Ennyi mozgással égetheted el a gyorskaják kalória mennyiségét

2017. június 06. 16:30 - Napi Csárt

Az alábbi grafikon azt mutatja meg, hány percet kell sétálnunk vagy futnunk ahhoz, hogy lemozogjuk a kedvenc gyorskajáink kalória mennyiségét. Ha például egy nagy pizzának megeszed a negyedét, amely 449 kalóriát tartalmaz, akkor 1 óra és 23 percet kell sétálnod vagy 43 percet kell futnod, ahhoz, hogy ezt lemozogd. De azért vannak még durva számok, ha megnézed az alábbi táblázatot talán kétszer is meggondolod, hogy legközelebb ebéd után megeszed-e még azt a muffint.

calorie_graph.jpg

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr7612567851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.06.06. 21:45:04

Vicces, amikor a tömeg nincs megadva, de a becsült kalóriát még véletlenül sem kerekítik vagy intervallumban adják meg :)
A lassú futással gyorsabban vagy lassan lehet a kalóriákat égetni, mint a normál futással?

Példa Péter 2017.06.07. 14:21:02

Ezek az idióta infografikák még mindig terjednek? A két óriási bajjal ezzel az egésszel, hogy
a) azt sugallja, hogy minden kalóriát el kell égetni
b) mintha a többi ételben nem lenne ennyi kalória

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.06.07. 14:30:06

Ez mind smafu, 20dkg natur csirkemellben 200kcal van!!!!!! Egyetek ti is langyos fenyt!

haXXor 2017.06.07. 14:46:31

Ne egyé' és nem hízol.

Szelid sunmalac 2017.06.07. 14:59:37

Ekkora ordenara okorseget reg lattam, pedi igyekszik ez a blog...kezdjuk azzal, hogy az 5 merfold/oras setava vajon miert lehet mondju fele annyit egetni, mint az ugyanolyan gyors kocogassal? Aztan mutasd meg azt a muzlit, ahol egytalban 170 kcal van. Mekkroa adagokrol beszelunk egyaltalan? Kinek mennyi ido? Egy 40 kilos izomnekuli embernek? egy 120 kilos hajas embernek ,vagy egy 120 kilos izomembernek? Miert csak a kaloria van, miert nem ontos, hogy MIBOL van az? Feherje? Szenhidrat? Zsir? Mikor fogyasztja? Szenhidratablakban edzes utan? Merthogy akkor miert kene elegetni? stb...megannyi kinzo kerdes

zsoci 2017.06.07. 15:33:09

@Étteremkritikus: na pont ez vplt az elso gondolatom. Nem is beszelve arrol, hogy mennyire eltero a kaloriatartalma mondjuk ket pizzanak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.06.07. 15:38:54

Mivel a pizza áll, egy pillanat alatt simán lefutom. :)

Eddie 2017.06.07. 16:05:47

És milyen pizzát? Vékony tésztás olaszt vagy a vastag tésztás serpenyőst? Bírom ezeket a baromságokat! Eszel egy pizzát egy üveg sörrel és két hétig kell futnod! És a szervezet fenntartásához szükséges energia? Agyatlan kalória-számlálóknak jó az ilyen, hogy tovább hülyüljenek!

Célkereszt 2017.06.07. 16:21:08

@Étteremkritikus: Szerintem mindegy agyorsaság. A munkavégzés (a kalória égetés) az által történik, hogy a testedet elmozdítod valamilyen irányban, azaz a tömeg -szer út képlettel kiszámítható. Az teljesen mindegy, hogy ez mennyi idő alatt történik meg.
Vicces, de minél nagyobb a testsúlyod, annál több munkát végzel, annál több kalóriát éget a szervezeted. Ahogy fogysz egyre kevesebb kalóriát égetsz. Ha például a tömeged 100 kg, amely megfelel durván 981 N-nak. Ha ezt 1000 m-re vonszolod el, akkor kb. 981 000 J munkát végzel, ami kb. 234000 cal= 234 Cal=234 Kcal. Ha a testsúlyod átlagos, mondjuk 80 kg, akkor arányosan kevesbbet égetsz ugyanilyen távon.

