Ezekre a magyar városokra dobtak volna atomot a harmadik világháborúban

2016. június 03. 11:55 - Napi Csárt

Az atomfegyverekről szóló hidegháborús dokumentumok titkosítása részben idén járt le, így közzétették, hogy az USA atombombái milyen célokra voltak rögzítve. Mivel Magyarország a keleti blokk része volt, így hazánkra is több töltet volt ráállítva. Tipikusan repülőterek és katonai létesítmények voltak a célpontok, az alábbi helyekre lőttek volna rakétát az amerikaiak egy atomháború esetén:

  • Ferihegyi reptér
  • Tököli reptér
  • Székesfehérvár
  • Veszprém
  • Pápai reptér
  • Szombathely
  • Taszári reptér (Kaposvár)
  • Sármelléki reptér
  • Kalocsai reptér
  • Szolnoki helikopterbázis
  • Kecskeméti reptér
  • Kunmadarasi reptér
  • Berettyóújfalu
  • Debreceni reptér

atomtamadas_ellen_is_ved.jpg
A teljes listát egyébként a Future of Life intézet tette közzé, ahol interaktív
térképen láthatjuk az összes célpontot, sőt, a térképen virtuálisan ki is próbálhatjuk, hogy mennyi áldozattal járt volna a bomba felrobbanása.

74 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr88775704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lehet más a handa-banda 2016.06.04. 00:16:14

Viktor nem is tudta mit úszott meg Székesfehérváron. De az új listán már bizti rajta van Felcsút is

kanász 2016.06.04. 06:48:55

Berettyóújfalu miért volt célpont?

val 2016.06.04. 07:36:28

Szemérmesen kihagytátok a listából Foktőt (A célpont ott virít a térképen), ami alig pár kilométerre van Pakstól.
El lehet képzelni, hogy ez mit jelent.

A III.vh még nem tört ki, ha viszont kitör, biztosan lesznek ilyen barmok, akik a meglévő atomerőművek bombázásával nukleáris sivataggá változtatják Európát az elkövetkezendő pár százezer (esetleg millió) évre.

2016.06.04. 07:51:19

@val: " a meglévő atomerőművek bombázásával"

Hát mert az atombomba hatása amúgy könnyed esti séta lenne az atomerőművek találatához képest, nem? :-)

val 2016.06.04. 07:53:20

@trev: Ezt egyetlen szóval sem mondtam. Ahhoz viszont nem kell atombomba, hogy felrobbants egy atomerőművet.

teddybear01 2016.06.04. 08:09:09

A lista hiányos. Valamennyi ipari és lakossági központunkra be volt irányozva legalább egy robbanófej, némelyikre több is. Így Dunaújvárosra is meg Miskolcra is, és a többire is.

A teljes lista több ezer potenciális célpontot sorolt fel a teljes szocialista rendszerben. Persze hasonló lista volt a szovjeteknél is, és abban is szerepeltünk, a felperzselt föld taktikájának megfelelően.

2016.06.04. 08:50:24

szolnokra le is dobták, nincs is ott jóformán semmi

Buchhalter 2016.06.04. 08:51:27

Az atomfegyver egy lejárt fegyver.Csak az idióták vetnék be.Nem véletlen,hogy a gazdasági klikk mindenhol erős nyomást gyakorolt a katonai vezetőkre. Vannak sokkal célravezetőbb megoldások is a háborusdihoz.Igaz eek időigényesebbek ,de óriási pénzt lehet velük kaszálni és a végső cél ez nem pedig az,hogy több száz évre az aranytojó tyúkot eltüntessék.Egy kis áramszünet : évekkel ezelőtt mind a New-Yorky mind a Moszkvai melyek több napi tartottak óriási felfordulást,káoszt és gazdasági kárt okoztak.Nagyon hamar megjelentek a felbátorodott utcai bandák és akikből ki sem nézné az ember szintén ezekhez a gengekhez csatlakoztak.Mindkét esetben hivatalosan is százak haltak meg erőszakos bűncselekményekben és elismerték,hogy a kórházakban is az áram hiánya miatt több százan haltak meg.Megvonod egy adott helytől az áramot, üzemanyagot és a vizet hamar térdre kényszerül.Mellé még bevetsz egy pár száz fős jól felszerelt szadista fegyveres egységet bármelyik nagyváros 1-2 héten belül térdre kényszerül.Lásd ISIS ilyen villámgyors sikerei az arab világban.A virulológiai és bakteriális fegyvereknél kimutatták,hogy a populáció 10-20 %-a oltás nélkül is imunis,alapból védett. Tehát ezek sem nyújtanak végső és gyors megoldást egy patt helyzetben.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.04. 08:53:48

