Így változott az átlagnyugdíj az elmúlt években

2016. június 05. 13:27 - Napi Csárt

Hazánkban a nyugdíjak emelésének a mértékét  törvény szabályozza, vagyis minden évben a január hónapban a tárgyévre tervezett infláció mértékével emelni kell az ellátásokat. Jelenleg az öregségi átlagnyugdíj összege 109 561 forint, míg ugyanez a szám 2010-ben 90 055 forintra volt tehető.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr798781030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2016.06.06. 10:26:50

Az én bérem -amiből ugye fizetik a nyugdíjakat- nem emelkedett 20%-ot. Akkor miből is megy a dajdaj Nyuggerisztánban? Picsábamár...

Kivlov 2016.06.06. 11:13:30

Rég be kellett volna fagyasztani a nyugdíjakat. Az átlagbér duplája felettieket pedig megnyírni.

laci_52 2016.06.06. 11:44:35

Az előttem hozzászólók egyike sem nyugdíjas...

Kivlov 2016.06.06. 11:45:39

@laci_52:
Nem. Csak ők tartanak el téged, barátom.

nyünyüge 2016.06.06. 12:18:27

@Kivlov: És mennyi nyugdíjjárulékként befizetett összeggel tartotta el ez a korosztály, közülük éppen a nagyobb keresetűek az előző évtizedekben az akkori nyugdíjasokat ?

Kivlov 2016.06.06. 12:26:49

@nyünyüge:
Azt felélték akkor. Ha a mainak nem vagy nem eleget fizetnek, akkor verheted a nyálad, hogy neked mi jár. Mert jutni, nem jut.

micsoda? 2016.06.06. 12:53:44

Igy kell ezt csinálni, okos. Egymásnak úszítani az időst, és az aktív dogozót, miközben mindegyik életminősége a nullához közelit. Hányinger.

exilis 2016.06.06. 13:13:00

A nyugdíj kevés, de még mindig több mint amit az ország megengedhetne magának, mivel a befizetett járadékok nem fedezik a jelenlegi nyugdíjakat. Én is maximálnám, és ha rajtam múlna a legmagasabb nyugdíj a mindenkori magyar nettó átlagbér lenne.

zuulululu 2016.06.06. 13:53:13

Jo latni hogy lassan kinyilik az emberek szeme...hova is megy a rengeteg penz...szavazatvasarlasra a kivetelezett reteghez (ingyen eg.ugy, ingyen utazas, stb nem is emlitve) !
Sajnos ezt nem engedheti meg a jelenlegi gazd. allapot.

Sir Galahad 2016.06.06. 13:54:13

@totorohun: A nyugdíj átlagos összege nem kevés, hiszen megközelíti a fizetésekét. Ilyen sehol Európában nincs. Az a baj, hogy a fizetések alacsonyak.

szamaritánus 2016.06.06. 13:54:40

@nyünyüge: ja, az alibi, semmittevős munkaköreikben, a teljes foglalkoztatottság állapotában...

n3spr3ss0 2016.06.06. 14:09:20

@Kivlov: Neked még ennyi sem lesz,akkor most örüljek?

Kivlov 2016.06.06. 14:11:08

@n3spr3ss0:
nem az a baj, hogy nem lesz. hanem az, hogy ennek ellenére levonják tőlem. :D

n3spr3ss0 2016.06.06. 14:11:22

@whale: A mai nyugdíjasok idősebb hányada felépített egy országot.Ti mit építettetek? Egy rakás szart.

