÓJA AZÉRT NEM JÓ, MERT AZ EGEKIG NYITOTTÁK EZT AZ OLLÓT. ECCERŰ. A KAPITALIZMUST, AMIT EGYIK NAPRÓL A MÁSIKRA VEZETTEK BE AZ ELKÖVETŐI NÁLUNK, MEG KELL SZÜNTETNI.
kvadrillio 2017.03.11 14:56:23
ÉS..., AKI AZT MONDJA, HOGY EZT NEM LEHET MEGCSINÁLNI, AZ HAZUDIK ! DEHONNEMLEHET ! :o)))))
kvadrillio 2017.03.11 14:57:16
pl....nekem, semmi szükségem nincs mészároslőrincekre ! :)

kvadrillio 2017.03.11. 15:06:18

EZ IS ÉRDEKES ITT NAGYON...

2017. 03. 10. - 14:29
forrás: MTI
Megalakul az európai béruniót szorgalmazó polgári bizottság

A Jobbik elnökének közlése szerint kedden megalakul az a nemzetközi polgári bizottság, amely az Európai Bizottság (EB) elé tárja az európai bérunióról szóló elképzelést.

Vona Gábor pénteki budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy ehhez legalább 7 tagállam összefogása szükséges, s ha az EB szabad utat ad, akkor egy év alatt egymillió aláírást kell összegyűjteniük ahhoz, hogy az egyenlő munkáért egyenlő bért elvét megvitassa az unió.

Az ellenzéki politikus elmondta, hogy Közép-Kelet-Európában megtalálták azokat a szövetségeseket, akik támogatják a Jobbik kezdeményezését és hajlandóak tenni érte. Az érintett országokból egyebek mellett parlamenti és szakszervezeti képviselők érkeznek a keddi budapesti konferenciára – tette hozzá. Kérdésre elmondta, hogy a tanácskozáson a magyar mellett szlovák, román, észt, lett, horvát, bolgár és lengyel szereplők képviseltetik magukat, de litván, szlovén és cseh érdeklődők is vannak.

A pártelnök beszámolt arról, hogy maga is több országban tárgyalt az ügy részleteiről és az a benyomása, hogy az államokat a Baltikumtól az Adria partjáig közös érzés, sorstudat és tenni akarás jellemzi. Ez az első ügy, ami mögé ezek az országok fel tudnak sorakozni és megmutatni a szándékukat – jelentette ki, egy egység létrejöttét hangsúlyozva.

Vona Gábor a tájékoztatón szégyennek nevezte, hogy az eddigi magyar miniszterelnökök egyszer sem vetették fel az unióban, hogy nem változott a bérek közötti szakadék, miközben az árak kiegyenlítődtek. A gazdaságpolitikát az olcsó munkaerőre építették, ehelyett új szolidaritásra van szükség – vélekedett.

A jobbikos pártvezető értékelése szerint a kérdés nemcsak a bérekről szól, hanem új kohéziós politikáról is. Mint mondta, nem alamizsnát kérnek a nyugattól, hanem egy olyan környezet megteremtését, amelyben versenyképes vállalatok alakulhatnak.

Megjegyezte azt is, hogy mindent számba véve nem biztos, hogy Magyarország kedvezményezettje az uniós tagságnak. A jövedelmek euróban kifejezett értékét és százalékos változásait összehasonlítva úgy fogalmazott: “ha van ebben a régióban mostohagyerek, (…) akkor azok pont mi vagyunk”.

Vona Gábort faggatták a Jobbik és Simicska Lajos vállalkozó kapcsolatáról. Elmondta, hogy kétszer találkoztak egy szalonrendezvényen, a “kormánysajtó” ez alapján tartja Simicska Lajost “a párt új gazdájának”. A vállalkozó nem támogatja pénzzel a Jobbikot, a tulajdonában álló médiából érkező meghívásokat pedig örömmel elfogadja, mert bárhová elmegy bemutatni a programját – jelentette ki a pártelnök.

kvadrillio 2017.03.11. 15:07:46

EGY HÉTIG MAJDNEM MEGFULLADTAM (BRONCHITIS)AZ INFLUENZÁBAN.......VALAMI MÉGIS MEGMENTETT.....:))))))) fasz tuggya kivóóótt...:O)

jotekony koc 2017.03.11. 15:09:52

@Zsuzsi25: Nyugodtan lehetnek agglegények, senkinek se hiányoznak. A nők meg vénlányok, detto.
Csak ne jártatnák a pofájukat a családról, mintha micsoda terhek alatt görnyedeznének...
Még saját macskájuk sincs.

