Ennyi külföldi tanul Magyarországon: mi lesz, ha kivonul a CEU?

2017. május 24. 16:41 - Napi Csárt

Még nem derült ki, hogy végül tényleg bezár majd a CEU vagy sem, azonban, ha az egyetem nem Magyarországon folytatja működését, akkor az OECD alábbi listáján is hátrébb csúszhatunk. Már így sincs sok külföldi Ph.D. hallgató hazánkban, igaz, a mesterszakosok szempontjából egész jól állunk. 

Persze felmerül a kérdés: fontos ez egyáltalán? 

A nemzetközi hallgatók aránya jó indikátor arra, hogy milyen színvonalú az adott ország felsőoktatása. Ugyanis minél jobb az oktatás (minél értékesebb az itt kapott diploma), annál több külföldi választja az itteni felsőoktatási intézményeket. international.jpg

126 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr8812537725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

we dont want arabs here..So what 2017.05.25. 01:19:01

szóval mégsem olyan szar mint amilyennek be van állítva...

2017.05.25. 02:12:20

Tehát a blogíró logikja szerint a luxemburgi vagy új-zelandi felsőoktatés jobb, mint a brit vagy az USa-é?

Attól, hogy sikerül meglátni valahol egy chartot, majd kimásolni képlopóval, még nem lesz értelmes mondás, csak szólok...

Nzoltan 2017.05.25. 03:32:20

Igazából tōkmindegy.

2017.05.25. 05:12:52

Kelet-Ázsiában élek.
Innen is mennek Magyarországra tanulni a fiatalok, angol nyelvű orvosi, fogorvosi képzésekre, magyar orvosi egyetemekre, félévenként akár millió forintos összeget fizetve. Nyugodtan mondhatom, hogy a magyar felsőoktatásnak ez a szegmense (angol nyelvű orvosi képzés) világhírű, amint megtudják, hogy magyar vagyok, rögtön sorolják az ismerőseiket, akiknek a gyereke magyarországi angolnyelvű orvosi képzésre jár. Megdöbbentően sokan...
A CEU-ra viszont nem mennek innen, mert itt Ázsiában senki se fizetne egy himi-humi genderszakos diplomáért.

Az orvosi egyetemeken tanuló sok ezer külföldi nyomja fel a "Master's or equivalent" oszlopot, mivel a magyar orvosi diploma egy osztatlan, egységes képzésben szerzett, mesterszakos diplomának felel meg.
Erre a piaci résre nagyon szépen ráfeküdtek a magyar orvosi egyetemek és ez teszi híressé a magyar felsőoktatást, nem a genderszakok, holokauszttudományi PhD értekezések, a semmire se jó magyar-történelem tanári szakok meg valami agráregyetemen indított nyúltenyésztő PhD képzés.

Ausztráliában is azért magas a külföldi hallgatók aránya, mert az ázsiai családok oda nyomják be a gyerekeiket, hogy aztán tartózkodási engedélyt, majd állampolgárságot kapjanak. Nehogy bárki azt higgye, hogy egy átlag ausztrál egyetem az valami elképesztően színvonalas! Egyszerűen a diákvízum az első lépés egy csomó bevándorlónak, hogy az országban legálisan maradhasson, így perszehogy sokan fizetnek egy mesterképzésért, mert így ott maradhatnak, dolgozhatnak, pár év alatt állampolgárságot szerezhetnek.
Kanada, Új-Zéland ugyanez... sok tízezer vietnami, kínai, koreai, tajvani, maláj, indiai újgazdag gyerek özönlik oda a szüleik pénzén egy mesterszakot végezni, aztán ott maradnak, majd megy utánuk a családjuk is, de persze az international business vagy accounting mesterszakos diplomáját a gyerek legfeljebb arra fogja használni, hogy a család ott nyitott kínai éttermét vezesse... Az angolszász országokban a felsőoktatás a bevándorlási rendszernek szerves része és az egész a pénzről szól, hogy a bevándorlóról minél több pénzt legomboljanak.

Pipas 2017.05.25. 05:49:41

"az OECD alábbi listáján is hátrébb csúszhatunk"

Ja, csak sikerült egy olyan képet lopni, ahol a százalékláb fel van tüntetve, az alap viszont nincs, így aztán fogalmunk sincs, hogy hátrébb csúsznánk -e vagy nem. A cikk a címében feltesz egy egyszerű kérdést, amit aztán nem képes megválaszolni, pedig egyszerűen csak utána kellett volna járni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 05:52:36

Majd mennek igazi egyetemre, nem a CEU-iskolába, pont.

Pop40 2017.05.25. 05:55:51

@we dont want arabs here..So what:

Persze, hogy nem olyan szar, hisz vannak még mögöttünk is. A legutóbbi PISA-teszt is klassz lett.

Már csak az hiányzik, hogy a hazaáruló fideszbolsi maffiakúrmány beszántson 1-2 nemzetközileg elismert magyar egyetemet, és a haza fényre derül.

Pop40 2017.05.25. 06:02:30

@MaxVal BircaMan HJCD:

Milyen kár, hogy a tudományos világ nem a fideszes majmok agymenései alapján lövi be az egyetemek értékét... :(

m.portfolio.hu/gazdasag/a_vilag_legjobb_fiatal_egyetemei_kozott_a_ceu.246979.html

Persze ha egy Rezsiszilárd vagy Kósa azt mondja, hogy a CEU szar, mert megmondta a vajda, akkor én nekik hiszek, a hülye tudományos világgal, meg Nobel-díjasokkal szemben. Mit tudhatják azok.

Biztos azóta romlott el a Ceu, mióta a kúrmányszóvivő, vagy Smitt Mari fia megszerzte ott a diplomáját. :-)

Pop40 2017.05.25. 06:05:30

@Pipas:

Hogy csúsznánk már hátrébb, ne beszélj már hülyeséget. Hogy a francba csúszna már hátrébb egy ország attól, ha a világ egyik legelismertebb egyeteme kivonul onnan??

