Meglepődsz, ha megtudod milyen lista élére került Magyarország

2016. december 27. 11:20 - Napi Csárt

Jól mutatja az OECD, vagyis a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet korábbi felmérése, mennyire sokat járnak a magyarok orvoshoz. A vizsgált országok közül magasan vezetjük a rangsort, egy átlag magyar évente 11,8 alkalommal megy orvoshoz, míg az EU25-ös átlag mindössze 7,1 alkalom. De vajon kik járnak a legkevesebbet dokihoz?

orvos_chart.png

 

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr8012075727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2016.12.27. 19:24:42

A morbitâsi profil s a mortalitás- főleg a tumoros betegségekben- így még szégyenteljesebb !

2016.12.27. 23:30:33

@lüke: az, hogy valaki egy évben elmegy tizenkétszer orvoshoz, ott vár egy órát vagy kettőt, az orvos meg felírja neki a szokásos gyógyszerét, ezzel 3 perc alatt végez, az pont annyit ér, mintha felhívna emeltdíjas telefonszámon egy távgyógyító szellemgyógyászt, aki helyrerakja a csakráit meg leveszi róla a rontást.
Gyakorlatilag nem végeznek semmilyen vizsgálatot a háziorvosok. A torkodat csekkolja, ha fáj. Ennyi.

Ahhoz, hogy komoly betegségeket meg lehessen előzni, a megelőzésre kellene a hangsúlyt fektetni. Hogy mondjuk egy rák gyógyítható legyen, ahhoz el kellene zavarni mindenkit 5 évente vizsgálatokra, ahol a tumormarkereket tesztelnének, elvégeznék 50 év felett a béltükrözést, polipok eltávolítását elvégeznék.
A magyar ember mikor megy fogorvoshoz? Amikor már lyukas a foga, de főleg, ha már fáj.
Mindennel így van ez.

2016.12.27. 23:33:02

Az ábra szerint a németek és hollandok is rengeteget járnak orvoshoz, pedig ők a világ leggazdagabb, legboldogabb, legeslegirigyeltebb népei közé tartoznak. Megint egy statisztika, ami csak a felszínt kapargatja.

Ajtony 2016.12.28. 00:20:16

@karandash: a betegségek nagy része visszatérő, így sokszor csak a recept miatt megy dokihoz az ember, a krónikus betegek havonta kell gyógyszert írassanak (cukros, magas vérnyomás, stb). Maga a rendszer is díjazza a OEP pénzeknél a rendszeres megjelenést - aki évente nem megy dokihoz, esetleg kikerül a doki kártyaszámából, azaz a praxis nem kap utána finanszírozást. Nagy generáló még az egyedül élő idősek rendszeres időtöltése is, a rendelő várójában meleg van és lehet dumcsizni is.

VaradiJanos 2016.12.28. 00:30:44

Nu meg a sok kamu táppénz.

monddazigazatmar 2016.12.28. 01:54:24

Vagy nem kamu táppénz. Meg az, hogy a gyereket ápolja.
Fogalmam sincs, hogy hogyan megy más helyeken, de itthon mindenképpen el kell hogy menj orvoshoz, hogy kiírjon. AKkor is, ha pontosan tudod, hogy mi a bajod, meg a kúrát is. (megfázás - forró tea)

2016.12.28. 05:08:48

@Ajtony: vizitdíj ezért lett vol a jó ötlet, mert az orvosi rendelőben trécselést, melegedést visszaszorította volna.