Célkereszt 2017.06.07. 16:30:30

Szerencsére nem kell minden kajáért szaladgálni. Van egy alapjárati fogyasztása az embernek, ami kb. 1800-2000 Cal + a napi rutin munkavégzés által elégetett energia. Ezt nem kell túllépni és akkor nem hízol. Én számolom nagyjából, hogy mennyit eszek, így mindig képben vagyok, és rá lehet lépni a fékre, ha több lenne. Ajánlom mindenkinek a kalóriszámolást. Vannak magyar site-ok, ahol könnyen nyomon követhető az étkezések energiatartalma. Napi 5 perc felvinni. Éhezni sem kell, csak oda kell figyelni, hogy mit eszel. Alacsony kalóriájú ételekkel is jól lehet lakni.

s 2017.06.07. 16:45:15

Elvileg az agy is fogyaszt energiát. (Ez nem mindenkire vonatkozik, van akinek inkább futni kell. :-)) Csak vicceltem. 20 watt a teljesítménye és kurvára mindegy, hogy használod -e. Azon kívül a test fenntartása is elfogyaszt valamennyi energiát (testhő termelése, élettani folyamatok fenntartása, stb., ahogy azt Célkereszt is megemlítette). A tanács, hogy ne zabálj magas kalóriatartalmú cuccokat (főleg ne cukrokat). Ha már eszel, akkor egyél fehérjét és zsírt, mert azok a szervezet építőelemei is, amellett, hogy energiát adnak.

sírjatok 2017.06.07. 16:52:19

@Célkereszt: "A munkavégzés (a kalória égetés) az által történik, hogy a testedet elmozdítod valamilyen irányban, azaz a tömeg -szer út képlettel kiszámítható. "

Azért megkockáztatnám, hogy kúszással vagy pókmászással valamivel több kalóriát fogyasztasz ugyanakkora úton, mint sétával :)

A cikkhez meg annyit, hogy a szervezet a létezéssel magával is fogyaszt egy csomó kalóriát, ez nem azt jelenti, hogy minden egyes pizza után futnod kell egy órát hogy ne hízz. Max. annyit, hogy ha a szokásos kajádon _felül_ eszel még egy pizzát, akkor.

Célkereszt 2017.06.07. 17:28:06

@sírjatok: A kúszásnál nagyobb a súrlódási erő, mint gyalogosan vagy kerékpárral. A pókmászásnál nincs többlet súrlódás, csak kényelmetlen. Kérdezz meg egy négylábút! Neki meg a két láb lenne az.

Medgar 2017.06.07. 17:59:49

@Célkereszt: kétláb jó négyláb rossz

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.06.07. 18:00:32

@Célkereszt: "Szerintem mindegy agyorsaság."

Melyiktől fáradsz el jobban, száz méter sétától, vagy száz méter sprinttől?

Célkereszt 2017.06.07. 18:15:48

@Firestarter.18: Igaz. A sprintnél a gyorsuló mozgást végzel, de miután elérted a végsebességet, ismét egyenletes mozgást végzel és a Fxs képlet lép érvénybe, és a végzett munkába a sebesség nem számít bele.

igazi hős 2017.06.07. 18:45:00

@Célkereszt: "Ha például a tömeged 100 kg, amely megfelel durván 981 N-nak. Ha ezt 1000 m-re vonszolod el, akkor kb. 981 000 J munkát végzel, ami kb. 234000 cal= 234 Cal=234 Kcal." Jesszusom, megint egy féleszű, aki fizikusnak hiszi magát! Akkor végzel ennyi munkát, ha 1000 m-t mész felfele. Ha vízszintesen teszel meg ennyit, akkor semmi hasznos munkát nem végzel. Természetesen ez nem jelent 0 munkavégzést, hiszen az izmaid "üresen" működtetve is sok energiát fogyasztanak és az izmok hatékonysága 50% alatt van. Ha egy 1 grammos papírdarabot emelsz meg 1000x, akkor sok zsírt égetsz el (és nagyon elfáradsz), de ha 1 kilós súlyzót egyszer, akkor semmit nem csináltál. Pedig fizikai értelemben ugyanannyi munkát végeztél. (Megjegyzem gyaloglás/futás közben minden lépésnél kicsit megemeled magad, ezért ott van "valódi" munkavégzés is. Ez egyben meg is indokolja, hogy miért kell több energia ugyanolyan tempójú futáshoz, mint gyalogláshoz, hiszen ott nagyobb a súlypont emelkedés.)

igazi hős 2017.06.07. 18:50:51

@Célkereszt: "a végzett munkába a sebesség nem számít bele" A hasznos munkába tényleg nem. De ez itt nem releváns, ahogy az előbb leírtam. Ráadásul kifelejted, hogy ez nem egy villanymotor, ami nagyjából azonos hatékonysággal dolgozik egy elég tág tartományban, hanem egy emberi szervezet, ahol a hatékonyság bizony nagyon terhelésfüggő. Hogy mást ne említsek, a "segédberendezéseknek" (szív, tüdő, erek) is van működtetési költsége, és az izmok sem terhelhetők akárhogyan.