Amíg itt van nekünk Rezsiszilárd, Kósa, vagy a Fidelitas képzett ifjúsága, addig tuti nem lesz gond.

Pipas 2017.05.25. 06:07:40

@Pop40: "a tudományos világ"

A "tudományos világ"! Be kell sz.rni neked. :D tessék böngészd a világranglistát:

www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2016

Ne a "portfólio" cikkek alapján tájékozódj, itt a lista. Segíted, a Szegedi Egyetem pl ott van, de a CEU-t nem is jegyzik. :D A "legjobb egyetemek" mi?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 06:18:09

@Pop40:

Ezek mesék, ne vedd be őket.A CEU egy jelentéktelen posztgraduális intézet, nem jegyzik sehol. Csak a ballibek nedves álmaban nőtt hirtelene valamifél világcsakrává.

Zebu Lon 2017.05.25. 07:28:19

A Magyarországon tanuló sok ezer külföldi 98%-as nem a CEU-n, hanem normális magyar egyetemeken tanul. Nehogy most már ezt is magyarázgatni kelljen. Tájékozódjon mielőtt manipulál.

Jakab.gipsz 2017.05.25. 07:45:50

@Pop40: A tudományhoz sem neked. sem pedig a CEU -nak semmi köze sincsen.

Midnight Run 2017.05.25. 08:28:12

@MaxVal BircaMan HJCD: Ez egy ordas nagy hülyeség. Egyrészt a CEU nemcsak posztgraduális képzést ad, hanem undergraduálist is. A közgazdasági képzése messsze a legjobb az országban, veri a Corvinust vagy bármelyik vidéki egyetemet. Ezt személyes tapasztalatból tudom, mert van bejárásom az egyetemi körökbe.

A genderszakkal meg nem tudom, mi a bajotok. Vettem én is ilyen hölgyet fel sales-nek. Nagyon értelmes, ráadásul a gender szakhoz való irodalom főleg angolul van, úgyhogy az illető kiválóan beszél angolul, ami az átlag magyar egyetemről érkező emberkékre közel sem jellemző. Sőt inkább azt kell mondanom, hogy az utóbbiak képzettsége katasztrófálisan gyenge.

chrisred 2017.05.25. 08:40:41

@Pop40: A prolik szerint a humán képzés nem ér semmit, mert a szépirodalommal nem lehet jóllakni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.05.25. 08:54:17

@MaxVal BircaMan HJCD: Megint büdös fideszeset álmodtál éjjel, úgy látom...

Lassan el kéne köszönnöd ettől a "Birca" névtől, imidzstől, vagy nem is tudom, hogy minek képzeled magad. Annyira lejárattad már. Persze a következő is kiismerődik gyorsan. Tényleg "Stefánia kisasszony" nem te voltál anno? Az is ilyen felépített mű imidzs volt, ugyenilyen ótvar fideszes dumával.

röf 2017.05.25. 08:57:04

Nincs szükség ilyen himi-humi egyetemre. Sem nálunk, sem máshol.
Műszaki egyetemre van szükség, jóra, színvonalasra.

Pipas 2017.05.25. 09:00:48

@Midnight Run: "Ez egy ordas nagy hülyeség. Egyrészt a CEU nemcsak posztgraduális képzést ad, hanem undergraduálist is."

Szerintem tévedsz. Bizonyítsd be! Milyen alapképzést folytat? Miért kértek törvényi felmentést az alapképzés alól, ha egy nyújtanak alapképzést is.

Egyébként ha már itt tarting:
Magyarul: alapképzés
Angolul: undergraduate

Nincs olyan, hogy "undergradual".

"A közgazdasági képzése messsze a legjobb az országban"

Én nem hinném, hogy képeznek közgazdászokat. Posztgraduális képzéseik vannak közgazdasági egyetemet végzettek számára alkalmazott matematikából. De ha gondolod bizonyíts!

"Ezt személyes tapasztalatból tudom, mert van bejárásom az egyetemi körökbe."

Én meg ösmerek egy operaénekest, akkor most nekem jó hallásom van? :D

"A genderszakkal meg nem tudom, mi a bajotok. Vettem én is ilyen hölgyet fel sales-nek."

Találtál egy embert a gender szakon, akinek az értelmi szintjével meg vagy elégedve. Nem azzal a tudásával, amit a gender szakon szerzett, hiszen fogalmad sincs, hogy mit is tanulnak ott az emberek. Semmit nem jelent, nekem is van egy ismerősöm, aki közgázra járt és tök értelmes. :D

Midnight Run 2017.05.25. 09:08:04

@Pipas:
economics.ceu.edu/events

Akkor ez szerinted mi? Hinni Istenbe kell, ha meg információra van szükséged, menjék fel a CEU honlapjára.

Az undergradual az undergraduate melléknévi formája, pl. "undergradual education" angolul.

A gender szakkal továbbra sincs semmi bajom, továbbra is szívesen veszek fel onnan embereket. Nekem nem mérnökökre van szükségem, főleg gyenge, elégtelen angoltudással, mint amit a BME nyújt.

birka menet 2017.05.25. 09:08:31

@Jakab.gipsz: "A tudományhoz sem neked. sem pedig a CEU -nak semmi köze sincsen."

Miért, neked mint a Mérszaros Lőrinc betanított malackondásának mennyi van? Az még nem tudomány, hogy megtanítják neked hogy mikor kell etetni a disznót. Egyetemi szak ilyenből meg pláne nincs.

Richard Gaal 2017.05.25. 09:09:43

@röf: ilyesfélén végeztem. Nekem szükségem van a humán szakokon végzettekre, ezért kérlek, hagyjad békén őket

birka menet 2017.05.25. 09:11:40

@karandash:

de jó hogy te minden egyes ázsiai vendéghallgatót ismersz aztán tudod hogy közülük aztán senki nem megy a CEU-ra.