Sajnos a krónikus betegeknek is rutinból írnak fel sok szert. Volt egy rokonom, aki rendszeresen járt gyógyszert felíratni, majd egy költözés után másik irvoshoz került és ott kiderült, hogy a gyógyszerei fele elavult, kapott helyette másikat, a másik felét meg el lehetett hagyni. A régi orvosa csak a fejpénzt vette fel, meg adta a receptet, vizsgálatokra nem küldte.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.12.28. 08:40:40

Mert mi hiszünk a legjobban a szent, és tévedhetetlen tudományban.
A "védő"oltások is csak itt kötelezőek... :x

inebhedj - szerintem 2016.12.28. 09:03:46

Ennek a "statisztikának" (ha egyáltalán az) aztán bármilyen olvasata lehet, szóval én nem indulnék inkább ki abból, hogy a magyar egészségügy helyzete, a lakossága állapota milyen lesújtó, mivel az ellenkezőjét épp úgy igazolja.

nem várt fordulat 2016.12.28. 09:05:27

@karandash: az nem lett volna, hanem az volt. Erdekes modon mindig csak negyed annyian voltak, es 15 perc alatt vegeztem. Ez most altalaban 45-60 perc. Es hallom, ahogy az eletet meseli...

2016.12.28. 09:07:57

@karandash: ezzel szemben az angol nem megy fogorvoshoz, mert kurvadrága....nem megy orvoshoz, mert két hét múlva van a legkorábbi időpont. Kihívja a mentőt...

2016.12.28. 09:09:48

@wmiki: viszont Angliában van kiírva az iskolában, hogy szamárköhögés járvány van...

szemi90 2016.12.28. 09:21:47

@wmiki: Csak Európában: Olaszország, Csehország és sok oltás kötelező a franciáknál is.

nem várt fordulat 2016.12.28. 09:50:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: mert nalumk nincs is varolista. Mire odaerne, mar a patologian van

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2016.12.28. 10:16:38

Ez így felháborító. Minden kontextus nélkül. Ez így semmit sem jelent. Svédországban például nincs beutalós rendszer. Hazánkban egy vizsgálat miatt 4x kell orvoshoz menni. Egyszer a beutaló miatt. Aztán a vizsgálatra. Aztán a szakorvoshoz aki kiadja a szakvéleményt, aztán vissza a háziorvoshoz, akinél valószínűleg újra kezdődik a kör. Ez a négyes kör, a legtöbb országban egyetlen orvoslátogatás. Ha ezt vesszük alapul, máris jobban értelmezhető a chart.

monddazigazatmar 2016.12.28. 10:18:01

@nem várt fordulat:
Egyébként mi a bánatot csináljon ha ott ül és vár egy órát? Kussoljon és legyen néma?
Ja, ha tudta, hogy nincs pénze akkor nem ment orvoshoz, legfeljebb megpatkolt.

Marhára nem hiszek abban a sztereotípiában, hogy az öregasszonyok bulibl járnának orvoshoz.

conchita wurst 2016.12.28. 10:33:13

hun, cz, svk......tehát megint a cigányoknak köszönhetünk egy szép pozíciót

tetszőleges vidéki orvosi rendelő...várójában MINDENKI CIGÁNY

Különben meg a körzeti orvost aszerint kéne fizetni, hogy hány ember NEM MEGY ORVOSHOZ, nem fordítva. Nálunk az orvos abban érdekelt hogy beteg legyél.

Szanna(Athena) 2016.12.28. 10:46:38

Svédországban felírták nekem a régi gyógyszerem, az alapján, hogy megmutattam, ezt szedtem Magyarországon. Megkaptam az egész évi adagra a receptet. A patikában online adatbázisban tartják számon, hogy milyen gyógyszereket írtak fel, amikor kell, bármelyik patikában kiválthatom. Ha elfogy, felhívom azt a számot, ahol lehet kérni a recept megújítását és újra egy évre megkaphatom a gyógyszert. Otthon max. 3-6 havi adagot kapsz, muszáj újra és újra elmenni a dokihoz.