Ezért kell mielőbb kilépni az agresszív NATO-nól.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2016.06.04. 09:38:46

Mezőkövesd?eleg komoly reptér volt tele ruszki géppel.

lajafix1 2016.06.04. 09:52:27

a lista 1956os terveket tartalmaz...
According to 1956 Plan, H-Bombs were to be Used Against Priority “Air Power” Targets in the Soviet Union, China, and Eastern Europe

nsarchive.gwu.edu/nukevault/ebb538-Cold-War-Nuclear-Target-List-Declassified-First-Ever/

tehát kár a paksi atomerőmű miatt aggódni, valamint ha nincs rajta egyikj másik komolyabb szovjet katonai támaszpont sem...

lajafix1 2016.06.04. 09:53:03

@BircaHang Média szerkesztősége: neked kellene kilépni a balfasz véleményfosó szerepből...

tomfree 2016.06.04. 10:10:46

@teddybear01: Pontosan. A lista hiányos. Kapott volna Budapest központja (Deák tér), de az Újpesti gyárak és a Csepel Művek is. Többek között.

Az igazi Trebics 2016.06.04. 10:29:56

@val: Foktő=Kalocsa. A térképen 15 pont van, a felsorolásban 14, talán Kiskunlacháza maradt ki.

dumdidum42 (törölt) 2016.06.04. 10:58:43

ha kiírtották volna a magyarokat aztán Ausztria betelepítette volna a térséget, akkor lenne remény az itt lakóknak.

2016.06.04. 11:30:42

@BircaHang Média szerkesztősége:
Mert a ruszki barátaidnak nem voltak kijelölt célpontjai, ugyebár. Meg most sincsenek...

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.06.04. 11:44:43

@nagybalfasz:

Mondtam ilyet. Minden védelmi stratégia alapvető eleme a válaszcsapások kijelölése.

A mai orosz stratégia nyilvános: az Oroszország elleni ellenséges konvencionális támadás esetében sem zárja ki Oroszország a nukleáris választ. Ez nyilvános, s pont ez az oka onnak, hogy az USA nem mer nyílt konfliktust felvállalni az oroszok ellen. Lásd a grúz agresszió esetét 2008-ban: amint kiderült, hogy Oroszország válaszol a grúz agresszióra, az összes grúziai amerikai katonai tanácsadót visszarendelték az amerikai követségre, ezzel aláhúzva Moszkva felé, hogy az USA katonailag semleges a konflikusban, csak polltikailag támogatja agrúz agresszorokat..

McKinney 2016.06.04. 13:13:47

köszönjük ezt a listát a negyven év ruszki megszállásnak, ők tettek minket is célponttá.

McKinney 2016.06.04. 13:18:14

@BircaHang Média szerkesztősége: te agyatlan pörköltnyersanyag, neked mindenki agresszor aki nem vág jó pofát az orosz erőszakhoz?

Hattáb 2016.06.04. 13:35:58

@tomfree: Mi az ördögnek dobna valaki atombombát a Deák térre? Az elődleges célpont nyilván a szovjet működtetésű katonai repterek ,rakétabázisok,jelentősebb méretű egyéb támadóalakulatok. Ezután következik csak a haditermelést folytató vagy arra használható ipari központok Már ha következik.De a Deák téren nem volt szovjet repülőalakulat sem Scud indítóállás...

Buchhalter 2016.06.04. 13:48:07

@dumdidum42: akkor takarodj Ausztriába te féreg!

