Alig van Magyarországnak aranytartaléka: bezzeg a nyugatiak rendesen bespájzoltak

2017. június 08. 16:09 - Napi Csárt

Ugyan bő egy évszázaddal ezelőtt az aranytartalék biztosította egy valuta erejét, azonban mostanra már a gazdaság ereje adja a fizetőeszköz stabilitását. Ennek ellenére még mindig vannak olyan központi bankok, amelyek nem is kevés aranyat tárolnak a pincében.

Európában az éllovas ebben Svájc, ahol az egy főre eső aranykészlet 128,7 grammra rúg, vagyis több mint 1 millió tonna arannyal biztosítják a svájci frank stabilitását. A nagyobb, nyugat-európai országok is hisznek még az aranyban, Németországban 41,9 grammot, Olaszországban 41 grammot, Franciaországban 36,9 grammot, Hollandiában 36,5 grammot, Portugáliában pedig 36,4 grammot tartanak fejenként a nemesfémből. Ettől csak kicsit maradt le Ausztria, fejenként 33,1 grammal és Belgium 20,3 grammal. 

Érdekes, hogy Magyarország a sereghajtók közé tartozik és 0,3 gramm aranyat tartanak fejenként, vagyis nagyjából 2900 kilogramm nemesfém "lapulhat a pincében".goldreserve.jpg

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr812577131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerilgfx 2017.06.09. 02:08:32

az arany megtakarításként semmit sem ér, nem az 1400-as években vagyunk. az igazi érték egy ország számára ma már mondjuk pl egy chipgyártósor (mondjuk az sincs :D)

Omnisapient 2017.06.09. 14:21:09

A chipgyártósor valóban értékesebb, de kevésbé időtálló. Az arany sok száz év múlva is meglesz, közel a mai formájában, ha nem is a mai értékében. Ha a chip gyártósor is a mai formájában fog létezni sok száz év múlva a múzeumon kívül, akkor az valami hatalmas gázt jelez.
Az arany befektetésnek valószínűleg nem valami jó. Inkább biztosításnak jó nagyon rossz időkre. Olyan rossz időkre, amit a ma élő emberek többsége nem tapasztalt és elképzelni is csak mozivásznon tud.
Tippjeim: Argentínai cserekereskedelem, háború utáni infláció idején, esetleg ha sikerül megtartanod, miközben a házadat porig rombolják körülötted

Omnisapient 2017.06.09. 14:32:16

Tudjuk, hogy Svájc gazdag ország, de "több mint 1 millió tonna arany" olyan bődületes mennyiség, hogy ennek egy kicsit utána kell számolnom.
1millió tonna = 1 000 000 tonna = 1 000 000 000 kg, azaz egy milliard kg. 1 kg arany ára durván 40-45 ezer dollar, akkor Svájc aranytartaléka 40-45 ezer milliard dollar??? Ezer milliard angolul trillion, és úgy tudom, hogy az amerikai államadósság valahol 15 trillion dollar körül van. Svájc aranytartaléka 2-3-szorosa lenne az amerikai államadósságnak?
Másfelől, Svájc kb. 8.5 milliós lakosságának fejenként átlagosan 128.7 gramm arany, az összesen kb. 1 milliard gramm. Nem egy milliard kg, mint ahogy az az 1 million tonnából következne.
Bár sok jó csártot látni itt, szegény poszter három nagyságrenddel elírta a számot. Kár.

Duplaxiii 2017.06.09. 17:08:28

Egy sokadik hibásan értelmezett statisztikai poszt...
Ma csak a nemzetközi pénzkibocsájtóknál számít az aranytartalék, az USA például gond nélkül présel pár milliárd dollárt, ha hiánya van, ez ránk nem érvényes.
Ja és én szeretem, ha valaki, aki az észt akarja osztani, minimáluisan ismeri a saját közelmúltjának az eseményeit.
Vajon mikor is dobtuk piacra és miért a tartalékunk nagy részét?