Szanna(Athena) 2016.12.28. 10:51:48

@Legelő Őse: elsőkézből tudom, hogy van beutaló Svédországban, csak a rendszer logikusabb, mint Magyarországon. elmész a háziorvosodhoz, aki megállapítja szakrendelésre van szükséged. elküldi a beutalód a szakrendelőbe és egyúttal kér neked időpontot. A szakrendelőtől kapsz egy levelet az időpontról és a tudnivalókról. A vizsgálati eredményeket elektronikusan megkapja azonnal az összes érintett doki. A háziorvoshoz nem kell visszamenni tehát a leletekkel...

ostvan1 2016.12.28. 11:06:05

Amikor érvényben volt a 300 Ft-os vizitdíj, mérhetően kevesebben mentek (pl. csak beszélgetési céllal) az orvosi rendelőbe. Ezt orvosok és orvosasszisztensek (sőt patikalátogató betegek is!) megerősítették.
Aztán leszavaztuk és most milyen jó nekünk.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 11:16:48

55 éves aktívan dolgozó nő vagyok. Hallókészülékem, szemüvegem és fogpótlásom van. Gyógyszert nem szedek, betegségem nincs (bár kétségtelenül túlsúlyos vagyok).
Életemben kétszer voltam kórházban: 3 éves koromban mandulaműtét, 35 éves koromban császárral ikreket szültem.
Orvoslátogatásaim évente:
1 fül-orr-gégész
1 szemész
1 fogorvos
1 tüdőszűrő
1 éves influenza miatt kiírás
1 influenza táppénzes papírért vissza
1 éves kivizsgálásra beutalók elkérése
1 labor (vér, vizelet)
1 nőgyógyász méhnyakrákszűrés
1 mammográfia
1 csontsűrűség mérés
1 nőgyógyászhoz leletért vissza
1 körzeti orvoshoz laborlelettel vissza
Ez összesen 13, tehát a magyar statisztikai átlag felett van.
Tessék megmondani, hogy melyik volt szükségtelen.
És tessék megmondani, hogy a svédnek ki végzi a szűrővizsgálatait, ha 2.9-be belefér? Gondolom, szemészetre, éves laborra és fogászatra még ők is járnak.

conchita wurst 2016.12.28. 11:28:49

@Szanna(Athena): Nagy hóban a sarkköri tanyáról nehéz eljutni a dokihoz, ebből a hagyományból jön, hogy nagyobb adag gyógyszert is kiírnak.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 11:35:29

@ostvan1: Ez egy kapitális baromság. Én pl. azt tapasztalom, hogy a háziorvosi rendelő (Józsefváros, 3 rendelőben 6 orvos rendel váltva) kong az ürességtől - járványidőszakot leszámítva.
Nyitott ajtónál üldögélnek az orvosok és az asszisztens kiszaladgál a papírokkal, receptekkel, be sem kerül a nyugdíjas a váróból az orvos elé a rendelőbe. Beadja kockás füzetlapon a listát, megkapja a receptet.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 11:38:06

@Szanna(Athena): És akkor ki adja meg a tájékoztatást a leletek alapján?

Sean MacTíre 2016.12.28. 11:40:12

@wmiki: nem, nem csak Magyarorszagon kotelezoek. Hess vissza az alkovodba.

Sean MacTíre 2016.12.28. 11:42:16

@Szanna(Athena): Irorszagban fel evre adjak, mar azon is meglepodtem. Persze nem adjak oda az osszeset egyszerree, a receptet tudom tobbszor hasznalni.

Sean MacTíre 2016.12.28. 11:43:46

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: az a tippem, hogy egy helyen egyszerre van a szures - vagy a fenti chartben nincs benne a szures.

Sean MacTíre 2016.12.28. 11:44:24

@monddazigazatmar: olyan is volt, hogy a volanbuszokon melegednek az ingyenes utazasukkal. Szegyen (es nem miattuk).

