Ezekben az országokban vághatnak meg a rendőrök

2016. március 11. 16:32 - Napi Csárt

Nem egységes a sebességkorlátozás Európában

Az európai országok többségében az autópályán 130 kilométer/órával hajthatunk, azonban vannak kivételek. A leggyakrabban nem a magasabb, hanem inkább a megszokottnál alacsonyabb megengedett maxiumum okozhat gondot, hiszen ennek köszönhetően a helyi rendőrök könnyen lemeszelhetnek minket. 

Ha például 

  • Szerbiába,
  • Svájcba,
  • Spanyolországba,
  • Portugáliába,
  • Belgiumba,
  • Finnországba vagy 
  • Írországba

látogatunk, akkor a 120 km/órás határnak kell megfelelni. Még szigorúbbak a szabályok a balti államokban, Svédországban, Albániában és Koszovóban, itt már csupán 110-zel hajtahatunk az autópályán. Ebből a szempontból különleges az Egyesült Királyság, ahol mérföldben adják meg a határokat, így kilométerben számolva 112 a megengedett sebesség. A legszigorúbb viszont Norvégia, Montenegró és Ciprus, itt csupán kereken 100 km/órával haladhatunk a sztrádákon.korlatozas.jpg

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr118465620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zuhanorepulesss 2016.03.12. 07:50:18

Az sem mindegy, hogy saját vagy bérelt autóval furikázunk.
Törökországban egy Europcaros autóval utaztunk, 90-es korlátozó táblánál kiszedett a rendőr 93km/h-s sebességgel.
A bérautó matricázott, messziről kiszúrható volt. 50 euró bánta :)

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 08:04:44

Kíváncsi vagyok, hogy amikor majd általánossá válnak az önvezető autók, és így kiküszöbölődik a szar, figyelmetlen vezetőkből, vagy épp az útviszonyokkal nem törődőkből adódó veszélyforrás, vajon megmaradnak-e a sebességkorlátozások az autópályákon? (Lakott területen belül persze érthető,. ha maradnak, hiszen a gyalogosok és bringások okozta kockázat megmarad.) Vajon mivel fogják megindokolni, ha továbbra is lesz autópályán sebességkorlátozás? Különösen akkor, ha az önvezetés mellett az elektromos hajtás is elterjed, mert onnantól már a környezetvédelmi érvekre sem lehet majd hivatkozni!:-)

tom656 2016.03.12. 08:07:34

Mondjuk, Montenegróban könnyű betartani: tudtommal nincs is autópálya!

lbalazs 2016.03.12. 08:30:07

Eleg nagy baj, hogy az EUnak nem sikerult meg evysegesitenie a sebessegkorlatokat. Tulajdonkeppen egyseges szabalyoknak kellene lenniuk minden tekintetben. Pl ki

Pushmeup_pullmedown 2016.03.12. 09:14:04

Nyugodtan fel lehetne emelni egységesen 150-160ra az egész EU-ban. Esetleg eltörölni.

Pöff 2016.03.12. 11:48:11

@lbalazs:
Nem értem miért kellett volna egységesítenie...más habitusú vezetők és vonal vezetésű pályák...és műszaki állapotú

nem azon a plusz minusz 10km/h-án van a különbség

@Pushmeup_pullmedown:
A balesetek nagy része most is abból fakad a pályán, hogy a teherautó 90km/h
az átlag polgár 130km/h
a vadmarha 160+-al megy mert a BMW audi merci porsche-nak nem gond a 200 se

Gondold el hogy átlag polgár az átlag kocsival 160-al menne pályán...ha egyáltalán felgyorsul arra a tempóra.
Egyszerűen nem tudná felvenni a tempót.
És tartok attól hogy aki 160-al menne az akkor úgy gondolná, hogy 180 a megengedett
Lehet hogy a technika fejlődik, erősebbek a motorok, de ugyan azon a tenyérnyi gumifelületen megy a kocsi.
És az emberek se lettek gyorsabb reagálásúak.
Szóval jó az a 120-130...akinek több kell messzebbre megy menjen repülővel. Induljon el egy 15-30 perccel előbb, és kényelmesen odaér.
160-as tempóhoz vezetési kultúra is kell, sajnos MO-on a 90-hez sincs...mert ecserin vette a jogsit is és egy büdös tahó paraszt...aki megy mint az ökör nem lát és nem hall semmit.

És akkor még nem beszéltünk arról hogy tucatnyi pályarészen még a 120 is sok itthon, mert kanyargós, mert szar az út minősége.