Buchhalter 2016.06.04. 13:52:37

@nagybalfasz: kár az oroszokra mutogatni.Az amcsik ,kínaiak és az Indiaiak is belepofáznak a kisebb országok belügyeibe.Sőt! Törökország bár nem atomhatalom mégis egyre merészebb húzásokkal próbálkozik.Izraelnek is vannak célpontjai arra mit reagálsz?Nekik lehet?De miért is?Különben ki lett szivárogtatva pár éve,hogy a többi atom hatalom kidolgozott egy tervet arra az esetre ha valami idióta izraeli brancs mégis bevetette volna az atomot Irán ellen akkor titkos katonai akcióval megpucsolnák az izraeli hadvezetést.

hexa 2016.06.04. 15:14:36

@dumdidum42: “ha kiírtották volna a magyarokat aztán Ausztria betelepítette volna a térséget, akkor lenne remény az itt lakóknak.”

Te Dömdödöm, melyik trágyadomb alól másztál ki?
Egyébként a hozzád hasonló libsik miért nem tanulják meg legalább alapszinten a magyar nyelvet? A “kiírtották” helytelen, helyesen: kiirtották.
A mondatot nagybetűvel kezdjük. A központozási hibákat inkább hagyjuk!

BTW A kotont pont a hozzád hasonlók miatt találták ki. (Sajnos apád nem ismerte.)

turulfarhát 2016.06.04. 15:30:28

@BircaHang Média szerkesztősége: Titeket most az Orbàn vagy a Putyin legeltet?

alfacharlybravo 2016.06.04. 15:57:53

@McKinney: Köszönjük NATO, hogy most is célpontok vagyunk, csak éppen a másik oldalé ezért nem kellet volna belépni rögtön. Kilépni innen sem lehet. A kedves szervezőknek nagyon fontos volt az aktuális gazdik katonai szövetségébe betuszkolni minket. De ha kicsit ellenállunk, nem rajzolunk magunkra célkeresztet mint a románok és lengyelek.

Balt 2016.06.04. 16:57:13

@val: A nyomottvizes (amilyen a paksi) blokkot nem lehet felrobbantani, mert nyomásesésnél (a prímer közeg gőzállapotában) nem keletkezik elég lassú neutron, ami fenntartaná a láncreakciót.

Balt 2016.06.04. 17:00:24

@FILTOL: Azt legfeljebb csak "ideiglenes" reptérnek használták, mert még építésekor lelécelt egy tiszt a terveivel.

Balt 2016.06.04. 17:04:06

@Buchhalter: @val: Jut eszembe: Izrael pl. előszeretettel bombáz a napi gyakorlatban is atomlétesítményeket.

wallenberg88051001 2016.06.04. 17:54:31

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Létezik egy vallás, amelynek a hitelvei megengedik a lakosság kollektív elpusztítását, és ez a vallás nem a buddhista:

www.jpost.com/Israel/Eliyahu-advocates-carpet-bombing-Gaza
By MATTHEW WAGNER \
05/30/2007 21:24
All civilians living in Gaza are collectively guilty
(Minden civil aki Gázában él kollektíven bűnös)
Sephardi chief rabbi Mordechai Eliyahu has written in a letter to Prime Minister Ehud Olmert
(szefárd főrabbi Mordechai Eliyahu levelet írt Ehud Olmert miniszterelnöknek)
there was absolutely no moral prohibition against the indiscriminate killing of civilians
(egyáltalán nem tiltott erkölcsileg a civilek válogatás nélküli ölése)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Alick 2016.06.04. 18:07:51

@McKinney: Sajnos a ruszkikat mi hívtuk be... személyesen kézbesítettük a meghívót a negyvenes évek elején.

Alick 2016.06.04. 18:08:42

Hogyhogy a listán nincs Bástya elvtárs..? Bástya elvtárs már szart se ér..?
:)

Alick 2016.06.04. 18:10:23

@wallenberg88051001: Ezen felesleges fennakadni, már Mózes Führer ötkötetes Mein Kampf-jában benne vannak az instrukciók más népek elgajdeszolására...

val 2016.06.04. 18:20:11

@Balt: Lehet, hogy félreérthető volt: Az épület és a gépészet bombázás általi szétroncsolásáról beszéltem. Az erőmű 4x42 tonnányi aktív fűtőanyaga (plusz az ott tárolt fűtőrudak) megtenné a hatást.

val 2016.06.04. 18:21:11

@Balt: Izrael szétbombázott már atomerőműveket? Hol, mikor?