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 11:45:15

@monddazigazatmar: Igazad van, ez egy marhaság, nagyon durva általánosítás. Azért, mert valaki magányos és öreg, még nem hülye. Pláne nem akar diskurálni egy mogorva, paraszt orvossal.
A kor előrehaladtával az embernek egyre több új egészségügyi problémája lesz. Egy nap arra ébred, hogy fáj ott, ahol azelőtt nem fájt. Hadd beszélje már meg az orvossal a problémáját, ha már egyszer egy életen át vonták tőle az eü. hozzájárulást!
Undorító ez a hozzáállás, hogy a rendelőben trécselő nyugdíjasok terhelik le a rendszert. Igazi, embertelen ocsmányság.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 11:48:30

@Sean MacTíre: Lehet egy helyen, de akkor is különböző szakorvosokkal kell kapcsolatba kerülöd.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 12:02:55

A másik problémám a chart adataival az, hogy vajon pozitívumként kell-e értékelnem a svéd 2,9-es adatát?
Mert ennél még a macskám is többször találkozik orvossal évente, pedig az teljes egészében önköltséges alapon megy.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 12:08:57

@conchita wurst: Ez helytelen szemlélet. A körzeti orvost az alapján kellene díjazni, hogy a betegei megfelelően igénybe veszik-e a szűrővizsgálatokat és hogyan állnak a rizikófaktorokkal.
Hány embert segített leszokni az alkoholról, dohányzásról, hány emberről sikerült leszednie a fölös kilókat, hány embernek sikerült normalizálni a vérnyomását, stb.

pahynor 2016.12.28. 13:13:52

Hazugság, hogy a vizitdíj távol tartotta a tömegeket, pl. a nyugdíjasokat a háziorvoshoz menéstől. Ugyanis mentesültek a vizitdíj alól az alábbiak csoportok:

"minden 18 év alatti
tartós orvosi kezelés esetén
a Honvédség, hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a rendvédelmi szervek
azon véradók, akik legalább 30 alkalommal adtak teljes vért
a tüdőszűrés
a hajléktalanok, amennyiben saját háziorvosuknál vették igénybe a kezelést, ezen felül rájuk is érvényesek voltak a térítés kötelezettségei
sürgősségi vagy kötelező gyógykezelés
­ha ugyanazon szolgáltatónál egy nap több járóbeteg-szakellátást vesz igénybe, a vizitdíjat csak egyszer kell megfizetni"

Tehát nagyjából mindenki, kivéve a dolgozó középkorúak.

NA EZÉRT VOLT MÉRHETETLENÜL FELHÁBORÍTÓ ÉS IGAZSÁGTALAN, AZON TÚL, HOGY HAZUGSÁGBAN IS FOGANT.

sZulamith 2016.12.28. 14:48:27

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Bocsi, és mikor dolgozol, ha évente ennyi vizsgálatra jársz:)

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 15:04:12

@pahynor: Teljesen egyetértek, de azt kihagytad, hogy az országgyűlési képviselők által befizetett 300 forintot a parlament pénztára - a mi adónkból - költségtérítésként kifizette.
Továbbá olyan bonyolult volt a rendszer, hogy az isten se látta át, nem még a beszedésével megbízott ruhatáros néni, aki a postást is csak 300 forintért engedte fel a rendelőintézetbe, biztos, ami biztos.
Nőgyógyászati rákszűrésen a Trefortban rólam legombolta a nővérke a 300 forintot, miközben a mögötte lévő ajtóra kiplakátolt tájékoztatás szerint ez mentes volt a vizitdíj alól. :)

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 15:12:47

@sZulamith: Jó kérdés, mert ezekre a vizsgálatokra természetesen szabadságot kell kivenni, hiszen semmit nem jelent az, hogy időpontra érkezel. 3-4 óra várakozás simán belefér, tehát Dosztojevszkij nélkül nem megyünk orvoshoz.
Szerencsére háziorvos és tüdőszűrés esti órákban is van és újabban a laborleletet is méltóztatnak kiadni esti órákban.

sas70 2016.12.28. 15:23:13

Nem tudom, hogy akkor én most rontom, vagy javítom a statisztikát, mert csak tüdőszűrésre megyek, két évente. Bár lassan abba korba lépek, amikor évente kellene komplett szűrővizsgálatra járnom.
Ez a statisztika szerintem, azt a rendszerszintű problémát is mutatja, hogy küldözgetik a pácienst, orvostól-orvosig, mert nincsennek megfelelő diagnosztikai központok, ahol egy látogatás alkalmával, elvégeznék az összes vizsgálatot.

nem várt fordulat 2016.12.28. 15:48:54

@monddazigazatmar: pedig de. Es most mar nem csak oda, az ugyfelszolgalatokat is elleptek, ott elik a szocialis eletuket.

