Kijött a jelentés: nem szabad inni a magyar csapvízből

2017. július 18. 16:18 - Napi Csárt

Az amerikai járványügyi hivatal (CDC) friss jelentése azt elemzi, hogy melyik országban szabad és melyik országban nem ajánlott inni a csapvízből. Ahogy az alábbi térképen látszik, Magyarországot a nem biztonságos ivóvíz kategóriába sorolják. 

Ezzel mi személy szerint vitatkoznánk, nem véletlen, hogy hazánk forrásvizei versenyeken is nyerni tudtak, de az ország nagy részén kiváló minőségű az ivóvíz. Mi legalábbis ezt isszuk évtizedek óta és különösebb bajunk nincs tőle. kijott_a_jelentes_nem_szabad_inni_a_magyar_csapvizet.jpg

 A térkép egyébként jól bemutatja, hogy nagyjából egy határt húz meg a jelentés, és ettől keletre már nem fogyasztható az ivóvíz. 

150 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr1912672435

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2017.07.29. 11:07:04

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hidroponi 2017.07.19. 10:47:48

a magyar csapviz vilaghiru..magyarorszagon.. :DDD

szar agyonklorozott fos..

GallaiG 2017.07.19. 10:48:12

Szórakoztató is lehetne, ha nem volna tragikomikus a hozzászólásokat látni.
Ahogyan a jól idomított birkák megmagyarázzák, hogy a szovjet megszállás óta is folyamatosan népellenes rezsimek nyakvágó kése milyen kellemesen hűvös pengéjű.

Mer' ám a hülye "usákok" biztosan csak össze-vissza beszélnek. Az meg csak a véletlen műve, hogy a születéskor várható élettartamban, és a halálig tartó élet minőségében köröket vernek a magyar átlagra. Bizonyára attól van az eget verő különbség, mert ők a hülyék. Ugye, kedves birkák?

Alauda Arvensis 2017.07.19. 10:50:40

Helyfüggő. Nálunk itt a Bakonyban gyakorlatilag ásványvíz minőségű, lényegében több száz méter mélyről a mészkőrétegeken átszűrt karsztvizeket szivattyúzzák fel. Itt valóban butaság, mondhatni konzumidiótizmus ha valaki szénsavmentes ásványvizet vásárol (a csapvizünknek még az íze is jobb, pont azért mivel oldott ásványi anyagokban dús), viszont elhiszem hogy van ahol nem ilyen a helyzet az országban.

Duplaxiii 2017.07.19. 11:00:19

Eh, megint egy kamu, marketingalapú statisztika.
Évtizedek óta megy a paláver itthon, hogy mekkora pazarlás a mi vezetékes vizünk ilyen mértékű tisztítása, hogy ilyen vízzel öblítjük a szarunkat vagy locsoljuk a kertet.
Igen, sok helyen még szar, de csak nagyon kevés területen maga a víz az oka ennek. A szarabb részek többségénél a régi, elavult hálózat, a korszerűtlen vízműrendszerek az okai ennek. De ott sem egészségre veszélyes a vizünk, hanem az ízvilága zavaró.
Egy amerikai intézet vélhetően - a térképről is kiderül ez - nem küldött ide szakembereket, nem vizsgálta legalább megyénként a vízminőséget.
Ezért továbbra is károsnak tartom, hogy az index ilyen kamustatisztikákkal bomlasztja az olvasóközönségét.
Számtalan érdekes és értékes statisztukai alap lenne, igaz ahhoz szakember kellene a szerkesztőségben és nem lehtene ostoba vitákat generálni.

teéjesenmindegy 2017.07.19. 11:09:08

Igyanak sokat a klassz délolasz meg görög vizekből :D

Skywatcher 2017.07.19. 11:12:18

Nálam az egész a harmadik másodpercben vesztette el a hitelességét, amikor a pillantásom leért Görögországra. Az elmúlt 20 évben kb 15x voltunk ott, különböző szigeteken, plusz szárazföldön, és mindenhol szigorúan felhívták a figyelmünket, hogy a csapvízből se inni, se főzni, még fogatmosni le, ha egy mód van rá. Elavult, néhány centi vastag szennyvízhálózatuk van, mellettük futnak a néha még cserépből készült vízvezetékek, összevissza repedezve, átfolyva egymásba.
Itthon nekem bajom még nem volt a víztől, Szentendre fölött lakunk, asszony csak azt issza, én általában nem, de a gyereket le kellett szoktatunk róla, mert megfigyeltük, hogy folyton fáj a torka a klórtól (mások is panaszkodtak rá). Mióta palackos vizet iszik (még ha hűtőből is), nem fájdul meg neki.

A CDC csárthoz meg:
Aki szerint ez jó kutatás
Jobban teszi, ha kutat ás! :)

Boka1 2017.07.19. 11:14:27

tényleg szar a magyar csapvíz. szűretlenül még hajmosásra sem alkalmas. Hozzáteszem, a szar csövekből, ami kioldódik, abból kijön négyféle rák. Amit a " szakemberek " mondanak, az hazugság. Kb., mint hogy a mobiltelefon sugárzás nem ártalmas.

Pepibubó 2017.07.19. 11:14:28

Így igaz! Miért nem az eredményeinkről írnak az elvtársak? Miért nem arról, hogy milyen sok helyen iható a víz?

Tudod, kedves "elvtárs", nekünk, akik megtapasztaltuk a nemzeti jelmez nélküli, leplezetlen kommunizmust is, pont tele van a hócipőnk a bolsevik módszerekkel és propaganda trükkökkel.

kincsőrző 2017.07.19. 11:16:12

Utána olvasva: a wwwnc.cdc.gov/travel/destinations/traveler/none/hungary oldal alapján arra tippelek, hogy az ajánlás mögött az a félelem lehet, hogy Hepatitis A-val fertőzött lehet a csapvíz.
"Hepatitis A
CDC recommends this vaccine because you can get hepatitis A through contaminated food or water in Hungary, regardless of where you are eating or staying."

Más forrásokból is lehet tudni, hogy az elmúlt hetekben megnövekedett a Hepatitis A kb. egész Európa szerte, kérdés, hogy mennyire biztosított, hogy nem fertőzi az ivóvizet? Ez gyanítom nagyon eltérő lehet az ország különböző területein? Az amerikai hivatalnak meg gondolom Magyarország elég kicsi hely, hogy ennél részletesebben ne foglalkozzanak vele?

Mindenesetre érdekes lenne tudni, mit mond a Hepatitis A és az ivóvíz viszonyárol az ÁNTSZ...

Pepibubó 2017.07.19. 11:16:23

@Duplaxiii: Az előző neked szólt, "elvtárs".

fingerbangs 2017.07.19. 11:19:21

aki dolgozott már a vízműveknél tudna mesélni dolgokat...

odamondó 2017.07.19. 11:22:04

@Colonel H. Stinkmeaner: hát igen én teljesen konzumidióta vagyok. Nem a csapvíz minőségével van bajom hanem azzal, hogy szar az íze. Ásványvízből se mind finom, de nyilván a vörösbor is vörösbor drágát abból is csak a barom sznob vesz ugye...

