Komolyan, mi van már ezzel az OECD-vel, miért kell ilyeneket mutogatni?

2017. augusztus 24. 14:19 - Napi Csárt

Újabb, hazánknak nem túl kedvező csárttal kedveskedett tegnap a Facebookon az OECD. A 2015-ös átlagkereseti adatokat tették rá egy diagramra dollárban, és Magyarország az utolsó előtti helyen végzett, csak Mexikót sikerült leköröznünk (igaz, őket eléggé lehagytuk). Persze, mondhatjuk, hogy a helyezés önmagában semmit nem jelent, mert, hogy mi van az árakkal, de erre a kimutatásra akkor is rossz ránézni.

A fent belinkelt adatsort kicsit átszíneztük az OECD weboldalának segítségével, hogy látszódjon rajta, hol állnak rajta a visegrádi négyek.

 

forrás: OECD

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr2412776670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2017.08.24. 15:43:34

Kemény melója van benne a rosenfeld, eisenberger, singer és csermanek-appel féle kommunistáknak, a schwarcz, surányi, simor, bokros és német féle gazdasági csodalényeknek, no meg persze a ma már álruhában nyomuló ávósfattyaknak és "szociáldemokratává" vedlett társaiknak is.
Ha csak feleennyire qrták volna el 45+27 év alatt, valahol ott lehetnénk az osztrákok és szlovének között.
De sajnos itt kommunista és nem kommunita zsidókból és sameszaikból is csak az alja jutott.

Nem csoda, hogy itt tartunk.

Figy L M 1 ideYEeeah 2017.08.24. 21:53:28

@Éhesló: Jó meglátás. Annyit árnyalnék rajta, hogy szlovének és japánok között.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.24. 22:50:42

Tehát 2015ben kb 10-15% kal voltunk fizetésileg elmaradva a balti országoktől meg a csehektől, szlovákoktól.
Elvileg tavaly emelkedtek a fizetések itthon 10-15%kal. Szóval kb. ugyanott vagyunk ahol ezek.

Éhes Ió 2017.08.24. 23:14:18

De kit érdekel a fizetés? birca jól keres bezzeg az oroszoknál, úgy hogy mindig meghív bulizni a gőzfürdőbe!

Brix 2017.08.24. 23:15:07

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Ha jól tudom , le is hagytuk azóta Litvániát és Lettországot. A 2017-es adatokat kellene tekinteni, hiszen 2015 óta sokat emelkedtek a bérek, és a forint is erősödött a dollárhoz képest. Természetesen van hová fejlődni, de az átlag görögnél vagy dél-olasznál már jobban élünk már , vásárlóerő-paritáson számítva. 2017 első félévben 10%-al nőtt a reálbér Magyarországon, ami azért nem kevés...

Éhes Ió 2017.08.24. 23:15:25

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: És ezt a maszlagot te beveszed? Minden fidesz propagandát benyalsz?

Éhes Ió 2017.08.24. 23:16:53

@Brix: A bér növekedés azért volt, mert munkaerő hiány van. Nem a termelés nőtt, hanem elmentek az emberek. Ez nagyon vissza fog ütni.

Éhes Ió 2017.08.24. 23:25:55

Ja! Nagyon jól esett zsidózni egyet, ki is verem rá az este!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.24. 23:26:35

Ennyire gyors az OECD, sikerült a tavalyelőtti adatokat feldobni egy grafikonra? Dollárra mikori árfolyamon váltották át?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.24. 23:33:20

@ÉhesIó: Először közlöd, hogy bevettem a kamu dumát.
Közvetlen alatta írod, hogy "A bér növekedés azért volt, mert munkaerő hiány van. ""

Tehát, akkor volt bérnövekedés?
Amúgy baszki, képzeld a világban úgy működnek a dolgok, hogy amiből hiány van, annak felmegy az ára. A német nem azért fizet X eurót, mert olyan jófej, hanem azért, mert kevesebbért nem talál embert.

chrisred 2017.08.25. 05:52:45

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Miközben náluk nem volt bérnövekedés?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 06:31:05

Azaz a térségünk UGYANOTT áll: súlyosan kizsákmányolva a nyugat által.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 06:32:45

@Brix:

Paritáson nézve a térségben nincsenek ma jelentős eltérések, viszont az egész térség el van maradva a nyugati magállamoktól. Az ő bérüket mi fizetjük.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 06:34:18

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Nagy liberális mítosz ez.