kvadrillio 2017.03.11. 15:12:21

@kvadrillio: na..., azééé tudom, hogy kik vóttak a megmentőim, a háziorvos, a tüdőgyógyász, és egy nagyon okos kardiológus, belgyógyász-kardiológia szakon ! :) úgy összefogtak értem, az életem megmentéséért, hogy bár még köhécselgetek, de már se lázam, se magasvérnyomásom,se kurvarossz közérzetem nincs. NEKEM MINDIG IS ŐK VOLTAK AZ ISTENEIM ! ÉS AZOK IS LESZNEK ! :)

midnight coder 2017.03.11. 15:34:06

@kvadrillio: A szocializmusban látszólag béregyenlőség volt, csak azért az elvtársakat Moszkvics szállította az irodájába a rózsadombi palotából az irodájába, a melós pedig villamoson utazott a Havanna lakótelepi paneljéből a gyárba amihez az iroda tartozott. A vezérigazgató elvtárs kedélyesen iszogatott, telefonálgatott a többi elvtárssal, kefélgette a titkárnénit, esetleg hetente egyszer körbement a gyárban mint valami főisten, közben a melós pedig látástól mikulásig dolgozva állította elő az ipari hulladékot. Aztán a hétvégén a vezérigazgató elvtárs elment vadászni, a melós pedig a sarki kocsmába.

erkölcsi hulla 2017.03.11. 15:34:45

ki a faszt érdekel ez a szar
Tököm tele van hogy az egész retkes index átalakult egy femnáci szarrá, napi szinten jönnek ki a szegény elnyomott nők - csúnya szar erőszakoló erőszakos elnyomó férfiak cikkek.
Ki fizeti ezt a szart? Soros?
Igazi német módi whiteshaming edd-meg-a-szart-amit-nyomunk féle
Kibaszottul hazugság, csúsztatás az összes. retkes feministák.
KI A FASZT ÉRDEKEL?
Minél többet nyomatják ezt a szart, annál nehezebben megy le az emberek torkán.

midnight coder 2017.03.11. 15:35:49

Amúgy nem az a húszezer forint a brutális, ami a férfi és a női bérek között van, hanem aközött amit itt kapsz ezért a melóért idehaza, és amit nyugat-európában vagy az USA-ban kapsz ugyanezért a pénzért. Más kérdés, hogy semmi nem tart örökké.

kvadrillio 2017.03.11. 15:36:16

nu, ezt megnézem...és izzzzgatottan várom !!! :)

A Quimby frontembere kőkeményen beszólt az Orbán-rendszernek
NT
NT követés
2017.03.11. 13:23 Módosítva: 2017-03-11 13:41:06

Kiss Tibi, a Quimby zenekar frontembere volt a vendég a HírTV-n Veiszer Alinda műsorában. A műsorvezető a Facebookra tett fel egy apró részletet, ízelítőül. Azt írta elé:

„Megkérdeztem, miért mondja mindig azt, hogy a dalai nem politizálnak. Azt mondta, azért, mert tényleg nem, de ír olyan szövegeket is, amelyek tényleg aktuálisak. Csak heccből megkérdeztem, akkor elmondana-e egyet. Esküszöm, nem gondoltam, hogy megteszi. Kiss Tibi , a Quimby frontembere ilyeneket rejteget a fiókjában".

És íme a vers:

A biztonság kedvéért itt van leírva is:

Miért basszátok szét az országomat,
Miért rúgjátok hasba az ápolót,
Miért ültetitek szamárpadba a tanárokat,
Miért szarjátok szájba az álmodót?

Ti még a Sátánnak is túl gecik vagytok,
Még ő is megvet titeket,
Mert a Sátán bátran vállalja magát,
De ti hívőként lettetek hitetlenek.

Másfél millió káposztafej,
Hibbant elméjű hatalmasok,
Mocsár e táj és a Varangykirály
Ünnepli, amit alkothatott.

De ha lepihentek a büdös sárba
Ugyanúgy, mint a népetek
Én pióca leszek a pusztulásban,
És szívom majd a véretek.

