Ez sem megy a magyar diákoknak: képtelenek feladatokat megoldani

2017. december 01. 16:00 - Napi Csárt

Megint lesújtó ábra érkezett a magyar diákokról az OECD-től. A 2015-ös PISA-felmérés adatai alapján egyszerűen képtelenek egymással együttműködni és közösen feladatokat megoldani. Sokat elárul, hogy Oroszországgal, Horvátországgal és Izraellel vannak egy szinten, ezen országok lakóit pedig sokan tartják agresszívnek és totálisan képtelennek az együttműködésre.

Az elitbe csak egy kelet-európai ország került be, az észtek. Õnnitleme!

cps-full-ranking.png

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr4613409301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.12.01. 17:40:29

Az az igazán lesújtó tény, hogy a számítógépes felmérés értékelése 2 évig tartott...

tireless treehugger 2017.12.01. 20:15:25

Kulturális ok, meg talán genetika is, régiónk nagyjából hasonló eredményű.

Viszont mutatja a régi igazságot hogy a magyar ember találékony, mármint megtalálja a helytelen választ.

2017.12.02. 09:53:12

@tireless treehugger: Ázsiában élek, ha te ismernéd az itteni viszonyokat, akkor nem csodálkoznál, hogy az ázsiai gyerekek a standardizált teszteken kiemelkedően teljesítenek. Gyakorlatilag újszülött koruktól kezdve arra tréningezik a gyereket, hogy teljesítményt nyújtson. Persze az ázsiai kultúrákban a gyereknevelés hagyományosan isneretlen fogalom volt (a lányokat például teljesen értéktelennek tekintették és sok helyen vízbe is fojtották), de a fiúkat se tanították semmire, csak beállt a apja mellé rizst termelni. Igen, Ázsiában máig ez a szemlélet: a gyerek munkaerő, erőforrás, akinek hasznot kell hajtania egyszer, például el kell tartania a szüleit. De mivel ma az oktatással lehet a gyerekeket felkészíteni a hatékony, profitorientált munkára, sikeres karrierre és kivel az ehhez szükséges oktatást az ázsiaiak nem ismerték, ezért az oktatás minden szintjén nyugati (főleg angolszász) tanárok dolgoznak. Lásd Singapore, Hongkong. Óvodás kor előtt már angolórára jár a gyerek. Ez persze üzleti alapú, mindenért fizet a család.
Amint iskoláskorú lesz a gyerek, napi tesztek vannak, semmi kreativitás, csak a tesznek és a tesztre tanulnak. Persze minden ázsiai gyerek jar zeneórára is, hangszeren tanulnak pici koruktól, de ez nem azért van, mert az ázsiai ember szereti vagy érti a klasszikus európai zenét, hanem mert egyetemi felvételinél (amerikai, brit elit egyetemek) fontis felmutatni, hogy a gyerek sokoldalúan tehetséges és van extracurricular tevékenysége is.

Hogy a gazdag ázsiai országokban élő gyerekek mennyire jók problémamegoldásban, együttműködésben, arra jó példa a Kong Kid szindróma. A hongkongi gyerekek CSAK azzal foglalkoznak, hogy az iskolában a teszteken jól teljesítsenek és már 7 éves gyerekek is csak arról tudnak beszélni, hogy ők melyik angol elitegyetemre fognak járni és mennyi ott a tandíj és amikor a szüleik ezt a "tudatosságot" hallják, akkor roppant boldogok. Mert persze egy 7 éves nem magától találja ezt ki, egész életében ezt nyomják neki a szülei.
Ugyanakkor a szülők SEMMIT nem tanítanak a gyerekeiknek, kizárólag a fizetős iskolában szedik fel a tudást a gyerekek. Otthon semmit se csinál együtt a család, csak az a feleség dolga, hogy a gyerekeket baszogassa és méregdrága különórákra kísérgesse. Persze minden családban alap a filippínó vagy csóró kínai, indonéz cseléd, akit a gyerek úgy kezel, mint egy szardarabot és ez a szülők szerint így rendben is van.
A gyerek a seggét se tudja kitörölni egyedül, semmilyen házimunkát nem végez, mindent a cseléd csinál meg neki. Még a cipőjét is megköti.
Ezek a törtető, érzelemmentes szülők angolul a beszédes "monster parent" nevet kapták. A Kong Kids pedig nem csak Hongkongra jellemző, hanem Singaporera, Kína gazdagabb varosaira, Tajvanra, Dél-Koreáea és Japánra is.
Ezek a burokban nevelt gyerekek semmilyen visszautasítást, kudarcot, ellentmondást, kritikát nem tudnak elviselni. Persze ki van párnázva az életük, így egyetemre is elkíséri őket a szüleik pénze.
Ha a gyerek rosszul teljesít az iskolában, akkor a szülő szerint sose a gyereke a hibás, hanem mindenki más. Hisz az ő gyereke tökéletes és szupertehetséges (annyi "gifted" gyereket sehol nem láttam, mint itt, persze 99%-uk tök átlagos, csak a szülők hiszik, hogy különleges), csak a tanár hibája lehet, ha rossz eredménye lett a teszten. Mivel a szülők hatalmas összegrket fizetnek a magániskoláknak tandíjként, simán kirúgatják a tanárokat, ha azok nem olyan jegyet adnak, amilyet a szülő akar. Ismertem egy amerikában PhD-zett kíbai csajt, aki visszatért Kínába, elhelyezkedett egy magániskolában, de az újgazdag szülők pár év alatt kikészítették a követeléseikkel. Kirúgatták, majd a csaj abból éltbegy udeig, hogy gyógyszerkísérletekhez jelentkezett önkéntesnek... Amerikai egyetemen szerzett PhD-vel a zsebében!
Aki egy betűt is elhisz abból, amit egy ázsiai ország statisztika címén prezentál, az egy ökör. Kínáról mindenki tudja, hogy manipulálják a statisztikákat. De ne legyenek kétségeink, minden ázsiai országban el akarják kerülni az arcvesztést, a "honor", sokszor becsületként fordítva, de sokkal inkább büszkeség értelemben használják (a magyarul becsületnek nevezett hóbort itt nem jellemző), az nagyon szent dolog, legyen az családi becsületről/büszkeségről vagy nemzeti büszkeségről vagy egy magániskola büszkeségéről, ami a rangsorban elfoglalt helyét jelenti (ranking).

Szóval az ázsiai gyerek a magyarnál sokszor több pénzből, sokszoros időbefektetéssel, hatalmas szülői nyomás alatt standardizalt teszteken jobb eredményt ér el. Mondanom se kell, az ázsiai gyerekeknél kevés boldogtalanabb van.

2017.12.02. 09:55:08

@tireless treehugger: az ázsia gyerek pici korától tesztek megoldására van tanítva. A könyvesboltokban tömegével vannak olyan könyvek, amik csak tesztmegoldásra készítenek fel, a cram school-okban is a tesztmegoldást tanítják. Nem azt, hogy gondolkozzon, hanem hogy az adott kérdésre mi a helyes válasz.

Bogyó 2 2017.12.02. 10:43:20

@karandash: Ez csak azért furcsa nekem, mert ezekben az ázsiai országokban egy csomó olyan fejlesztés, innováció történt az elmúlt évtizedekben és ez töretlennek tűnik, sőt, amelyek nagyon is igénylik a gondolkodást. Autóipar, telekommunikáció, robottechnika stb.