Ha így lenne, a magállamokban 300 euró lenne az átlagbér.

A bérnek nincs köze akereslethez, kínálathoz, hanem az alapja elsősorban politikai döntés.

Zionnépe 2017.08.25. 06:37:08

@chrisred: Nem, itt nincs az az otthoni bérnövekedés. Amit kialkudsz magadnak az interjún bértárgyaláskor, azt kapod a következőig, illetve gyári munkánál vagy állami munkahelyeken van bértábla. A kormány csak a minimálbért határozta meg, de nincs semmi más kötelező.
Épp ezért a hiányszakmákban (ahol nagyon nincs rá senki, aki elvégezze) viszonylag jól megfizetik a munkavállalót, addig a többi olyan helyen ahol vqn bőven utánpótlás inkább lefelé mennek a bérek vagy max stagnálnak, miután egyre több olyan munkaerő van, aki a korábbi helyett olcsóbban is elvállalja, sőtt ugyananyi bérért esetleg több feladatkört is.

Sajnos a német cégek pont erre játszanak és ezért lobbiznak a minél több olcsó munkaerőért.

Ezzel együtt messze jobb azért még mindig a megélhetés és általában az életkörülmények is.

Zionnépe 2017.08.25. 06:49:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ez egy nagy illiberális lózung Birca!

Ez szimplán piac, semmi köze a kizsákmányoláshoz. Amennyiben a magyar cégek innovatívabbak és termelékenyebbek lennének, ez a folyamat símán leállhatna, illetve akár vissza is fordulhatna.

De ameddig a pl a német cégek ugyanazt a terméket jóval kevesebbért, jobb minőségben, és nagyobb tételben (értsd terítve vele pl a nagyobb áruházláncokat) elő tudják úgyállítani, hogy közben kitermelikbelőle az itteni béreket, nem igazán fog ez a folyamat semmit változni.

Ez a kulcs, minden más csak üres lózung.

Szerintem bőven meg lehetne jó néhány ponton szorítani a németeket, miután nálunk is elérhető a legtöbb nyersanyag és a hozzá tartozó fix ktg-ek meg -elvileg- a harmadát, felét sem teszik ki (kivéve talán az energiaárakat, de az is alacsonyabb otthon). A hiba a szakemberhiány és a pazarló és gazdaságtalan, illetve kis volumenű termelés, illetve az azonos termékeket előállítók összefogásának (nem kartell) hiánya.

Ezen kell a kormánynak változtatni megfelelő gazdaságösztönző politikával!

Zionnépe 2017.08.25. 06:57:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nagy baromságokat írsz.

A bérnek csakis piaci alapon szabad változni, amikor politikiai döntéssel kényszerítik ki, az szimplán infláció.

Nézd csak meg mennyit emelkedtek a rövidtávú fogyasztási cikkek, és szolgáltatások árai a bérekhez képest 2010 óta. Bőven 30-40% körül.
A fizetések meg a mostani emeléssel is max 15-20%-ot átlagban a középvezetői szintekig. Az a fölötti lényegtelen, mert ők korábban sem kerestek rosszul.

Azzal ne takarózt, hogy a hosszútávú fogyasztási cikkek ára meg stagnál, vagy esik is, hiszen ez független Magyarországtól, világszinten így van, és pláne ahogy a nevük is mutatja, ritkán vesznek belőlük.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 07:03:57

@Zionnépe:

A rendszer olyan, hogy nem engedi meg, hogy ne a magországokhoz menjen a profit. Azaz tisztán politikai kérdésről van szó.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 07:07:03

@Zionnépe:

Piaci bérszint nem létezik, a bérszint politikai kérdés.

Lásd: a Mercedes-gyárak ugyanazt csinálják az egész világon, vagy mondjuk az IKEA-üzletek is, mégis hatalmas bérkülönbségek vannak az egyes országok között.

Egy norvég IKEA-alkalmazott keres 1 millió forintot nettó, egy osztrák 700 ezret, egy magyar 150 ezret, egy bolgár 120 ezret, egy ukrán meg 40 ezret.

Zionnépe 2017.08.25. 07:27:07

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: A profitban az a szép, hogy ahoz megy, aki a legjobb áron tud értékesíteni amellett, hogy neki is bőven megéri még.
Profit pedig csak ott keletkezik, ahol piacképes áron, nagy termelékenységgel és jó minőségben tud eladni a cég.