Duplaxiii 2017.06.09. 17:17:49

@Omnisapient:
Nem csak a szokásos értékrend, a mértékegységek hibásak, hanem az egész!
Egy gombnyomás és itt egy 2010-es anyag.
A világ össz aranytartaléka akkor az Arany Világtanács (WGC) adatai szerint 30.462,8 tonna volt...
http://alfahir.hu/világ_országainak_hivatalos_aranytartaléka_több_mint_30_ezer_tonna-20100910
Ha megnézed a cikket, akkor az ottani listában is hibás a tizedesjel és az ezredes választó.
Az index bloggerei alapból nem ismerik az amerikai billió-milliárd szavakat, nincsenek tisztában a nyelvtani alapokkal, hogy nálunk tizedes VESSZŐ van, míg máshol tizedes PONT, így az ezredes választó is ennek ellenkezője vagy szóköz...
De a blogger biztos ad forrást arra is, hogyan lehetett a 7 évvel ezelőtti 30,45 ezer tonnányi aranytartalékból csak Svájcban 1 millió tonna fölötti készlet, főleg, ha mondjuk 2014-ben az egész világon 3100 tonna aranyat bányásztak...
www.tozsdeforum.hu/tozsde/arupiac/zuhant-az-aranytermeles-47232.html

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.09. 17:26:27

Nem is tudtam hogy Svájcnak több mint 7 milliárd lakosa van. Miket meg nem tud az ember!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.09. 17:30:26

A mi aranytartalékunk Mészáros Lőrinc. Az arany a hanyatló Nyugat játékszere, a tőkepénzes finánckapitalisták kedvence, akik a múltban élnek és libsibolsi társadalmuk a zsidó világösszeesküvés miatt összeomlóban van.
Az arany csak a Soros szemfényvesztése a kapzsi multikulti társadalom számára.

Visceroid 2017.06.09. 17:51:15

Méghogy aranytartalákunk, de más tartalékunk sem nagyon van! Orbánék elosztogatták már a devizatartalékot?

2017.06.09. 18:23:26

@Omnisapient: chipgyártósor = szellemi tőke. A technológiai ipar nem fizikai megjelenésében fontos, hanem hogy olyat tudnak egy országban, amiért más országok lakosai boldogan fizetnek. Aranyban, olajban, ivóvízben, élelmiszerben, pénzben... az a lényeg, hogy az ország akkor sikeres, ha maga szabhatja meg, hogy mennyi ellentételezést és milyen formában kér az ott termelt javakért.
Hiába termelnek magyarországi cégek nyugatra eladott javakat, nincsenek abban a pozícióban, hogy megszabják az árakat. A magyar állam, ami a legnagyobb költéseket bonyolítja az országban, szintén gúzsba van kötve a nyugat által. Az EU-nak ez a lényege, hogy Németország és német cégek uralják végre a piacot.

Az arany nem valami jó befektetés, a legjobb befektetés a hatalomba való befektetés. Akinél a hatalom van, diktálja a jogot, a szabályokat, az uralja a piacot. Lásd USA. Annyi pénzt nyomtatnak, annyi állampapírt adnak el, amennyit akarnak, senki se meri megkérdezni (egyelőre), hogy hol a fedezet, mert erőpozícióban vannak az amerikaiak, ők diktálják a jogot, a szabályokat.
Pont ilyen volt a Szovjetunió is: a rubelnek nem volt valós értéke, de a KGST-ben senki se merte borítani az asztalt, hogy szarral fizet a nagy orosz testvér. Bármilyen fizetőeszköz, csereeszköz értékét megsokszorozza, ha fegyverek vannak mögötte.

röf 2017.06.09. 18:24:43

Volt nekünk ennél több aranyunk is.
Van valakinek valami tippje, hogy ki adta el az MNB aranytartalékát?

Jakab.gipsz 2017.06.09. 18:48:49

@röf: Valami halk szavú ember azt mondta minek a magyaroknak arany és bagóért el mutyizta, tőle kell megkérdezni, nagy nyilvánosság előtt be vallotta, ezt hogyan gondoltad? Mennyi is a nyugdíjad?

