A "Made in China" még mindig a gagyival egyenlő

2017. november 07. 16:26 - Napi Csárt

Mire gondolsz, ha ránézel egy póló címkéjére és ott a „Made in Bangladesh” feliratot találod? Az emberek nagy részének kialakult véleménye van az országok többségéről. Ugyanaz a bangladesi póló egészen más hatást válthat ki a vásárlóból, ha az mondjuk Németországból vagy Brazíliából jön. Összességében ez jelentősen befolyásolhatja, hogy egy-egy áru mennyire válhat sikeressé a nemzetközi piacon.

Egy 52 országban, 43 034 ember részvételével készített felmérés adataiból kitűnik, hogy a többség a németországi termékeket tartja a legtöbbre. A második hely Svájcé, míg a harmadik az Európai Unióé. Talán meglepő lehet, hogy az Egyesült Államok csak a tizedik helyen végzett. Ami viszont jól látszik, hogy a „Made in China” az emberek nagy részének még mindig nem a minőséget jelenti.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr9913199923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.07. 22:00:12

A britek járműgyártása mióta produkál 91%-os elégedettséget? Ez valami vicc lesz kérem!
Eleve amelyik japán autó gyártását a UK-ba költöztették, azoknál komoly minőségi különbség van a japán és a brit gyárakban gyártott példányok között.
Önálló brit járműgyártás meg nem nagyon van már, ahogy a cseh járműgyártás is inkább német technológiát használ. Persze számít, hogy egy helyi munkás hogy dolgozik. A brit melós nem túl jól.

A Nike, Adidas és más sportmárkák mind Indonéziában, Vietnámban, Kínában gyártatnak cipőket. Mégis elégedettek velük a fogyasztók.

Kútmester 2017.11.07. 22:57:50

Utálom ha valamire azt írják, "Made in EU". Miért nem vállalja fel az az ország, hogy az ő terméke? Ez így takarózás az EU mögé.

tireless treehugger 2017.11.08. 09:18:58

Hajrá eu!

Utálom ha valaki a német cég termékét "made in hungary" felirattal akarná eladni, és azt hiszem hogy a német sem szeretné azt. meg aztán ha közben egyes részei olasz meg spanyol akkor:
made in hungary-italy-spain
kellene hogy legyen.

Mondanám azt hogy a nacionalisták már megint öntökönszúrták magukat, de úgysem értenék szóval nem mondom.

Karipapa01 2017.11.08. 10:55:45

@Kútmester: Ezek szerint neked az sem mindegy, hogy Made in USA, vagy Made in Texas?

szanaImas 2017.11.08. 11:22:07

@karandash:

Vauxhall, Bentley, Jaguar, Mini, Aston Martin, Rover, stb.?

Medgar 2017.11.08. 11:37:44

@szanaImas:
Vauxhall->GM
Bentley->VW
Jaguar->TATA
Mini->BMW
Astin Martin->Ford
Rover->halott (TATA)

konrada 2017.11.08. 11:42:37

@karandash:
A gépjármű csak 1! árucsoport, mely messze nem fedi le az adott ország termelését, termelés imidzsét.
...s ahogyan Svájc sem az autóiról, úgy az angolok sem arról híresek.
...viszont teájuk, férfiruházatuk, egyéb luxusipari termékeik felhúzzák azt a közvélekedést, mely a minőségről szól.
...miközben meg... (S ugyanez a helyzet Kínával is, csak fordítva: ott az olcsó tömegtermékek húzzák le, miközben az általános minőség sok esetben veri akár a britt átlagos minőségi szintet....)

2017.11.08. 12:30:37

Már bocsánat de ez sz írás egy hülyeség ! Bangladest nem lehet keverni Kínával . Amúgy attól függ miről beszélünk . Van szemet kínai áru és van magas szintű is . Szinte minden Ázsiában készül vagy épp Távol -Keleten szóval lehet szidni Déva világ ez lett . Azért az elborult apple fanoknak mondom a szar szifonba is ott készül ( többek közt ).

Berelhetoreklamfelulet 2017.11.08. 12:32:23

Ez aztán a közvélemény kutatás, ahol az emberek kihozták, hogy valamelyik ország jó a repülőgép exportba.
Nyilván az emberek jelentős hányada vásárol repülőgépet...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.11.08. 14:21:02

Nos, vagy egy 20 éves kutatást publikáltak újra, vagy teljesen értelmetlen kimutatást készítettek ma. Hogyan lehet összehasonlítani különböző országokat más termékcsoportok alapján? Orosz olaj a kínai számítógéppel meg a svájci arannyal? Értem én, hogy mindezek benne vannak a jellemző termékcsoportokban, dehát súlyozni kellett volna őket megfelelően. ha pl. villányi bort akarok venni, akkor nyilván a japán termesztésű sokkal rosszabb, mint a magyar. ;)

Egyébként meg nagyon sok termékcsoportban a tapasztaltabb embereknek a kínai már egyértelműen a felső kategóriát is jelenti/képviseli, főleg számítástechnikai eszközökben (dea fotótechnikában is már nagyon feljöttek). A japán is a pocsék szinonimája volt az 1970-es évek elején is még, aztán 10-20 évvel később már egyértelműen a jó, vagy kiváló minőségé lett. Ma meg bekötött szemmel inkább veszek egy japán autót, mint átvizsgálva egy angolt. Egyértelmű, hogy ezt a "kinai a rossz" szlogent ma már csak a versenytársak terjelsztik (usa, nyugat-eu), miközben már ők is mindent Kínában gyártatnak...

