Mi történik a testeddel, ha megeszel egy Big Mac-et?

2016. október 15. 10:45 - Napi Csárt

Nézd meg az infografikán!

A FastFoodMenuPrice alapvetően egy árakkal foglalkozó oldal, azonban most egy infografikán mutatják be, hogy mi történik a testünkkel, miután megettünk egy Big Mac szendvicset. 

  • Az első 10 percben az agyunk jutalmazó rendszere indul be, köszönhetően a magas szénhidrát-tartalomnak. 
  • 20 perc után még több szénhidrátot akarunk, mivel a Big Mac-ben található különféle cukrok és a só újabb táplálék bevitelre ösztönzi az agyunkat. 
  • Egy hamburger közel 1 gramm sót tartalmaz, ami a napi ajánlott sóbevitel ötöde, de mivel ezt igen gyorsan visszük be, ezért hirtelen kiszáradáshoz vezethet, ez általában fél óra után jelentkezik. A szomjúság érzését könnyen összekeverhetjük az éhséggel, így ez is további étel bevitelre sarkall. 
  • A vércukorszintünk először megemelkedik az evés után, de mivel kizárólag gyorsan felszívódó szénhidrátokat viszünk be (feltéve, ha nem eszünk mellé ilyet), akkor 40 perc után a vércukorszintünk leesik. Ez viszont éhséggel jár, vagyis további evésre ösztönöz minket. Cukorbetegeknél akár ájulást is okozhat, nekik különösen nagy figyelmet kell fordítani erre. 
  • 60 perccel a hamburger fogyasztása után is tovább hat a szervezetünkre a Big Mac. A zsíros hús megemésztése terheli az emésztőrendszert és egyes kutatások szerint több mint három napig is eltarthat a teljes emésztés (ez persze egyénfüggő is). what-happens-an-hour-after-eating-big-mac.jpg
60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr6811807747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IamTwo 2016.10.15. 23:15:11

Szívesen látnék egy hasonló elemzést a sertéspörköltről, a csülkös bablevesről, a hortobágyi palacsintáról és az oroszkrém tortáról.

mande 2016.10.16. 09:16:19

Az ember nem emész semmit 24-72 órán át, a zsírt pedig 51 nap alatt! Ilyen hülyeséget index címoldalra!

midnight coder 2016.10.16. 09:18:14

Egy átlagos, kiegyensúlyozott (= van benne szénhidrát, só, hús, zöldség) ebéd elfogyasztása után pont ugyanez történik. Persze, ha tiszta fehérjeturmixot eszel némi édesítőszerrel, akkor ilyen problémád nem lesz, viszont már mind az édesítőszerről, mind a túlzott mennyiségű fehérjéről pedzegetik hogy növeli a rák kockázatát.

index.hu/tudomany/egeszseg/2014/03/05/a_tul_sok_feherje_rakkelto_lehet/

A zöldségek káros hatását még idáig szerintem nagyon nem vizsgálták, de biztos vagyok benne, hogy csak idő kérdése és az is meglesz.

Vársteiner 2016.10.16. 09:40:32

Oké, és? Miről szól ez a cikk?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2016.10.16. 09:50:34

És miután megírta a szerző a cikket leugrott a mekibe és betolt egy bigmeket.

ProsTata 2016.10.16. 09:57:28

Ezért kell Whoppert enni! :-) Abban legalább van zöldség is.
Komolyra fordítva ez a poszt tényleg semmiről nem szól. Egy jó kis csülök pörkölt, vagy karácsonyi kocsonya ehez képest tömegpusztító fegyver!

ProsTata 2016.10.16. 10:00:53

@Jóléti Dán Kekszesdoboz:
Persze lehet, hogy valami ultra vega a szerző. Van egy pár ilyen ismerősöm, kinézetre is egészségtelen emberek.

A Vegetáriánus egy dakota szó. Eredeti jelentése: béna vadász.

Köldök_szösz 2016.10.16. 10:24:27

És mi történik a testeddel amikor évekig olyan helyen dolgozol ami elszívja a napjaid nagy részét, nem tudsz eleget pihenni, túl sok a fizikai munka vagy túl sok az ülés és közben még a kollégáid sem bírod?
A mindennapi életünk egy rakás szar, le kéne már szállni a hamburgerekről, az emberek nem esznek meg ezekből naponta 8-at de szerintem még egyet sem.

qwertzu 2016.10.16. 11:02:20

A hozzá megivott cukros lötty nagyságrendekkel veszélyesebb.