antalpet 2016.06.06. 14:22:33

@n3spr3ss0: Ekkora arccal nem fogsz a végén beleférni a koporsóba... :-)

nyünyüge 2016.06.06. 14:38:42

@szamaritánus: A mostanában nyugdíjba menők 63+ évesek, 70-75 között kezdtek dolgozni, munkás életük több mint felét nem a teljes foglalkoztatottság szerinted kényelmes mocsarában töltötték.
Ezt nem azért mondom, mintha nem sajnálnám a most kezdő generációkat, tényleg sokkal nehezebb az életük sok szempontból.
De csatlakozva a korább megszólalókhoz, igen olcsó dolog a generációkat egymás ellen uszítani. A politikának úszítás helyett megfelelő komprommiszumokat kellene találni, amibe beleférne a magasabb nyugdíjak megadóztatása, a nyugdíjak sávos emelése (a magasabbak befagyasztása). Ezt nem merte meglépni, bátran megvágta viszont a szociális ágazat idősellátásra szánt pénzeit.
Mert a fenti ábra mellől meg hiányzik az a görbe, amelyik megmutatja, hogy mekkorák az átlagos nyugdíjak, hányszázezren élnek 50 eFt -nál kisebb nyugdíjból.

2016.06.06. 15:06:06

@whale:
Az oktatásra fordított összeg például csökkent...

villamosmérnök 2016.06.06. 15:53:54

@whale: Az Ön bére lehetséges hogy nem változott, habár - ha jól tudom - az SzJA változása mindenkinek a nettó jövedelmét érintette. A nagy kérdés, hogy mennyit változott az átlag nettó munka-jövedelem ugyanebben az időszakban? A statisztikai hivatal kiadványában 2013 - 2016 hasonlítható össze korrekt módon:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qli018d.html

Év, negyedév: 2013Q1 2016Q1
átlag nettó jövedelem: 149 454 177 574 (közmunkások nélkül)
átlag nyugdíj: 102 116 109 561
nyugdíj/jövedelem: 68,3% 61,7%

Tehát egyértelmű: a nyugdíj jelentősen KEVESEBB LETT a munkajövedelmekhez képest. Ez a tényleges értékmérő, függetlenül a szabályzásoktól és a törvényektől. VITATHATATLANUL. Nem hogy többet adtak volna, hanem elvettek. Aki mást mond, hazudik. Ezt, mint aktív dolgozó mondom.

whale 2016.06.06. 16:08:44

@villamosmérnök: A statisztikákkal én úgy vagyok, hogy csak annak hiszek, amit személyesen hamisítottam.:)) A KSH azt is készséggel kiszámolja, hogy jobban élünk, mint nyócéve, igaz?:DDD

whale 2016.06.06. 16:16:05

@n3spr3ss0: Először is hazugság, mivel a mai nyugdíjasok legfeljebb a szocialista korszak fusijaival vettek részt az ország szétlopásában, ugye. Ha odafigyelnél és tudnál számolni, akkor észrevetted volna, hogy a férfi átlagéletkort tekintve -77 év- a mai idősebb nyuggerek lófaszban vettek részt, nem a romok lapátolásában, mivel még 56-is taknyos kölykök voltak. Hogy repül az idő, mi?:DDD Már ótvar szar ez a duma, a háborús generáció 90% kihalt és különben sem ők szakítják a nagy nyugdíjakat, hanem akik az elmúlt 10-15 évben mentek nyugdíjba...
Másodszor, ha történetesen nem lenne orbitális demagóg faszság a hozzászólásod, akkor sem érdekelné a lőtéri kutyát sem, hogy mi jár, mert nem jut! Teccikérteni?!?!?

whale 2016.06.06. 16:19:03

@nagybalfasz: Hát meg hitelbű, ugye, amiről szemérmes kuss van, leszámítva az államkötvény kibocsátások sikeréről szóló hurrá híradókat...

whale 2016.06.06. 16:23:17

@Kivlov: Én adócenzust vezetnék be. Aki adózik, szavazhat, a többi eltartott kussol. Amelyik inaktív szavazni akar, önkéntesen adózhat, mert nem akarok senkit kizárni a demokráciából...:)
Tehát sem szavazni, sem adózni nem lenne kötelező az inaktívaknak. Szabadon eldönthetnék, hogy a pénz kell nekik, vagy a szavazati jog...:D

2016.06.06. 16:36:04

@Kivlov:
És ha azért kap az illető jóval többet, mint a szomszéd, mert sokszor annyi járulékot fizetett be, akkor milyen alapon vágják le neki? Mert ilyen alapon akkor sajnáljuk szegényeket. akik minimálbéres vállalkozók voltak, hogy kicsi a nyugdíjuk, akinek meg magas, mert sokat keresett legálisan, az a szemét, hogy többszörösét kapja?