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 11:28:41

@zsedro: Akkor a Ma is tanultam valamitba fel lehet jegyezni, hogy a görög csapvíz pariban van az usák metabolizmussal.
Nem hittem volna a tapasztalataim alapján.

Mona Lujza 2017.07.19. 11:34:55

Jujj, nehogy már azzal minősítsük a csapvizet, hogy milyen az íze.
Attól, hogy más, mint amit megszoktál, még nem szar.

GMS 2017.07.19. 11:37:14

@Fermentátor: ó igen és klórban is igen gazdag a magyar csapvíz. A fővárosban kvázi ihatatlan, néhány helyen szó szerint büdös. Ahol dolgozom, olyan büdös, hogy azon gondolkozom, vajon miben tárolják, vagy milyen csövön jön, esetleg mi döglött meg a csőben - ja és ez a főváros egyik kiemelt helye.:) Sőt, a klór néha olyan erős, hogy szó szerint rosszul vagyok ha arcot kell mosnom, és inni meg csak órákig tartó nyitott kacsóban történő levegőztetés után lehet a pesti csapvizet. Vidéken is csak ott jó, ahol pl. artézi vizet iszol, mert ott alig klórozzák, de ha nagy és régi a csatornahálózat, akkor szarrá klórozzák, hogy nehogy elkapj vmit. A klór meg se a beleidnek, se a hajadnak, se a bőrödnek nem jó. Ennyi. Az ásványvizek nagy része 500 mg körüli szárazanyag tartalommal bír literenként, ennek is nagy része szénsav. A Theodóra pl. nekem ugyanolyan büdös, mint a csapvíz, és feleslegesen ásványokkal terhelt. Olyat minek inni. Az amcsik alapból hülyék, de pl. ahhoz nagyon jól értenek, hogy pénzért elmagyarázzák neked, amit már amúgy is tudsz. :) plusz pl. az átlag európai turista sem tudja, hogy pl. Olaszországban minden közkútból vehet vizet, ahova nincs kiírva, hogy nem iható. Az élelmes turista, meg kútról kútra járva újratölti a kulacsát, és ezzel sokat spórol. Igaz, hogy ott is többnyire csapvízzel, de hát ez van. Itthon meg simán iszom a gödörben fakadó forrásból is, ha a Dunántúlon van; az Alföldön már nem biztos, hogy megtenném ezt. :)

Parajpuding 2017.07.19. 11:37:49

@Ballib cenzúrázók réme 25: te teljesen mindegy, milyen vizet iszol, hülyébb már nem leszel tőle.

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 11:41:08

@kincsőrző: "Mindenesetre érdekes lenne tudni, mit mond a Hepatitis A és az ivóvíz viszonyárol az ÁNTSZ..."

Azt ugyan nem tudom, de adott egy (sok) vízkiemelő rendszer - annyi és szükség szerint olyan tisztítási eljárással, hogy itten még panaszkodnak is a tisztítási eljárás maradékai miatt - amely után a csaptelepig nincs bemenet.
Továbbá adott egy másik rendszer, ami palackozásra épül, amihez legyártják a flakont, csomagolják, kicsomagolják, palackozósorra helyezik... Biztos vagyok benne, hogy minden fázisnak megvan a maga élelmiszerbiztonsági követelménye - meg néhány betanított munkás, aki azt betartja.

Következésképpen óva intjük John Doe-t a csapvíztől.

Margit...

Brix 2017.07.19. 11:44:04

Komolytalan ez a jelentés. Magyarorszàgon elég jó a csapvíz, a legtöbb helyen, és a horvàtoknàl is jó karsztvizek vannak a tengerparton. Eddig egyedül az USA - georgiai víztől hànytam be....

teéjesenmindegy 2017.07.19. 11:45:03

Amugy meg a sok okoskodónak, aki magyarázza, hogy a délpesti víz milyen... Ez járványügyi hivatal jelentése. Nem arról van szó, hogy fémes-e az íze, vagy hogy tönkreteszi-e a mosógépet, hanem arról, hogy vérhast kapsz-e tőle.

teéjesenmindegy 2017.07.19. 11:46:08

@GMS: "és inni meg csak órákig tartó nyitott kacsóban történő levegőztetés után lehet a pesti csapvizet."
meg az anyád picsáját :D:D

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 11:46:31

@fingerbangs: Mesélj!
Nem dolgoztam, de bejártam pár kúthoz a Szentendrei-szigeten.
Pl. DeKo-ban jártam után évekig messze kerültem a debreceni konzerveket és levesporokat. A FVM vizével kapcsolatban a "Hogyan készül?" semmiféle aggályt nem hagyott.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.19. 11:48:05

@GMS: Egyrészt nem azt írtam, hogy minden csapvíz jó Magyarországon, hanem a legtöbb hazai csapvízre vonatkoztatva írtam, hogy jó minőségűek. Másrészt pedig a veszélyességről volt szó. Igen, helyenként erősen érződik a "klórozás", de az ebben a koncentrációban nem veszélyes, hanem legfeljebb is kellemetlen. Ne keverjük a két kategóriát!

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 11:49:21

@GMS: " A fővárosban kvázi ihatatlan, "

Tekintve, hogy volt olyan vélemény, hogy északon fasza, csak délen pocsék, ha szerinted cakkpakk az egész fővárosé ócska, akkor itten egy ízlésbeli probléma lesz adva.
Ami hálistennek még mindig nem egészségügyi.

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 11:50:48

@Brix: Speciel Kaliforniában is onnan kerítik a vizet, ahonnan csak lehet, főleg amióta a hegyek se látnak havat.

GMS 2017.07.19. 12:03:52

@teéjesenmindegy: hát én speciel azt nem szoktam inni, de te nyilván tapasztalatból beszélsz. egészségedre drága.:)) a nicked alapján neked télleg mindegy, mikor kerülsz a föld alá, de azért igyekezz, hogy a fel nem használt nyugdíjadat mások élvezhessék, akiknek meg nem mindegy.:))
@Fermentátor: mivel a klórfogyasztás veszélyességéről hosszútávú reprezentatív kutatás nem áll rendelkezésre, ezért ezt nem tudhatod. Csak tippelsz. Én meg arra tippelek, hogy nem jó az nekem, ha sok klórral, folyamatosan terhelem a szervezetemet. Én nagyon jó minőségű csapvizet ittam nagyon sokáig, mielőtt beköltöztem az ország "szívébe" - azt azóta is visszasírom. Sajnos, nagyon jó a szaglásom, így engem kifejezetten zavar a klór. De az nem zavar, ha más csapvizet iszik kb. bárhol, csak nekem ne kelljen, ahol rossz a szaga, íze.:) A fővárosban sok helyen ihatatlan, de tény, hogy mivel mások a kutak, változik az íze és a klórtartalma. Ha egész életedben ezt ittad, persze, hogy nem érted, mire gondolok, de ha ennél sokkal jobbhoz voltál szokva, ami szinte édes, alig klóros (legalábbis nem érzed), és szintén simán a csőből jön és nem a kerti kútból, akkor bizony a pesti víz szar, bármit mondd is az ÁNTSZ, vagy a bennszülött.:)) sorry.