Kiss Tibi az Indexnek azt mondta, a verset, ami egyébként egy színházi darabhoz készült, személyes élmény ihlette: egy ápolónővel beszélt hosszan, aki elmesélte neki a történetét. A verset a darab szerint egy nagyon mérges csuklyás ember mondja el, "aki lehet néger, zsidó, meleg, vagy mocskos libsi". Hozzátette, hogy bár a vers az eredeti környezetében nyeri el valódi értelmét, de az abban megfogalmazott dühöt ő is átélte.

A mostani politikai helyzetről azt mondta, lassan inkább kabaré hangulata van, és művészileg egyre kevésbé ihlető, mert nem kihívás már, nincsenek benne inspiráló dolgok, olyan részletek, amiket nehéz átlátni például.

mert Alindát nagyon szeretem és a Quimbi is egy jó fej ! :)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.03.11. 16:03:27

A blogposzt egyszerűen félrevezető. Meg pongyola is. Elmagyarázom, hogy miért az.
Az az állítás, hogy a nők átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak (világszerte), igaz, csakhogy van neki egy kézenfekvő oka: az, hogy a férfiak általában olyan munkakörökben vannak, amelyekben magasabb a kereset. A bármilyen ágazati vezetők (felső vezetők pláne) túlnyomó többsége férfi. Az ő mértéktelenül magas keresetük már önmagában is megnyomja a statisztikát. A nők pedig tipikusan, és átlagosan a férfiakénál eleve kisebb keresetű munkakörökben vannak. Vagyis az erre irányuló statisztika egy nagyhangú semmitmondás.
Értelmes statisztika az lenne, amely az ugyanabban a munkakörben dolgozó férfiak és nők keresetét hasonlítja össze. Ilyet azért nem csinálnak, mert nem igazolná ezt a nők keveset keresnek (hamis sztereotípiát), hanem kiderülne, hogy ugyanannyit keresnek mint a férfiak.

tibor és klára 2017.03.11. 17:19:23

@ipartelep: "A blogposzt egyszerűen félrevezető. Meg pongyola is. Elmagyarázom, hogy miért az.
Az az állítás, hogy a nők átlagosan kevesebbet keresnek mint a férfiak (világszerte), igaz, csakhogy van neki egy kézenfekvő oka: az, hogy a férfiak általában olyan munkakörökben vannak, amelyekben magasabb a kereset. A bármilyen ágazati vezetők (felső vezetők pláne) túlnyomó többsége férfi. Az ő mértéktelenül magas keresetük már önmagában is megnyomja a statisztikát. "

kösz, hogy elmagyaráztad. a mediánt (lásd blogposzt) ugyan mennyivel "nyomja meg" párezer felsővezető?

#szájbergyerek# 2017.03.11. 18:07:28

@jotekony koc:
Már megbocsáss de a nőknek is ugyanúgy lehetőségük van olyan szakmát tanulni, amivel jó állást lehet szerezni.
Szóval nincs itt kirekesztve senki sehonnan.

kvadrillio 2017.03.11. 18:26:44

@midnight coder: te egy negatív vagy. és kamuzol ! :) Akkoriban szinta mindenkinek volt trabantja, gyönyörű kis háza falun, lakása, vagy bér- vagy saját. Mindenkinek volt munkája, biztos megélhetése. Volt virágzó iparunk, mezőgazdaságunk, feldolgozóiparunk. Amiket Magyarországon gyártottak, azokat most is gyártják, CSAK A MULTIK ! SOKKAL TÖBBET, SOKKAL TÖBBÉRT ÉS SOKKAL KEVESEBB GARANCIAIDŐVEL.......A SAJÁT KAMU TERMELÉKENYSÉGÜK IGAZOLÁSÁÉRT ! PEDIG CSAK PROFITHALMOZÓK !
Most sokmilliós a munkanélküliség, halódik a vidék..... az ország több mint fele szegény és KURVÁRA SOK A MILLIOMOS ÁLLÁSHALMOZÓ (IG.TANÁCSBAN,FELÜGYELBIZ.-BAN...STB.....tUDOD..., A 27 ÉVES MÁR EBBE A SZARBA SZÜLETETT BELE, DE 20-AL TÖBB ÉVES, AZ ÁTÉLTE A SZOCIALIZMUS ELŐNYEIT. ANNAK TE BÁRMIT GAGYOGHcc, szarrá nevet téged ! :O)

Cisgendered shitlord 2017.03.11. 18:53:30

A nyugdíjasok számában is hatalmas szakadék van a két nem között, azzal gondolom nincs probléma, elfogadjuk "természetes állapotként".
Ez hozza magával a nyugdíj kifizetésekben mutatkozó nemek közötti szakadékot: a nők évente egy négyes metrónyi olyan pénzt kapnak pluszban nyugdíjként, amit a férfiak termeltek meg.