Balt 2016.06.04. 18:59:59

@val: A zóna egy Foktőn robbanó bombának biztosan ellenáll. De talán még egy közvetlen támadásnak is:
nuklearis.hu/sites/default/files/docs/SUKO_Onuda_2/Hermetikus_ter_Tothne_Laki_Eva.pdf

A friss fűtőelem alig sugároz. Tuti, hogy egy taktikai atomtöltet milliószor nagyobb sugárterhelést jelentene még pontos találat esetén is, mint az erőműből kiszabaduló, ha egyáltalán.

Balt 2016.06.04. 19:03:06

@val: www.honvedelem.hu/cikk/15295

Egy atomerőmű lebombázásának története

1981. június 7-én az izraeli légierő meglepetésszerű és súlyos csapást mért az Irakban található osiraki atomreaktorra, melyről a hírszerzés azt feltételezte, hogy atomfegyverbe való plutóniumot állítanak elő. A csapásban az 1976 óta fejlesztett F-16-os vadászrepülőgépek vettek részt, melyeknek a Beeka-völgyi bombázás mellett ez volt az első harci bevetésük.

val 2016.06.04. 19:04:34

@Balt: "A friss fűtőelem alig sugároz. "

Ha az épület és a reaktormag szétroncsolódik, akkor pontosan ugyanaz történik, mint Csernobilban: grafittűz.

Balt 2016.06.04. 19:04:35

@val: De mondjuk a stuxnet is ilyesmi (állami terrorizmus), csak nem kell hozzá bombázni.

Balt 2016.06.04. 19:05:54

@val: Pakson legfeljebb az elővigyázatos tervező bejárás-felmérésén van grafit: a ceruzájában. :)

val 2016.06.04. 19:09:04

@Balt: Ugye nem baj, hogy ez a rektor még építés alatt volt? Ha nem így lett volna, ma lenne plusz egy halálzóna a fölön a csernobili és a fukushimai mellett.

"7 June 1981, which destroyed an Iraqi nuclear reactor under construction"
en.wikipedia.org/wiki/Operation_Opera

Balt 2016.06.04. 19:10:24

@val: Ott víz a moderátor, maga a primerköri hőátadó közeg.
hu.wikipedia.org/wiki/Nyomottvizes_reaktor

val 2016.06.04. 19:16:42

@Balt: Valóban, a szabályozórudak ebben az esetben nem grafitból készülnek, ettől függetlenül egy szétroncsolt reaktormaghoz nem ülnél le piknikezni. :)

Buchhalter 2016.06.04. 19:40:02

Ed Dabaa-iban ahol most fog felépülni újból.

gaszton42 2016.06.04. 20:51:05

@val: Nem a szabályozórudak hanem a lassító közeg épül fel szénből a csernobili típusú RMBK reaktoroknál, ez a moderátorközeg aminek az a dolga hogy a gyors neutronokat lelassítsa mert azokra nagyobb az urán hatáskeresztmetszete ezért nagyobb valószínűséggel fogja be a lassú neutront és hasad ezután. A szabályozó rudakat nem neutronokat lassító anyagból építik hanem neutronokat elnyelő (kadmium, bór)anyagból építik, a szabályozórudak és a moderátor közeg szerepe pont ellentétes, az egyik csökkenti a láncreakció esélyét a másik meg növeli.

bringás bosszantó 2016.06.04. 21:15:22

@BircaHang Média szerkesztősége:

Agyhalott, tök mindegy, hogy a homlokodra, vagy a seggedre olvad a hajad.

Lordhell 2016.06.04. 23:15:07

@val: Ne is tedd, mert 1 magában a reaktor anyagai olyan mértékben fel vannak aktiválva, hogy lehetnél sugárbeteg páróra ott tartózkodás után természetesen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.06.05. 01:46:12

13 atombomba magyarorszagra?
2 eleg az egesz orszagra

2016.06.05. 03:45:38

félreértés ne essék, ha kitör a jövőben egy nagy háború, akkor elsősorban Kelet-Európa válik majd radioaktív sivataggá elsősorban

mindkét oldal feláldozható senki földjének fogja tekinteni Magyarországot, Lengyelországot, Ukrajnát, Romániát

a hidegháború alatt nem csak az amerikaiak, de az oroszok is porig atombombázták volna Kelet-Európát, hogy megállítsák a német és Németországban állomásozó amerikai tankhadosztályokat