legyetek 2017.07.19. 12:04:08

@taffer: Kössz a pontosítást.

carrot cake 2017.07.19. 12:06:07

@Colonel H. Stinkmeaner: Az ásványvíz és a palackozott ivóvíz az azért két dolog. Konzumidiótaként iszom a vizet a csapból. De mondjuk egy Mizse meg egy Theodora között van különbség.
Aztán ne felejtsük azt sem el hogy sokan szénsavas vagy enyhe vizeket szeretnek. Az pedig nem folyik a csapból. Persze lehet szódásszifont tartani de azért azzal kirándulni utazni annyira nem értelmes dolog.

Hümérosz 2017.07.19. 12:11:13

A palackozó cég tartálya
Nem tengerszem
S nem tavacska,
Nem is úszik abban cápa,
Sem halacska,
Csak egy bohó,
Csak egy csacska,
Nagyobbacska
Döglött macska...

(Tóth Árpád után, szabadon)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.07.19. 12:29:23

@GMS: "mivel a klórfogyasztás veszélyességéről hosszútávú reprezentatív kutatás nem áll rendelkezésre, ezért ezt nem tudhatod."
A cikk az egyes országok csapvizeinek veszélyességéről szól. Klórozni pedig a kékkel jelölt országokban is szokták a vizet, tehát ez alapján nem lehet azt mondani, hogy Magyarországon veszélyes a csapvíz, mert klórozzák. Ha neked mégis olyan felvetésed van (azaz tipped...), hogy a klóros víz veszélyes, akkor azért előtte el kellene gondolkodni azon is, hogy a nem klórozott csapvíz mennyivel kevésbé veszélyes esetleg...
Maradjunk annyiban, hogy egyesek/sokak számára a klóros víz kellemetlen ízű tud lenni. Ez azonban nem azonos a veszélyességgel. Kicsit olyannak érzem ezt, mintha egy ejtőernyős arról panaszkodna ugrás közben, hogy a felső testére rögzített ernyő szíjai mennyire szorítják is a mellkasát, szerinte ez nagyon veszélyes lehet a vérkeringésére nézve. Igen, elhiszem, hogy kellemetlen. De nem én vagyok az első, aki leírja jelen poszt alatt, hogy a kellemetlen és az egészségtelen nem ugyanaz.

hidroponi 2017.07.19. 12:44:27

@dr. mesterséges színezék: "amely után a csaptelepig nincs bemenet."
nalunk rendszeresen elofordul (foleg telen), hogy csotoreskor a kornyek osszes csapjabol jovo viz bebarnul.
vagy a homoktol vagy a rozsdatol..es ha nincs szerencsed akkor te csak vmi lightosan szar vizet kapsz..ami azert rossz mert eszre sem veszed, ellentetben akinek atlatszatlan a vize.

2017.07.19. 12:51:08

bizonyára az én kisfalumban jártak,mert ott valóban barnás színű lé folyik a csapból. Van ásott kutam is, de hát abba meg isten tudja mi van, Doboskút forrás 10km oda vissza, marad a palckos viz, de a többi helyen iható

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 13:02:56

@hidroponi: Elhiszem, de ez nem az üzem, hanem az üzemzavar.
Az áramszolgáltatás sem szar attól, hogy egy póznát kidönt a vihar, aztán egy ideig stabilan nincs áram, azután egy ideig on-off-... játék megy.

kvadrillio 2017.07.19. 13:11:14

JAHHHHH......EZÉRT IS AKARJÁK OLYAN KURVÁRA MEGSZEREZNI A ZSIDÓK UGYEHHH ! :o)))

kvadrillio 2017.07.19. 13:13:36

Bombariadó miatt állnak a nemzetközi vonatok

NA, AKI EZT SZABOTÁZSAKCIÓZTA ((( A ZSIDÓK ????? ) AZ FEL FOGJA AKASZTANI MAGÁT A BÖRTÖNBEN !

kvadrillio 2017.07.19. 13:14:52

A vizes világbajnokság alatt robbant ki korrupciós botrány a FINA-nál....M IVAAAAAN ??? TUSUPÉK MÉG MINDIG NEM ÁLLTAK LE ??? :o))))))))))

kvadrillio 2017.07.19. 13:16:50

MINDENHOL A ZSIDÓK KAVARJÁK A SZART ! TÜNTETÉSTSZERVEZNEK, SZABOTÁZSAKCIÓKAT HAJTANAK VÉGRE, GYILKOLNAK, LÁZÍTZANAK, USZÍTANAK....... KURVÁRA UNOM MÁR ŐKET... TEMPLOMHEGYET SAJÁTÍTANAK KI...STB...... ROTHADT EGY BANDA, AZ BIZTOS !

petivagyok innen 2017.07.19. 13:21:47

25 éve azért vezették be az "ivóvizet", mert az ásott kút vize nem alkalmas emberi fogyasztásra. Eleinte még a számlán is az "ivóvíz" felírat szerepelt. Most már csak annyi, hogy: "víz". Vagyis egy rahedli pénzt költöttünk el arra, hogy olyan víz jöjjön be - ki tudja hogy honnan - a csövön, ami csak ugyanarra jó, mint amit a hidrofor felszívott. Áztathatom benne a seggem.

2017.07.19. 13:31:49

@GallaiG: "Mer' ám a hülye "usákok" biztosan csak össze-vissza beszélnek. Az meg csak a véletlen műve, hogy a születéskor várható élettartamban, és a halálig tartó élet minőségében köröket vernek a magyar átlagra."

Ez nem igaz, nemrég volt ábra itt ezen a blogon, hogy a világon az USA-ban költik egy főre vetítve a legtöbbet az egészségügyre, ennek ellenére nem élnek annyival tovább. Nem egyenesen arányos az összefüggés.

napicsart.blog.hu/2017/04/21/kiderult_miert_ilyen_rovid_eletuek_a_magyarok_lenne_hova_fejlodni

Görögök ötödannyit, britek kevesebb, mint feleannyit költenek az egészségügyre, de kb. annyi ideig élnek, mint az amerikaiak. Sőt, tovább.
A magyarok kb. 4,5-szer kevesebbet költenek egészségügyre és átlagosan kb. 3 évvel élnek rövidebb ideig, mint az amerikaiak. Nincs körökre verve a magyar lakosság, bár lehetne javítani a helyzeten.

Életminőség valóban jobb Amerikában, de hát a leggazdagabb országok egyikéről beszélünk.