Nancsibacsi 2017.03.11. 19:29:59

@igazi hős: Ezzel nem cáfoltál rá arra, hogy a munkáltatók nem tesznek a nemek között különbséget, hanem mindenkinek annyit fizetnek, amennyit ér (meg amennyit muszáj).

erkölcsi hulla 2017.03.11. 19:30:34

@Cisgendered shitlord:
A feministákat csak a privilégiumaik érdeklik, semmi más.
De most fogják majd ratifikálni az isztambuli egyezményt, amely téged, ha férfi vagy, állami szinten alacsonyabb rendű polgárnak sorol be. Már ha fehér vagy és férfi.
www.ferfihang.hu/2017/03/11/igy-rombolja-le-az-isztambuli-egyezmeny-a-jogrendszert-es-a-tarsadalmat/

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.03.11. 19:41:53

@tibor és klára: Van egy olyan heppem, hogy funkcionális analfabétákkal (meg fidesz- agymosottakkal - de ez természetes), sosem vitatkozom, de most az egyszer kivételt teszek, és újra elmagyarázom.

A hozzászólásom lényege nem az volt, hogy a magas keresetűek (akik túlnyomóan nagyobb része férfi) fizetése mennyivel emeli meg az átlagfizetést. Egyébként sok tízezerrel. Persze ennek egy nagy része láthatatlan jövedelem, hiszen a sikeres "vállalkozók"(akik a felső jövedelmi hányadokban vannak, a menedzserekkel együtt) gyakorlatilag mind minimum adócsalók, így a jövedelmük nagy része nem mérhető.
Hanem a lényeg, - amely konkrétan a blogposzt tévedésére válaszolt -, az két állításból áll:
1 A nők fizetése azért alacsonyabb a férfiakénál, mert a nők jellemzően, alacsonyabban fizetett munkakörökben dolgoznak, és
2. Viszont ahol a nők és a férfiak ugyanabban a munkakörben dolgoznak, ott a fizetésük nem tér el egymástól szignifikáns mértékben. Ha nem így lenne, akkor abból kisebbfajta világbotrány is lenne. De így van, tessék csak megnézni pl. a közalkalmazotti bértáblát, hogy van-e benne nemi diszkrimináció.

Drednaught 2017.03.11. 21:20:44

@ipartelep: Szerintem ezt soha nem fogják felfogni, mert hiányzik az a rész az agyukból. 10%-kal kisebb az agyméretük és pont annál a résznél van egy üreg.
Innentől viszont nem is várhatod el tőlük.
Hagyd meg nekik a kis fogyatékos mantrájukat a csúf, gonosz patriarchátustól, ami miatt van minden bajuk...

igazi hős 2017.03.11. 22:27:56

@aleksz róz: Hát, ha nálad ez a valóság, akkor vagy egy szegény képzelőerejű tini vagy, vagy ott rekedtél meg. Többek között ott buktál le, hogy a felnőttek le merik írni a "pina" szót.

igazi hős 2017.03.11. 22:31:23

@midnight coder: "a melós pedig látástól mikulásig dolgozva" Tudom, hogy nincsenek erről az időről emlékeid, ezért kijavítalak: a gyárban dolgozgattak egy kicsit, hazavittek ezt-azt, és néhányan munkaidő után meg hétvégén (lásd: GMK) tényleg melóztak keményen, hogy jussanak valamire.

igazi hős 2017.03.11. 22:39:45

@kvadrillio: Azt a jólétet nagyon drágán megfizettük, évi 1-2 mrd USD-be került a meseország fenntartása. És annyira azért nem éltünk jól (én például elég rosszul), de valóban nem volt ekkora szegénység.

igazi hős 2017.03.11. 22:41:08

@Nancsibacsi: Neked úgy tűnik, hogy cáfolni akartam? Vagy inkább indokolni?