2017.12.02. 11:12:15

@karandash: nemigazán érted a tesztek lényegét, igaz?.. amit te leírtál az a magyar magolós módszer. Egy matematikai szöveges tesztre nem tudsz felkészülni, hisz pont nem mondják meg, hogy azt hogy kell megoldani, hanem leírják a feladatot, azt meg kell érteni (és a magyarok a tesztet már itt elbukják), és önnállóan meg kell keresni azt a matematikai eljárást, amivel megoldható. Ehelyett milyen boldog a tanerő, ha a gyerekkel felmondatják a petőfi összest, vagy az összes felesleges évszámot a kőkortól napjainkig.. nagyon profi az olyan tudás, amit a jelen korban kb 3 másodperc kikeresni. A hanyatló nyugaton már rég nem ezt a baromságot erőltetik.

nemecsekerno_007 2017.12.02. 11:44:15

Írni-olvasni-számolni.
Első körben talán ezt kéne újra elérni, hogy készség szintjén tudják.

Aztán jöhet a finomhangolás.

2017.12.02. 11:46:58

@Bogyó 2: mondok valamit, de úgyis szájhabzani fogsz. Aki ma Kínában valami újat, innovatívat hoz létre, azt a szülei nyomták ki amerikai egyetemre. Ez a folyamat ment végbe a 19. században Japánban is. Amerikai pénzen végeztettek egyetemet japán diákokkal, aztán azokból lett a ipari konszernek mérnökei, vezetői.

Kína legpatinásabb egyetemét is az USA alapította a boxerlázadás leverése után. Azelőtt a kínai "tudomány" a birkavesével földrengésmegelőzés szintjén mozgott.
Aztán a kommunisták (Mao) uralomra jutása után Tajvant húzta fel az USA, több ezer tajvani diák tanulhatott ösztöndíjakkal nyugaton, USA-ban. Ez ment végbe Dél-Koreában is, ahol a csobolok alapítói, vezetői mind amerikai know-howt, technológiákat és oktatást kaptak.
Magyarország ebből szépen kimaradt, ahogy a Marsahall-segélyből is.

Aki egy átlag feletti, de kínai egyetemen végzett az kb. olyan szinten van, mint egy Nyíregyházi Egyetemen végzett magyar diplomás. A kínai elit nem véletlenül nyomja Amerikába a kölykeit. Mert kínai (általában az ázsiai) oktatás az a mennyiségre, magolásra megy rá.

Bünge · http://mikegy.fw.hu 2017.12.02. 11:47:08

Nem hiszem el! Hazudnak, szerintem csak szívatnak, ez a felmérés kamu!

Bünge · http://mikegy.fw.hu 2017.12.02. 11:52:13

@Online Távmunkás: hát ez az! várták az utasítást, hogy kit ejtsenek, vagy emeljenek! a gyerekek nem hülyébbek s nem okosabbak sehol, csak kérdezni tudni kell ám!

midnightcoder2 2017.12.02. 12:01:28

@karandash: A végeredmény mégis csak az lesz, hogy a Waldorf iskolás európai kreatív buzgón szolgálja fel a hamburgert az ázsiai mérnöknek, ha épp Európába látogat. Amúgy láttam egyszer egy matek érettségi feladatot valamelyik távol-keleti (azt hiszem kínai) középiskolából: őszintén szólva kétlem, hogy egy átlag magyar egyetemista megoldotta volna. Tudod, valamikor nekünk is volt jó kis poroszos oktatási rendszerünk, ami olyan tudósokat nevelt ki mint Neumann, Teller, Szent-Györgyi. Aztán volt a Kádár-rendszer, ami már csak árnyéka volt ennek, majd jött a mai oktatás ahol már rég nem az a lényeg, hogy a gyerek elboldoguljon a tudással amit az iskolában szerez, hanem az hogy jól érezze ott magát, és minden joga az utolsó betűig be legyen tartva. Az, hogy utána egész életében szívni fog, nem szempont.

midnightcoder2 2017.12.02. 12:03:59

@karandash: Mert az átlag amcsi egyetemista hű de nagyon okos, és nem csak az elit egyetemek adnak ott is színvonalas képzést... Amúgy az egyetemek rangsorában Kínában is vannak olyanok akik elég jó helyezést értek el.

2017.12.02. 12:05:56

@okostojas007: nyugi, itt Ázsiában is nyomják a memoritert, naponta kínozták vele a gyereket. Kivétel, akit drága magániskolába járatnak a szülei, ott a szülő pénze szent, a gyereket nem cseszegetik túlzottan.

Az ázsiaiak is tudnak statisztikát csinálni, pont ahogy a magyar kormány. Például egy ázsiai egyetemen a végzettek elhelyezkedési statisztikáit úgy állították össze, hogy csak azt kérdezték meg, aki már elhelyezkedett. Így 98%-os elhelyezkedési arányt produkáltak végzés után fél évvel.
Ázsiában a ranking, az intézmények rangsorai nagyon népszerűek marketingértékük miatt. Ezért minden intézmény nyomja a tájékoztatóiban, hogy milyen kamu rangsorokban milyen helyezést értek el. Magániskoláky cram schoolok teszik ki a kirakatba a kamu serlegeket meg a saját belső tesztjeiken kurvajól teljesítő tanulóik névsorát, fényképét. Persze mindenki kap egy serleget, certificate-et, érmet. Ezek mind marketing eszközök, mert itt az oktatás kőkeményen fizetős.
Magyar szemmel ez könnyen összetéveszthető a valós oktatással. De ez csak biznisz.

Matematikai feladatokat is be lehet gyakoroltatni. Nem mondom, hogy a magyar diákok annyira faszák, de Ázsiában is vannak szakmunkásképzős, a gyengeelméjűség határán létező iskolások, csak őket szépen kihagyják a nemzetközi felmérésekből.

2017.12.02. 12:22:00

@okostojas007: "Egy matematikai szöveges tesztre nem tudsz felkészülni, hisz pont nem mondják meg, hogy azt hogy kell megoldani, hanem leírják a feladatot, azt meg kell érteni (és a magyarok a tesztet már itt elbukják), és önnállóan meg kell keresni azt a matematikai eljárást, amivel megoldható."

Nem akarom a lelki világodat összetörni, de a szöveges matematikai feladatok is begyakorolhatók, sőt pont az a lényeg, hogy a feladat szövegéből kitaláld azt, hogy milyen matematikai területre gondolt a feladat kitalálója. Tehát a szöveges feladat is begyakorolható, vannak típusai. Egy átlag gyerek, akinek sose volt dolga ilyennel, az azt se tudja, hogy mihez kezdjen vele, aki meg begyakorolta az valószínűleg csuklóból tudni fogja, hogy mi van a kérdés mögött. Az elvonatkoztatás, absztrakció is tanulható.