@alfacharlybravo: "De ha kicsit ellenállunk, nem rajzolunk magunkra célkeresztet mint a románok és lengyelek." - ostobaság! Ugye nem gondolod, hogy az oroszok egy harmadik világháború esetén majd különbséget tesznek magyar meg román közt? Mert ott van raktétavédelmi berendezés, Magyarország meg szimplán csak NATO tag... az orosznak ez tökmindegy. Magyarország ugyanúgy egy elpusztítandó célpont lenne akkor is, ha deklaráltan semleges lenne. Mert semleges ország ilyen földrajzi pozícióban nem állhat meg úgyse sokáig egy világháborúban. Hollandia, Dánia, Belgium semlegessége se volt akadály Hitlernek a második világháborúban, útban voltak, lerohanta őket. Mert egy semleges állam pont olyan veszélyes, mint egy ellenséges ország. Putyin se sokat szarozna, hogy most Orbánisztánt legyalulja-e a Föld színéről.

Sőt, mondok jobbat, Belaruszt meg a putyinista ukrajnai szakadár területeket és a Dnyesztermenti oroszbarát szakadár államot is porig fogják atombombázni az oroszok, ha kitör egy háború. Ez egy ilyen dolog. Mert ellenkező esetben azokon keresztül támadhatná Oroszországot a német, lengyel, ukrán, román hadsereg.

Finnországot és Svédországot is szarrá atombombázzák majd az oroszok. Mert nem érdekli őket, hogy ki semleges.

Sőt, védhetetlen orosz távol-keleti területek és Mongólia is kapnak majd orosz atomcsapásokat, hogy az előretörő kínaiakat megállítsák.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.06.05. 04:21:10

@karandash: akkor talán jó ötlet lenne nem háborúba menni az oroszokkal.

@val: barom. Aki ennyire segghülye a témához minek szól hozzá?

@McKinney: "orosz erőszak" Mint amikor a grúzok megpróbálták terrorizálni az autonóm oszét és abház köztársaságokat?

val 2016.06.05. 06:32:12

@Lordhell: Mit kicsirigó? Belinkeltem ugyanezt, hülyegyerek.
Az a reaktor nem volt üzemben, hanem építés alatt volt. Tudod ezt jelenti az "under construction". De van ott egy fénykép is az építkezésről a hozzád hasonló analfabéták számára.

Tanulj angolul! (Megy magyarul szöveget értelmezni.)

val 2016.06.05. 06:35:34

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Akkor írd már le ide, hogy mi történne! Kíváncsi vagyok, te mennyit értesz a témához, mert a fenti hozzászólásodból csak az derül ki hogy egy seggarcú tapló vagy, fiam.

val 2016.06.05. 06:47:09

@gaszton42: Köszönöm. Értem a koncepciót. Minden esetre ezen a rajzon a grafit része az egész szerkezetnek, erre gondoltam.
accidont.ru/ENG/picture116.JPG

inkvisitor 2016.06.05. 07:41:29

@Balt: Előszeretettel bombáz bombagyártásra szánt ÉPÜLŐ erőműveket. nagy különbség.

Balt 2016.06.05. 09:07:15

@inkvisitor: "Az ENSZ ugyanakkor elítélte az izraeli akciót. A nemzetközi szervezet határozatot fogadott el arról, hogy a bombázás szándékos és soha nem látott agresszió volt, s arra kötelezték Izraelt, hogy fizessen kártérítést Iraknak az okozott károk és az áldozatok miatt. Az ENSZ arra is figyelmeztette a zsidó államot, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen és ehhez hasonló katonai cselekményektől. A nemzetközi szervezetben azonban a határozatok kapcsán eltérő álláspontok fogalmazódtak meg. Szíria például nem csupán Izraelt ítélte el az arab népek elleni terrorakciói miatt, de az USA-t is, amiért jó kapcsolatokat ápolt a zsidó állammal. Más államok elismerték az országok jogát az atomenergia békés felhasználására, de ellenezték Izrael titkos atomfegyver-kísérleteit.