@Boka1: tedd hozza a mikrohullámú sütőt is, attól is rettegj nyugodtan. Nem mondom, hogy a csapvíz mindenütt jó ízű Magyarországon, de simán ivóvíz minőségű, azaz iható, tehát a CDC "felmérése" hülyeség.

@hidroponi: mindenhol agyon van klórozva a csapvíz, különben elszaporodnak a mikroorganizmusok benne és nem lesz iható. Pont USA-ban is inkább telenyomják klórral, mert nem kockáztat a vízszolgáltató, hogy bepereljék százmillió dollárra, mert egy kisgyerek meghal cifrafosásban miután megivott egy pohár csapvizet. Amerikaiak is inkább palackos vizeket isznak (ami nem ásványvíz, hanem csak átlagos csapvíz minőségű) és/vagy vízszűrő van a házakban.

Az meg, hogy valakinek nem ízlik valahol az amúgy mikrobiológiailag és kémiailag rendben lévő csapvíz, az csak annyit jelent, hogy máshoz szokott. Én voltam egy magyar vidéki fürdővárosban vendégségben, mondtam a házigazdáimnak, hogy büdös és furcsa ízű a csapvizük. Nem értették miről beszélek, ők 50 év alatt hozzászoktak, nekik az volt a normális, finom, a víz ízű víz.

kvadrillio 2017.07.19. 13:35:06

HMMM...ÉS JELENLEG ÁLLNAK A NEMZETKÖZI VONATOK ???? VAJH..., KIK IS CSINÁLHATTÁK A SZARKEVERÉST ?????
ŐK ???
Szamizdatkiadványok a hatvanas-hetvenes években is születtek, de a 80-as évek elején létrejött a Beszélő, amelyet már egy jól szervezett apparátus állított elő és terjesztett. Gulyás János és Modor Ádám dokumentumfilmje – amelynek második részét ma este vetíti az m2 – e kiadvány tíz illegális évének állít emléket. Nagyon fontos dokumentumanyag született, hiszen azok, akik annak idején átlátták a lap készítésének struktúráját, nem törekedtek arra, hogy mindezt dokumentálják. Ennek oka nem csak abban keresendő, hogy illegális tevékenységről volt szó. Az egykori szamizdatosok mellett a filmben megszólal Pozsgay Imre és Horváth József egykori rendőrkapitány, aki a házkutatásokra a parancsot kiadta. Akik hallgatnak, épp azok (Haraszti Miklós, Demszky Gábor, Kis János, Kenedi János, Rajk László), akik szamizdatos-ellenzéki múltjukból máig a legtöbbet profitálnak. A több mint háromórás dokumentumfilm végére kiderül, mi lehet ennek az oka. A Kádár-rendszernek, hogy nyugati kölcsönöket vehessen fel, szüksége volt olyan ellenzékre, amellyel demokratikus voltát demonstrálhatta – szögezi le Pozsgay Imre, aki szerint a Beszélő és köre nem a rendszer megdöntésén, hanem megreformálásán fáradozott. Az is kiderül, hogy a Demszky nevével fémjelezhető, „trockistának” nevezett csoport kezdetben balról támadta a kádári szocializmust. Háy Ágnestől megtudhatjuk, hogy az ’56-os forradalom örökségét csupán Krassó György hatására vállalták idővel a reformértelmiségiek.
Sokakat meglepett, hogy az ’56-ról megemlékező számot Demszky Gábor maga nyomtatta ki, aki idővel kisajátította ezt a munkafázist, s le is bukott vele. Míg a sok derék közkatona erejét megfeszítve konspirált, akadtak, akik szinte sportot űztek abból, hogy minél több dolguk akadjon a hatóságokkal, minél többször szerepeljen a nevük a lapokban. Talán tudtak valamit, amit a többiek, a máig névtelenek még nem? A dunabogdányi ház falán, ahol valaha a stencilgépek működtek, az áll az emléktáblán: Itt nyomtatták a Beszélőt 1981 és 1985 között. Aláírás: Szabad Demokraták Szövetsége. (A vetítés utáni Záróra témája a filmhez kapcsolódik, ott várhatóan megszólalnak azok is, akik a felvételeken ezt nem tették.)
(M2: Szamizdatos évek I. rész: január 8., II. rész: január 12., 21.05.)

...ÉS MA...
Az ország kifosztva, tönkretéve.

Nyertesei, ha különböző mértékben is, „a politikai elit”és a különböző pártok klientúrája....ÉS FŐLŰEG A FENTI SZAMIZDATOSOK !!! DEMSZKY-VEL AZ ÉLEN !!!
Vesztesei: a magyar nép többsége!!!!!!!!!!!!!!!! Valamennyi párt, sajnos, mára a Globális tőke kiszolgálója és dróton rángatott marionett figurája lett. Ha nem is olyan mértékben, de a FIDESZ MAGYAR POLGÁRI SZÖVETSÉG is. Ennek a pártnak a vezetői már nem a választópolgároknak, hanem a globális tőke és helyi csicskásai kívánságainak akarnak megfelelni. A Lisszaboni Szerződés csont nélküli megszavazása, és a Magyar Gárdától való többszöri elhatárolódásuk mindezek ékes bizonyítéka.

...BÁR NEMTOM, KIK ALKOTJÁK EZT A GÁRDÁT.....:o))) DE MAGYARORSZÁG A LÁBUJJÁIG KI LETT FOSZTVA !!!!!

Alick 2017.07.19. 14:16:21

Napi bullshit. A görög csapvíztől szinte bárhol nagyokat lehet fosni, mindenkit óva intenek tőle.
Nálunk azért ez nem jellemző, a turisztikailag frekventált helyeken rendben van az ivóvíz, még ha szar, klóros íze is van.

Mansell 2017.07.19. 14:57:17

@d.j: Kedves Mindenki! Virál-PR rovatunkat olvashatták. Vagy egyszerűen csak : (x)

kvadrillio 2017.07.19. 15:07:44

Igaz hogy Izraelnek a víz miatt vannak politikusai a magyar parlamentben?
Mindezidáig kételkedve álltam a kérdéshez, de ezt a cikket olvasván talán nem is elképzelhetetlen hogy miért akarnak területeket azzal együtt pedig hatalmat itt a Kárpát-medencében.
[link]

"Magyarországon 12 ezer köbméter víz esik egy főre évente, míg Izraelben mindössze 100."

Keress kérdéseket hasonló témákban: Magyarország, FIDESZ, MSZP, édesvíz, Jobbik, zsidó, Izrael

2013-10-13 05:44 Privát üzenet Tetszik

A válaszok
1 2 3
A kérdező kommentje:

Ezek szerint akkor Jobbik mégsem a levegőbe beszél amikor azt mondja hogy nemzetbiztonsági kérdés hogy a parlamentben milyen nemzetiségű - konkrétan izraeli - képviselők vannak.

