A magyarok több mint fele késve fizeti a számlákat

2016. január 08. 15:00 - Napi Csárt

Egyre több hazai háztartás küzd pénzügyi problémákkal, az egyik leggyakoribb nehézség a számlák fizetése. Az elmúlt 12 hónapban a háztartások 51 százalékával fordult elő, hogy legalább 1 számlát késve fizetett pénzügyi nehézségek miatt, míg csupán 36 százaléknak egyszer sem volt ilyen gondja - derül ki az Intrum Justitia 2015-ös Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből.

14 százalék nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 6 hónapban számláik kifizetéséhez kölcsönt kértek vagy hitelt vettel fel. A megkérdezettek közel fele (44 százalék) nem engedhet meg magának előre nem látható kiadást, anélkül, hogy ne kellene kölcsönhöz folyamodnia. 25 százalék azt állítja, hogy nem kérne kölcsön ilyen esetben.

csekkolo_rgb_v1-01-1.jpg

Ha te sem szeretnél kölcsönt kérni, vagy tartozásokat halmozni, tervezd tudatosan a kiadásaidat. Ebben segít neked a Csekkoló, ahol a befizetett számláidat és egyéb kiadásaidat vezetheted és hónap végén meg tudod állapítani, hol is úsztál el.

A rendszer segítségével készíthetsz magadnak egy személyes költségvetést, így a spórolás könnyebb.  A szamlacsekkolo.hu -n meg is nézheted hogyan működik mindez a gyakorlatban.

A bejegyzést a Csekkoló támogatta.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr758251716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lajos Csánó 2016.01.08. 17:30:01

Kérdés: Mit jelent a késés,pár napot,hetet,vagy egy,esetleg két hónapot?

Vili Doli 2016.01.08. 17:58:27

Nincsenek pénzügyi problémáim, de én se mindig fizetem be határidőig a csekkeket.
Ha pont nem járok posta felé, akkor pár nappal későbbre kerül a művelet.

Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta 2016.01.08. 18:30:40

azért ez is egy ordas hazug cikk..
Két napja ment a rádióban egy riport a KSH és közüzem emberivel arról hogy az elmúlt két évben 40 % csökkent a lakossági fizetési elmaradások száma..

_droid_ 2016.01.08. 20:14:41

elofordult 1 vagy tobb szamla kesve fizetese: 62%
keses oka penzugyi nehezseg volt: 55%
tehat penzugy nehezseg miatt kesett: 51%

heh? valami matekos segitseg mar, hogyan jon ez ki a direktor urnak.

www.intrum.com/Documents/Hungary/Fogyasztoi-Fizetesi-Felmeres_2015/Sajt%C3%B3k%C3%B6zlem%C3%A9ny_Eur%C3%B3pai%20Fogyaszt%C3%B3i%20Fizet%C3%A9si%20Jelent%C3%A9s%202015.pdf

efi 2016.01.08. 20:21:44

@Vili Doli:
Elég baj.
Aki van olyan mazochista, hogy cipeli visszairányba a sárga cetliket, amit a postás kihozott, és ácsorog a sorban, az vállalja a szívással járó részt is, és ne kényelmeskedjen, hanem menjen el mindig, hogy határidőre meglegyen. Ha ehhez lusta, akkor meg gondolja át, hogy miért is nem mehet csop.beszedésivel a dolog?

Le Orme 2 2016.01.08. 20:43:03

Egy időpontra vonatkoznak az adatok, miközben a szerző azt írja "egyre több". Ez őröltség! Legalább egy korábbi időpontra vonatkozó adatot kellett volna az összehasonlításhoz bemutatnia.

William Kidd 2016.01.08. 20:55:25

En jobban elek, mint korabban, nem panaszkodom.

kvadrillio 2016.01.08. 21:20:57

EZEKNEK AGYUKRA MENT A TÖMJÉNFÜST VAGY CSAK SIMÁN TÖMJÉN-MÉRGEZÉST KAPTAK ?????

Szingliadóról szól a KDNP támogatta könyv
Origo2016.01.07. 18:13756

A KDNP pártalapítványa adta ki azt a könyvet, amelyben a szerző szingliadóval, a három gyereknél kevesebbet vállaló nők állami pozícióktól való eltiltásával ösztönözné a gyerekvállalást.