Ulok a UPCnel, egy havi dijat kellett befizetnem. Ott ult egy nyugdijas neni, aki az OSSZES elofizetesrol, akciorol, keszulekrol, mindenrol megkerdezett mindent. Ugye az ugyfelesnek kotelessege valaszolni. Amikor az utolso prospektus is elfogyott, meg elmeselte, hogy a kisunokaja milyen ugyes, mert neki sikerult beallitani a netet. Vegzett es elment. Ez volt fel ora. En 5 perc alatt vegeztem a befizetessel.

Dokinal ue, jaj, miota a ferjem meghalt, azota nagyon faj a labam, kivizsgaltak, de nem talaltak semmit, hanem a Kovacs doktor, na az egy arany ember...

300 ft ideje alatt nem volt egy ilyen sem. Mint irtam, sajat boromon tapasztaltam.

kvadrillio 2016.12.28. 16:24:24

ÉS MÉGIS TÖBBEN HALNAK MEG ITT, MINT KÜLFÖLDÖN ! 2X ANNYIAN HALNAK MEG, MINT SZÜLETNEK. A MAI ORVOSOK PEDIG CSAK PONT-VADÁSZOK. 5 PERCET ÜLTEM A DOKINÁL, MAJD ALÁIRATTAK VELEM EGY PAPIRT ÉS ÁTVETETTEK VELEM EGY MÁSIKAT, AMI FÉLIG TELE VOLT ÍRVA MINDENFÉLE PONTSZERZŐ VIZSGÁLATTAL AMIT NEM VÉGEZTEK EL, 3000 KAMUPONTOT SZEREZTEK ÍGY. ÉN PEDIG SEMMIT NEM TUDTAM MEG A BETEGSÉGEM OKÁRÓL !
EZT AZ EÜ-RENDSZERT KI ALKOTTA MEG VAJON ???????

kvadrillio 2016.12.28. 16:27:56

JAHHH... és egyébként majdnem teljesen kihaltak a rendelők és a kórházakban iszonyúan sok kórterem üresen ásítozik !!!!!

kvadrillio 2016.12.28. 16:33:28

,,,és a rendelési időt drasztikusan leszűkítették, mert a dokik 5-6 másik helyen is, főleg fizetős eü-szolgáltatóknál is rendelnek !!!!! :O) a google-ba beütve a neveket, kidobja egyből hány másik helyen is előfordul 1 dokika....:))) tehát sok helyről söprik be a manit...ugye.....és éppezért, sehol sem gyógyítják meg a betegeket !

2016.12.28. 18:03:27

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: felesleges orvoslatogatas:
- beutalok kerese az automatikus, pl tudoszures, mammography, stb. eves szurovizsgalatokra (helyette online kersz idopontot a szurovizsgalatokra)
- a negativ leletekkel vissza az orvoshoz (ha tovabbi vizsgalatok-tesztek szuksegesek, kikuldik levelben az uj idoponttal, ha negativ, akkor azt is, plusz barmikor megnezheted a te betegoldaladon online)
Ezzel megsporoltal volna kb 4 orvoslatogatast.
Tovabbi 4-et vonj le a 13bol, mert a laboratorium pl nem orvoslatogatas, valamint a tudoszures, mammography stb sem, hanem szurovizsgalat.
Tehat kb 5-szor voltal indokoltan az orvosnal.
De ez nem a te hibad, hanem a magyar egeszsegugyi rendszere.
(Idopont: negyedoras keses elfogadhato, ha ennel hosszabb a varakozasi ido, akkor bejelentheted, es intezkednek - nem tolthetsz 2 orat a varoteremben buntetlenul, ezert a dokik nem adnak negy embernek ugyanarra az idore idopontot. Viszont, ha az idopont ellenere a beteg nem jelenik meg, akkor "megbuntetik", amit a kedves beteg kotelezoen ki kell fizessen, kivetel vis major, mint baleset, korhaz, de nem elfogadhato, hogy dugo volt az uton)
Magyarorszag kb 50 evvel van elmaradva, ha nem tobbel. :(((