# 1/30 Időpont 2013-10-13 05:47 Privát üzenet
Az a baj, h kezdenek az ilyen szélsőjobbos jóslatok bekövetkezni.
Már mióta fújják, h a víz miatt megy a balhé, azt akarják a zsidók.
Erre mit látok a napokban én is?
H a vízen ajvékolnak....

A válasz 47%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 56%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/30 Időpont 2013-10-13 05:58 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Csak hogy tudd: Tel Avivban egy evben kb ugyanannyi eso esik le, mint a kodos Londonban.
A problema Izraelben nem a csapadek mennyisege, hanem, hogy ROVID ido alatt zudul az oeszagra, es a nagy resze lecsorog a tengerbe, mert a fold ennyi ido alatt nem kepes magaba szivni.
A megoldas fold alatti viztarolok epitese - mar van jo nehany, valamint a tengerviz otlanitasa. Ez is olcso aranylag, hisz Izrael tengerparti orszag.

Ez az jelentektelen osszevetve azzal az arral, amit a viz Magyarorszagrol valo Izraelbe szallitasa jelentene. Raagasul ez a viz TISZTA es nem csorog bele a Karpatokban elo emberek, allatok es ipar szennyvize.

Ezt csak azoknak a rettegoknek magyarazom, akik hisznek ebben a hulyesegben. Izraelnek esze agaban sincs Magyarorszag SEMMI FELE MODON. Teljesen normalis es ATLAGOS kulturalis, politikai es gazdasagi kapcsolatokat var el.

A válasz 58%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 58%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/30 Időpont 2013-10-13 06:29 Privát üzenet

aa magyarok vegyék csak az ásványvizeket, izráhelbe meg c söveken szállítják majd a csapvizünket ???!!! :O)))))))))))))))):O))))))))) nem elég, hogy a zsidók már szinte minden kincsünket ellopták ?!!!!! festményeket, drágaköveket, arany-ezüst tárgyakat, ZSOLNAY MANUFAKTÚRÁT, HERENDI MANUFAKTÚRÁT, STB.....STB......FÖLDJEINKET, LAKÁSAINKAT, EGYÉB INGATLANJAINKAT........MÉG A VIZÜNK IS KÉNE NEKIK ??? NA, AKKOR LESZ ITT FORRADALOM !!!!!!!

Csetepaté márki 2017.07.19. 15:20:39

Nyilvánvaló, hogy ez nem vízminőség-ellenőrzéseken alapul, hanem "nyugat jó-kelet rossz" felosztás.
Életemben egyszer fostam csapvíztől, Hollandiában ittam a szállodában csapvizet, egy hétig szaladgáltam a budira.

A cseheknek meg a lengyeleknek nagy valószínűséggel (nagyjából 100%) azért "van" iható csapvizük, mert határosak a németekkel, az meg szarul néz ki, hogy az európai alfa mellett már kezdődik az őserdő.

dr. mesterséges színezék 2017.07.19. 15:22:21

@kvadrillio: "Mindezidáig kételkedve álltam a kérdéshez,"

Ne szerénykedj! Te eddig is pont ilyen hülye voltál.

Boka1 2017.07.19. 15:27:47

@kvadrillio: szerintem ne szídjuk Izraelt, mert kb. amikor az albán szídja a svájcit.
Izraelben a levegőből vonják ki a vizet napelemes rendszerrel. Már itthon is lehet kapni.
A gazdag arab országokban ugyanezt olajjal égetik el, 1 liter vízhez 2 liter olajat használnak el. Mi magyarok pedig a levegőbül vonjuk ki a zoxigént.
Azzal egyetértek, hogy a magyar víz minősége egyenlő a népírtással, de van választási lehetőségünk, hogy otthon szűrjük, lágyítjuk vagy kezeletlenül használjuk. Az már egyéni felelősség.

Tóki 2017.07.19. 15:33:21

Szerintem nagyon változatos a hazai vízminőség. Van ahol nagyon szar, az íze is, van meg ahol kifejezetten remek.
Épp ezért nem kellene általánosítani. A cikk írója gondolom nem támasztotta alá részletes kutatásokkal az ábráját, így emiatt nem kellene komolyan venni. Elméletek ide vagy oda, az tény, hogy a víz nagy kincs már most is és a jövőben még nagyobb lesz.
Elég ha csak a növekvő Föld lakosságra gondolunk, az emelkedő átlag hőmérsékletre, a levegő, talaj és víz szennyezésre, visszakerül, bekerül a vízbe. Persze lehet tisztítani, de az már más, nem olyan.

Boka1 2017.07.19. 15:34:05

@Csetepaté márki: nem biztos, hogy a szar víz fosat. Mint amikor valaki tüsszög a ventillátornál. Nem a ventillátor okozza a problémát, hanem végre a szervezet rendes mozgó levegőhöz jut és akkor kezd tisztulni az addig csak stresszben rajtározódott cucc. Amikor taknyosak vagyunk vagy fosunk -hányunk, az már a gyógyulás.
Stresszben vagy aktív szakaszban sem fáj semmi, csak, ha már gyógyul. :)

2017.07.19. 15:36:10

Mióta van Azerbajdzsán Európában?

Csetepaté márki 2017.07.19. 15:58:03

@Boka1: Köszönöm, igazad lehet, valószínűleg a szokatlanul jó minőségű víz fosatott meg, mert hála a holland csapvíznek a gyógyulás útjára léptem.

Boka1 2017.07.19. 16:21:32

@Csetepaté márki: amikor a 3 wattos izzó leveri a biztosítékot. Nem az terheli túl a hálózatot, de mégis az veri le a biztosítékot.

berne 2017.07.19. 16:27:15

Ja, és Görögország pont beleesett

bekestobbsegg 2017.07.19. 16:55:47

Magyar patriótaként mondom, hogy sajnos tényleg ócskább a magyar csapvíz ízre - az egészségügyi hatérértékekről nem tudok nyilatkozni -, az USA több államához képest, ahol huzamosabb ideig éltem. Egyébként ott is klóroznak. A víz ivásával nem volt igazán gondom, de a bőröm fürdés/zuhanyozás után állandóan viszketett, ahogy egyébként itthon is. Sőt itthon ekcémás is volt korábban az arcom. Aztán valahogy rájöttem - talán google-lel -, hogy ez a klór miatt lehet. Ennek hatására beszereztem egy csapra szerelhető szűrőt, és lám a problémáim megszűntek.