2017.12.02. 12:38:31

@midnightcoder2: mert te csak a kínai, koreai, japán mérnökkel találkozol, mert ő utazik. Zömmel én is ezekkel találkozom.
De Ázsiában is hamburgerforgató az emberek 50%-a. Más kérdés, hogy itt egy hamburgerforgató is jól megél, mert alacsonyak az adók és az ÁNTSZ (Köjál) vagy minek hívják most Magyarországon, se cseszegeti. Itt is a diákok jó része szociális munkás meg grafikus, kisállattenyésztő stb. szakokra megy, amivel lófaszt ér.
Ismerek egy csajt, aki turizmus szakra járt, de angolul csak makog, majd elvégzett egy közlekedésmenedzsment Master képzést, amivel szintén semmire se megy majd, de a szüleinek van pénze úgyhogy mindegy is. Lányoknak itt amúgy is az a nagy biznisz, ha hozzámennel valakihez, akinek van stabil állása, jól keres, annak szülnek 1-2 gyereket és sose dolgoznak többé.
Elvégeznek a lányok egy angol vagy francia szakot (persze az adott nyelven nem fognak annyira se beszélni, mint egy angol vagy francia gyerek) és várják a hercegüket.
Irodista állások vannak itt dögivel, ahol csak a testhőmérsékletedet kell fenntartani és egyenletesen kell lélegezni. Ez az office lady egy kaszt itt Ázsiában, van valamilyen diplomájuk és tesznek-vesznek egy irodában. Mivel Ázsiában a fizikai munka rettenetesen lenézett dology ezért minden proli családból származó lány ilyen office lady akar lenni, akar lenni, hogy ne egy gyárban robotoljon, mint a szülei. Igaz, hogy egy jogász, orvos vagy mérnök fizetésének harmadát, negyedét viszik haza, de ez is elég, hisz az ilyen irodista csajok a szüleikkel laknak 30-40 évesen is vagy hozzámennek valami pasashoz, akinek a jövedelme lehetővé teszi, hogy otthon maradjanak életük végéig szappanoperákat nézni.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2017.12.02. 12:43:53

@karandash: Köszi szépen, ez hiánypótló volt. Gondoltam, hogy valami ilyesmi lehet a háttérben, de hitelesebb, ha olyasvalaki mondja, aki közvetlenül látta is.

martineden 2017.12.02. 12:44:48

Hát, nem csoda, évek óta züllik az oktatás.A poszt írója sem szerepelt volna jól a teszten. Mióta választjuk szét ezt a szót , így? diák-ok. Nem így szótagoljuk, hogy di-á-kok?

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2017.12.02. 12:51:45

A magyar gimnazisták felmérései sokkal jobbak, a világátlag felett vannak. Azt hiszem, ezt nem nehéz kitalálni, hogy miért. Megnézném szívesen a PISA teszt területi eloszlását, mondjuk Borsodra, Szabolcsra kihegyezve. Tudomásul kell vennünk, hogy a magyarok hozzáállása miatt mi egy kihalóban lévő nemzet vagyunk, és át kell adnunk a helyet egy másik, sikeresebb nemzetnek. (Ugye a biológiában a siker a szaporodás mértékében mérhető. ) Egyáltalán nem a magyar oktatás szar, hanem a magyar közgondolkodás. Ahol a gyerek szart sem ér.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.12.02. 13:19:29

Mikor ilyen grafikont látok, amely nem a nullánál kezdődik, vagyis nem mutatja teljes egészében a "tartományt", mindig az jut eszembe, hogy "ezek csalni akarnak" a grafikonjukkal. Persze, annak, hogy nem mutatják teljes egészében a tartományt, van egy kézenfekvő oka is: elég csak az érdemi eloszlást mutatni, a többit hozzá lehet gondolni. Azonban itt ábrázolásról van szó (nem csupán számokról), és ez így megvezetheti az ártatlan szemlélődőt. Hiszen, ha erre a grafikonra ránéz, akkor azt látja rajta (számok nélkül), hogy pl. a messze legjobb, Singapore adata duplája a magyarnak. Ugyanez, számokkal nézve, 18 (tizennyolc!) százalékkal több, ami pillangófing, gyakorlatilag semmi. És ez csak a mesze legmagasabbal való összehasonlítás, és a többihez képest még kisebb az elmaradás. 18%, az olyan kevés itt, egy ilyen felmérésben, hogy simán lehet módszertani eltérés, hiba is. De ha nem az, akkor is nagyon csekély.

Mindazonáltal, nyilván vannak különbségek az egyes országok oktatásának eredményessége között is. De ahogy arra Karandash kartács is rámutatott, ezek a különbségek sokkal bonyolultabbak annál mintsem hogy egy egyszerű kreatív-nem kreatív oktatás smára rá lehetne őket húzni. Amit ő leírt, abból éppenséggel az tűnik ki, hogy a kreatív PISA-teszten magasan élen járó ázsiai "tigrisek" oktatása pont hogy nem kreatív, hanem őrült-fanatikus módon magoltatós, gyakoroltatós. Ha meg így van, akkor ez a teszt kb. semmit nem ér, pont az ellenkezőjét mutatja a valós állapotnak, vagy inkább semmi érdemit nem mutat.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a magyar oktatás rendben van. Az kb. kurvára nem lehet rendben, és egyszerre több tényező miatt sem. Egyrészt ma mára már kihalóban lévő érdemi olvasás helyett (a ma divatos facebúk-olvasás nem érdemi), a poroszos-típusú tény-bebiflázós oktatásnak is lőnek lassan. Márpedig, kreatívan gondolkodni, tények ismerete nélkül, "kissé nehéz". Másrészt, szerintem a tényleg kreatív, gondolkodásra megtanító oktatás, az kb. a világon (na jó: a Földön) sehol sem létezik. Ha pl. megnézem a - csak hogy a legtetejénél maradjak - a mai magyar akadémikusi gárdát... nagyrészt olyan ostoba seggfejek gyülekezete... szóval: kreativitásra nehéz tanítani, nem lehetetlen, csak kurva nehéz. Oda már olyan tényezők kellenek, amiket nem az iskola fog hozzá- és beleadni, hanem maga a tanuló, az alany.

No de elkalandoztam. Ettől függetlenül (vagy éppen ezért) nem árt, ha a vészharang megkondul. Bajok vannak az oktatással (is), a lakosság tényleg mintha kezdene egyre jobban elhülyülni.

sumes67 2017.12.02. 13:23:47

Nagyon komoly a hazai oktatás! A pisa rosszul kérdez! Pl. 5.-es anyag: éti csiga részei, kutya csontozata. 6.-os anyag : egysejtű részei, lüktető űröcske funkciója.... stb. Mi lesz 7. ben?

flort 2017.12.02. 14:04:17

@sumes67: Egy csomóan sikerrel vettük már ezeket az akadályokat.

Szerintem ne aggódj, neked is menni fog!

Jakab.gipsz 2017.12.02. 14:31:03

@ipartelep: Néha olyanokat írsz és gondolsz, mint ha nem is te lennél. Ez most jó kommentár volt.