Aisha Alaenun 2016.12.28. 18:29:15

@ostvan1: Nem igaz. Mutasson róla hivatalos statisztikát!
A 300 ft semmire sem jó. Arra jó, hogy verehessék a mellüket az indokolatlanul járók - itt a tény róla! -, hogy ők bizony fizettek!
Minimum 15.000 ft a realitás ha az itteni statisztika alsó szegmens országait nézzük.

Aisha Alaenun 2016.12.28. 18:32:09

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Ezek nem rendelhetőek egyetlen egy országban sem. Csak fizetős, várólistás van kizárólag akkor ha előre fizet vagy megfelelő magánbiztosítása van.
Világelső a magyar eü.!! Ezért járnak haza a hazaárulók is...ocsipuskástól a temzei mosogatólányig.

rozsomák 2016.12.28. 19:21:28

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!:

Nálad ebből a 13-ból legalább 8 nem számít, mert nincs benne a statisztikában, mert nem számítják bele a fogorvost, a szűrővizsgálatokat, a rendszeres kezelést, pl injekciózást, fizioterápiás kezelést, stb. meg az adminisztratív pl. nővéri kontaktot.

kissiú 2016.12.28. 20:09:39

@wmiki: Miki! Te hol voltál mostanáig? Már kezdtem aggódni érted. Csak nem elkapott az influenza, vagy valamelyik agyvelőgyulladás vírusa? Vagy csak oltásmellékhatásban szenvedtél?

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 22:05:23

@nem várt fordulat: Én rosszul vagyok azoktól az idiótáktól, akik számlát befizetni járnak az ügyfélszolgálatra. Mindegyik csak öt percet vesz el az időmből, de legalább jó sokan vannak. :(

Aisha Alaenun 2016.12.28. 22:06:24

@kvadrillio: Minek élt úgy, hogy orvoshoz kell járnia?!...ja! a gének nem felejtenek.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 22:08:42

@sas70: Mi sem tudjuk, mert nem írtad, hány éves vagy és fiú, vagy leány vagy-e. Azt sem tudjuk, mennyibe fáj majd nekünk az OEP kasszájából, hogy nem jársz szűrővizsgálatokra.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 22:21:17

@vanvelemenyem: Hát, nekem az influenzán kívül mindegyik szűrővizsgálat. Ha ez nem orvoskapcsolat, akkor kenterbe verem a svédet. :)

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 22:34:56

@rozsomák: Sajnos a chartból és a cikkből nem derül ki, hogy mi számít bele.
Volt egy kedves barátnőm, aki mindig szidott, hogy éves szűrővizsgálatokra járok, bezzeg ők nem terhelik a rendszert. Aztán a férjének bypass műtéte volt 49 éves korában, őt meg szegényt elvitte a méhnyakrák, de előtte évekig műtét-kemoterápa-műtét-sugárkezelés, minden volt.... Ezek sem voltak ám ingyen...
Ilyen az élet. :(

nem várt fordulat 2016.12.28. 22:35:37

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: miert, akkor tobbek kozott mire valo? Nincs folyoszamlam, nincs bankkartyam, kepzeld, facebookozni sem szoktam.