Orvosira meg nem azért jönnek Magyarországra mert a képzés híres, hanem mert fele annyiból kihozható a dipó mint nyugaton. Ahol ráadásul meg kibuknak a felvételi vizsgán.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 09:15:49

@Midnight Run:

A nemzetközi felméréseks zerint a CEU nem a legjobb egyetem, se a világon, se az országban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 09:17:27

@Sörös Mérenc:

Egyetlen nickem van, az is nyilvános. Aki mindig igazat mond, annak nem kell se rejtőzködnie, se félrebeszélnie.

röf 2017.05.25. 09:19:07

@Richard Gaal:
"ilyesfélén végeztem. Nekem szükségem van a humán szakokon végzettekre, ezért kérlek, hagyjad békén őket
Az lehet, az országnak viszont olyan tudásra van szüksége, amivel produktív, értékteremtő tevékenységet lehet folytatni."
Ha mindenki csak az újraelosztásban akar részt venni (vásárolni és viszont-eladni), meg mindenki az emberi kiszolgáltatottság vámszedője akar lenni (jogászok), meg mindenki csak a pénzeddel akar gazdálkodni, akkor felkopik az állunk.
Svájcból elég egy Európába.

Pop40 2017.05.25. 09:38:11

@Pipas:

Elvtárs, ezt a listát már behazudoztátok sok helyre.
Leírom újra: ez a lista lófaszt nem mond a CEU-ról, mivel ez egy összevont lista, és nem azért nincs rajta a Ceu, mert rosszabb lenne, mint bármely másik egyetem, hanem azért, mert KEVÉS SZAKJA VAN, BAZDMEG. NEM LEHET RÁ ÉRTELMEZNI EGY ÖSSZEVONT LISTÁT. Nagyon bonyi?

Nézd meg azokat a szakokat, amik léteznek a Ceun: Nemcsak, hogy rajta van a listán, de mérföldekkel előzi a többi magyar egyetemet.

Ja, és akkor térjünk vissza az eredeti kérdéshez: miért is lesz jobb a magyarellenes, hazaáruló maffiádnak, ha beszántja az egyetlen egyetemet, ami tud amcsi diplomát adni?

A magát "nemzeti kormánynak" hazudó neobolsevik fideszes söpredék boldogabb lesz akkor, ha onnantól fogva majd 0 darab magyar egyetem tud külföldön is elismert diplomát adni?

A fideszmaffia hazaáruló szarházijai ezt nevezik magyar érdeknek?

Midnight Run 2017.05.25. 09:39:47

@röf:

"mindenki az emberi kiszolgáltatottság vámszedője akar lenni (jogászok)" - Ja erről Lenin jut eszembe, aki hasonlóan gondolkodott. Szerinte minden embernek vele született jogérzéke van, ezért bárki lehet bíró, ügyész, ülnök. Sokakat ki is végeztek ezek rögtön ítélő népi törvényszékek.

Eladni meg legalább olyan fontos, mint termelni. Ezt csak a szocializmus tagadta.

Pop40 2017.05.25. 09:40:53

@Midnight Run:

Fordítsd le neki oroszra.
Ez angolul van, az meg ugye a gonosz nemzetközi imperializmus nyelve, hithű fideszbolsi nem használja.

Pop40 2017.05.25. 09:43:29

@MaxVal BircaMan HJCD:

Persze, persze, láttuk. Ezért áll ki mellette a full tudományos világ, az összes nemzetközileg jegyzett egyetem, a komplett Nobel-lista.

A bolsi egyetembezáratós agyrémetek mellett ki is áll? A nemzetközileg jegyzett Rezsiszilárdon kívül?

Pop40 2017.05.25. 09:46:17

@Jakab.gipsz:

Ha egy magadfajta kocsma/pártház vonalon "végzett" analfabéta majom ezt mondja, az sajnos cáfolhatatlan érv, emellett sajnos eltörpül a full tudományos világ, aki egységesen röhög a hordádon. :D

Midnight Run 2017.05.25. 09:49:35

@Pop40:

Lassan egyébként eljuthatunk oda, hogy minden egyetem egy liberális fészek (a fiatalok jelentps része liberális), szóval mindent be lehetne tulajdonképpen zárni, hiszen Soros ügynökei mindenhol ott vannak.

Vajon miért tiltakozott minden professzor egységesen a CEU bezárása ellen, amit drága vezérünk nem ért meg?

Pop40 2017.05.25. 09:50:45

@Midnight Run:

"A genderszakkal meg nem tudom, mi a bajotok"

Nincs bajuk vele, lövésük nincs, mi az.

"Elmútnyócév, Soros, jobbanteljesít, csakafidesz." Ilyen jelszó ez a gender is.
Arra jó, hogy agyhalott majmoknak legyen mit szajkózni, mivel nyilván magához a témához lövésük sincs.

Midnight Run 2017.05.25. 09:55:43

@Pop40:

Az a baj, hogy ez a 45 feletti generáció a szocializmusban szocializálódott. Addig szajkóták nekik a hülyeséget, míg egy részét el is hitték, mint hogy kétkezi munka a munka, meg a bölcsész nem ér semmit stb.

Tényleg sajnálom őket, mert rohadtul nem értik a mostani világot, amit tényleg nehéz követni (az Y generáció ügyei nekem is nehezen érthetőek).

Van 1,5-2 millió elfogult, aki ezt a bandát ráadásul bent tartja a hatalomba, mert a torz gondolkodásukat jól kielégíti a kormány. Baromi nagy pofára esés lesz, mert a többiek egyre kevésbé hajlandóak tűrni az idiótizmust.

Pop40 2017.05.25. 09:58:07

@Pipas:

"Szerintem tévedsz. "
"Én nem hinném, hogy"

Érvtechnikád egyszerűen kikezdhetetlen. :D
Ha ezzel nem győzöd meg, akkor semmivel. :D

Nem csoda, hogy elismerően veregeti a vállatokat a tudományos világ.

Ja, nem.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 10:00:14

@Midnight Run:

A genderképzés kb. olyan, mint a szakemberek képzése tudományos szocializmusból Kádár alatt: színtiszta marhaság.