A PISA-felmérés és teszt, egy ostoba oktatási módszertan, tudás mércéje. Önaga módszerét, önmagával igazolja.

midnightcoder2 2017.12.02. 16:21:37

@karandash: Mert Európában és az USA-ban aztán mindenki mérnök, irodisták meg nincsenek is. Ez a jelenség nálunk is centire ugyanúgy megvan, csak legfeljebb a hölgyek tovább dolgoznak irodistaként a gyerek után is.

midnightcoder2 2017.12.02. 16:26:53

@ipartelep: A gond az, hogy a harang kongatói leginkább a még további elhülyítést propagálják. Nehogy már a cuncimókusnak magolnia kelljen. Csak hát a gond az, hogy ha nincs magolás, akkor nincs memória sem. Ha pedig nincs memória akkor hiába van a gyerek mellett a google, a feladat fejben tartásához sem lesz elég agya. A másik dolog, az integráció. Az osztályokba bezsúfolják a normálisak közé a félhülyéket, aztán csodálkoznak hogy jé, egyrészt a többi nem tud haladni mert a pedagógus energiáját az 1-2 félhülye fékentartása köti le, másrészt a félhülye is teljesen hülyének fogja érezni magát, mert azért valahol látja hogy a többiek fél kézzel megoldják azt amit ő sehogy. És nagyon hamar rájön, hogy ő ugyan nem okos, viszont erős, elvégre már harmadszorra járja az ötödiket...

Kővárépítő Orbán a király a házban 2017.12.02. 16:41:03

A magyar gyermemek a legokosabbak, egyszerüen nem végeznek ilyen feladatokat az iskolában, hiszen semmi szükség rá.

Ezért is érnek el kivándolóink kiemelkedő eredményeket mindenhol, Szingapúrtól az USAig.

csakférfi 2017.12.02. 17:11:26

@midnightcoder2:
:)
"A megrekedés egyik laikusok számára is érzékelhető jele, hogy egyre többen kongatják a vészharangot a technológiai fejlődés Mekkájaként számon tartott Szilícium-völgy innovációs problémái miatt. Az onnan újabban kikerülő “fejlesztések” ugyanis gyakran nem fantasztikus újdonságuk miatt kerülnek be a sajtóba, hanem mert olyan orbitális kamuk vagy hülyeségek, mint például a Juicero vagy a Theranos. Ha valakinek nem lenne meg:
Kér startup-almalevet? 35 milliárd forint lesz!
Kér startup-almalevet? 35 milliárd forint lesz!
Túlpörögték a hippi-vegán startupkultúrát Kaliforniában, szörnyszülöttjük terméke pedig végül egy sima gyümölcslé lett 120 millió dollárból.Tovább

A Juicero feltalálója, az önmagát szerényen csak Steve Jobshoz hasonlító Doug Evans kiagyalt egy 200 ezer forintos gépet, ami zacskóból préseli ki a gyümölcslét. A briliáns projektre egyébként összesen 35 milliárd forintnak megfelelő pénzt kalapozott össze befektetőktől, köztük a Google-től.
A Theranos nevű startup feje, Elizabeth Holmes sokáig azzal tartotta lázban a techipart és az orvostudományt, hogy feltalált egy szerkezetet, amely képes egy csepp vérből sokféle betegséget kimutatni. Csakhogy aztán kiderült, hogy a dolog mégsem olyan egyszerű, az egycseppes módszer nem működik megbízhatóan. Kockázati tőkének pedig nem voltak híján a fejlesztők, a befektetők elképesztő összeget, több mint 110 milliárd forintnak megfelelő dollárt tettek gyors megtérülés reményében a startupba, ami ellen végül nyomozás indult a befektetők megtévesztésének gyanújával.
...
...
index.hu/gazdasag/2017/06/14/monopolium_innovacio_lelassulasa_szilicium_volgy/
Azért nem "rózsás a helyzet máshol sem.
Azért annyira nem gáz ez a felmérés.
Néhány zseni mindig lesz aki a nagy átlagból kiemelkedik.
@karandash:
"Japánban nagyjából a 40 éven aluliak harmadának semmilyen romantikus kapcsolata sem volt. Egyre többen csak a kibervilágban, kitalált szereplők láttán éreznek szexuális ingert. A fiatal japánok egyszerűen elzárkóznak a kapcsolatoktól, és nem vállalják a vele való problémákat. Ezzel együtt Japán rendelkezik az egyik legalacsonyabb szaporodási rátával, népessége rekordsebességgel csökken, ezzel komoly gazdasági gondokat okozva. Hogy lett a fiatal japánokból egy "elveszett generáció"?

keletazsiafigyelo.blog.hu/2017/11/25/szexmentes_elet_elzarkozas_munka_altali_halal_japan_elveszett_generacioja
:)

Han Solo. 2017.12.02. 18:28:39

Semmi meglepő nincs ebben. A NER már 7 éve rombolja az oktatási rendszert. A tanárokkal nem konzultálnak és az alacsony képzettséget preferálják. Ez a vége.

kalahari ernő 2017.12.02. 18:40:46

@flort: "Egy csomóan sikerrel vettük már ezeket az akadályokat.

Szerintem ne aggódj, neked is menni fog!"

Persze hogy menni fog, mi a f@szomnak? Ötödikben! Ahelyett, hogy az alapkészségeket fejlesztenék.

commentes nikk 2017.12.02. 19:58:54

@karandash: kösz a kommenteket, tök jó olvasni olvasni olyan véleményt, ami tapasztaláson alapul.

Ekrü 2017.12.02. 20:10:27

@Han Solo.: Csak szólok ,hogy a teszt 2015-ben készült,a résztvevők pedig az akkori 15 évesek.Tehát pont azok a gyerekek akik Magyar Bálint alatt kezdték az iskolát, és akiket tilos volt 4. osztályig megbuktatni.Akkor is ha képtelenek voltak megtanulni írni ,olvasni. És ugye pld.a szövegértést ált.iskola alsó tagozatában illenék elsajátítani.Azok akik a Fidesz alatt kezdték a általános iskolát jelenleg 7-8-ba járnak.Ők még nem írtak Pisa tesztet.

flort 2017.12.02. 20:21:20

@kalahari ernő: mivel úgy tűnik, az alapok hiányoznak, túl hosszú lenne elmagyarázni, hogy a kettő miért nem zárja ki egymást (sőt), úgyhogy elégedj meg egy sima utalást a szorzótábla elsajátítására.

Tenkes Kapitánya 2017.12.02. 21:37:28

A PISA teszt szart sem ér. Ázsiában nemzeti presztízskérdés, hog yjó eredményeket érjenek el, nálunk meg szarnak rá a tanárok és a gyerekek@okostojas007: , összevissza válaszolgatnak, motiválatlanul.

"Egy matematikai szöveges tesztre nem tudsz felkészülni"
Dehogynem. Ugyanaz a néhány minta ismétlődik ezen a szinten. Nem KÖMÁL lapokbeli példákról van szó, amikhez tényleg kreatívitás is kell.

"az összes felesleges évszámot a kőkortól napjainkig"
Azok az évszámok nem feleslegesek. Különben, évszámok nélkül mondjuk hogyan tudna valaki feldolgozni egy történelmi eseménysort, azok jelentőségét, oksági szálait helyesen megítélni?

Scott Tenorman Must Die 2017.12.02. 22:13:21

@Ekrü: hagyd, vele ránézésre nem töltették ki a tesztet.

HorseFucker 2017.12.02. 22:56:39

Én megmondom mi az oka ennek !
Egy szóval...
SOROS !
Tessék, most már tudjátok !