$pi$ 2017.03.11. 23:11:59

Látom a feminácik megvizsgálták, hogy a nők mennyivel kevesebbet keresnek. Jó!

Akkor most azt is vizsgálják meg, hogy mennyivel többet költenek el. :D

odamondó 2017.03.11. 23:14:19

Többször be lett már bizonyítva, hogy nincs wage gap. Ez egy generált baromság. A nők sokkal jobban odafigyelnek a privát és munkahelyi élet közötti kiegyensúlyozott életre és nem hajtják magukat fosra, hogy mindenképpen sokat keressenek így átlagon aluli fizetéssel is elvannak. A homik amúgy hasonlóan működnek. Ezért is kezdett bele a legtöbb cég a nők meg melegek toborzásába. Senki se gondolja, hogy azért mert annyira jófejek.

2017.03.11. 23:57:10

@igazi hős: buta vagy, kincsem, és még reklámozod is

2017.03.12. 00:00:07

@igazi hős: mondd meg zsuzsinak, hogy puszilom :D

tibor és klára 2017.03.12. 02:46:38

@ipartelep "A hozzászólásom lényege nem az volt, hogy a magas keresetűek (akik túlnyomóan nagyobb része férfi) fizetése mennyivel emeli meg az átlagfizetést."

nincsen szó átlagról

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.03.12. 05:53:24

@Buchhalter: 1. Ez tényszerűleg nem így van. Ha egy országban kevesek gazdagok, akkor mások egyszerűen odaköltöznek. Meg lehet nézni Svédországot, Norvégiát... stb.

2. Ha ott tartana az automatizáció, akkor valóban. De nem tart ott, és a munkás még mindig nagyon fontos erőforrás.

3. Az emberek nem környezettudatosságból nem vállalnak gyerekeket. Hanem mert túl kényelmesek és túl önteltek/kapzsik. Ha a gyerekük nem lehet egy kis császár úgy, hogy még ők is lubickoljanak a kényelmes jólétben, akkor inkább nem is fáradnak.

Egyszerűen sok embernek már többet jelentenek az anyagi javak és a komfortérzet, meg a lustaságuk, mint a család. Sőt sokaknak a család nem jelent egyáltalán semmit.

Fizikailag egy átlagos magyar pár akkor sem nyomorogna, ha lenne 8 gyerekük. De az emberek nem aszerint mérik a jólétüket, hogy objektíven milyen igényeik elégíttetnek ki, hanem hogy társadalmilag milyen szinten állnak. És ha mások a környezetükben jobb kocsival, nagyobb házzal rendelkeznek, akkor ők úgy érzik, hogy már nyomorognak, mert azt súgják az ösztöneik, hogy kevésbé fontos tagjai a közösségnek, mert nekik nincs annyi, mint másnak, és ez egy természetes rossz érzés.

Éhes ló 2017.03.12. 06:17:00

Az állami szektorban a fizetéseket a beosztás és a szolgálati idő határozza meg. Itt az eltérés nulla.
A nők az állami szektoron kívül pedig annyit kapnak, amennyit a szent piac fizet a munkájukért.
Nem mellesleg a társaikat így fizető HR-esek többsége nő, aki ennyire értékeli a társait.

jotekony koc 2017.03.12. 08:12:51

@ipartelep: Van ez a közalkalmazotti bértábla, ugye. De ha egy közintézménybe a pénzesebb állásokra, mondjuk osztályvezető, főorvos, vagy igazgatói állásra fáj a foguk, akkor dobják a szolgálati időt, és jelölnek egy fideszest, aki csak akkor nő, ha egy fejes felesége.
Szóval, ha megnézed, minden közintézmény legjobban kereső állásai ejtőernyősökkel vannak betöltve, nem pedig olyanokkal, akik fölmásztak a bértáblán....
Szóval csak a legszarabb állásokban van egyenlőség. Ha van ilyen.