Pop40 2017.05.25. 10:00:40

@MaxVal BircaMan HJCD:

Ezt úgy kéne érteni, hogy pártolod, hogy bezárjanak minden egyetemet, ami nem a legjobb az országban, illetve a világon?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 10:01:26

@Midnight Run:

Elfodult fideszes kb. 200 ezer van, nem több. Kb. ugyanannyi, mint amennyi elfogult ballib.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 10:02:14

@Pop40:

Nem pártolom. Legyen akárhágy egyetem, de lehetőleg legyenek legálisak. Az illegális egyetemek nem jók senkinek.

Pop40 2017.05.25. 10:03:04

@MaxVal BircaMan HJCD:

"Aki mindig igazat mond, annak nem kell se rejtőzködnie, se félrebeszélnie."

És nektek?

Amúgy kitűnően leírtad annak a fizikai jelenségnek az okát, hogy a fideszes maffiózók miért válnak azonnal légneművé velük egy légtérben tartózkodó újságíró hatására. :D

Midnight Run 2017.05.25. 10:03:58

@MaxVal BircaMan HJCD: A cikk a Times-ra hivatkozik. A CEU-t korábban nem sorolták be, mert kevés volt a szak. Korábban magyar egyetem nem volt a top 500-ban.

Nyomortelepy 2017.05.25. 10:04:28

"A nemzetközi hallgatók aránya jó indikátor arra, hogy milyen színvonalú az adott ország felsőoktatása. "

Egy fenét

Először is nyelvi kérdés, mivel ha a helyi nyelv más országok lakói számára is anyanyelv, akkor sokkal könyebb nemzetközi hallgatókat toborozni. Angol, francia vagy német szakok esetében van erre a legnagyobb esély. Az előbbi kettő a volt gyarmatokról isóriási behúzó hatást gyakorol. Nyilván nem véletlen hogy Luxemburg áll az első helyen a francia és a német oktatási nyelvvel

Pop40 2017.05.25. 10:04:38

@MaxVal BircaMan HJCD:

Az valóban nem.
Szerencsére sehol nem tudok illegális egyetemről. A Ceu a fideszes maffia hazudozásaival ellentétben tökéletesen legális.

Midnight Run 2017.05.25. 10:04:48

@MaxVal BircaMan HJCD:

Fejtsd ki, miről szól a genderszak, ha ennyire érted, hogy marhaság. Légyszi, légyszi!!!!

Attilajukkaja 2017.05.25. 10:05:20

@Pop40:
Becsülöm a türelmedet, hogy még mindig leállsz vitatkozni a birkákkal. :o)
De te is tudod, hogy a tények nem érdeklik ezeket. A lényeg, hogy nyomassák a Fidesz propagandát.

@Midnight Run:
"egyébként eljuthatunk oda, hogy minden egyetem egy liberális fészek"
A Fidesz nem véletlenül ültetett minden egyetem nyakába egy politikai kancellárt!

Attilajukkaja 2017.05.25. 10:05:20

@Pop40:
Becsülöm a türelmedet, hogy még mindig leállsz vitatkozni a birkákkal. :o)
De te is tudod, hogy a tények nem érdeklik ezeket. A lényeg, hogy nyomassák a Fidesz propagandát.

@Midnight Run:
"egyébként eljuthatunk oda, hogy minden egyetem egy liberális fészek"
A Fidesz nem véletlenül ültetett minden egyetem nyakába egy politikai kancellárt!

Pop40 2017.05.25. 10:10:41

@Midnight Run:

Ez így igaz, bár a fideszes maffia hívei egyre jobban szűkülnek a "Bözsi nénikből" álló, tájékozatlan, vidéki 60+-os nyugdíjasok világára. Őket lehet ezzel a komcsi dumával megetetni, hisz az eus támogatásokból semmit nem lát, az országot meg nem hagyja el, ennélfogva bármit elhisz "Brüsszelről", pláne, hogy neten sem aktív.

Mondjuk azt azért szögezzük le, hogy megérdemli a sorsát az a minimum 9 milliós ország, amit másfél millió hülye huzamosabb ideig sakkban tud tartani.
Ott akkor valami gond van, és nem kizárólag a másfél millió hülyével.

Midnight Run 2017.05.25. 10:12:56

@Nyomortelepy: pedig az. Minél sokszínűbb egy egyetem, annál több a külföldi és az emeli a színvonalat.

Én a magyar egyetemek többségénél bevezetném az angol nyelvű képzést. Az a világnyelv, nem a magyar.

Pop40 2017.05.25. 10:15:08

@Attilajukkaja:

Épp az előbb jutott eszembe, mikor a fenti elvtárs huszadszorra linkelte be ugyanazt az ezerszer elmagyarázott linket, hogy lementem ezeket a kommenteket, és legközelebb csak bemásolom :-))

Ez a Ceus sztori pl épp egy olyan történet, ahol egyszerűen nem bírom szó nélkül hagyni ezeknek a görényeknek a nonstop hazudozását, pedig tény, hogy kidobott idő minden rájuk fordított perc, nem azért fizetik őket. De akkor se bírom.

Midnight Run 2017.05.25. 10:15:20

@Pop40:
Egyetértek. Sajnos Magyarország nem fizette meg igazából a rossz politikák árát az elmúlt 2-3 évtizedben. Minden vezető bármilyen eszközzel meg akarta óvni az országot a megrázkódtatástól. Ez rövidtávon jó, hosszútávon nagyon káros. A szőnyeg alá söpört ügyek egyszer nagyon megbosszúlják magukat és soha nem látott zuhanást okozhatnak egyszer.

Attilajukkaja 2017.05.25. 10:21:27

@Pop40:
"De akkor se bírom."
Jól teszed! Néha én is belemegyek a "játékba", de nem mindig van hozzá türelmem és időm. Csak felbaszom rajtuk az agyam. Hát kell ez nekem? :o)

Attilajukkaja 2017.05.25. 10:23:01

@Midnight Run:
"a magyar egyetemek többségénél bevezetném az angol nyelvű képzést"
A jobb egyetemeinken már régóta van.