A hülyeségi mentelmi törvény védi ezeket a buzi-bankárokat és a megélhetési bűnözőket.

sírjatok 2017.06.09. 19:06:35

A "zorbán elatta a zaranyat" emberek ugyan tegyék már meg hogy kicsit tanulmányozzák ezt a grafikont:
www.conclude.hu/images/stories/magyararanytartalk1987-2017.png

Gerilgfx 2017.06.09. 19:08:52

@Omnisapient: igaz, gyorsan elavul. de ha valamiért hirtelen nem lehet fillérekért karórákat, tamagocsit, telefont, tévét, stb behozni, akkor az emberek egy idő után elkezdenek érte ölni. a gyártósorok, gépek vezérléséhez is elengedhetetlen ma már a digitális technológia. magyarország lemaradása e téren pedig lassan fél évszázados.

soldatka 2017.06.09. 19:15:09

@Omnisapient: Persze, hogy nincsen annyi, de a blogger már csak olyan, hogy előbb blogol, utána meg felháborodik, ha a kommentelők szembesítik a faszságaival.
Svájcnak 1040 tonna aranya van, tényleg kurva nehéz volt utána nézni: tradingeconomics.com/switzerland/gold-reserves

szofista 2017.06.09. 19:23:20

@röf: Igen. 2008-2010 körül arról cikkeztek a portálok, hogy Surányi György MNB elnökségei idején (+Horn, Medgyesi, gy. f., Bajnai) 65 tonna aranyból 62 tonnát értékesített az MNB. Akkor ezt azzal magyarázták, hogy az arany már korszerűtlen befektetési forma. Szerencse hogy volt aki nagylelkűen megvette -mégha nyomott áron is. Akkoriban más országok arany készlete is az USA-ba vándorolt. Van akiét csak ott őrzik hét lakat alatt, de nem nézheti meg, hogy megvan-e még. Aki nemhiszi járjon utána az internetes lehetőségeket kihasználva. Ha ők hazudtak, én is hazudtam.

Le Orme 2 2017.06.09. 19:44:22

"Ugyan bő egy évszázaddal ezelőtt az aranytartalék biztosította egy valuta erejét"

Nem. Az arany volt maga a pénz. Ma pedig egy tartós árucikk, amit használ az ékszeripar, feldolgozóipar, és történeti okokból néhány központi bank is vásárolja, tárolja, tárolási költségeket nem kímélve.
Ma nincs több jelentősége a monetáris aranynak, mintha azt olvasnánk, hogy a jegybankok szenet tartalékolnak. Utóbbit nem teszik, mert a szénnek nagyobb az értékéhez viszonyított tárolási költsége, mint az aranynak.

Le Orme 2 2017.06.09. 19:48:09

@Duplaxiii: "az USA például gond nélkül présel pár milliárd dollárt, ha hiánya van"
pontosabban gond nélkül hoz létre könyvelési tételként pár milliárd dollár hitelt
A mai pénz bankok által nyújtott hitelként jön létre, és hitelvisszafizetéssel szűnik meg.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.09. 20:37:53

@szofista: Te olyan seggfej vagy, hogy az elképesztő. A dátumokat megszoptad nézni?

szofista 2017.06.09. 21:52:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen meg "szoptam" nézni. Ez a blogbejegyzés például, -amint te is látod- egy Jan.6.-i hírből keletkezett. Jó reggelt! Örülök hogy ilyen kultúrált emberek is olvassák ezt a blogot mint te. -Ha ugyan nem te írod.

röf 2017.06.09. 22:49:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Azt hittem, Te ennél tájékozottabb vagy...

Sprickoló Tömegek 2017.06.09. 23:01:09

@Colonel H. Stinkmeaner: "Valós értéke" a világ egyetlen pénznemének sincs, legföljebb fűtőértéke... A pénz ugyanis érték-helyettesítő, egy jelképes, nyelvi létező.

finom szaftos oldalas 2017.06.10. 13:36:15

Majd amikor beborul az egész adósságon alapuló pénzrendszer, akkor lesz fontos hogy ki tud új, ismét aranytartalékon alapuló hiteles pénzt nyomtatni. Mi nem fogunk tudni, mert nem lesz aranyunk.
süti beállítások módosítása