A legtöbb tagállam visszautasította Izrael azon magyarázatát, hogy önvédelemből támadták meg az osiraki atomreaktort. Ezt azzal magyarázták, hogy az ENSZ alapokmánya nem teszi lehetővé a megelőző csapást. Mások úgy vélték, hogy az izraeli csapás egyenesen a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség (NAÜ) elleni támadás volt. Az ügynökség főigazgatója a vitában egyébként megerősítette, hogy a komplexum alkalmazottjai együttműködtek a NAÜ-vel a helyszíni szemlék során. Irak és Nagy-Britannia váltig állította, hogy Szaddam Husszein rezsimje nem volt képes atomfegyvert előállítani. Franciaország képviselője is hasonlóképpen vélekedett. Az ENSZ Biztonsági Tanácsa is elítélte a támadást, hozzátéve, hogy Iraknak joga van kártérítést követelni. A BT arról is határozott, hogy Izrael jövőben köteles biztosítani, hogy a NAÜ ellenőrei izraeli atomlétesítményeket a helyszínen ellenőrizzenek."

www.honvedelem.hu/cikk/15295

tomfree 2016.06.05. 09:09:17

@Hattáb: a Deak ter mint celpont nyilvan nem katonai celpont volt hanem polgari mint egy ellenseges fovaros kozpontja. Ha erdekel majd kikeresem a forrast.

alfacharlybravo 2016.06.05. 09:30:57

@karandash: Mond te normális vagy ez a szaros bombázás mi büdös francra jó? Bolond zsidók képzelik, hogy néhány precíziós atomcsapással leviszik kutyába Oroszországot és nem marad sugárzó szennyezés csak minimális ami nem fogja akadályozni Oroszország természeti kincseinek elrablását a rakéta védelmi rendszer orosz határhoz telepítése, meg megakadályozza a válaszcsapás lehetőségét. Ezért lesz az első lépés Románia és Lengyelország szarrá bombázása. Ami ebben veszélyes, hogy a rohadék USÁKOK hisznek az atom háború megnyerhetőségében és a totális világuralom megszerzésében. Nincs már friss gyarmatosítható terület csak Oroszország. Ezért gyűlöletes számomra a nagy zsidó ország vezetése nem a népe mert ők a szenvedő rabszolgák akiknek a farkával verik a csalánt.

bringás bosszantó 2016.06.05. 10:15:09

Láthatóan ugyanazok a retardált agyhalottak hiszik azt, hogy a muszka atom csak a bűnös usákokat és a csatlósaikat írtja ki.
Ezekkel lehet buta szólamokkal elhitetni, hogy egy 200 kilométeres kerítés az útvonal közepén megmenti az országot és megállítja az arab hordát.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.05. 10:52:20

@val: te meg összevissza hablatyolsz a mérgzöld lobbi nevében, kisfiam

cipraszon 2016.06.05. 11:02:43

@dumdidum42: Akkor az itt lakók osztrákok lennének te kis átlag alatti átlagos.

tomfree 2016.06.05. 11:42:05

@Hattáb: " a lista több célpontját szisztematikus megsemmisítésre jelölték ki, főleg nagyobb városokban: Moszkvában 179-et, például mezőgazdasági eszközöket, transzformátorokat, Leningrádban (ma Szentpétervár) 145-öt és 91-et Kelet-Berlinben. A vegyesen megjelölt (DGZ - designated ground zeros, nagyjából a bomba elméleti becsapódási helye) célpontok: kormányzati épületek, ipari területek, de van, ami csak a „lakosság” megjelölést kapta, azaz kifejezetten oda céloztak, ahol sokan laknak."

www.nytimes.com/2015/12/23/us/politics/1950s-us-nuclear-target-list-offers-chilling-insight.html?_r=2

Itt van a nyilvánosságra hozott lista:

nsarchive.gwu.edu/nukevault/ebb538-Cold-War-Nuclear-Target-List-Declassified-First-Ever/documents/1st%20city%20list%20complete.pdf

Lehet mazsolázni. Budapesten meg van jelölve pár célpont koordináta, de szerepel a listában olyan hely is, hogy Törökbálint, Szentendre, Rómaifürdő, Diósd, Tököl, Nagytétény. Szóval Budapestet letörölték volna a térképről Pest megyével együtt.

inkvisitor 2016.06.05. 12:42:02

@Balt: És arra kitértek hogy milyen célból épít egy olajban gazdag, agresszív külpolitikát folytató ország atomerőművet?