Pop40 2017.05.25. 10:24:52

@Midnight Run:

"Vajon miért tiltakozott minden professzor egységesen a CEU bezárása ellen, amit drága vezérünk nem ért meg?"

Létezik ennél jobb bizonyíték, hogy a csúnya gonosz Soros keze már mindenhova betette a lábát? :D

Ami azt illeti, nem nagyon emlékszem olyan ügyre, amire ilyen komplett, és egyöntetű tiltakozás lett volna a reakció. De kit érdekel. Ha a Duce megmondta, akkor az úgy van, és kész.

chrisred 2017.05.25. 10:25:39

@Midnight Run: A kultúra és a tudomány nem más, mint szabadkőműves összeesküvés, ez köztudott a múlt század harmincas évei óta. Mellesleg az akkori könyvégetések ugyanolyan legálisak voltak, mint a CEU bezárása, hiszen törvény szólt a tiltólistára került irodalomról.

Nyomortelepy 2017.05.25. 10:27:02

@Midnight Run:
Nem cáfoltad az általam leírtakat, csak idelöktél egy liberális szólamot

Az angol nyelvű képzést meg nem kell bevezetned, mert több fakultáson is működik. Egyelőre viszont a magyar az ország hivatalos nyelve, korai lenne még betiltani

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.05.25. 10:29:28

@Midnight Run:

A családok rombolásáról, a nemek keveréséről, valamint homoszex és pedofil propagandáról.

Nyomortelepy 2017.05.25. 10:29:56

@chrisred:
Miféle "CEU bezárása"?

A New Yorki CEU nem létezett soha, nincs rajta mit bezárni. A Középeurópai Egyetem ezután is működhet tovább Budapesten, senki nem akarja bezárni

Midnight Run 2017.05.25. 10:30:58

@Nyomortelepy: Nem liberális szólam ez. Szerinted a jobb amerikai egyetemek miért keresnek külföldieket és támogatják őket ösztöndíjjal? Egy Harvard otthonról is bőven toborozhatna diákokat. De nem, kell nekik az új gondolat és a friss tudás.

Az angolt nem liberális okok miatt nyomatnám, hanem mert ez a nemzetközi kommunikáció nyelve. Minden valamire való publikáció a tudományos életben angolul (is) jelenik meg.

Pop40 2017.05.25. 10:33:39

@Midnight Run:

Ez így igaz. Mo-n a nép zöme még mindig a kádárista nosztalgia burkában él.
Érzik, hogy nem jó irányba halad az ország, de az öntudatos magyar néplélek része, hogy ebben bárki hibás lehet, de ő nem. Hogy ő esetleg valamit nem jól csinál, az kizárt.
Na, ezt ismerte fel kitűnően Orbán. Hogy van egy jelentékeny réteg, akit bármilyen nyomorban tarthatsz, elég, ha táplálod azt a hitet benne, hogy ezért nem ő a hibás, hanem valami külső ellenség. Ha emellett még táplálod a kádári nosztalgia iránti igényét (pl rezsicsökkentés) nyert ügyed van, mert ez a réteg örökké a tied, bármit tehetsz vele.

Emellett már csak azt kell megakadályozni, hogy a maradék, körön kívüliek egységes tömbbe össze tudjanak állni, és kész is vagy. Amiben szintén nincs nehéz dolga Vityának, mert a magyar nem az összefogásról híres.

Midnight Run 2017.05.25. 10:35:58

@MaxVal BircaMan HJCD:

en.wikipedia.org/wiki/Gender_studies

Elolvastam a wikipédia bejegyzést. Amiket említesz, azok egyik sincsen benne. Az viszont benne van, hogy Sigmund Freund is foglalkozott azzal, hogy a nemiség miként befolyásolja a társadalmi sikert és a gondolkodást.

Szóval egy közel 100 éves tudományról van szó.

chrisred 2017.05.25. 10:36:34

@Nyomortelepy: Ha teszel némi erőfeszítést, hogy kiderítsd, mit is takar az a rejtélyes három betű, hogy CEU, majd utánanézel New York földrajzi elhelyezkedésének (segítek, nem Közép-Európában van), talán előbukkan a megoldás, hogy miért nem volt soha CEU New Yorkban.

Pop40 2017.05.25. 10:36:57

@Nyomortelepy:

Szó nem volt arról, hogy be akarja tiltani.

Csak az egyetem attól egyetem, hogy oda (jobb esetben) tanulni jár a nép.
Azzal meg nem tanulsz semmit, ha ugyanazon a nyelven oktatnak, amivel már az óvodában is beszélt hozzád az óvónéni, mikor tologattad a csattogós lepkédet.

Nem véletlen, hogy a magyarok nyelvtudása a legrosszabb Európában.

Pop40 2017.05.25. 10:39:13

@Attilajukkaja:

Logikailag ezt én is tudom, csak néha harci idegből kommentelek, nem ésszerűségből ;) :D

Midnight Run 2017.05.25. 10:39:40

@Pop40:

Szerintem azért csökken ennek a rétegnek a befolyása. Ez az Orbán nekem olyannak tűnik, mint egy utolsó kísérlet a kádárizmus feltámasztására. Ettől függően még sokáig szenvedhetünk ettől, és meggyőződésem, hogy egy hatalmas buktával ér majd véget az egész. Kell ez a purgatórium sajnos.

Nyomortelepy 2017.05.25. 10:47:15

@Midnight Run:
Az amerikai oktatási rendszer úgy egészébenK kzismerten gyenge. Ha megfelelő felhozatalt akarnak akkor külföldön is körül kell nézni. Régen Európából, most már inkább olyan országokból szívják el az agyakat, mint India. Angolul alapból tudnak, és sokkal olcsóbbak. Nálunk sem árt az angol, de alapból különbözik, hogy nem voltunk angol gyarmat

Nyomortelepy 2017.05.25. 10:49:41

@chrisred:
A CEU NYC-ben egy postaládát takar. Ha bezárják a postaládát (Orbán kiutazik hogy lakatot tegyen rá), az mit változtat szerinted?