Valami hasonlót szereltem fel a zuhanyhoz:
ae01.alicdn.com/kf/HTB1ZoyXKpXXXXXkXpXXq6xXFXXXh/High-Quality-Household-Kitchen-Activated-Carbon-Faucet-Mounted-Pre-Acticarbon-Cartridge-font-b-Tap-b-font.jpg

Továbbra is csapvizet iszom, de utazásnál leginkább palackosat (utóbbi pedig a kioldódó ftalátok, biszfenol, stb. miatt nem jók). Semmi sem tökéletes, sajnos.

mikrobi79 2017.07.19. 16:58:36

A IV. és a II. kerületekben rendszeresen fogyasztok csapvizet, teljesen jó. Egyébként Zágrábban is, és délebbre sem lett bajom tőle Horvátországban.

bekestobbsegg 2017.07.19. 17:00:39

@bekestobbsegg: Véleményem szubjektív, kifejezetten Budapest, de leginkább Pest megye déli környékéről van szó. Pest szinte mindenhol vacak Ízű, talán mert lágyabb. Budán finomabb, de ott erősen vízköves lesz a csaptelep. Citrom, ecet rendbe tesz mindent.

2017.07.19. 17:18:37

én jó kis fröccsöt iszom -főleg ebben a kánikulában-, mikor milyen bor vagy víz akad itthon, egy a lényeg , h jó hűs legyen! Kb. 80%-a víz, többi bor, mert különben nem oltja a szomjamat :D

Anikó Jánosi 2017.07.19. 17:39:00

@Hümérosz: Igen! Ennyire hülyék!Én még Hajdú-Biharban nem ittam rossz csapvizet!Debrecenben itt-ott van rosszabb, de az na hálózat miatt van és még iható.

Nagyorrú Barbi 2017.07.19. 17:43:22

Mindenki igyon amerikai csapvizet. Az nagyon jó. Az nagyon egészséges! Azok az amerikaiak, akik a demokráciát viszik bomba alakjában pl. Afrikába, azok az ottani vizet nyugodtan fogyaszthatják, mert az tutti frutti! A magyar az nem jő! Na menjetek amcsi seggfejek anyátokba!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.19. 17:53:35

@Dr. Trejo: "Mióta van Azerbajdzsán Európában?" - Amióta Pénztáros Lőrinc egy nagy stadiont épített belőle.

repuloske 2017.07.19. 18:14:47

Speciel olyan helyen dolgoztam, ahol a hazai vizek minőségét vizsgálják.
Amerikaiak hálát adnának a Teremtőnek, ha ilyen vizük lenne.

2017.07.19. 18:34:12

Az usákok jól beszélnek: ebben a lepukkant pusztában tényleg szar a víz. Több millió rohadt dög kutya húgyát és szarát mossa az eső a Dunába. Pont.

2017.07.19. 18:36:38

Igyátok csak a kutyáitok végtermékét, parasztok. Aztán sírjatok, hogy milyen szar az egészségügy Magyarisztánban...

eßemfaßom meg áll 2017.07.19. 18:45:39

@d.j: "A "ha nincs más" nem azt jelenti, hogy nem szar."

Szart én akkor se veszek a számba ha nincs más de nem vagyunk egyformák.

inteligencs elenzeki 2017.07.19. 19:28:59

Nem tér ki a cikk arra, hogy bakteriológiailag nem alkalmas a vizünk a fogyasztásra, vagy kémiailag.
Annyit tudok, hogy a mélyfúrású kútjaink vizével nagyon sok helyen van gond, ezért kémiai kezelésre szorul.
Remek termálvizes kis ország vagyunk, de ennek meg van az ára.
Békés megye, és baranya megye déli része arzénos, sok helyen vasas Mangános, ammóniumos vagy mind együtt.
Ezeket a legtöbb helyen kezelik, kivonják a hálózati ivóvízből, ezzel együtt van néhány település, ahol a hálózati vízből nem innák.
A víz sok helyen azért klóros, mert vagy az ammónium mentesítés kapcsán marad benne, vagy egy egy szívósabb baktérium fajtát kell sokkszerű klórozással eltávolítani.

eßemfaßom meg áll 2017.07.19. 19:29:40

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: Ma is tanulsz valamit:

A világ minden felszíni vizébe szarnak-hugyoznak állatok/emberek, döglenek is bele mindenféle állatok, rohadnak benne növények aztán mégis megisszák. A varázslat neve: víztisztitás.

2017.07.19. 19:34:31

Magyarorszagon sok telepulesen ihato viz van, de sok teruleten nagyon vegyszeres, vagy tul sok nitrat van benne, ami pl a gyerekeknek nem jo, es forralassal sem tunik el, mert a vegyszert nem nagyon erdekli a magas homerseklet. Ahol ihatonak van kijelentve a vizminoseg, ott csak a 250millio evre titkositott aktakbol tudhato meg, hogy megsem az. Az Alfoldon, pl Oroshaza es kornyeke, sok arzen es vas van a vizben, es persze nem beszeltunk az egesz orszagban jelen levo olom es egyeb vezetekekrol.

Alick 2017.07.19. 19:50:17

@Boka1: " Izraelben a levegőből vonják ki a vizet napelemes rendszerrel.'

Azok a párakértészek a Tatooine-on.
:)

tireless treehugger 2017.07.19. 20:29:42

lehet hogy kellemetlen hallani de a magyar csapvíz borzasztóan rossz.

Eleve az ország 1/3-án nitrátos és még a vízművek sem szűrnek rá. A pesti víz egyenesen botrányos, télen még csakcsak de nyáron kifejezetten büdös és rossz ízű.

A többi pedig csak sokszoros (és olcsó fajtájú, értsd vegyi....) kezeléssel tehető ihatóvá, de az meg egyéb problémákat okoz. Marad a házi vízszűrés, nem meglepő hogy ezrével adják el a soktízezres kütyüket.

Jó vizet az északi népeknél lehet inni, meg a franciáknál. A görög víz tűrhető, az üdülőfalukban biztos szar lehet na meg a szigeteken is.

Mondjuk én sokat utazom, nagy távolságokat és így közvetlen élményem van róla.

Azért milyen aranyos hogy a szokásos fidesz trollok hogyan védik a magyar lóhúgy közeli vizet, miközben falu tornyánt még nemtévesztették szem elől. Cseppet sem átlátszó, áááááá dehogy.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.19. 20:32:23

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa: Tudjuk hogy be vagy szarva a kutyáktól és a gyereket küldöd előre, hogy megnézze nincs-e egy vérszomjas palotapincsi az utcán mielőtt kilépsz.

kvadrillio 2017.07.19. 20:34:45

Orbán szerint az EU-nak értékelnie kéne Izrael erőfeszítéseit, amit a térség stabilitásáért tesz

Botos Tamás
POLITIKA
ma 12:29
172
139

Benjámin Netanjahu javaslatára közös, terrorizmus elleni munkacsoport jön létre a visegrádi négyek országaival, jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök szerdán Budapesten. A magyar miniszterelnök elmondta, hogy Netanjahu meghívta a V4 kormányfőit Izraelbe, azt a felek elfogadták. Orbán ezután sürgette, hogy

Izrael és az Európai Unió kapcsolatát az ésszerűség jellemezze, a bírálatot az együttműködés váltsa fel.

A magyar miniszterelnök szerint az uniónak értékelnie kellene azokat az erőfeszítéseket, melyeket Izrael tesz a térség stabilitása érdekében, és mely véd bennünket a migráns inváziótól.