HorseFucker 2017.12.02. 23:01:07

Na most akkor kifejtem !
A népnyúzó Soros hatalomra segítette az Orbán nevű cigót, hogy el tudja butítani a magyarokat!
Az meg létrehozta a NER, a hülyekurvvéal az élen, meg a dadogós fasztparaszttal.
Aztán elővett egy vérbuta sikertelen vállakozót, azt megtette a kamara elnökének, aki azóta is onnan löki a baromságait.
Igy aztán a szakemberek is elhülyünek és elfogynak...
Ekkor majd jön a Soros és rengeteg sötét arab idiótá telepít be, ezekhez képest a magyar majd még mindig okosobbnak tűnik !

HorseFucker 2017.12.02. 23:02:49

Japánt pedig elnyelhetné már egy nagy földrengés végleg....
Ha már az amik nem dobtak rá elég atomot

sumes67 2017.12.02. 23:14:32

@Ekrü: de szerencsére a fidesz olyan mértékben és módon változtatta az oktatást, hogy csak nézünk csodálkozva, mikor majd irják a tesztet azok a kölykök, akikért élnek és dolgoznak a fidesz döntéshozói.

Hórukk 2017.12.03. 00:38:40

@karandash: Ha tényleg ott élsz, akkor nem gondolkodsz, ha nem élsz ott, akkor hazudsz.
"ezért az oktatás minden szintjén nyugati (főleg angolszász) tanárok dolgoznak.
Amint iskoláskorú lesz a gyerek, napi tesztek vannak, semmi kreativitás, csak a tesznek és a tesztre tanulnak. ... hanem mert egyetemi felvételinél (amerikai, brit elit egyetemek)..."

A statisztikában előttünk szereplő ázsiai országokban annyian élnek (kb a világ 1/3-a), hogy nincs annyi angolszász tanár a világon, amennyi ott statisztikailag érzékelhető eredményt érne el. 1-1 angolszász lektor nálunk is előfordul az iskolákban, de a világot nem tudják megváltani. Persze nem az elitiskolákról beszélek, ott nyilván vannak angolszász tanárok nagyobb arányban, de a Pisa-teszt sem az elitiskolásokat méri.
Az ottani teszt a magyar "felelés"-nek felel meg, a különbség annyi, hogy a felelet mindig szubjektív, a teszt pedig lehet objektív is, ha jól csinálják. A magyar diák is ugye a felelés meg a dolgozat miatt tanul.

Annak meg nézz utána, hogy az ázsiai egyetemisták hány százaléka tanul amerikai és brit egyetemeken. Valószínűleg igen alacsony százaléka, szerintem kevesebb mint a magyarok hasonló aránya, még akkor is, ha sok ázsiai arcot látunk minden nyugati egyetemen.
A Pisa egy nemzetközileg elismert teszt, Magyarország és a többi ország is azért vesz részt benne, mert jobbat nem tudunk. Csalni valszeg sok helyen csalnak, itthon is tudjuk, hogy aznap sok túlkoros, barnabőrű szokott hiányozni az iskolákból.
"A gyerek a seggét se tudja kitörölni egyedül, semmilyen házimunkát nem végez, mindent a cseléd csinál meg neki. Még a cipőjét is megköti. " Ez meg totál hülyeség, mert ugye a cselédeknek is van gyereke, talán több is mint a gazdagoknak és ezeknek a cselédgyerekeknek ugyan ki a cselédje, meséld már el ezt is a gondolkodásra képtelen rajongóidnak légyszi, ha már ott élsz! A sok cselédgyerek meg ugyanúgy megírja a Pisát, tehát a statisztikában benne vannak ők is.

Szornyeteglajos 2017.12.03. 00:53:14

Siman lehet igaz a stat. Sajnos nem a NER alatt kezdodott az oktatasi rendszer szetzilalasa, hanem a rendszervaltassal. Volt egy kialakult igy- ugy, de logikusan mukodo rendszer, egy minimum kovetelmeny szint az alt.iskolaban, ahol ha latszott, h. nem fog megbirkozni az alapokkal a gyerek,kuldtek a gyogyped iskolaba. Akkor is, ha sulyos magatartas-zavaros volt, es keptelen volt megulni 4-5 orat verekedes, jatszadozas nelkul. Elvegezte, es a kepessegeihez merten elhelyezkedett, vagy lemorzsolodott ido elott. Jelenleg ezek a gyerekek is meggcsinaljak a pisa tesztet, es nyilvan nem erositik a mezonyt. Meg azok is, akik miattuk gyengebb szinvonalu oktatast kapnak, mert Odonke fegyelmezese a tanulastol veszi el az idot. A BTM, Sni sok iskolaban papiron van csak ellatva, gyakorlatilag ha a gondviselo nem egyezik bele a magantanuloi statuszba, csak a kinlodas megy a tanar es a gyerek reszerol integracio cimen. Es egyre tobb az olyan gyerek is, aki nagyon valoszinuleg a csaladtamogatasok miatt szuletett. Ezek nem a legjobb kepessegu szulok gyerekei altalaban, es a korulmenyeik sem segitik csokkenteni a kepessegek hianyossagait. Jellemzoen 3+ gyerek el egy haztartasban, legalabb 2 apatol. Nonek mint a dudva, neveletlenek, agresszivak es nehez felfogasuak, btm, sni a legtobbjuk. A jo kepessegu gyerekek egy koreben is divat a neveletlenseg- koszones, tragarkodas hangoskodas nyilvanos helyen- de sok szulo, meg a nehez korulmenyek kozott elok is az utobbi idoben i kabb a poroszos, rendet tarto, magasabb kovetelmeny szintu iskolakat keresi , ahogy hallom. Szoval nem csak a rendszer esett szet, de a gyerekanyag is egyre gyengebb. Aki a pisa teszt teruleti eloszlasat emlitette, gondolom, sejti az eredmenyt. Ez termeszetes, a gazdasagi elmaradottsag csokkeno oktatasi szinvonalat hoz magaval.

2017.12.03. 02:29:21

@Tenkes Kapitánya: azok az évszámok feleslegesek, mert az ok-okozatra nem jön rá, hanem bemagolja azt, amit a mai világban 2 másodperc alatt elérsz, és pont ugyanez a fajta hülyeség bukik ki a nemzetközi teszteken is.
A magyar diáknak halvány lila gőze sincs az ok-okozatról, de legalább tudja melyik nap született petőfi.. hurrá... hasznos tudásból nincs hiány.

2017.12.03. 03:06:30

@Hórukk:

Angolszász fiatalok tízezrei dolgoznak magániskolákban Ázsiában, rengeteg amerikai, akik több tízezer dolláros tandíjhitellel a nyakukban eljönnek ide angolt tanítani, mert itt olcsó az élet és így hamarabb visszafizetik az amerikai tandíjat, mintha otthon melóznának. Bármilyen diplomával (sokszor diploma nélkül is vagy egy semmirevaló 2 éves associate degreevel) felveszik őket mondjuk egy nyelviskolába, ahol tényleg nem megterhelő munkával keresnek annyit, mintha Amerikában egy cégnél kezdő pozícióban dolgoznának. Persze nem ilyen helyeken képzik az itteni elitet, de a szerencsésebbek magániskolákban dolgozhatnak, ahol a tandíj évi 2.7 millió forintnak megfelelő helyi pénz, onnan meg a gyereknek egyenes útja van angol, amerikai egyetemekre (mert a szülők kifizetik neki), mert eleve SAT-re készítik fel őket.