Midnight Run 2017.05.25. 10:52:29

@Nyomortelepy: Ez egy méretes baromság, már ne haragudj. A világ legjobb egyetemei az amerikaiaknál vannak. Egyre drágábbak egyébként.
Én személyesen egy félévet tanultam egy állami amerikai egyetem, ami ráadásul alacsony helyen van besorolva. Ég és föld volt a magyar egyetemi rendszerhez képest.

Midnight Run 2017.05.25. 10:53:15

@Nyomortelepy: Ja és a PISA alapján jobb az alapfokú oktatás is, mint a magyar.

Pipas 2017.05.25. 10:54:55

@Midnight Run: "Szóval egy közel 100 éves tudományról van szó. "

Amit Freud csinált, a mélylélektan soha nem volt tudomány.

Attilajukkaja 2017.05.25. 10:54:55

@Nyomortelepy:
"Az amerikai oktatási rendszer úgy egészébenK kzismerten gyenge."
Ja. A franc akar a Harvardra vagy Yale-re járni! Nyilván csak a bunkók. Bezzeg a Pázmány! Na az már valami. :o))))

Nyomortelepy 2017.05.25. 11:01:03

@Midnight Run: @Attilajukkaja:
Szövegértés az nem része a Pisának?

Az amerikai oktatási rendszer EGÉSZÉBEN gyenge. Vannak rohadt drága magániskolák és még ennél is rohadtabbul drága egyetemek. Az amerikaiak 90+ százaléka még csak nem is álmodhat ilyenekről

Pipas 2017.05.25. 11:01:44

@Midnight Run: "Akkor ez szerinted mi? Hinni Istenbe kell, ha meg információra van szükséged, menjék fel a CEU honlapjára. "

Hát nem közgazdászképzés, úgyhogy felesleges volt linkelned. Továbbra is kérdezem: hogy lehet színvonalas közgazdászképzés, ha nincs közgazdászképzés? :D

Nyomortelepy 2017.05.25. 11:02:28

@Pipas:
Freud volt a tudomány történetének egyik legnagyobb szélhámosa. Nem véletlen, hogy már csak Amerikában számít tekintélynek

Midnight Run 2017.05.25. 11:06:05

@Nyomortelepy:

Összeségében még mindig a magyar előtt van. Nézd meg a PISA jelentést. Egyébként az amerikaiak sokat tesznek azért, hogy ez javuljon. Rengeteg állami támogatás van az iskolák színvonalának emelésére. A helyi szinten is támogatják az iskolákat.
Szóval a sztereotípiai ellenére nem olyan rossz átlagban az USA közoktatása, mint amennyire a közvélemény híszi.

Midnight Run 2017.05.25. 11:07:01

@Pipas: Te az economics szót minek fordítod? Lótenyésztés?

Attilajukkaja 2017.05.25. 11:07:24

@Nyomortelepy:
" Az amerikaiak 90+ százaléka még csak nem is álmodhat ilyenekről"
Tényleg nagyon nehéz bejutni az ilyen helyekre. De ha elég okos vagy, akkor szerzel magadnak ösztöndíjat.
Szóval nyugi, nincs baj se a szövegértéssel, se a szövegértelmezéssel.

Nyomortelepy 2017.05.25. 11:11:22

@Midnight Run:
A kint élő ismerőseim lázas igyekezettel próbálják a gyerekeiket benyomni valami magániskolába. Hihetetlen vagyonokat költenek erre, csak nehogy az állímiba kerüljön. Hivatlosan nincs szegregáció, de valójában nagy részben erről (is) szól a dolog

Midnight Run 2017.05.25. 11:17:08

@Nyomortelepy: Az én ismerőseim meg igyekeztek jobb környékre költözni, mert ott az állami sem rossz. Persze a magán jobb, ez általában igaz. És még egyszer kiemelem, a PISA alapján jobb helyen áll az átlag amerikai oktatás, mint a magyar.

De megismerve az USA-t, sajnos azt látom, hogy jobb esélye van valakinek Tennesseeből kitörni, mint Borsodból.

Attilajukkaja 2017.05.25. 11:17:43

@Nyomortelepy:
"ismerőseim lázas igyekezettel próbálják a gyerekeiket benyomni valami magániskolába. Hihetetlen vagyonokat költenek erre"
És ez már itthon is elkezdődött.

EGY a megingathatatlan HÁROM millióból 2017.05.25. 11:55:29

" mi lesz, ha kivonul a CEU?"

Vegre megszabadulunk a mocskos libsiktol, es magyarorszag egy normalis elheto hely lesz.

Pipas 2017.05.25. 12:11:21

@Midnight Run: "Te az economics szót minek fordítod? Lótenyésztés? "

Nugodtan linkelt ide, hogy hol hirdetik a közgazdászképzést. Az ilyen "mert te ostoba vagy" megjegyzések feleslegesek.

Attilajukkaja 2017.05.25. 12:23:01

@EGY a megingathatatlan KÉT millióból:
"magyarorszag egy normalis elheto hely lesz"
Miért akarsz te egy normális Magyarországot, amikor te éppen ebben a trutyiban érzed magad otthonosan?

2017.05.25. 13:22:58

A magyarországi egyetemeken tanuló külföldiek nagy része határontúli magyar. ELTE-re járó felvidékiek, Nyíregyházi Főiskolára járó kárpátaljaiak, Debreceni Egyetemre járó erdélyiek, Szegedre járó vajdaságiak.
Másik nagy csoport a fentebb valaki által emlegetett orvostanhallgatók. Iránból, Jemenből, Izraelből, sőt Norvégiából, USA-ból is. Mert a magyarországi orvosképzés a nyugatihoz képest olcsó és Európa-szerte elismert, nem úgy, mint mondjuk egy román vagy ukrán orvosi diploma...

tollas 2017.05.25. 13:40:03

@we dont want arabs here..So what:
Manapság próbálják azt szajkózni, hogy a CEU Magyarország legjobb egyeteme. Ezt ugyan semmivel nem támasztják alá, de ha valamit sokszor mondanak, az előbb utóbb olyan toposszá válik, amit mindenki elfogad.