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.28. 23:00:13

@nem várt fordulat: Arra való, amire az öregasszony használta. Tehát az összes akcióról, készülékről adjanak felvilágosítást, az egyéni fogyasztói szokásaidnak leginkább megfelelő tarifacsomagot segítsenek összeállítani, a neked leginkább megfelelő készüléket segítsenek kiválasztani, stb.
Az, hogy nincs folyószámlád és bankkártyád, nem erény, hanem állapot. De postát már a dédapád s használt. Facebookozni én sem szoktam, mert adatvédelmi aggályaim vannak.
Tehát nem az a gond, hogy nem haladsz a korral, mert ez magánügy. Az a baj, hogy behánysz ide egy kommentet, amiben gyűlölködsz az idős emberekkel és még hülyeség is.

2016.12.28. 23:43:36

@Aisha Alaenun: en, mint -szerinted - hazaarulo, SOHA nem veszem igenybe a magyar egeszsegugyet. Amig itt, ebben az orszagban tiz evvel magasabb a varhato elettartam, mint Magyarorszagon, es amig itt a 82 evest is megmutik es kezelik a gyogyulas erdekeben, addig nincs ertelme visszajarni oda, ahol kozpontilag kimondott elvaras az orvosoktol, hogy az atlagembert nem gyogyitjuk 65 felett, mert az mar eleget elt, hagyjuk meghalni.
@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Bocsanat, nem tudtam, hogy a fuleszet-szemeszet stb. betegseg miatt, vagy az eves vizsgalat miatt volt. De barhogy is nezzuk, ha a magyar egeszsegugy a XXI. szazadban elvarhato szinvonalon lenne, akkor megsporoltal volna X napot, amit munkaval-pihenessel-akarmivel tolthettel volna. Tehat, a magyar egeszsegugy egy rakas szerencsetlenkedes.

H?P? 2016.12.28. 23:47:29

@conchita wurst: "Különben meg a körzeti orvost aszerint kéne fizetni, hogy hány ember NEM MEGY ORVOSHOZ,"

Ja aszem kinaban van olyan rendszer, hogy akkor fizet az ember az orvosnak, ha egeszseges, es amig beteg, addig nem fizet. Tehat az orvos alapveto erdeke, hogy minnel hamarabb meggyogyitsa az embert.

nem várt fordulat 2016.12.29. 07:03:29

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: felesleges veled vitatkoznom, mert semmilyen ervelesi technikaval nem foglak tudni meggyozni.

Beza, a postat mar a dedapam is ismerte, az apro problema az, hogy bizonyos rajtam kivul allo korulmenyek miatt az volt az utolso nap, amikor be lehetett fizetni, masnap kikapcsoltak volna. Postan masnapra nem erkezik a rendszerukbe a penz, kenytelen voltam nem jokedvuen bemenni oda.

A nenirol sokat vitazhatunk, tudod, o az aki jogszeruen jar el, csak epp nem etikusan. Esze agaban sem volt semmit sem venni, az ugyfeles turelmesseget csodaltam, es magamban fogadasokat kotottem, hogy a varakozok kozul ki rugja ki a szek labat alola.

Azt kivanom neked, hogy egyszer az eletbem fuss bele egy ilyenbe, meg akkor is, ha epp nem sietsz valahova, es emlekezz majd vissza erre a par sorra amit irtal.

Szanna(Athena) 2016.12.29. 11:00:51

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Szerintem a svéd statisztikában ezeket (ti. szűrővizsgálatok, fogászat) külön veszik, a fenti adat a beteglátogatásokat számolja. szigorúan csak szerintem, mert nem néztem utána.

Szanna(Athena) 2016.12.29. 11:03:08

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: Néha azonnal megkapom a választ, előfordult, hogy 1/2 - 1 órát várni kellett a kiértékelésre, aztán soron kívül behívtak és megkaptam a tájékoztatást, a hosszabb ideig tartó kiértékelések eredményét pedig levélben kaptam meg.

Szanna(Athena) 2016.12.29. 11:09:15

@Aisha Alaenun: A gazdag Svédországban 200 SEK a vizitdíj. Most nem tudom az átváltást, ez kb. 6000-6500 Ft. A 15000 még itt is sok lenne!