Az állami oktatásból itt is zömmel hamburgerforgatók, gyári melósok kerülnek ki. Itt is van szakmunkásképző, ahonnan cigivel a szájukban fordulnak ki a fiatalok és egész nap a telefonjukon játszanak.
De a magánoktatás hatalmas biznisz és akinek a családja áldoz rá (brutális összegeket), az utána amerikai, angol, kanadai, ausztrál egyetemekre megy.

"Annak meg nézz utána, hogy az ázsiai egyetemisták hány százaléka tanul amerikai és brit egyetemeken. Valószínűleg igen alacsony százaléka, szerintem kevesebb mint a magyarok hasonló aránya, még akkor is, ha sok ázsiai arcot látunk minden nyugati egyetemen." - erre ne vegyél mérget, rengetegen tanulnak innen Angliában, USA-ban. Arányaiban is sokkal többen, mint Magyarországról. És belőlük lesz itt cégvezető, mérnök, orvos, fogorvos, hisz nekik már a szüleik se prolik. A helyi egyetemeken végzettek jó része meg kezdi a szamarlétrát alulról egy cégen belül. Eleve a pénzesebb családok nyomják nyugatra tanulni a gyerekeiket (ők már óvodás kortól magánintézményekben tanulnak, ahol anyanyelvi beszélő angoltanárok vannak, sőt a szaktanárok nagy része is legalább egy részképzést végzett nyugaton). Aki pedig gazdag családból jött és nyugati oktatást kapott, az aztán átveszi a családi céget (itt hatalmas családi cégek is vannak). Az elit itt sokkal jobban elválik már a gyerekek oktatásában is, mint Magyarországon. Én Magyarországon óvodába, általános iskolába, gomnáziumba nagyon vegyes osztalyokba jártam: mérnök, tanár, orvos, gyári munkás, cukrász, ügyeskedő vállalkozó, munkanélküli léhűtők gyerekei egy osztályban. Itt Ázsiában, mivel fizetni kell az oktatásért, minden társadalmi osztály már gyerekkorától elkülönül, egy orvos gyereke sose jár egy osztályba egy utcai kajaárus gyerekeivel. Mert akinek van több pénze, az a drágább óvodába, iskolába nyomja be a kölykeit. Az elit sokkal hamarabb elkülönül.

"Ez meg totál hülyeség, mert ugye a cselédeknek is van gyereke, talán több is mint a gazdagoknak és ezeknek a cselédgyerekeknek ugyan ki a cselédje" - ha ismernéd Ázsiát, akkor tudnád, hogy a cseléd az mondjuk filippínó, indonéz, thai, szegény kínai és ha van is gyereke, akkor az mondjuk otthon él Fülöp-szigeteken, Indonéziában vagy a kínai kis vidéki faluban a család többi tagjával. Az anyja meg Singaporeban, Hongkongban, Tajvanban, Shanghaiban, Pekingben, Dél-Koreában, Japánban robotol és pesztrálja mások gyerekeit vagy egy gyárban dolgozik.
Értelemszerűen a filippínó, indonéz cseléd gyerekéből nem lesz semmi se, csak pont ugyanolyan cseléd, mint az anyja.
Viszont szembeötlő, hogy ha egy filippínó család nyugatra kerül (USA), akkor lesz a gyerekeikből valami. Mert nyugaton egyenlő esélyeket kapnak (sőt, bevándorlóként sokszor extra segítséget is). Míg ha egy másik ázsiai országba vándorol be egy filippínó vagy indonéz család, akkor ott kulimunkásnak fogják a szülőket használni, állampolgárságot sose kapnak, az olcsóbb (de nem ingyenes) állami oktatás se jár a gyerekeiknek, segély meg aztán végképp nem. Ezért se hozza ide egy filippínó, thai vagy indonéz nő a gyerekeit, hisz itt ő csak egy megtűrt cseléd. A gyerek otthon marad a nagynénivel, a család többi tagjával. A szülő meg küldi nekik haza a pénzt Western Unionnal vagy annak helyi megfelelőjével (Indonéziában peldául MoneyGram a neve).

A legdurvább, hogy ha itt egy bevándorló cseléd vagy gyári munkás itt terhes lesz, akkor kirúgják. Vagy elmehet abortuszra... Reklámozzák is itt a nőgyógyászati klinikák magukat tagalog, indonéz és angol nyelven: PAINLESS ABORTION
Magyar szemmel picit durva ez, de itt a bevándorló se jogilag, se anyagilag nem engedheti meg magának, hogy gyereket szüljön.
De nem csak külföldi cseléd, gyári munkás sorsa ez, Kínában a belső migráns családok is így élnek. A szülők a partmenti nagyvárosokban melóznak, ott a gyereknek nem járna iskolai hely, ezért otthon marad vidéken a család többi tagjával, a szülő meg küldi nekik haza a pénzt, hisz a nagynéni se ingyen vigyáz a gyerekre.

Ekrü 2017.12.03. 07:31:28

@sumes67: Ezt én nem mondtam.Viszont bár értem ,hogy egyesek szeretnék ezt a mostani kormány nyakába varrni,de talán meg kellene várni,míg azok a diákok írnak pisa tesztet akik tényleg a Fidesz oktatási rendszere alatt tanultak.Úgyhogy tessék szépen várni 2018-ig. (ekkor írják a következőt)

$pi$ 2017.12.03. 08:26:46

@okostojas007: "hanem bemagolja azt, amit a mai világban 2 másodperc alatt elérsz"

Így van, én is ezt mondtam a kresz vizsgán. Mi a fenének tanulnám meg a kresztáblákat, fenn van a neten, bármikor megnézhetem. :D

Azért reméljük nem olyan sebész műt majd, aki közben a mobilon nézegeti, hogy merre mennek az erek benned. :D

Szornyeteglajos 2017.12.03. 08:38:31

@Ekrü: Megis mire szamitasz? Az altalanos iskolakban semmilyen valtozas nem tortent a NAT bevezetese ota, amitol jovore jobb teszetekt irnanak a gyerekek. Az ofi egy csod, az elsos olvasas tanitas csomagja is az. A szegenyebb, es narancssargabb iskolakban most is abbol tanulnak. Az ertelmesebb szulok, akik nem talaltak meg a szamitast idehaza, kulfoldre mennek. Borsodbol a kulfoldre, vagy mas megyekbe vandorlas dramai merteku. Azok gyerekei Nemetben, Svajcban, GB- ban irjak a pisat meg 16 ev mulva is. Mindenki tudja, hogy mi kellene a sikeres oktatashoz: nem a gazdasagi valtozasokhoz takonykent tapado oktataspolitika, hanem kiszamithato, kovetkezetes, korulhatarolt kovetelmenyrendszerhez igazodo okratasi RENDSZER, valamint a dolgozo, adozo csaladoknak szocialis biztonsagot ado tarsadalom- es gazdasagpilitika. Mert a nyugati berekkel ugysem lehet versenyre kelni, a csaladok szamara elheto es kiszamithato orszag epitesevel viszont akar rovid tavon is lehet.

