Hulla vagy, mert nem aludtál eleget? Ennyit kellene aludni a családnak

2017. március 17. 16:40 - Napi Csárt

Már az elején szögezzük le: az embereknek eltérő a bioritmusa. Van, akiknek jóval több, vagy épp kevesebb alvásra van szüksége ahhoz, hogy kipihentnek érezze magát. Az alvásigények korosztályonként is eltérőek, míg egy újszülött a napja nagy részét alvással tölti, a felnőttek szerencsére jóval kevesebb pihenéssel is beérik.

A csárton azt látod, hogy hány óra a maximális, ami elég a különböző korosztályoknak. Az újszülötteknél amúgy 12-18 óra alvás az elegendő, a csecsemőknél 14-15, a kisgyermekeknél 12-14, az óvodásoknál 11-13, az iskolásoknál 10-11, a tizenéveseknél 8,5-9,5, a felnőtteknél pedig 7-9 óra.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr812345259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.03.18. 01:49:13

Nem az a baj, hogy 7-9 órát alszik egy felnőtt, hanem az, hogy nem akkor alszik, amikor akar, amikor fáradt.
Szerintem két négyórás alvás vagy egy hatórás és egy kétórás megosztás jobb, mint egyben nyolc órát aludni. Csak ezt nem nagyon lehet eljátszani modern munkaidőbeosztás mellett.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.18. 11:05:27

@karandash: Ez a te véleményed, más naponta egyszer szeretne aludni.

Nyers Fa 2017.03.18. 22:42:26

@karandash: egy 4 órás alvás alatt nem játszódnak le azok a szükséges folyamatok amik a regenerálódáshoz szükségesek. Nem csak az agyadban, de a tested többi részében sem. Az izületeidnek, csontjaidnak stb. is szüksége van a mi 6 órás terheletlen állapotra.