Harminc év felett vezessék be a "szingli adót" (sic), és ne szerezhessen állami szférában vezető pozíciót az a nő, akinek nincs legalább három gyermeke – többek között ezekről szól Benda József "A szakadék szélén" című, nemrég megjelent könyve, amelynek kiadását a KDNP pártalapítványa támogatta.
Erről tudnia kell

kvadrillio 2016.01.08. 21:32:12

...negyede meghalt...stb.....

Vili Doli 2016.01.08. 21:36:02

@efi:
Már-már a spanyolviasszal egyenértékű, amit pedzegetsz, de sajnos a teljes találmányhoz ismerni kell a bankok éppen aktuális hozzáállását.
Régebben én is csoportos beszedéssel oldottam meg a befizetnivalókat, vagy átutaltam telefonon vagy interneten.
Ezek a tranzakciók MOST ÉPPEN pénzbe kerülnek, viszont a bankomtól ingyen tudok pénzt kivenni MOST ÉPPEN.

Krumpli Bogart 2016.01.08. 21:53:17

Próbálkozhatnának azzal is a közüzemi és egyéb szolgáltatók, hogy AZONOS fizetési határidőt alkalmaznak (a közös számlázást már meg sem merem említeni). Én pl. azért kések/fizetek korábban, mert ahányan vannak, annyiféle fizetési határidőt szabnak én pedig egy hónapban csak egyszer ülök le a gép elé utalgatni.
Nálam ez úgy néz ki, hogy bemegyek a lótépébe, megkérdezem, hogy van-e inkasszó a számlám ellen. Ha azt mondják, hogy nincs, akkor befizetem a kiszámolt rezsilóvét, beülök a lótépé melletti mekibe, addigra számlán van a pénzem és kb. fél óra alatt elutalom egy forró csokoládé mellett.
Nem vagyok vállalkozó, nem tartozom senkinek,még sosem volt inkasszóm, de ebben a rendszerben, ami itt van, nem bízom. Magyarországon senkiben és semmiben nem bízom, nem tartok pénzt a számlámon és Amex hitelkártyát használok (okosan).
Csoportos fizetési megbízás nálam szóba sem jöhet.

Jó lenne az is, ha a szolgáltatók jogszabály által előírt egységes rendszer szerint számláznának és kerülnék a belső szakzsargonjukat, mert nekem csak egy diplomám van, a páromnak három, de a négy diplománk is kevés olykor, hogy megértsük az elszámolásokat.

Krumpli Bogart 2016.01.08. 22:04:31

@efi: Azért, mert én akarom eldönteni, hogy kifizetem-e egyáltalán azt a számlát.
Amikor anyám meghalt, azonnal lemondtam a Magyar Telekom és az Invitel előfizetését. A retkek basztak kikapcsolni a telefont, mire észbe kaptam, öt hónapig önkiszolgálták magukat anya számlájáról csoportos fizetési megbízással. Aztán a lótépé a halotti anyakönyvi kivonatra leállította a fizetéseket, a Magyar Telekom pedig az magát az ugrálással, de az Invitel pénzbeszedő hiénái még szórják a postaládába a fenyegetéseket a halottnak.
Augusztusban lesz négy éve, hogy meghalt az anyám.

efi 2016.01.08. 22:05:55

@Vili Doli:
Hát tudod, az is pénzbe kerül, ha el kell menni a postára, még akkor is, ha gyalog van, mert az idő is pénz. És még ugye be sem tudod időre fizetni. Ezért kellene titeket ilyenkor napi 100-200 Ft késedelmi díjjal megvágni, és máris nem sajnálnád a 40 Ft-ot az átutalásra. Főleg, hogy ekkor meg az időben történő fizetéskor is le kéne venni tőletek egy további 100-ast, a kivágott fákért, meg a postás bácsi béréért, ahelyett hogy kb 5 Ft-ért az elektronok révén intéznétek.
Egyébként meg:
1. Nem mindehol kerül pénzbe az átutalás vagy a csop.beszedési.
2. De jó, kerüljön 40 FT-ba. Ha én odaállítanék eléd, hogy kedves uram 40Ft-ért cserébe elkocogna az én számlámmal a legközelebbi postára és sorba állna helyettem, azt hiszem kiröhögnél, hogy 80 Ft-os óradíjat merészelek csupán felajánlani.