A befagyasztással egyetértek. Emellett teljes vagyonelkobzás a manyup államosítást megszavazó képviselőknek.

kanász 2016.06.06. 16:44:11

@whale: 27%-os ÁFA megfizetése mellett mindenki keményen adózik, aki fogyaszt. A jövedelemhez kötött adót mintha 2016-ban is csökkentették volna. (Ha megtakarításaidat kamatadó és EHO terheli, közben a betéti kamat a 0-hoz közelít.)
Tehát, aki csak egy doboz gyufát vásárol Magyarországon, az adófizetővé válik és nem vonatkozhat rá az adócenzus!

laci_52 2016.06.06. 17:08:51

Először is: talán nem kellene a generációkat egymás ellen uszítani, mint azt itt többen teszik.

Másodszor: a statisztika nyelvén szólva a nyugdíjakról a medián sokkal többet mond, mint az átlag. Utóbbi pedig biztosan 100 000 Ft alatt van.

Harmadszor: most 0,9% nyugdíjemelés lesz, miközben a bérek rakétasebeséggel elindultak felfelé. Ha ez a tendencia folytatódik, néhány év múlva a nyugdíjak a bérekhez képest a béka segge alatt lesznek.

Gyorgy Nagy 2016.06.06. 17:28:01

Én még nemvagyok nyugdijas de ez a 0.9 % nevetséges.Azok akik ugatnak a nyugdijasokra a stadionokra a Médzáros kivett osztalékára vagy Viktorka apuci-.1.3 milliàrdos osztalèk kifizetèsére vagy a takonypos (Ráchelka férje 27 éves kis pöcs ) vagyonosodása miatt miér nem höbőrőgnek?

2016.06.06. 19:58:35

@laci_52:
@Gyorgy Nagy:
Most lehet, hogy kevésnek hangzik a 0,9%, de a nyugdíjak még akkor is növekedtek, mikor negatív gaudasági növekedés volt.

nyünyüge 2016.06.06. 20:23:08

@nagybalfasz: Kezdjük ott, hogy az a bizonyos átkozott Bajnai kormány visszavonta (az amúgy szerintem felelőtlenül bevezetett) 13. havi nyugdíjat. Ez minusz hány százalék?
Aztán folytassuk ott, hogy 2011 végén a már törvényesen nyugdíjba vonultak nem jelentéktelen hányadát egy mozdulattal visszaminősítették "ellátottá", aminek nyomán elvesztették a nyugdíjaskedvezményeiket évekre. A korkedvezményesek nyugdíja ugyanekkor 16%-os SZJA-val csökkent.
Az itt felsoroltak ellátásai nemhogy növekedtek a válság éveiben és után, hanem igen jelentősen csökkentek.
És akkor még nem írtam azokról, akik ugyanekkor a vállalkozásukban hirtelen újból járulék-kötelesek lettek, és a minimálbér után fizettek járulékokat havonta maguk után, teljesen függetlenül attól, hogy mennyi bevételük volt.
Úgyhogy ha kérhetném, hátrébb az agarakkal fiatalok.

whale 2016.06.07. 06:28:35

@kanász: Jó, akkor a gyengébbek kedvéért, hogy egyértelmű legyen. SZJA-RÓL BESZÉLEK! Így rendben van?:)

whale 2016.06.07. 06:36:52

@laci_52: Hol indultak el a bérek rakétasebességgel, te szerencsétlen?:D Amióta ez a bagázs van, KEVESEBBET KERESEK!! Szóval a magam részéról SZAROK a 15% SZJA-ra- mivel a régi progresszív rendszerben több volt a fizetésem, mint most!!!