...na merkel mennyen a fenébe ! még hogy európának saját kezébe kell venni a sorsát, mert az usa-ra már nem lehet számítani ! giszeb itt vn nekünk izrael, aki megvéd majd bennünket !!!...MÁR A MENEKÜLTEKET IS ŐK TERELGETTÉK SZ ORSZÁGÚTI VONULÁSUKKOR....UGYEHHHH..... :o) HAJRÁÁÁÁ IZRAEL !!!!! :).

kvadrillio 2017.07.19. 20:36:23

@kvadrillio: ,,,HISZEN ITT VAN NEKÜNK........ :o)))

kvadrillio 2017.07.19. 20:42:43

AZÉÉÉÉÉR GYÖTT NYAÚBÁCSI, HOGY AZ EU-IZRAEL TÁRSULÁSI SZERZŐDÉS MEGÚJÍTÁSÁÉRT LOBBIZZON A V4-EKNÉL ????? :).......vagy ezért is ?................:O).......még kiderülhet, hogy izrael maga az eu és a világ közepe....plánehhh ! :O)

kvadrillio 2017.07.19. 20:43:21

@kvadrillio:
Netanjahu kimondta: Európa Izraelnél ér véget
nepszava.hu|2017. júl 19. 14:34

MTI Fotó: Mohai Balázs
hirdetés
Külföld
0
inShare

Felháborodva kelt ki az Európai Unió ellen a visegrádi négyek kormányfőivel folytatott budapesti megbeszélésén Benjamin Netanjahu – írja az izraeli Háárec című napilap, melynek cikkét a 24.hu szemlézi.
hirdetés

Bár a tanácskozás zárt ajtók mögött zajlott, néhány percig az újságírók is hallhatták az elhangzottakat. Netanjahu őrültségnek nevezte, hogy az Európai Unió politikai feltételekhez köti az Izraellel való együttműködést, szerinte ilyet egyetlen más államszövetség sem tesz a világon.

Az izraeli kormányfő a közép-európai miniszterelnökök segítségét kérte a társulási szerződés megújításához. Szerinte az EU a saját biztonságát ássa alá, amikor szembemegy Izraellel. Orbán Viktor egy ponton nevetve szakította félbe, mondván, az Európai Unió még a saját tagjainak is feltételeket szab, nem hogy más országoknak.

Netanjahu erre azt mondta, Európának el kell döntenie, hogy élni és virágozni akar-e, vagy elenyészni és eltűnni. Szerinte a tét Európa biztonsága és gazdasági jövője, és mindkettő azt indokolja, hogy másképp viszonyuljanak Izraelhez. „Mi az európai kultúra részei vagyunk. Európa Izraelnél ér véget. Izraeltől keletre már nincs Európa” – fejtegette az izraeli kormányfő.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!
Címkék: EU, Izrael, Benjamin Netanjahu
Kuruc.info - Az EU és Izrael társulási szerződéséről szóló 01473-as ...
kuruc.info/r/7/69262/
2010. nov. 10. - Holott ez a szerződés nem az EU, hanem az azt megelőző „AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉG, AZ EURÓPAI SZÉN- ÉS ACÉLKÖZÖSSÉG” és Izrael ...

eßemfaßom meg áll 2017.07.19. 20:49:26

nem tud véletlenül valaki megoldást arra firefox alatt, hogy ezt a kvadricopipésztfaszt eltüntethessem nyom nélkül a bloghuról?

eßemfaßom meg áll 2017.07.19. 20:51:27

@tireless treehugger: "nem meglepő hogy ezrével adják el a soktízezres kütyüket."

tényleg nem véletlen, az emberi hülyeség határtalan, bármilyen szart el lehet adni a kellően kondicionált idiótáknak

pokolmegjoszandek 2017.07.19. 21:05:23

A magyar nem, az ir viz meg ihato, mi? Megalol.

tireless treehugger 2017.07.19. 21:12:48

@eßemfaßom meg áll:

Mivel ezek nem csipcsup szarok általában tudatos vásárlás áll a vétel mögött.

A víz minőségét legjobban a szűrő cseréjekor tudod megállapítani.

oké oké hogy te másképp gondolod, de különbözőek vagyunk.

az egész ország szennyezett, azt a kevés tiszta vizeket pedig kisajátították és palackozzák de még ők is profi módon nagy költséggel tisztítják. A vizek nem ihatók sokszoros kezelés nélkül,csapvíznek csak részleges kezelés történik mert drága lenne a teljes tisztítás. Itt most nem csak bacikról hanem oldott anyagokról van szó amik hosszú idejű fogyasztás alatt károsítanak. Ez van, , erre van keret, ezt kell szeretni vagy többletköltséggel jobbat csinálni.. de az nem várható el hogy a napi fogyasztás 1-2%-a miatt teljes tisztítás legyen, de annak sincs sok értelme hogy valaki nem ívóvíz minőséget igyon.

ps.sok sikert a hosszú egészséges élethez, talán most majd utánaolvasol a tiszta ivóvíz előnyeinek.

Paul Summers 2017.07.19. 21:24:03

Már megint epic fail ez a napigenny.

kvadrillio 2017.07.19. 21:47:26

ez most KAMUHÍR VAGY TÉLLEG TUNNAK ILYET A RUSZKIK ???
Egy orosz MiG-31-es sikeresen megsemmisített egy cirkálórakétát a ...
888.hu/article-egy-orosz-mig-31-es-sikeresen-megsemmisitett-egy-cirkalo-rake...
2 napja - Egy orosz MiG-31-es sikeresen megsemmisített egy cirkálórakétát a ... Nem akkora durranás lelőni egy 12 km-en repülő 3 machos cuccot.
Felkereste már ezt az oldalt, ekkor: 2017.07.18..
Oroszország egyszerre 73 műholdat állított pályára | Magyar Idők
magyaridok.hu/kulfold/oroszorszag-egyszerre-73-muholdat-allitott-palyara-1953613/
5 napja - Oroszország pénteken a kazahsztáni Bajkonur űrközpontból indítva egyetlen hordozórakétával sikeresen Föld körüli pályára állított 73 ...

Bicepsz Elek77 2017.07.19. 22:20:24

Hulyeseg!!! A mediterran orszagokban a 80%-bol nem lehet inni, csak keves helyen minosegi a viz.

Leooo 2017.07.19. 23:54:06

@GMS: Vazze, szénsav, mint szárazanyag... jujjj. Ált.isk. 6 osztály, kémia órát újra kellene látogatnod, meg egy vizsga a középiskolai vonatkozó anyagból.

2017.07.20. 00:08:21

@eßemfaßom meg áll: azok a kütyük leggyakrabban aktívszénnel szűrnek. Hiszed, vagy nem, sokmindent megfog. Mielőtt véleményt alkotsz, kóstold meg. Nem nagy truváj. Csapvíz egy pohárral, szűretlenül, màjd szűrve.