Buchhalter 2017.03.12. 08:30:01

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Fizikailag egy átlagos magyar pár akkor sem nyomorogna, ha lenne 8 gyerekük. De az emberek nem aszerint mérik a jólétüket, hogy objektíven milyen igényeik elégíttetnek ki, hanem hogy társadalmilag milyen szinten állnak. És ha mások a környezetükben jobb kocsival, nagyobb házzal rendelkeznek, akkor ők úgy érzik, hogy már nyomorognak, mert azt súgják az ösztöneik, hogy kevésbé fontos tagjai a közösségnek, mert nekik nincs annyi, mint másnak, és ez egy természetes rossz érzés. erre a gyerekvédelemben dolgozó feleségem és én is kiakadtunk rád.Licsit sötét vagy ebben a témában.Nem tudom hány gyereked lehet ,de amiket leírtál valószínűleg nulla.Szóval 8 gyerek nem terhel le fizikailag? Oh ember hol élsz te? Anyagilag ,fizikailag és szellemileg is kiherél.Nem egy esetben valamelyik szülő belefárad a mindennapi küzdelembe és alkoholista vagy más szenvedély betegség rabja lesz.Ilyenlkor a gyerekek egy részét ,szélsőséges esetben az összeset ki kell emelni a többi adózó állampolgár részére.Már jó pár blogban szembesülhetem az idióta jobb oldali álkeresztény dogmáimmal és so tanult ember beolvasott neked.nagyon hajazol a lejárt náci,kommunista ideológiák irányába amelyek mint mutatja a történelem időkereke ,csúnyán megbuktak.
A 2.pomtban is hülyeségeket írsz.Amennyi felesleges ember van Afrikában és Európában mutatja ,hogy mennyire el vagy tájolódva.Ezek a tömegek pont azért akarnak idejönni mert a nem hozzáértő kormányaik semmit se tettek a normális szaporulat fenntartásáért.Bár egy Kintekunta vagy Ho kong miniszter diktátortól és bandájától kár is lenne ilyet elvárni.Mivel ezekben az országokban már nincs élettér az Internet segítségével és hamis információval a saját néptömegeiket ide terelik .Bizonyított tény.Magukkal jót tesznek: a sok munkanélküli belekapaszkodva egy álomvilágba a fejlett világ felé veszi az irányt és addig is elodázódik a helyi vezetőknek Afrikába és Ázsiában a probléma. De Európa és Amerika kezdi bezárni a kapuit Ausztrália meg már évek óta ezt teszi.Bocsi ,öreg de a Föld bolygó megtelt .Nincs szükség további ember milliárdokra.

#szájbergyerek# 2017.03.12. 08:32:13

@tibor és klára: @ipartelep:
Fűrészelhetitek a levegőt, a poszt összemossa a mediánt az átlaggal, ami már önmagában fából vaskarika.
A mediánból adódó különbséget az átlagkeresetre "vetíteni" nem túl elegáns dolog de ez is egy statisztika, amit a poszt toló hamisított nekünk.

$pi$ 2017.03.12. 08:36:53

"Sportolónőknek szánt iszlám fejkendőt, hidzsábot dob piacra 2018 elején a Nike amerikai sportszergyártó vállalat - jelentették be szombaton New Yorkban."

Amerikában - ahol egyébként Magyarországgal ellentétben komoly bérszakadék van nők és férfiak közt - ipari méreteket öltöt a nők iszlám elnyomása. Már a Nike is beszállt, a nemi elnyomás eszközének, a hidzsábnak a gyártásába. A hidzsábot egyébként már több haladó művész és publicista elítélte, európa több országában is tervezik a betiltását.

erkölcsi hulla 2017.03.12. 10:46:31

@$pi$: Ott sokkal durvábban tombol ez a gender őrület, és a feministák (nem tudom miért) támogatják a nem keresztény értékrendet, magyarul az iszlámot, ezzel szó szerint saját magukat hajtva igába. Igazi femi logika.
Vagy faszságot állítok?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.03.12. 11:03:55

@Buchhalter: a 8 gyerek nyilván egy sarkosított példa volt, és azt sem mondtam, hogy nem terhel le fizikailag. Nagyon sok minden "leterhel" egy embert. Ha komolyan veszi a munkáját, az leterheli. Vehetné lazábban, nem érne el annyit, élhetne könnyebb életet éppen, és nem lenne leterhelve. Ennek ellenére az ésszerű egészségügyi megfontolásokon felül nem ömlik mindenhonnan mindenkire, hogy szarj a karrieredbe, minek neked a jobb lehetőség, a kiugrás. Minek akarnál vállakozónak menni, milyen ostoba dolog, úgyis belebuksz.