whale 2016.06.07. 06:44:20

@nagybalfasz: Azon az alapon, hogy nem tőkefedezeti rendszerű, egyéni számlás nyugdíjrendszerünk van, hanem felosztó-kirovó, szolidaritási alapú.
Egyszerűbben, a lótéri kutyát nem érdekli, hogy ki mennyit fizetett BE ANNO, azt az akkori nyugdíjasok köszönték szépen...:) Most viszont ennyi jut, sajnáljuk.
Én zárttá tenném a nyugdíjkasszát, mint a svédek, vagyis amennyi járulék befolyt az előző évben, idén az alapján lehetne kifizetést teljesíteni. Ha az összeg csökken, a nyugdíj is, sajnáljuk.
Miféle elbaszott elképzelés az, hogy van Magyarországon egy nagy társadalmi réteg, amelyiket mentesítjük a közteherviselés alól?!?!

whale 2016.06.07. 06:46:28

@Gyorgy Nagy: Amiatt is hőbörgök, nyugodt lehetsz. De ez a cikk most nyugdíjakról szólt...:))

2016.06.07. 08:11:05

@whale:
Pontosan, annyit kellene szétosztani, amennyi befolyt. De a svédeknél sincs egyenlősdi, ott is figyelembe veszik az elosztásnál, mennyi járulékot is fizettek be. Ha levágnánk X összeg feletti nyugdíjakat, akkor az aránytalan és igazságtalan lenne. Adott esetben nem tartom ördögtől valónak, ha szolidaritási alapon a magasabb nyugdíjakat magasabb százalékban csökkentjük, mint az alacsonyat, vagy eleve állna egy egyenlő és egy járulék arányos részből a nyugdíj, amúgy most sem egyenesen arányos a járulékkal, és nem is kellene annak lennie. De a levágjuk az X összeg feletti nyugdíjakat, az ugyanolyan komcsi tempó, mint a manyup államosítás volt.

2016.06.07. 08:14:06

@nyünyüge:
Ennél egyszerűbb a dolog, meg kell nézni a helyettesítési rátát. Nos, abban Európában az elsők között vagyunk. És lehet mondani, hogy így is kevés a nyugdíj, de ez azért van, mert a fizetések is alacsonyak. Arányaiban meg nem kevés a nyugdíj a fizetésekhez képest. Akkor azért, mert nyugaton magasabbak abszolút nézve a nyugdíjak, vegyünk el még többet járulékként az amúgy is rekord mahas járulékkal terhelt alacsony fizetésekből? Hány százalék nyugdíjemelés lenne a korrekt?

nyünyüge 2016.06.07. 08:34:17

@nagybalfasz: nem azt mondom, hogy általános nyugdíjemelés kellene, hanem azt, hogy az egész nyugdíj-emelési rendszert meg kellene változtatni. Az alacsony, a létminimumnál jóval kisebb nyugdíjakat - a járulékok emelése nélkül - nagyobb arányban kellene emelni, a magasabb nyugdíjak kárára.

whale 2016.06.07. 08:34:24

@nagybalfasz: Szerintem 200. Akkor TALÁN kuss lenne... :DDD

whale 2016.06.07. 08:35:53

@nagybalfasz: Úgy is van, progresszív adózást a nyugdíjakra (IS)!!!!:)

2016.06.07. 08:41:37

@nyünyüge:
Igazából ahogy apadni fog a nyugdíjkassza a demográfiai változásokkal, úgyis ez lesz sajnos. Csak akkor kérdés, az aktív éveiben kit fog érdekelni, hogy 100%-ban be van-e jelentve, vagy a fizetése egy részét zsebbe kapja?

Kivlov 2016.06.07. 08:53:59

@nagybalfasz:
Az a baj, hogy ő hiába fizetett be sokat, nem magának fizette, hanem az akkoriak eltartására!!!
A lényeg az, hogy a mostaniak mennyit fizetnek be a korábbi magas keresetű, jelenlegi nyugdíjas eltartására.
30 év munkaviszony alatt 0 Ft-ot adnék kb.
süti beállítások módosítása