Célkereszt 2017.06.07. 19:01:33

@igazi hős: Igaz, tévedtem. Többféle munka van.

Célkereszt 2017.06.07. 19:08:40

@igazi hős: Amikor 1 grammos papírdarabot emelgetsz, akkor a karodat is emelgeted, amelynek súlya nem elhanyagolható a papírlaphoz képest.

sírjatok 2017.06.07. 19:52:09

@Célkereszt: "A pókmászásnál nincs többlet súrlódás, csak kényelmetlen."

Azért "kényelmetlen", mert közben a törzsedet kb. végig megfeszítve kell tartanod, ami többlet munkavégzés a sétához képest pl. Mindegy amúgy, értem hogy mondtad, csak kötekszem :D

haXXor 2017.06.07. 23:32:15

@sírjatok: Nem bantas, de ha csak fekszel az agyban mozdulatlanul, akkor is egetsz kaloriat. Nem kell ahhoz mozgas de ez reszletkerdes..

GrG 2017.06.08. 00:24:14

@igazi hős: a példa csak félig jó, mert a karodnak is van tömege és az elrontja a számítást

igazi hős 2017.06.08. 01:26:16

@Célkereszt: @GrG: A példa jó. Arról szól, hogy a fizikai értelemben vett munkának nincs köze ahhoz, hogy mennyit "dolgoznak" az izmaid. Ha zavar a kar tömege, akkor képzeld el úgy, hogy miközben a jobb kezemmel a papírlapot/súlyzót emelgetem, az azonos tömegű (és tömeg eloszlású) bal karomat a jobbal átellenesen mozgatom. Így fizikai munka csak a papírlap/súlyzó emelgetése, a valós munka meg a karok emelgetése is.
De ha jobban tetszik, legyen a példa a malomkörzés vagy a levegőben biciklizés: mivel a végtagok ellenfázisban mozognak, ezért a fizikai munka 0, de az izmok bőven dolgoznak.

odamondó 2017.06.08. 02:05:53

Miért kéne futnom? Miért kéne gyalogolnom?

Könnyű fizikai munkát végzek szabad ég alatt. Alap metabolizmusom + napi munkával számolva az egész táblázatot nyugodtan felzabálhatom.

Advanced Flight 2017.06.08. 08:00:51

@odamondó: ha nem vagy elhízva, akkor nem is kell :-)

Advanced Flight 2017.06.08. 08:02:42

@Célkereszt: pontosan. A kalóriaszámlálással lehet a legegyszerűbben formában maradni. Persze manapság az ilyen egyszerű, józan megoldások nem örvendenek túl nagy népszerűségnek....

igazi hős 2017.06.08. 09:41:18

@odamondó: Alapvetően a fogyókúrás tanácsok nem a favágóknak szólnak, bár nehéz fizikai munka mellett is el lehet hízni. Elég hozzá, hogy a kalória beviteled elég nagy rész essen a vacsorára/esti nassolásra és elkezd nőni a zsírtartalékod.
A népesség egyre nagyobb rész végez irodai munkát, de a könnyű fizikai munkát végzők is könnyedén fogyasztanak többet, mint amire szükségük van. Mert ócska, de olcsó kajával tömve vannak a boltok és a minőségen spórolunk, nem a mennyiségen.

odamondó 2017.06.08. 09:47:15

@igazi hős: Elég hozzá, hogy a kalória beviteled elég nagy rész essen a vacsorára/esti nassolásra

Remélem tudod, hogy ez bullshit.

Azzal egyetértek, hogy igénytelen dolgokat esznek sokat az emberek.

csentecsa 2017.06.08. 10:46:14

@s: " test fenntartása is elfogyaszt valamennyi energiát"

Igen sokat. Egy átlagos férfi alap kalória szükséglete 1500- 2000 kcal körül van. Vagyis ha ennyit visz be, akkor mozgás hiányában sem hízik..

Advanced Flight 2017.06.09. 21:17:49

@csentecsa: jaja. dr. Pados Gyula is az 1500 kalóriás diétát javasolja elhízott férfiaknak.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.06.10. 12:21:41

@Célkereszt: Biztos, hogy mindegy? Nem egyenes vonalú egyenletes mozgásról van szó, van gyorsulás és légellenállás is, az ember pedig nem gép, az energiát nem egyszerűen a konnektorból kapja :) De még a gépeknél sem mindegy a sebesség, nem ugyanannyit fogyaszt a kocsi, ha az 50 kilométeres távot fél óra, egy óra vagy két óra alatt teszed meg.