Ez teljesen országsemleges.

De ha már kiszsákmányolásnál tartunk, akkor otthon energia szinten Oroszország folytatja ugyanezt a politikát (elvégre hozzájuk megy a nagy profit), ruhák és olcsó elektronikai cikkek terén meg Kína ugyanez.

Tehát messze nemcsak a Nyugat.

A bérekről pedig, mint írtam feljebb is, nem mindegy mekkora termelékenység tartozik a bérhez, és pláne a hozzá kapcsolódó értékésítés, és a nyereségszint.
Ha otthonegy munkáshoz csak napi 80 bútor tartozik, de az is az olcsóbb szegmemsből ergo kisebb nyereségű, vagy ugyanígy 100 A vagy B merci, itt kint meg pl 300 bútor és pl 300 SLA merci, ami eleve nagyobb nyereségrátát is ad, nyilván nahyobb a bér is.

Nézd meg hol, mit és mennyiért adnak el, azonnal rájösszmiért kicsi a bér!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2017.08.25. 07:27:40

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az OECD és a listán található többi országot nem zsákánbyolja ki a "mocskos nyugat", ugye csak a szrencsétlen kelet európait. Te hülyébb vagy, mint a sok éves álag. Nyugaton, jelentsen ez bármit is szerinted,a vállalatok csupán szívjóságból működnek a munkavállalóik szociális igényeit kielégítendő. A profit, a tulajdonosok haszna az csak mások vagy sokadlagos szempont, ugye?

midnightcoder2 2017.08.25. 07:38:21

@The Ghost Wolf: Az OECD legtöbb tagországa kihagyta a szocializmust, így 30 éve nem a nulláról kellett felépítenie a gazdaságát. Akik pedig ebben a ligában játszanak, lásd Pl. szlovákok a gengszterváltást csinálták ügyesebben, így a volt állampárt nem tudta a cuculizmus alatt felhalmozódott állami vagyont olyan hatékonyan szétlopni mint nálunk.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.08.25. 07:41:22

A reálkereset 9,2%-al emelkedett.
Szóval nem ilyenkor kéne fikázni, hanem az elkúrók alatt kellett volna, amikor lecsúsztunk a béka segge alá.

hvg.hu/gazdasag/20170621_Atlepte_a_magyar_atlagfizetes_a_300_ezres_alomhatart
Háromszázezer forint fölén nőtt áprilisban a bruttó átlagkereset, egész pontosan 303 000 forint volt, 14,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban - derül ki a KSH friss adataiból. A növekedésre a minimálbér és a garantált bérminimum 15, illetve 25 százalékos emelése, a költségvetési szféra egyes területeit, továbbá az állami közszolgáltató cégek dolgozóit érintő kereset­rendezések voltak hatással.

Nettó keresetre átszámítva ez azt jelenti, hogy egy átlagos magyar 201 500 forintot vihetett haza havonta, a családi adókedvezményt is figyelembe véve pedig 209 300 forintra becsülhető az összeg. Mivel az infláció 2,5 százalékos volt, mindez azt jelenti, hogy a reálkereset 9,2 százalékkal emelkedett.

Zionnépe 2017.08.25. 07:42:53

Amint írtam, a profit országsemleges,és pláne összefügg a munkabérrel.

Ugyanúgy profitot akar elérni (és minél nagyobbat) a nyugati, kínai vagy oroszországi illetve a magyarországi cég (és annak tulajdonosi köre) is

A munkabér pedig a termelékenység illetve az előállított termékek/szolgáltatások profitjából kerülnek kifizetésre.

Ahol kevesebb cikket, kis értékben és kevés nyereséggel adnak el, ott a munkabér kicsi. Ahol jobb profittal, ott több a munkabér, semmi szociális igényről nem írtam eddig sem, te keverted most bele.

chrisred 2017.08.25. 07:54:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nyilvánvaló, annyit fizetnek, amennyi az adott munkaerőpiacon elég a szükséges kvalitásokkal rendelkező munkavállalók megszerzéséhez. A piaci szereplők alkalmazkodnak a feltételekhez.

chrisred 2017.08.25. 08:01:21

@Zionnépe: Meg a munkabért terhelő elvonások mértéke is számít. Egy cég számára a profitot befolyásoló költség az is, amit egy munkavállaló foglalkoztatása kapcsán az államnak fizet. Ahol magasak az elvonások, a munkavállaló által megtermelt értékből kevesebb hányad jut az ő zsebébe, ennélfogva fogyasztóként is csak kisebb összeggel tud megjelenni a belső piacon. Tehát minél nagyobb az elvonás, annál gyengébb a belső piac, tehát kisebb a termelékenységi szint is.