Hattáb 2016.06.05. 19:58:54

@tomfree: Ez egy ökörség. Mondom az elsődleges célpont a szovjet repterek,hadikikötők, flottacsoportok rakétaindítóállások. Ezek azok amiknek a kiiktatásával blokkolni lehet egy szovjet támadást vagy ellentámadást. Ha az amerikaiak vagy a NATO arra pazarolná a nukleáris csapásmérő erejét hogy pl.a Rómaifürdőre(?) dobáljon atombombákat, hát annak se füle se farka. Nem kell ám készpénznek venni mindent ami a neten található van itt bőven hülyeség,félreértelmezett információ és tudatosan terjesztett komplett baromság is...Mezőgazdasági eszközök mint célpont? Mégis mi,a traktor vagy a kombájn netán Szerjózsa a kaszával? Esetleg a krumpliföld lenne a stratégiai ellenfél?

Balt 2016.06.05. 21:07:55

@inkvisitor: Ahogy arra sem, hogy egy atomhatalom miképpen vonja ki magát a nemzetközi ellenőrzés alól és hogyan eliminálja minden nemzetközi jog semmibe vételével ugyanazt máshol, amit ő maga korábban elkövetett. (Ill. nem is azt, mert mint látjuk, nemzetközi szakértők szerint képtelen lett volna atombombát előállítani a Szaddam-rezsim.)

Félreértés ne essék, nem vagyok antiszemita, még csak Izrael-ellenes sem, sőt: örömmel látnám, hogy mindazt a jót, amit Soros Európának szán (évi 1 milla bevándorló) mondjuk Izraelre testálná - mert a demográfia ott is probléma lehet.

val 2016.06.06. 06:28:39

@enpera: Te a Vajk a Vitéz Várjobbágy második nickje vagy? Azért kérdem, mert ugyanúgy nem vagy képes leírni egy mondatot helyesen. :)

tomfree 2016.06.06. 09:07:27

@Hattáb: Nézd, nem én írtam ezt az oldalra, de ennek az intézménynek a vezetői vezető egyetemi tanárok az USA-ban, megnézheted az oldalon, egy rakás díjat kaptak. Nem hiszem, hogy nagy blődséget raknának ki az oldalukra.
Nyilván az elsődleges célpontok azok lehettek amiket írtál, de szerepel számos olyan célpont amit azért vettek bele, mert ott sokan élnek. Nem beszélve arról, hogy akkora mennyiségű atomtöltet volt mindkét oldalon, hogy belefért volna akár lakossági célpontok támadása. Teszem azt volt 5000 katonai célpont, míg az USA-nak volt mondjuk 20.000 töltete. Belefért a lakosság szórása is. Mezőgazdasági üzemek célpontok? Miért ne, nem annyira régen a terv elkészítése előtt ezeket alakították át tanküzemmé a világháború alatt a szovjetek. Joggal lehetett volna célpont.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.06.06. 11:21:40

@val: nem, ő a gonosz unokatestvérem (fogalmam sincs amúgy , ki az)
de nem voltak valami meggyőzőek az érveid

2016.06.07. 02:51:05

@enpera: erről kérdezz meg németeket, angolokat, amerikaiakat is
mindenki szerint Kelet-Európa
a németek szerint a Balkánhoz is tartozhat

2016.06.07. 02:56:11

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: azt ugye tudod, hogy nem a magyarok döntik el, hogy mikor lesz világháború és kik közt...

az oroszok akkor is lebombázzák majd Magyarországot, ha semleges lesz, mint Svájc

a Svédország és Finnország se tagjai a NATO-nak, mégis folyamatosan célpontjai az oroszoknak, atomháború esetén ugyanúgy lebombázzák majd őket az oroszok, mint Romániát, Ukrajnát, Magyarországot

Hattáb 2016.06.07. 12:48:30

@tomfree: Mgnéztem a listát ,hát ezek tuti nem stratégiai célok. Kétegyháza, Barcs, meg Sződ... Se katonaság (még magyar sem, nemhogy szovjet) se ipar, se közlekedési csomópont..semmi. Ez valami teljesen másról szól ez a lista,jó eséllyel csak szórakozik valaki hogy teleszórja a netet kamu híresztelésekkel és röhög egy jót amikor beszopják az olvasók.
süti beállítások módosítása