Vili Doli 2016.01.08. 22:30:44

@efi:
BKV-bérletem van, úgyhogy az utazás nem kerül többe, mintha otthon ülnék. És általában akkor szoktam befizetni a csekkeket, amikor amúgy is mennem kell a postára valamiért, pl. letéti küldeményért. Ily módon volt már, hogy egy héttel előbb befizettem! Amúgy bankkártyával szoktam, ami nem kerül pénzbe.
Sorban állás? Olyan helyre megyek, ahol a kijelzőn szólítanak, és addig is ülni lehet.
Sőt, automatában befizetni.
Hidd el, hogy mindig úgy csinálok mindent, ahogy a legegyszerűbb, legkényelmesebb és a legolcsóbb. Ha kell változtatok.

És valóban, az is szempont, hogy minden egyes csekknél ellenőrizni akarom az összeget. A bank simán levon mindent.

KissGecihuszár 2016.01.08. 22:42:42

@efi: Ezek szerint @Vili Dolinak 0.- ,azaz nulla Ft az ideje, mint ahogy számos honfitársunk gondolja úgy, hogy az idő tonképpen korlátlanul áll rendelkezésre mindig mindenkinek, s épp ezért nagy ívben basznak a mások idejére is, hiszen az övéké is értéktelen. Ami a hazai háztartások egyre instabilabb helyzetét illeti; nos, a magam részéről ezen egyáltalán nem csodálkozom, ugyanis ez az ország, s benne nyilván az átlagmagyarja családok, háztartások is nettó fából vaskarika, mert ameddig itt 5-600€ az átlagbér és köszönhetően a világrekorder 27%-os ÁFA kulcsnak a legtöbb termék, szolgáltatás Nyugat-Európai árakon -sőt számos termék sokkal többe!- fáj, illetve számosan képzelik azt, hogy az NSZK-ban, vagy Ausztriában élnek, pedig kúrvára nem, nos addig ebben a témában sem lesz pozitív változás! Lehet itt akármilyen rezsicsökkentés, a havi átlag fizuból egész egyszerűen nem jön ki a matek, pláne ha még akad 1-2 "jóféle" hitel is, melyek havi törlesztője csupán a fent említett nettó felét, netán több, mint felét viszi. Gyökeresen csak akkor stabilizálódna a hazai átlag anyagi helyzete, ha itt is legalább Cseh, Lengyel szinten (kb. 1100€ nettó) lenne az átlagbér, márpedig ennek eléréséhez egész pontosan 100%-al kéne emelni a jelenlegi kb. 158ezer HUF átlagbért. Ugye, a sci-fi mindenkinek megvan?!?

tralalala 2016.01.09. 02:00:25

@KissGecihuszár: "Gyökeresen csak akkor stabilizálódna a hazai átlag anyagi helyzete, ha itt is legalább Cseh, Lengyel szinten (kb. 1100€ nettó) lenne az átlagbér,"

Ennyire egyszerűen leellenőrizhető hazugságot minek írsz?

www.reinisfischer.com/average-salary-european-union-2015

Poland EUR net 678. Ami ugyan több, mint a magyar 508, de nem "több mint a duplája".

Kiss Árpád 2 2016.01.09. 02:40:50

@tralalala: lehet hogy ezt a kollega elbaszta, de azert lassuk be, van igazsag benne. Nem ugy kene megallapitani a fizetesek-kiadasok kozotti aranyt, hogy megjon a fizud, kifizetsz mindent, utana meg ehsegsztrajk ho vegeig.

Stefánia kisasszony teutonordikus parasztlány 2016.01.09. 06:24:36

A ballibek megint hazugságokkal támadják a nemzetmentő kormányt. A rezsicsökkentés miatt rengeteg pénz maradt a magyar családoknál, amit az imperialistáktól vontunk el. Így a családok sokkal könnyebben fizetik ki a számláikat. Ezt a hazugságot a tőkepénzesek nyomására terjesztik, akik tovább szeretnének hízni a magyarok kárára, amit minicsterelnökünk megakadályoz.