Ekrü 2017.12.03. 09:39:27

@Szornyeteglajos: Nem számítok semmire.Csak arra szerettem volna felhívni egyesek figyelmét,hogy a bősz Orbánozás helyett ,a fenti eredmények felelősét keressék csak szépen az MSZP-SZDSZ oktatáspolitikusok között.Az meg ,hogy milyen eredmények lesznek 2018-ban,a jövő zenéje,kétlem ,hogy bárki előre meg tudná mondani.Talán kritizálás helyett előbb meg kéne várni azt az eredményt.Túl azon ,hogy én az ilyen Pisa jellegű felméréseket bizony nem sokra becsülöm,bár ahogy elnézem a fenti grafikont ,a sokat emlegetett Norvégia sincs az elsők között,a hű de liberális Franciaország meg szintén OECD alatt teljesített.

Tenkes Kapitánya 2017.12.03. 09:45:30

@okostojas007: Ez a tudatlanság mentegetése. Évszámok rendszerét, adatok rendszerét nem lehet kikeresni, és hiába is keres ki bármit elszigetelten, ha nincs meg az alapismerete az agyában, nem fogja tudni értelmezni a megtalált adatot.

2017.12.03. 12:11:58

@$pi$: látom a fogyatékosság nem ismer határokat, meséld már el mikor lesz szükségem egy évszámra 1 másodpercen belül..

to:rppapa 2017.12.03. 12:14:02

@nagy1: Ha igaz az, hogy az általad jellemzett vidéken meg sem próbálnak PISA-tesztet íratni, akkor annál rosszabb a helyzet: ezek szerint az egyre rosszabb eredményeket produkáló teszteket eleve a jobb adottságú iskolákban írják, vagyis a valós "országos átlag" még a hivatalos eredményeknél is sokkal rosszabb.

2017.12.03. 12:16:23

@Tenkes Kapitánya: ez a te szegénységi bizonyítványod, hisz matekot is úgy tanulsz, hogy megtanulod a PI-t 20 számjegyig, meg a színusztáblát fokonként, hisz mi hasznosabb tudás lehet ennél.
Mit nem fog tudni értelmezni? a történelem pont nem egy mágikus logika, hanem történések egymás után. Az hogy a második vh. szeptemberben , vagy októberben tört ki, nincs jelentősege, akit érdekel utánanézhet. Annak van jelentősége, mi volt a kiváltó ok, és ezt megérteni, és visszakérdezni. Az ilyesfajta lexikális tudás felesleges, max a legyen ön is milliomosban lehet villogni vele.

to:rppapa 2017.12.03. 12:19:21

@karandash: "...egy ázsiai egyetemen a végzettek elhelyezkedési statisztikáit úgy állították össze, hogy csak azt kérdezték meg, aki már elhelyezkedett. Így 98%-os elhelyezkedési arányt produkáltak végzés után fél évvel."
És 2 százalék letagadta, hogy dolgozik?
Néha nem ártana visszaolvasni, nochdazu értelmezni is amit leírsz.

to:rppapa 2017.12.03. 12:46:33

@ipartelep: Abban igazad lehet, hogy kreativitást megtanítani nem lehet, az alapvetően adottság. Viszont jó oktatással lehet fejleszteni. Nyilván nem lesznek egyformán kreatívak az egy osztályba járó, azonos oktatásban részesülő nebulók, a velük született különbségek többé-kevésbé megmaradnak, de optimális esetben mindegyiküknél javulás érhető el.
Ennek - szerintem - egyik módszere az, hogy az egyes tantárgyi ismereteket nem egymástól elszigetelten tanítják, hanem egymáshoz kapcsolódva. Ebben, főleg természettudományos területen, a nyugat-európai oktatás szerintem előremutatóbb a hazainál. A magolós-biflázós tanítás/tanulás nyilván nem segíti az ismeretek összekapcsolását és kreatív alkalmazását, ugyanakkor az is igaz, hogy szükség van bizonyos megtanult alapismeretekre ahhoz, hogy azokat kreatívan lehessen felhasználni.
A másik dolog ami szerintem még mindig hiányzik a magyar oktatásból (bár most szerencsére éppen nincs se gyerekem, se unokám iskolás korban) az önálló és/vagy kiscsoportos alkotómunkára tanítás. A nyugaton szokásos esszé írás, "science project" nagyon hasznos módszerek arra, hogy a gyerekek elkezdjenek önállóan gondolkozni és megpróbálják hasznosítani azokat az ismereteket, amiket addig megszereztek. Az, hogy ezen túl önálló kutatómunkába is kezdjenek (természettudományos témákban) az már nem várható el minden gyerektől, de az érdeklődést ezekkel a megoldásokkal lehet felkelteni. Az iskolai tananyagot meghaladó ismeretek felkutatása (internet, könyvtár) is hasznos gyakorlat az életben felmerülő feladatok megoldásához, nem mellesleg meg rátalálhat a gyerek ennek során olyan dolgokra, amik felkeltik az érdeklődésüket valami iránt.

Hórukk 2017.12.03. 19:48:05

@$pi$: El kell keserítselek: nézegetik. Nem közben hanem előtte, nem a sokadik műtét után, de az elsők előtt (és után). Nemcsak a sebészek, de más specialisták is nézegetik a Youtube-on pl. különféle orvosi és gyógyászati eszközök használatát.

Hórukk 2017.12.03. 20:06:36

@karandash: Igen, amit leírsz az tulajdonképpen létezik. Én tényleg nem élek Ázsiában, viszont egy angol anyanyelvű rokonom pont azt csinálja Thaiföldön amit leírtál, gyenge végzettséggel, viszont már több évtizedes gyakorlattal angolt tanít azoknak, akik meg tudják fizetni. Ezek túlnyomó többsége külföldi multi helyi leányvállalata, akik a munkatársak nyelvtudását fejlesztenék. A tanulók kisebb része gazdag emberek gyereke. Anélkül, hogy ott éltem volna, biztos vagyok benne, hogy azokban a népes ázsiai országokban, amelyek a rangsorban előttünk végeztek, a lakosságnak relatíve kis része az aki cselédet tud tartani, aki 2,7 millió Ft-nak megfelelő tandíjat ki tud rendszeresen fizetni, aki maga tudja finanszírozni az egyébként nem zseni gyermekének egyetemi tanulmányait Nyugat-Európában vagy az USA-ban. Az a pár százalék pedig aki mindezt megengedheti magának, az nem téríti el érdemi mértékben a Pisa-hoz hasonló tömeges statisztikai vizsgálatok eredményét.

Tenkes Kapitánya 2017.12.03. 20:41:59

@okostojas007: hülye vagy, értelmezni sem tudod, amit írtam
fealdatmegoldásokról írtam, nem a függvénytáblázat számairól
a történelemben egy egyedi esemény időpontjának nincs jelentősége önmagában, pont ez a lényeges, hanem az összes többi esemény időpontjához képest van értelme és eltérő értelmezése

Tenkes Kapitánya 2017.12.03. 20:43:41

@Hórukk: tök mindegy, hogy nézegetik-e vagy sem, ez nem ugyanaz a két dolog; ha te nézegeted, semmit sem ér; ők viszont el tudják helyezni a már felhalmozott tudásuknak köszönhetően

Le Orme 2 2017.12.03. 23:47:35

A posztoló értelmi képességei mellett nem javallt a posztírás.
De a kommenetek egy része sem érzékeli, hogy ez nem a tanítással és tanultakkal kapcsolatos felmérés, hanem az együttműködő problémamegoldás képességét akarja valamilyen erőltetett módon mérhetővé tenni.