2017.07.20. 00:09:15

@Leooo: mér, nem hallottál még szárazszénről?

SnaKadCharmer 2017.07.20. 00:29:23

Én általában szénsavas szentkirályit iszom, ha éppen nincs, akkor csapvizet. Gyakran tartózkodom nemcsak Budapesten, hanem pl. Nyíregyházán, a Balaton-felvidéken, Kisalföldön és egyáltalán nincs bajom egyik táj csapvizével sem.
Olaszországot meg például fogalmam sincs, miért a másik csoportba tette, mikor jópár területén van probléma az ivóvízzel (pl. Szardínia vagy Szicília).
Kevés az adat, így kb az egész olyan mintha én megmondanám, hogy 100 emberből ki jó meg rossz, az arcuk alapján döntve.

griiischdoov 2017.07.20. 02:19:07

A Calgon reklám óta tudjuk, hogy "Magyarországon többnyire kemények a vizek".

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.20. 07:17:29

@GMS: "Az ásványvizek nagy része 500 mg körüli szárazanyag tartalommal bír literenként, ennek is nagy része szénsav. " - hehehe.. ezen jót röhögtem. Ablakzsiráfot színezz! Ne írkálj kommenteket!

Dinkainka 2017.07.20. 07:32:28

@petivagyok innen: Azután csodálkozol, hogy a japánok szerint az a magyar, akinek piros pöttyös a feneke! Ja, azt Matolcsy mondta!

eßemfaßom még áll 2017.07.20. 07:44:02

"az emberi hülyeség határtalan, bármilyen szart el lehet adni a kellően kondicionált idiótáknak"

Egy Hun Hunniából 2017.07.20. 09:11:58

A Duna vize Győr mellett TDS merővel 230-250-es (oldott anyag tartalom) . A csapvíz pont ugyanolyan! Tehát a Dunavíz forralás után iható, és nem is rossz. Igaz az esővíz az SOKKAL jobb! Nem is hadoválnak jó ideje "savas eső"ről! Majd a szintén KAMU globális felmelegedésről is leszoknak remélhetőleg a hazudozók!

bekerült 2017.07.20. 09:28:28

@Aleck:
Én vettem víztisztítót, mert a klórozástól ihatatlan a víz a csapból !
Sajnos úgy jártam, hogy a hemoglobin értékem eléggé megváltozott, mivel a víztisztító kiszűrte a vasat is a vízből.
Vaspótlásra szorultam, ami ugye tablettázást jelent, aminek szintén van mellékhatása.

Orvosi javaslatra végül is az artézi kút vizénél kötöttem ki, mert ez nálunk még van.
Sikeresen helyreállt a hemoglobin értékem és azóta nem iszom a szűrt vizet !

Aleck 2017.07.20. 11:49:06

@bekerült:
Ez szuper, viszont a sok klórt ugyanúgy megiszod.
Én nem gondolom, hogy a csapvízből kellene (vagy lehetne) bármilyen ásványi anyag szükségletet fedezni.
Figyelni kell a változatos táplálkozásra és ott vannak az étrendkiegészítők.

eßemfaßom még áll 2017.07.20. 13:45:01

Mindeközben a biztonságosvizű fejlett világban:

divany.hu/eletem/2017/07/20/ecoli_jeg_mcdonalds_burger_king_kfc_bbc

"Az Egyesült királyságban tesztelt 30 étteremből 16 esetében kakibaktériumok is úszkáltak a jeges italokban.

A jeget szintén kakival fűszerező nagy kávézóláncok, a Starbucks, a Costa, és a Caffe Nero lebukása után döntött úgy a BBC fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozó műsora, a Watchdog, hogy a gyorséttermeknek is a körmére néz. A britek három étteremláncot ellenőriztek összesen, éppen ezért k ülönösen kiábrándító, hogy ahogy a cím is mutatja, mindhárom franchise lebukott."

bekerült 2017.07.20. 16:50:05

@Aleck:

Persze, csak van olyan helyzet, amikor a táplálkozás magában kevés. Pl. amikor helyre kell hozni egy kialakult helyzetet. Akkor azok a megoldások segítenek, amelyek nem károsítanak tovább bennünket.
Én nem a csapvizet írtam a vas pótlására megfelelőnek, hanem a régi hagyományos ártézi kutakból folyó vízre gondoltam. Mégpedig arra, amelyik állandó folyással, természetes erővel jön a felszínre és tiszta hűvös vizet ad.
szerencsénk van, hogy nálunk létezik ilyen kút, nem is egy, a településünkön.

Sokkal jobb, mint az összes étrendkiegészítő és klór sincs benne ! !

2017.07.21. 12:11:06

@eßemfaßom még áll: nem akarlak elkeseríteni, de Magyarországtól nyugatra és keletre se divat a kézmosás szarás vagy hugyozás után. Tehát simán lehet, hogy a szarbaktérium nem a vízben volt, hanem a dolgozók kezéről került mindenhova. Minden vízben valamennyi E. coli, az a kérdés, hogy mennyi, kiolvadt, majd újrafagyasztott jégben vagy nem szűrt vízben nyilván több.
Angliában az a jó, hogy ha dolgozik egy muszlim, paki, bangladesi vagy indiai az étteremben, akkor fixre vehető, hogy a szaros bal (azaz tisztátalan dolgokhoz használt) kezével mindent megfogdos. És a WC is úgy néz ki utánuk, mintha egy víziló fröcskölte volna tele a szarával. Mondjuk afelől nincs kétségem, hogy Magyarországon is van olyan indiai származásúak (c) által lakott falu, ahol bokáig gázolhatsz az E. coli-ban vagy a Hepatitis A-ban. Csak hát Csenyéte meg Hodász az nem London, így nem is vár mást az ember.

Külföldre költözött magyarok hamar megtanulják, hogy nem kell minden nap kezet fogni a munkatársakkal, mert szinre senki se mos kezet. A takony kicsapása laza mozdulattal és az orrtúrás is gyakori itt, ahol élek. Étteremben férfi pincéreknek akkora körmük van, hogy azalatt egy virágcserépnyi kosz elfér. A kisujjukon a köröm pedig azért van megnövesztve, mert azzal szedik ki a fülzsírt meg a taknyot a termelési helyükről. Azért ilyet Magyarországon ritkán láttam.

Temesváriné Jutka 2017.07.23. 17:25:28

@Sütemény1975: mi az, hogy "szar íze volt víznek" pocsék, rossz, nem jó! de hogy szar?

Kritikatúra 2017.11.04. 14:30:42

@GallaiG: Jártál Görögországban? Ami a CDC szerint milyen jó vizet ád a csapbú? Mert ott nem innál belőle, ez biztos. A görögök sem isszák meg. Nem állítom, hogy a honi víz jó, vagy rossz. Inkább az utóbbi, de ez a CDC grafika egy nulla értékű színes izé.
süti beállítások módosítása