Je ne suis pas Charlie Hebdo! 2016.12.29. 16:54:16

@vanvelemenyem: index.hu/mindekozben/poszt/2016/12/29/tele_volt_a_korhaz_atkuldtek_finnorszagba_a_sved_kismamakat_szulni/

Hááát, azért így már érthetőbb a svéd adat.
Egyébként nekem az a véleményem, hogy a magyar egészségügy szakmailag tényleg nagyon jó, de a szervezés és a kommunikáció kritikán aluli.
A pazarlással vegyes forráshiányról nem is bezélve.

2016.12.29. 17:42:37

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!: de legalabb nem nyolcan vannak a ketagyas szobaban, es nem a folyoso ket oldalan szulnek, nyilvanosan, mindenki elott.
Abban egyetertek, hogy szakmailag a magyar orvosok es noverek nagyon jok (lennenek, amig ra nem allnak a halapenzert dolgozasra), es a szervezes es kommunikacio az nem kritikan aluli, hanem egyszeruen nincs. Sem szervezes, sem kommunikacio. A pazarlas, haaat, utolso pesti vervetelkor (90-es evek eleje) ra kellett szolnom a noverkere, hogy vagy elottem bontja ki a tut, amivel szurni akar, vagy nem vesz vert tolem es feljelentem. Egy kisebb lavorban volt vagy 500 egyszer hasznalatos 18-as rozsaszin tu kibontva, szerintem csap alatt kiaztatva, es a noverke assszonta, hogy nem pazarolhatnak. Szoval nem pazarolnak a dragak, vagy fizetsz, hogy jol ellassanak, vagy feljelentessel fenyegetozol, es akkor az egyszer hasznalatos tut veled hasznaljak eloszor.
A forrashiany pedig, haaat, az van. De tudod, minden hal a fejetol buzlik.

Fikkentáger 2016.12.30. 10:51:25

@kvadrillio: Oké, megalkotta ezt az eü rendszert egy patás. De a mindenkori hatalom joga és lehetősége, hogy másikat csináljon helyette, ha ez egy szar. Mondjuk stadionok meg fociakadémia helyett. Ha már a foci nem lett jobb, pláne.

rozsomák 2016.12.31. 23:10:07

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!:
Igen.. nem derül ki.

Ahogy az sem derül ki, hogy egyes országokban máshogy felvételezik az adatokat.
Pl. Németországban 2007 után történt egy váltás. Addig - 2007-ig - a német statisztikák szerint évi 17-18 alkalom volt az átlagos szám - ami most nálunk 11.8 -, utána változtattak a metodikán. Jelenleg ha három hónapon belül akár 10-szer találkozol orvossal ugyanabból az okból kifolyólag, akkor is csak 1-nek jelentik le.
Máshol, több helyen csak az állami ellátást jelentik, a magánpraxist nem.
Megint máshol mindent jelentenek. Pl. a svéd jelentés minden - magánpraxis vagy állami - adatot tartalmaz.
Szóval ez az OECD statisztika ezer sebből vérzik, ha összehasonlítást keresünk.

De egyre jó... ha egy adott országban nem módosítják a jelentenivalók alapját, akkor ott időrendileg érdemes nézni.
Ezen felül semmi másra nem jó. Összehasonlításra semmiképp sem.

DarthVader 2017.01.02. 10:05:13

@pahynor:

Nettó baromság. A háziorvosnál durván 7-8% volt valóban mentes. Viszont 2008-ban volt 10 000/fő forgalom, tavaly pedig 13 400 fő forgalom. Ennyit tett a vizitdíj. (És most azok a háziorvosok sírják vissza akik akkor ellenezték!)

DarthVader 2017.01.02. 10:08:54

@Je ne suis pas Charlie Hebdo!:

kurvára igazad van. Csak akkor meg lehetne nézni, az "elmaradottabb" (mármint egészségtudatosságban elmaradottabb- ha érted, mire gondolok) vidéken ki maradna. Most sincs elég háziorvos.
süti beállítások módosítása