@zuhanorepulesss: aki törökbe ..meg úgy bármilyen arab vidékre megy meg is érdemli

2016.03.12. 12:48:23

@Valóság nevű unokahúgotok: " Vajon mivel fogják megindokolni, ha továbbra is lesz autópályán sebességkorlátozás?"

Környezetvédelem. És már ma is létezik például Ausztriában. Ahol ha ilyen helyen gyorshajtasz, akkor nem csak a normál büntetést kapod, hanem a kibocsátás túllépéséért még megvágnak kb. EUR 2000-re.

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 13:47:41

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Hm, úgy látom, nem sikerült eljutnod a kommentem utolsó mondatáig, ami ez volt: "Különösen akkor, ha az önvezetés mellett az elektromos hajtás is elterjed, mert onnantól már a környezetvédelmi érvekre sem lehet majd hivatkozni!"

Sebaj: fárasztó a figyelmes olvasás, értem én!

lbalazs 2016.03.12. 14:02:47

@Pöff: azert kellett volna egysegesitenie hogy ne kelljen kulon szabalyokat megtanulni es a rend orei ne menjenek ra direkt erre. Ettol meg nem kell azonos sebessegkorlatozasnak lennie csak a helyi sajatossagokat ki kellene tablazni. e

lbalazs 2016.03.12. 14:05:44

Az sem jo hogy a kiegeszito tablak nemzeti nyelven vannak. Ki kell talalnom, hogy mit jelenthetnek. Pl bei nasse de a magyar tablak is eleg erdekesek lehetnek a kulfoldieknek

2016.03.12. 14:42:53

@Valóság nevű unokahúgotok: 160-nál az elektromos autónak is nagyobb lesz a menetzaja, mint 130-nál. Az is környezetvédelem.

odamondó 2016.03.12. 14:49:29

Inkább az a kérdés hol tartatják be.

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 14:57:01

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Ja: a bzz-ből bzzz lesz! Ilyen alapon a szél susogását is kitilthatod az erdőkből.

Május 40. 2016.03.12. 15:10:16

@lbalazs: Ja, az usákoknál még a táblákat sem nagyon ismerik, bötűvel írnak ki mindent.

DocBulywood 2016.03.12. 15:22:40

Akkor valaki árulja el, minek gyártanak olyan kocsikat, melyek mondjuk 75Le / 150Nm-nél nagyobb teljesítménnyel bírnak?

Minek akkor 400Le / 600Nm? Mondjuk Bp-n nem lehet rossz egy ilyennel állni a dugóban... :-)

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 16:15:22

@DocBulywood: Egyfelől azért, hogy Németországban 250-nel zúzhassunk vele az Autobahnokon. Másfelől meg azért is, hogy a magadfajtának legyen meg a napi gyűlölködésadagja, ha engem meglát benne a barátom mellett ülni.

dukeekud 2016.03.12. 16:39:54

@Valóság nevű unokahúgotok: Ja az onvezeto elektromos autok azok menjenek akar 150-160-al.
Az ember vezette belsoegesut meg, lekorlatoznam 60-80-ra, a kornyezetszennyezes es a veszelyesseg miatt.
Es persze azert, hogy az embereknek legyen motivaciojuk, az elavult kornyezetszennyezo roncsok lecserelesere.

jolankovacs 2016.03.12. 19:20:04

Véleményem szerint a sebességminimumot is meg kellene határozni.
Sokkal balesetveszélyesebb a totyogó kalapos papa, az IFA, no meg a műszakilag utolsókat köhögő roncstelepi menekült.
Bizony akármit mond a propaganda, a gyorshajtók is a lassú járművek miatt szenvednek balesetet az esetek többségében. Tapasztalat!
Nem vagyok BMW-s, sem hasonló, de szeretem a tempót, persze ésszel.
Nyári napsütésben száraz pályán elengedheti magát az ember 130-140-150-el. De van aki ilyenkor is 80-100-al kocog. Meg a jégen is:(( Amikor én már csak 50-el.
Az autóvezetéshez is fel kell nőni, felelősségtudat és ész kell hozzá. Ez a magyar utakon 80%-ban hiányzik.
34 év, 3 millió kilométer, 17 éves korom óta, mégis néha meglepődök az utakon uralkodó állapotoktól.

az_igazi_trebitsch 2016.03.12. 19:50:29

A sebességkorlátozást mindenhol táblák jelzik, arab számokkal. Csak egy pillantást kell vetni rájuk, és attól kezdve minden kifogás, magyarázkodás és okoskodás teljesen fölösleges.

az_igazi_trebitsch 2016.03.12. 19:54:00

@jolankovacs:

"Bizony akármit mond a propaganda, a gyorshajtók is a lassú járművek miatt szenvednek balesetet az esetek többségében. Tapasztalat!"