Zionnépe 2017.08.25. 08:50:23

@Ballib cenzúrázók réme 25: Amiről te beszélsz az csak a nominális kereset.

Sajnos amit az ember havi szinten leginkább vásárol és igénybe vesz szolgáltatást, ennél jelentősen jobban emelkedett akár 30-40%-ot is az "elmúlt7év" alatt.

Persze örvendetes, hogy végre nem akkora a szakadék.

John Doe3 2017.08.25. 08:52:33

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem. Az "átlagos magyar" mediánként az átlag 78%-át vihette haza (ld. KSH), azaz kb. 157000 forintot. A gyerekkedvezmény pedig elsősorban a Tömjén Zsolt-félék pénztárcáját hízlalja, akiknek a teljes adótömeget kedvezményként érvényesíthetik.

Zionnépe 2017.08.25. 08:53:44

@chrisred: Így van. Erre írtam, hogy az államnak megfelelő gazdasági környezetet kell biztosítani, nem pedig kikényszeríteni. De Birca ezt nem érti, pontosabban EZ a Birca nem.

Zionnépe 2017.08.25. 08:55:49

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Te ugye egy helyettes Birca vagy?

Csak mert a korábbi intelligensebben tudott vitatkozni, érvelni.

Vagy csak valami kiégési effektus?

igazi hős 2017.08.25. 08:55:49

A poszter -már bocsánat, de- hülye, a kommentelők jó része szintén, mivel egyáltalán nem nézik meg, hogy miről van szó, de indulatból hozzászólnak. Senkinek nem tűnt fel, hogy a Magyarországnál szereplő több mint 5 milliós átlag bruttó bérnek is túl sok, nettó pedig végképp nem lehet???
Nem kereset, hanem bérköltség (national-accounts-based total wage bill) van a diagramon, amit ráadásul a részmunkaidősök miatt még korrigálnak. A chartnak semmi köze a jóléthez (értsd nettó bérek és egyéb transzferek), inkább munkaadói szempontból releváns.

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2017.08.25. 09:00:40

A magyar átlagkereset növekedés Orbán Viktor rendszere alatt világrekorder lett, de ezt a Soros által irányított OECD a statisztikáiban rendre meghamisítja és az országunkat a táblazatok utolsó helyeire teszi. Az OECD hamisításait már ismerjük, a PISA tesztekben is rendre az utolsó helyekre rakják az Orbán Viktor által kitaníttatott generációt, sőt még azt is rájuk merik állítani, hogy ez egy funkcionális analfabéta generáció. Hát ennyit érnek az EU statisztikák.

A átlagkeresetek pedig száguldanak hála annak hogy az egykucsos adóval rájöttek a vállalkozók meg a menezserek, hogy most kell annyit fizetést kivinni a cégből amennyit csak lehet, mert egy bagó szart se adózik utána az ember. Bezzeg a ballibek alatt annyi adót levontak hogy nem volt érdemes egy nagykutyának se többet keresni.
Ezt a lemaradást tehát Orbán Viktor nagyon helyrehozta, a gazdasági haladás letéteményesei, a nemzeti nagytőkés osztály és a menezserek 50%-os béremeléséhez ma már nem kellenek Mszp-s 100 napos választási programok, az emelést maga a nagytőkés osztály is végre tudja hajtani magán. Enniyvel is közelebb került a társadalmunk az EU-hoz való felzárkózáshoz, amely EU egyébként haldoklik és hamarosan kimúl.

Zionnépe 2017.08.25. 09:02:23

@midnightcoder2: Az igazság az, hogy egyre bénább kormányokat szavaz a magyar a feje fölé, semmi köze ennek a 30 évhez.

Ha ugyanazt a pénzt, amit látszatintézkedésre meg önfényezésre fordítanak a kormányaink, gazdaságösztönzésre és fejlesztésre fordítanák ( igen az eü, oktatás, úthálózat...stb) messze nem itt tartanánk.

Zionnépe 2017.08.25. 09:05:09

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: Sajnos nagyobb a valószínűsége az Orbánék által kozmetikázott adatoknak, ugyanis rendre kisebb gazdasági növekedés illetve teljesítmény alakul, mint várták.