2017.11.08. 14:49:37

@szanaImas: ezek úgy brit márkák, ahogy a Skoda cseh, ahogy a Suzuki magyar.
A Toyota meg a Honda is vitt oda gyárat illetve adott el oda technológiát tudtommal, sikerült is hulladék autókat fabrikálniuk a jó angol (vagy sri lankai, bangladesi, pakisztáni, jamaikai) melósoknak.
A tősgyökeres angol járműmárkák meg nem véletlenül pusztultak ki. A nevüket megvették német meg indiai konszernek, mert a Mini, Bentley vagy Jaguar név még érhet valamit, csak amit azok alatt a nevek alatt gyártottak, azok a járművel mondjuk a gyűjtőknek még érdekesek, de aki A-ból B-be akar elcsattogni, az nem ilyen angol autókat vesz.
Volt Magyarországon egy jogász ismerősöm, aki Rover 75-tel közlekedett, mert azt hitte milyen stílusos. Aztán többet volt szervízben, mint az úton. De hát annak az autónak lelke volt és stílusa... Ellenben egy másik haverom Hyundai autója csak működött. De hát annak meg nem volt lelke... Se stílusa... Kinek mi számít ugye.

midnight coder 2017.11.08. 17:17:46

Ráadásul ezek a dolgok elég képlékenyek. A 70-es években a japán cuccok voltak a gagyik. A 80-as évekre már ez elég durván megváltozott. Ma én inkább vennék Xiaomit mint Samsungot vagy Apple-t.

tireless treehugger 2017.11.08. 17:42:29

@midnight coder:

bocsi de a samsung az abszolút csúcs, és az apple is maga dolgaiban.

xiaomi árban versenyez meg brutal force.

Az üzleti életben elég racionális döntések születnek, ott az apple-samsung (+blackberry) mindent visz.

2017.11.09. 02:28:36

@tireless treehugger: az emberek 99%-ának nincs szüksége csúcstelefonra. Az Apple termékeit venni divat.
A Samsung erősen túlárazott, rendszeresen egy kategóriával gyengébb processzort és kisebb RAM-ot ad a koreai cég, mint amit a versenytársak. Ami a Samsungnak és LG-nek profitot hajt, az az alkatrészgyártás, hisz ők látják el a többi céget is mobilalkatrészekkel.

Egy átlag felhasználónak egy Huawei (ami már nem olcsó) vagy egy Xiaomi bőven elég, semmit se tud az iPhone, amit egy Xiaomi felhasználó hianyolna. Az, hogy az iPhone X mindenféle gyermeteg fotómanipulációra képes, és ez kb. az összes érv mellette, az egy Magyarországon horribilis áron adott telefontól inkább kínos.

Itt ahol élek (Ázsia), a magyarországi árnál lényegesen olcsóbban vehetnék iPhonet. Mégse kell.

Blackberry meg tényleg a csúcs volt, az iPhoneoknál biztonságosabb rendszerrel, mégse egy sikertörténet az utóbbi időben.
Pedig komoly felhasználók, vállalati szektor nem lenne szabad, hogy iPhonet vegyen.

Felőlem mindenki olyan telefont vesz, amilyet akar, én inkább drogokra költöm az árkülönbözetet.

2017.11.09. 02:39:10

@tireless treehugger: környezetemben az emberek 90%-a iPhonet használ. Ez nem azt jelenti, hogy kihasználják az iPhone tulajdonságait, hanem hogy egy drága telefonon néznek szappanoperákat meg játszanak játékokat lövöldözős meg nézik az instagramot, facebookot. Az iPhoneok nagy része erre van véve és használva. Annyi pókhálósra tört kijelzőt még nem láttam, mint iPhoneokon.
Itt, ahol élek, a gyerekek mind New Balance cipőt vagy Nike-t hordanak a lúdtalpukra. Nem azért, mert más cipő nem menne a lábukra, hanem mert megengedhetik a szülők. Pont ezért vesznek az emberek iPhonet is, mert miért ne.
Amerikai ismerősöm például évtizedek óta nem is látott Windows-futtató PC-t. Ő Mac-et használ. Neki a mobiltelefon is az iPhonet jelenti, nem is tájékozódott soha, hogy milyen egy Android telefon, neki a Samsung sincs a látóterében.
Kb. az a jelenség, mint amikor a szovjet/orosz hétköznapokban a Globus szó jelentette a konzervet. Nem konzervnek nevezték a dobozolt kaját, hanem globusnak.
Egy amerikai is az iPhonet és a smartphonet szinonímaként használja.
Nincs rászorulva, hogy olcsóbb alternatívát keressen, ezért még a Samsungról se nagyon hall.

Kútmester 2017.11.14. 12:37:28

@Karipapa01: Mi nem vagyunk Európai Egyesült Államok.
süti beállítások módosítása