Ezzel szemben az az igazság, hogy van néhány lista, ami a világ egyetemeit rangsorolja.
Ezen az 500. hely környékén vannak a régi magyar egyetemek (Szeged, Pécs, ELTE, Műegyetem), a CEU nincs benne az első 1500-ban.
Ennyit Magyarország "legjobb" egyeteméről.

tollas 2017.05.25. 13:44:04

@MaxVal BircaMan HJCD:
Egyébként a CEU a leginkább a régi Foxi.Maxi egyetemre hasonlít. Ideológiai agymosás folyik benne.

Pipas 2017.05.25. 13:45:38

@Midnight Run: Ez a közgazdaságtan tanszék. Attól, hogy van valahol egy közgazdaságtan tanszék még nem feltétlenül van közgazdász képzés. De igen, tudom, neked vannak egyetemi ismerőseid, így nyilván szakértő vagy. :D

Amúgy beírtad már a google-be, hogy "undergradual education"? Megteszem neked:

undergradual education
About 492 results (0.69 seconds)
Did you mean: undergraduate education

undergraduate education
About 107,000,000 results (0.44 seconds)

:D

Midnight Run 2017.05.25. 13:48:18

@Pipas:

Oszt mit tanítanak a közgazdaságtani tanszéken? Lótenyésztést? Most komolyan kérdezem.

Nekem csak két ismerősöm tanul ott, hogy közgazdaságtani Phd-t kapjon.

Az undergraduate education a helyes forma.

Pipas 2017.05.25. 13:49:09

@Colonel H. Stinkmeaner: "A magyarországi egyetemeken tanuló külföldiek nagy része határontúli magyar."

Erre van valami bizonyítékod is, vagy csak úgy gondolod? Merthogy eddig a magyarországon angolul tanuló hallgatókról, az angol nyelvű képzsésekről volt szó, azt meg elég nehezen értem miért tanulna egy székely legény angolul nálunk. :)

Midnight Run 2017.05.25. 13:50:22

@tollas:

tele olyan konzervatív oktatókkal, mint ez a Ürge-Vorsatz Diána ugye?

Midnight Run 2017.05.25. 13:51:53

@tollas:

www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/central-european-university#ranking-dataset/1089

A Times Higher Education a legismertebb rangsort adó intézmény. Itt vannak a magyar egyetemek rangsorai:

Central European University 301—350th
Semmelweis University 501—600th
Budapest University of Technology and Economics 601—800th
Eötvös Loránd University 601—800th
University of Pécs 601—800

Conchobar 2017.05.25. 13:52:24

"Ennyi külföldi tanul Magyarországon: mi lesz, ha kivonul a CEU?" - Akkor hatalmasat hanyatlik az oktatás színvonala (mert a hallgatók száma határozza meg az oktatás színvonalát). Akarja sugallni a poszt. Holott nyilvanvalóan fordított a dolog, ha hanyatlik az oktatás színvonala, akkor kevesebb lesz a hallgató. A külföldi hallgatók számának csökkenése nem az oktatás színvonalára fog hatni

Pipas 2017.05.25. 13:54:42

@Midnight Run: "Oszt mit tanítanak a közgazdaságtani tanszéken? Lótenyésztést? Most komolyan kérdezem."

Olvashattad volna figyelmesebben azokat, amiket megírtam. Közgazdaságtant végzett másoddiplomásoknak tartanak alkalmazott matematika kurzusokat. Ott vannak fenn a neten az ajánlott kurzusaik a neten. Persze, színvonalas, de "közgazdás diplomát" nem adnak, közgazdász alapképzés nincs.

Egyébként ezzel elárultad, hogy belülről még nem láttál egyetemet az azért megvan, ugye? Ha mondjuk egy műszaki egyetemen/főiskolán van egy "matematika" tanszék, akkor nyilván "matematikát" oktatnak, de "matematikus képzés" nem feltétlenül van.

Ha mondjuk van egy olyan tanszék, hogy "Optikai és Kvantumelektronikai Tanszék", akkor szerinted kell legyen egy "optikus és kvantumelektronikus" szak, mert "különben mit tanítanak"? :D

Midnight Run 2017.05.25. 13:54:55

@tollas: Kíváncsi vagyok a következő érvre. Liberális propaganda, Soros fizeti a listákészítőket, nem erre kell nekünk figyelni.

Melyik lesz?

Pipas 2017.05.25. 14:01:01

@Midnight Run: "A Times Higher Education a legismertebb rangsort adó intézmény."

Ez egy kis cégecska ahol egyetemek reklámozhatják magukat. Ilyen erővel a 444 blogot is belinkelhetted volna. :D Vagy mondjuk a HVG-t. :D

Midnight Run 2017.05.25. 14:01:37

@Pipas: Akkor melyik lista jó szerinted?

Midnight Run 2017.05.25. 14:04:22

@Pipas: A CEU-n Master és Phd képzés van közgazdaságtanból. Így megfelel?

Midnight Run 2017.05.25. 14:06:40

@Pipas: Bár ha jól értem, amit mondasz, a Közgazdász Master Diploma a CEU nem közgazdász diploma.

Pipas 2017.05.25. 14:13:48

@Midnight Run: "A CEU-n Master és Phd képzés van közgazdaságtanból. Így megfelel? "

Igen, ezt állítottad, én pedig azt mondtam, hogy szerintem nincs, mert én nem találtam. Mondtam, hogy linkeld már ide hol van. Erre még várok.