Ugyanez az OECD-nek nem érdeke, és nem is feladata.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 09:06:52

@Zionnépe:

Kecskeméten lassabban, rosszabul szerelik össze a Mercdest, mint Hamburgban?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 09:08:36

@The Ghost Wolf:

Ha egy terület lakossága által megtermelt profit idegen kezekbe megy, az a terület SOSE fog felzárkózni. Ez kb. olyan, mintha úgy akarfnál jóllakni, hogy nézed hogyan ebédel a szomszédod.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 09:09:21

@chrisred:

Ez nyilvánvaló. De hogyan alakul ez a helyi szint, melyhez alkalmazkodnak?

Le Orme 2 2017.08.25. 09:24:12

@igazi hős: önmagában nem derül ki, hogy mit jelent az averages annual wages. De valószínű igazad van, és a nemzeti számlákból számított az adat.
Amúgy meg a nettó jövedelem az érdekes, ebben sokkal előrébb vagyunk.

Zionnépe 2017.08.25. 09:43:29

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Ördögöd van!

Lassabban szerelik össze, miután Magyarországon az élő munkaerő az olcsóbb, így kevésbé automatizált a gyártás, mint itt Böblingenben... ezt első kézből tudom.

Én az itt megjelenő kommentjeidre írtam, hogy kevésbbé jók, mint korábban. Fogalmam sincs mi van a birkablogon, de az itt adott válaszok alapján nincs is miért.

Éhes Ió 2017.08.25. 09:53:25

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: b+ birca! Este nagyon befüveztünk a gőzfürdő után, aztán mentél a sebészetre hajnalban az ánusz repedésed miatt. Várj egy kicsit utána a munkával, hülyeségeket kommentelsz!

Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2017.08.25. 09:54:14

@Zionnépe: Alacsony az olajár, nem tudjuk úgy megfizetni mint régen.

sas70 2017.08.25. 10:23:45

Erősödéses jobbanteljesítés van! Majd felzárkózunk, lesz itt még kánaán!

"Ezeken lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!"
"Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló."

Éhesló 2017.08.25. 10:26:36

@ÉhesIó: csak egy mocskos nicktolvaj vagy, egy gazember, abból is a lemocskosabb majom.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.25. 10:50:41

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"A bérnek nincs köze akereslethez, kínálathoz, hanem az alapja elsősorban politikai döntés."
Ez egy jó nagy marhaság. Ha van egy vízszerelő meg öt ház ahova hívják, akkor oda fog menni ahol többet kap. Ha 5 szerelő van és egy ház ahova menni kell, akkor egymás alá licitálnak.

konrada 2017.08.25. 11:37:02

@Zionnépe:
Na ja. Ahogyan Sándor György is mondta: "egyenlő pályák, egyenlő esélyek, én kerékpárral megyek"
...szóval igazából a magyarok tehetnek arról, hogy a Mercedes gyárakban nem azonosak a bérek, és hogy egy német multilánc boltjaiban lényegesen kevesebb esélyükeladni a termékeiket, mint multi által valamilyen módon tulajdonolt cégeknek...

...mert persze a magyar tulajnak is csak annyi lenne a dolga, hogy az elmúltévtizedek alatt felhalmozott családi pénzeket ugyanúgy befektesse, és máris itt volna a kánaán.
...ja nem. Akkor a magyar államnak kéne a magyar multik más országokban megkeresett pénzeinek adójából támogatni a magyar tulajt...
...ja azt sem. Hát akkor vegyen fel az állam kölcsönöket, illetve a költségvetés pozitivumaiból támogassa azokat olyan mértékben, hogy azok versenyképesek legyenek...
...ajjaj, az is kilőve. Hiszen eleve el vana adósodva az állam, így a költségvetés elsőleges pozitivumaiból a már meglévő hitel kamatait kellene kifizetnie...
...de akkor talán protekcionistaként kéne fellépni, és amíg nem erősödik meg a megfelelő szintre a magyar gazdaság, addig vámokkal védeni, a külső importöröknek, cégeknek különféle szabályzókkal, másokat kizáró, hazai cégekre szabott támogatási rendszerrel, jogszabályokkal kéne operálni...
...ja, hogy erről már lekéstünk, az EU-ban erre nincs lehetőségünk...