new_boy_on_the_block 2016.01.09. 08:22:53

Én jobban élek mint 2010 előtt. Messze jobban, bár meg is dolgoztam érte. Soha nem vártam, hogy az állam oldja meg az életem, soha nem akartam, hogy az állam fizesse be a csekkjeim. Viszont én sokakkal ellentétben nem hisztizek, ha munkáról van szó. Részben szerencsés vagyok, hogy azzal foglalkozhatom amit szeretek (IT) de csak azért részben, mert rengeteget seggeltem ehhez. Amikor te a haverokkal mentél sörözni, akkor én otthon ültem és "képzetem magam". Amikor te kimentél az internetadó miatt tüntetni, akkor én otthon ültem és "tanultam". Diploma nélküli mérnök vagyok mert hamar megértettem, hogy a tudás az igazi kincs és nem egy jó kormány amelyik eltart. Sőt, elmondom, hogy csak egy szaros érettségim van és még egyetem közelében sem tanultam. Ja és én is kések a befizetésekkel..

KissGecihuszár 2016.01.09. 10:31:55

@new_boy_on_the_block: Na, akkor most örüjjé és csóváld a farkad, hogy te egy kis "VIP" ÁJTÍS kretén vagy, aki -mint az IT-sek úgy általában- magát egy mindenek felett álló, überistenfaszának képzeli, mert ti mindenütt tesztek arról, hogy olyan rendszereket építsetek fel, amelyekbe állandóan belenyúltok, módosítgattok csak azért, hogy mindenki számára egyértelmű legyen a fontosságotok. Szerinted ha csak IT-sekből állna a világ, akkor ki termelné meg a kajátokat, ki gyártaná le azt a közlekedési eszközt,amivel melózni mész, ki építené fel az a kecót, amiben laksz, stb. Hogy lehet vki ennyire öntelt köcsög, hogy quasi lehülyézi azokat, akik -mint pl az esetleg néhanapján téged is ellátó orvosok, nővérek- kevesebb pénzt "csinálnak", mint te?? Azt gondolod, hogy az orvos, a tanár, a szakmelós, egyéb diplomás nem "seggelt" annyit -sőt akár többet- mint te?? Szerinted azokat, akik nincsenek ily mértékben túlértékelve (mert túlértékeltették magukat, hiszen a "közönséges földi halandó nem ért a buzi IT rendszerekhez) , mint ti, nos azok a kormányra várnak, azok azt szeretnék, ha az orbán/gyurcsány/bajnai,stb cáratyuska tartsa el őket, nyúljon a hónuk alá?? Úristen, ilyen elfantáziált ájtisektől függünk, ez rettttenetes!!

IP címmel leégett pecás 2016.01.09. 11:10:05

@new_boy_on_the_block: "Diploma nélküli mérnök vagyok mert hamar megértettem, hogy a tudás az igazi kincs és nem egy jó kormány amelyik eltart. Sőt, elmondom, hogy csak egy szaros érettségim van és még egyetem közelében sem tanultam."
Akkor te egy betanított informatikai munkás vagy és nem több, erre ne verd magad!

efi 2016.01.09. 12:36:18

@Vili Doli:
Miért, csop.beszedésinél nem kapok számlát? Ugyanúgy ellenőrizhetem, vonni ugyanis az utolsó napon szoktak.
A postán mások elől is rabolod az időt.
A sárga csekk előállítását meg velem is kifizettetik helyetted és ez bosszant.

Vili Doli 2016.01.09. 12:57:10

De, csak a bank már rég kifizette addigra. Aztán később utánamenni a téves átutalásnak, visszafizettetni sokkal macerásabb, mint eleve be se fizetni a csekket.
A postán nem rabolom mások idejét, mindenki azért megy oda, mert valami dolga van. Egy cipőben járunk.

efi 2016.01.09. 17:55:11

@Vili Doli:
Egyáltalán nem így van. Én pont ugyanakkor kapom meg a számlát, mint mások. Vagyis fizetési határidő előtt. Gondolod néhány néni a szolgáltatónál direkt külön válogatja a csop.beszedésivel fizető ügyfeleket, hogy azokat direkt később vigye feladni, ne röhögtess már.
Én nagyon ritkán megyek postára. És mindig idegesít, amikor ott kell várni a kiló sárga csekkel szütyörgőkre.

Le Orme 2 2016.01.09. 19:18:39

Ha lenne gerinc a posztíróban, egy helyreigazítást tenne. Hol marad az időbeli összehasonlítás, ami az "egyre több" kitételt indokolja? Egy időpontra van csak adat!
Valójában csökkent a hátralékosok száma és a hátralékok összege.
süti beállítások módosítása