Nyomortelepy 2017.05.25. 14:16:12

@Pipas:
Mindenki aki ismeri a dürgést tudja, hogy ezek az egyetemi rangsorok, mint minden hasonló ami mögött profitérdek rejlik, nem sokat érnek. A jó értékelést gyakorlatilag meg lehet venni, nem mindenütt, de egyre inkább ez a trend. Éppolyan gagyizás megy ezzel, mint a kamuszakos egyetemi diplomákkal

Pipas 2017.05.25. 14:17:58

@Midnight Run: "Akkor melyik lista jó szerinted? "

Az, ahol egyetemeket hasonlítanak össze egyetemekkel és nem egy-egy képzést. Ha azt állítod, hogy a CEU a legjobb egyetem, akkor olyan listát illik produkálni, ahol összehasonlítják a többi egyetemmel. Egy-egy képzsét jó színvonalon csinálni nem ugyanaz, mint a legjobb egyetemnek lenni.

Midnight Run 2017.05.25. 14:21:01

@Nyomortelepy:
Azért nem. Több szempont alapján csinálják ezeket a rangsorokat: 1) a tanító tanárok publikációinak értékelése alapján, 2) a kikerülő diákok elhelyezkedése alapján 3) a kikerülő diákok kezdő fizetése alapján, 4) a diákok utólagos értékelése alapján.

A világ egy része nem a magyar mutyi szerint működik.

Midnight Run 2017.05.25. 14:21:37

@Pipas: Konkrétan küldesz linket vagy megy a hablaty?

Midnight Run 2017.05.25. 14:23:30

@Pipas:
Egyébként miért kéne egy egyetemnek minden képzésben jó lennie? A Harvard orvosi kara híres, az MIT közgazdaságtani kara, a Yale jogi kara. Egyik sem gyenge egyetem.
A CEU közgazdaságtani kara - ahol szerinted nem adnak közgazdász diplomát - meg az egyik legjobb nálunk.

Attilajukkaja 2017.05.25. 14:25:15

@tollas:
" Ideológiai agymosás folyik benne."
Mintha a többi egyházi meg kormány egyetemen nem az menne! :o))))

Pipas 2017.05.25. 14:34:46

@Midnight Run: No igen, de itt nincs közgazdász alapszak.

Pipas 2017.05.25. 14:35:18

@Midnight Run: "Konkrétan küldesz linket vagy megy a hablaty? "

Konkrétan már küldtem.

Midnight Run 2017.05.25. 14:36:27

@Pipas: Mármint küldj el linket a szerinted elfogadható egyetemi rangsorról, benne magyar egyetemekkel.

Midnight Run 2017.05.25. 14:37:00

@Pipas: Igen, nincs alapszak. Csak mester és Phd.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.05.25. 15:27:32

@Midnight Run: genderes munkakorben eppen nem volt uresedes? :D

Nyomortelepy 2017.05.25. 17:18:45

@Midnight Run:
"2) a kikerülő diákok elhelyezkedése alapján 3) a kikerülő diákok kezdő fizetése alapján"

Az elhelyezkedésről és a fizetésről annyit, hogy sokat számít az "old boys network" működése, ami nem arról szól hogy ki a jobb egyetem, hanem inkább egy olyan törzsi kulti, ami méltó párja a hazai mutyinak

Soros bácsi pláne hogy el tudja helyezni a saját hálózatában jó fizetéssel az álatala kiképezett komisszárokat

2017.05.25. 17:19:32

@Pipas: nem angol nyelvű képzésekről van szó kizárólag! Külföldi hallgatókról van itt szó.
Magyarországon tanuló magyar nemzetiségű szerb, ukrán, román, szlovák állampolgár is külföldiként jelenik meg. Természetesen magyarul hallgatja a tárgyait.
Nekem annak idején volt természettudományos szakon (egyetemi, 5 éves, mesterszaknak felel meg mai terminológiával) pár kárpátaljai meg egy csomó erdélyi évfolyamtársam. Ők külföldiek voltak.

De ez nem magyar sajátosság. Lengyelországban sok ukrajnai meg belarusziai lengyel nemzetiségű fiatal tanul. Ők is külföldinek számítanak ott.

Midnight Run 2017.05.25. 17:22:03

@Nyomortelepy: az neked miért fáj, hogy a ceun végzettek jól keresnek?

Midnight Run 2017.05.25. 17:25:32

@Nyomortelepy: egyébként amitt írtál, az nem kizárólag mutyi. Én is jobban bízom látatlanban abban, aki a velem azpnos egyetemen végzett. Azonos kultúra, azonos tanulmányok.

and/or 2017.05.26. 01:09:43

@birka menet: NINCS FELVÉTELI VIZSGA az egyetemeken nyugaton! Akinek megvan az érettségi, azt automatikusan felveszik az egyetemre, ha jelentkezik (és még van hely). Aztán sokan kibuknak az elsö évben, vagy átiratkoznak más tanszékre, más föiskolába mennek, ahol esetleg jobb esélyük van a tanulmányokbevégzéséhez is.

and/or 2017.05.26. 01:18:09

@röf: Meglepödnél, ha tudnád, mit és mennyit gyártanak Svájcban! Sokkal többen tanulnak tudományos szakon az egyetemeken és a föiskolákon, mint humán szakon! Arrafelé nem csak Suzuki-Mercedes-Audi-Opel és Mészáros&Mészáros Kft van!

and/or 2017.05.26. 01:23:32

@Colonel H. Stinkmeaner:" magyar nemzetiségű szerb, ukrán, román, szlovák állampolgár" ? Esetleg magyar felmenökkel rendelkezö, magyar származású, de nem magyar nemzetiségű egy szerb, ukrán, román, vagy szlovák állampolgár!

Nyomortelepy 2017.05.26. 09:04:34

@Midnight Run:
Ez a kasztosodás egyik formája. Némely nagy presztizsű egyetem végzősei esetén nem túlzás ilyenről beszélni

Midnight Run 2017.05.26. 09:43:30

@Nyomortelepy: Igen, ez így van.
süti beállítások módosítása