Úgy van. Meg azok, akik mi a fenét keresnek az utakon, amikor ÉN akarok döngetni, ahogy csak a csövön kifér, nem igaz? Apropó: aki ezerrel felcsavarodik az út menti fára, azt miféle lassú jármű zavarta fel oda?

efi 2016.03.12. 20:31:19

@jolankovacs:
Van minimum is.
Csak éppen nagyon alacsony. Nálunk 60, ami autópályán hiába szabályos, életveszélyes.

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 20:32:41

@dukeekud: Az önvezető és elektromos autók nem azért és attól fognak elterjedni és kiszorítani a belsőégésű motorral hajtottakat, mert valami szabályozás az előbbieknek dupla akkora sebességet enged meg majd. Az autó sem azért terjedt el és szorította ki lovaskocsit, mert a sebességszabályozás az autót preferálta volna. (Sőt, Nagy-Britanniában éppen gátolta a 3 mérföld/órás limittel.)

Az új technológiák mindig azért terjedtek el és szorították ki a régebbieket, mert egyfelől hatékonyabbak voltak, másfelől kényelmesebbek, praktikusabbak, több szabadságot adók. Harmadrészt pedig azért is, mert az ember egy roppant kíváncsi, az újdonságot imádó lény. Szóval, nem kell ide semmiféle adminisztrátor kényszer és korlát: maradjon csak ki ebből is az állam és bízza az emberekre!

Valóság nevű unokahúgotok 2016.03.12. 20:38:59

@az_igazi_trebitsch: Igen, pontosan: én akarok döngetni, mert imádok első lenni! És mivel MINDIG első is akarok maradni, ezért igyekszem ezt úgy tenni, hogy ne akadályozzon meg ebben a saját tudatlanságom, felelőtlenségem, vagy az , hogy rosszul ismerem és mérem fel saját korlátaimat, vagy a külső viszonyokat.

Ezért nem vezetek úgy, mint az idióta, ostoba és felelőtlen barmok, akik teljesen megérdemelten döglenek meg akár egyedül is, a tök sima úton!

Érted?:-)
Nem?
Nem baj! Akkor jó neked a 2 418 976. hely is!:-)

Alick 2016.03.12. 21:55:56

@Valóság nevű unokahúgotok: Ha csak - valós idejű információs hálózatba kötött - önvezető autók vannak a pályán, akkor kezdvező viszonyok között jóval 200 fölé is lehetne menni.

2016.03.13. 07:42:46

@Valóság nevű unokahúgotok: Majd hallgass meg egyszer egy 160-nal guruló autót (leállított motorral), hogy mekkora zaja van, aztán utána nyilatkozz.

Rugovicsvalagba 2017.11.13. 00:43:04

"@zuhanorepulesss: zuhanorepulesss
1 éve
Az sem mindegy, hogy saját vagy bérelt autóval furikázunk.
Törökországban egy Europcaros autóval utaztunk, 90-es korlátozó táblánál kiszedett a rendőr 93km/h-s sebességgel.
A bérautó matricázott, messziről kiszúrható volt. 50 euró bánta :)"
Van egy nagy trükk. Nem kell 90 fölött menni 90-es korlátozásnál.:-))))

Rugovicsvalagba 2017.11.13. 00:51:30

"@Valóság nevű unokahúgotok:
Valóság nevű unokahúgotok
1 éve
@az_igazi_trebitsch: Igen, pontosan: én akarok döngetni, mert imádok első lenni! És mivel MINDIG első is akarok maradni, ezért igyekszem ezt úgy tenni, hogy ne akadályozzon meg ebben a saját tudatlanságom, felelőtlenségem, vagy az , hogy rosszul ismerem és mérem fel saját korlátaimat, vagy a külső viszonyokat.

Ezért nem vezetek úgy, mint az idióta, ostoba és felelőtlen barmok, akik teljesen megérdemelten döglenek meg akár egyedül is, a tök sima úton!

Érted?:-)
Nem?
Nem baj! Akkor jó neked a 2 418 976. hely is!:-)"
És béke poraidra.:-) Bízom benne, hogy a gördülékeny ügymenet végett van szervadományozási nyilatkozatod.:-)))))
süti beállítások módosítása