Szóval ötlet? (Mert fikázni lehet ugyan azzal, hogy azért kap ugyanannyi, ugyanolyan minőségű munkáért egy magyar töredékfizetést, mert a termelékenysége annyival kisebb, csak ezt el is kéne neki magyarázni úgy négyszemközt, hogy az ne vágja pofán, - vagy ha ezt egy fodrásznak mondja el hajvágás közben, úgy ne kerüljön bele a füle is...;)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.25. 11:52:18

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

Ez így igaz, viszont az átlagszint politikai kérdés.

Ha annyiért nem vállalod, nem lesz munkád és kész.

chrisred 2017.08.25. 12:09:56

@konrada: Szakmailag hozzáértőbb állami vezetés, kisebb mértékű elvonások, nagyobb belső fogyasztás, emelkedő termelékenység, növekvő bérek, ami ismét növeli a fogyasztást a belső piacon. Ebben a rendszerváltás politikusgárdája ellenérdekelt, mert kisebb lesz a kiszolgáltatott réteg, akiket a választások előtt alamizsnaosztogatással meg lehet szédíteni.

Bobby Newmark 2017.08.25. 12:26:45

@Ballib cenzúrázók réme 25: Kár, hogy az átlagkereset lófaszt nem mond az országról, a medián kereset lenne a mérvadó. Az átlagot az egy szem Mészáros Lőrinc olyan szinten eltorzítja (és nem csak ő van), hogy látod, ilyen faszságok jönnek ki, hogy azt hiszed, hogy a 200k nettó az úgy általános. Hát kurvára nem.

Zionnépe 2017.08.25. 12:27:05

@konrada: Látom neked abszolút homály mi is történik a piacon... sajnos nem vagy ezzel egyedül otthon, azért húz el Magyarország mellett a világ.

Tudtad, hogy a multik polcain lévő cuccok nagy része kis magánvállalkozásoktól jön, akik egyelő minőségű termékeket állítanak elő? Persze sok nagy multikonszerntől is, de legalább annyi kisvállalkozástól?!

Magyarul a lehetőség nyitott, csak olcsóbban kell termelni legalább olyasmi minőségben, mint amit az itteni sokkal nagyobb fix költségű cégek!

De igazából az a szerencséje a magyar vállalkozásoknak, hogy nem akarnak jobban nyomulni az itteni cégek, mert igencsak leesne az álla az otthoni embereknek, hogy fele, harmad áron jobb minőségű dolgokat tudnának venni, mint amik otthon elérhetőek.

A magyar bért meg a magyar munkavállalók árazzák be. Ha nem menne el senki x összeg alatt összeszerelni, akkor robotokkal csináltatnák (illetve nem lenne Mo-on üzem valszeg, mert akkor már a logisztikai ktg-ekkel együtt nem érné meg).

2017.08.26. 01:50:26

@Zionnépe: mindez igaz is lenne, ha nyitott, szabad piac lenne. De a munkaerőpiac sehol se szabad.
Még Amerikában se (pedig ott sokkal szabadabb, mint Európába), mindenhol van minimálbér meg a legális munkavállalásnak állam által szabott feltételei.
Kelet-Ázsiában élek, egy bezzegországban. Itt se szorgalmasabbak az emberek, miny a magyarok, de sokkal magasabbak a bérek. Miért? Mert helyi cégek vannak, nem külföldi tulajdonban vannak a cégek. Ha egy idegen ország nagy konszernje itt üzemet akar nyitni, akkor beleszorítják legalább egy közös vállalkozásba egy helyi céggel. De jellemzően inkább helyi tőkéből és emberekkel húznak fel egy céget, ami licensz alapján fogja gyártani a külföldi cégnek a cuccot. De a legtöbb cég persze helyi, ott nincs is hajtás, ha hosszú is a munkaidő, nem olyan, mint Magyarországon, nincs eszetlen tempó.

Konkrétan szellemi fogyatékosság határán lévő emberek itt annyit keresnek havonta, mint egy rosszabbul kereső magyarországi értelmiségi. Nem azért, mert annyi értéket állítanak elő, csak mert jó helyre születtek. 4 év oktatással a háta mögött, ami a magyar általános iskola alsó tagozatának felel meg, itt egy ember simán megkeres 240ezer forintot (váltott műszakban 360-at). Napi 8 órában, ebédszünettel. Persze lenne sok más ázsiai országból jelentkező, aki olcsóbban dolgozna, de ide nem engednek be csak úgy munkavállalókat, a munkaerőpiac nem szabad.
süti beállítások módosítása