"Ez sem megy a magyar diákoknak: képtelenek feladatokat megoldani"
Mert még mi nem megy?
A felmérés nem ezt mutatja. Azt mutatja, hogy vegyes a kép, egyes diákok jól megoldják a feladatokat, mások közepesen, mások gyengébben. És mondjuk Litvániában meg még egy sor más országban gyengébbek az eredmények. Ha a magyar diákok a képtelenek feladatokat megoldani, hogyan lehetséges, hogy vannak náluk rosszabb országok?? Elemi logikai hiba.

2017.12.04. 01:04:39

@Tenkes Kapitánya: na, kikivánkozott a fogyatékosságod :) . tipukus magyartanár hozzáállás :) vegyítve egy kis felsőbbrendiségi komplexussal. Az ilyenek miatt tart itt a magyar oktatás, mint te.. magoltasd csak a szerencsétlen gyerekkel a felesleges hülyeséget(magyarázd már meg, kádár elvtárs szülinapja miben segít megérteni a történelmet?). Fel se fogtad, amit írtam, aztán te gagyogsz itt szövegértésről. (gyk: azt írtam ok-okozatot tanítsanak, ne bugyuta dátummagolást).

Tenkes Kapitánya 2017.12.04. 08:44:18

@okostojas007: Primitív barom vagy, elemi összefüggések felismerésére is képtelen. Ok-okozatot tanítanak, és mellesleg ehhez hozzátartozik az évszámok ismerete.

2017.12.04. 10:34:06

@Tenkes Kapitánya: mondom én.. komplexusos idióta vagy, kinek tudása lecserélhető egy egyszerű google keresővel vagy egy révai lexikonnal :) Látszik, hogy fáj az igazság, ennyit tudsz, ha már érveid nincsennek.
Tudod értelmesebb országokban azt tanítják meg a népnek, hogy hogy keressen megoldást a problémára, feladatra, nálunk meg az ilyen fogyatékosok, mint te azt, hogy hogy magoljon be 100+1 évszámot amivel villoghat a vetélkedőkben.

Tenkes Kapitánya 2017.12.04. 13:00:31

@okostojas007: Nevetséges vagy. Történelmet tanítanak, és a történelmen keresztül mellékesen évszámokat. Nem elszigetelten, ahogyan te hirdeted. Azért tudja az évszámokat, mert tudja a rtörténelmet., és nem fordítva. Számodra a tudatlan és összefüggéseket felismerni képtelen bunkó az ideál, aki te magad is vagy.

2017.12.04. 15:16:23

@Hórukk: hazudsz. Itt a családok közt azoknál is indonéz vagy filippínó bejárónő/cseléd/maid van, ahol a férj munkásosztálybeli és mondjuk építkezésen vafy gyárban dolgozik. Az öregeket a tolókocsiban csak ilyen lúdtalpas indonéz vagy filippínó maid-ek, carerek tologatják a parkokban, kórházakban. Gyakorlatilag minden családnál, ahol öreg van, ott van maid is. A cseléd/maid kap kb. 80-90ezer forintnyi pénzt, ami itt konkrétan lófasz "fizetés", jóval a helyi minimálbér alatt van, de külföldi, családdal lakó maidnek nem kell megadni a helyi minimálbért, meg kap teljes ellátást, de Indonéziába, Fülöp-szigetekre hazaküldve meg a családja igen jól él abból a pénzből.

Nem Thaiföldről van szó természetesen... Én egy valóban fejlett ázsiai országban élek.

2017.12.04. 15:23:10

@Tenkes Kapitánya: hiába vergődsz, a magolás akkor se lesz menő, ha 20 hozzád hasonló idióta hangoztatja. NINCS szükséged a pontos dátumra, ha tudod az események folyamát(és bónuszként a kiválto okokat), de hát egy ilyen 1bitesnek, mint te, aki abban látja a tudást, hogy hány számot tud megtanulni, hiába magyarázom.

Tenkes Kapitánya 2017.12.04. 16:59:49

@okostojas007: Nem írtam, hogy a magolás jó. De jobb annál a tudatlan bunkó létnél, amiben leledzel.

Almandin 2017.12.04. 21:41:03

@Tenkes Kapitánya: Szerintem ebben is az arany középút a jó. valamennyi magolás és memoriter szükséges, mert különben nem alakul ki egy alapvető műveltség és a memória fejlesztése miatt is jó. Viszont a túlzásba vitele káros, mert azzal csak túlstresszelődnek a diákok, ami sok testi-lelki betegség táptalaja lehet, valamint évek múlva úgyis csak a töredékére fog emlékezni még a legjobb tanuló is. Azzal egyetértek, hogy a kreativitást és a problémamegoldó képességet is fejleszteni kell, de nem lehet mindig csak arra hagyatkozni, hogy megnézi az ember az interneten. A mai kütyüfüggőség leépítheti a szellemi képességeket. Ráadásul ha valami miatt nem tud valaki gyorsan hozzáférni az információhoz, pont a problémamegoldó képessége romolhat. Pl. bekövetkezhet háborús helyzet, vagy hosszabb áramkimaradás, amikor nem tud az ember internetet használni. A mai kütyüfüggő fiatalok szó szoros értelmében meg fognak bolondulni, ha nem internetezhetnek non-stop. Nem tudnak majd ennivalót szerezni és hisztirohamaik lesznek a net nélkül.

Hórukk 2017.12.04. 23:11:24

@Tenkes Kapitánya: El kell keserítselek: én tanítom azokat, akikről te itt írsz, azért tudom, hogy miről beszélek. De azért biztosan igazad van.:-)

Hórukk 2017.12.04. 23:13:38

@karandash: Annyit még árulj el akkor, hogy hány lakosa van annak a fejlett ázsiai országnak, ahol élsz?

Tenkes Kapitánya 2017.12.05. 12:10:14

@Hórukk: A semmihez képest azért tanulnak valamit mégis.

2017.12.05. 14:55:32

@Tenkes Kapitánya: persze te kis fogyatékos.. milyen érdekes, 1 hozzászólásoddal előtte még görcsösen kapálóztál a dátumok mellet :) na.. megy már fejből kádár és orbán szülinapja.. csak hogy a nagyon hasznos dátumokat nézzük.

Tenkes Kapitánya 2017.12.06. 12:17:10

@okostojas007: Hazudsz, könnyen visszakövethető módon, bénán.

2017.12.06. 16:20:57

@Tenkes Kapitánya: haha.. és még mindig égeted magad, de látom, kádár szülinapja se megy még.. így a tudásod semmit se ér.

Tenkes Kapitánya 2017.12.06. 19:28:15

@okostojas007: Ostoba hazudozó vagy. Tények ismerete nélkül, amit hirdetsz és támogatsz, a barbarizmusnál is rosszabb szintre süllyedne a világ.

2017.12.06. 19:36:46

@Tenkes Kapitánya: haha pubi, és mesélj, miben hazudtam? Hogy neked perverziód, hogy minden dátumot meg kell jegyezni, és hülye, akinek más a véleménye?
süti beállítások módosítása