Az, hogy nem arra reagáltál amit írtam látszik, hogy megalapozta, hogy valami irgalmatlan nagy csúsztatás jöjön utána. Mert én nem írtam, hogy mindenkinek legyen 8 gyereke. Vagy akár hat.

Hanem, hogy sokaknak még egy sincs. Azért ne akard már eladni nekem, hogy egy olyan országban, ahol jóval a fenntartási szint alatt van a gyerekvállalás, ugyanakkor az emberek olyan szinten élnek, mint ahogy láthatjuk a két szemünkkel akárkin a környezetünkben, ott komolyan azért nincsenek gyerekek, mert a nyomorba már egyszerűen nem lehet, nem és nem. Egyszerűen nőtt az életszínvonal, de még inkább nőtt az igény. Lehet, hogy neked is az már nyomor lenne, de a nagyanyáink még simán szültek volna abba a közegbe is sok gyereket.

És azt elismerem, hogy nincs 8 gyerekem, sőt még négy sem, de azért családos ember vagyok, és valóban igaz, hogy nagyon nehéz, hatalmas kihívás egy gyereket nevelni. És senki nem fog azért belevágni, hogy majd ez egy "befektetés" lesz, mert nem lesz az. És az is baromság amit te írtál, hogy azért vállalna, vagy nem vállalna valaki gyereket, mert majd milyen lesz a világ, és fenntartható lesz-e a környezet, mert ez nem egy közösségi döntés.

A családhoz kell alkalmas élethelyzet, és kell egy személyes belső késztetés. Hogy legyél BOLDOG, attól, van valakid és utána lesznek még többen, akiket mindennél jobban szeretsz. Lehet, hogy nem jött át, de pontosan azt akartam leírni, hogy ez nem olyasmi, ami anyagiakban mérhető.

Amúgy pedig egy ostoba vészmadárkodást nyomsz minden ok nélkül. Ha valóban olvastad, amiket itt időnként kommentelek, akkor láthattad, hogy én kimondottan a migráció ellen vagyok, és pontosan hogy sokszor felhívtam mindkét dologra a figyelmet, amire te is: 1. az automatizáció miatt előbb-utóbb az emberek nagy része a jelenlegi foglalkoztatási struktúrában egyszerűen feleslegessé válik 2. Afrika vészesen túlszaporodik, és ez katasztrófához vezet.

De ezek mellé bekeversz baromságokat is. Nem dolgozok a gyermekvédelemben, de a környezetemben, sőt a közeli rokonságomban is vannak bőven nagycsaládosok, jópáran több, mint hat gyerekkel. És igen, nehéz, és láthatólag kifárasztja őket. És olyanokat is ismerek, akiket a karrierjük merít ki. És mind a kettőt nemes dolognak tartom, mert látom, hogy olyasmit csinálnak, amit igencsak szeretnek, és rtéket hoznak a világba. Nem áldozatot hoznak, mert az is baromság, hanem saját késztetésből építenek. És szerintem sok esetben, ez a családosoknál nincs társadalmilag elismerve. Pedig, hogy egy "meghaladott eszmét" idézzek :D Marx is beszélt arról, hogy az anyagiak megtermelésén kívül a munkásosztály magát is újratermeli. Ami pontosan azért mert nehéz, kemény és szükséges munka ugyanúgy gazdasági eredményként értékelhető.

Lehet, hogy te sok olyan esettel találkozol, ahol sokan elhanyagolják a családjukat, és hogy helyre is tehess, mint szélsőjobbert, megelőlegezem, hogy sokan cigányok, de én nem amellett kardoskodom, hogy aki amúgy sem tudja eltartani magát, vagy egy kis családot, az szüljön amennyit csak tud, mert ezt tartja az Írás, úgyhogy a keresztény maszlaggal végképp ne gyere.

Hanem hogy ha a normális, átlagos és átlag feletti életszínvonalon élők nem élnek maguk családban, és nem termelik újra ezt a réteget, akkor igazolva érzi magát a sok szélsőliberális, akik felszámolnák az országokat és idecsődítenék egész Afrikát, továbbá akkor igenis, a nyomorban nevelkedett, rossz körülmények között szocializálódottak lesznek a jövő nemzedéke.

Arra pedig végképp nincs szükség.
süti beállítások módosítása