"Egy hamburger közel 1 gramm sót tartalmaz, ami a napi ajánlott sóbevitel ötöde, de mivel ezt igen gyorsan visszük be, ezért hirtelen kiszáradáshoz vezethet, ez általában fél óra után jelentkezik. A szomjúság érzését könnyen összekeverhetjük az éhséggel, így ez is további étel bevitelre sarkall. "

Lol. A menüben kapott krumpli, na az sós. Amúgy a big-mac 2.4 g sót tartalmaz, a meki saját honlapja szerint.
Amúgy kb. ha nem krumpit, hanem salátát eszünk hozzá, és vizet innánk, akkor egy teljesen normális étkezés lenne.

CoolKoon 2016.10.16. 11:05:02

@Köldök_szösz: Én mondjuk meg szoktam enni belőlük hatot olyankor, amikir vannak kuponok :D

CoolKoon 2016.10.16. 11:06:18

@qwertzu: Bizony, az egésznej leginkább a cukros üdítő meg az olajban tocsogó hasábburgonya a rákfenéje, nem a hamburger maga.

Funk You 2016.10.16. 11:17:37

" A szomjúság érzését könnyen összekeverhetjük az éhséggel, így ez is további étel bevitelre sarkall. "

Igen, ezt a kettőt nagyon könnyű összekeverni. Ezért is van, hogy 40 fokos kánikulában hirtelen csökken a sör/üdítő/víz fogyasztás és ugrásszerűen megnő a kirendelt pacalpörköltök száma.

Dr.Démonmac1 2016.10.16. 11:26:56

Régebben, heti 5 naponta étkeztem vagy BK ban vagy a mekiben, aztán egyik pillanatról a másikra eldöntöttem, hogy soha többet nem eszem olyan kaját, ennek 5 éve (szilveszterkor lesz meg a 6:)
Le lehet róla szokni. Csak elhatározás kérdése.
Pacalt sem eszem.
De a töltött káposzta már komoly életveszélyben van a környékemen:)

2016.10.16. 11:29:55

Ez parizeres zsömlére, csirkepaprikásra nokedlivel, töltött káposztára, bablevesre, carbonara spagettire is igaz. A hamburger mellé benyomott kóla az igazán rossz, abban sokkal több egyszerű cukor van.

Napi bevitel ötödét kitevő só nem vészes. Egy Big Mac az egy kis uzsonna egy felnőttnek. Napi 3-4 étkezésből 1.

Én régebben ettem sok gyorskaját, de sose híztam el. Mert mozogtam is mellé.

"A szomjúság érzését könnyen összekeverhetjük az éhséggel, így ez is további étel bevitelre sarkall." - ennek ellentmond, hogy nyári melegben nem kívánom az ételt, csak inni akarok.

CoolKoon 2016.10.16. 11:31:45

@qwertzu: Persze, de csak magát a hamburgert.

CoolKoon 2016.10.16. 11:40:09

Ami az infografikát illeti, meglehetősen rosszmájú, mondhatni árad belőle a rosszindulat. Pl. amikor azt ecseteli, hogy a zsemle fruktózt tartalmaz meg nátriumot, és mindkét összetevő erősen addiktív. WTF?! Az egyszerű cukrokat hagyjuk, de a nátrium ugyanolyan elengedhetetlen nyomelem, mint pl. a cink, a magnézium, vagy a kalcium. Ráadásul igaz, hogy a vizelettel nem nagyon ürül, de izzadással nagyon is. Tehát bármennyire is osztályellenségnek lett kikiáltva (a cukor mellett) a só is, aki valamit sportol/edz, annak igenis pótolnia kell ezt is, mert az izzadással nátriumot is veszt az ember. Mellesleg az az 51 nap úgy hülyeség (hazugság), ahogy van.

Érdekes módon amikor a propagandaanyagot nem valami idióta vegetariánus (vagy még elmebetegebb vegán) készíti, akkor olyasmik szoktak kiderülni, hogy az egész Big Mac menüből a hamburgerrel van a legkisebb gond. Sokkal nagyobb gond az üdítő (ami tényleg nem más mint némi cukros lötty) meg a hasábburgonya (ami főleg azért nehéz, mert rendkívül zsíros). Nem véletlen, hogy magából a Big Mac hamburgerből meg tudok enni hatot is, de ha menüvel együtt eszem, csak dupla Big Mac menüig bírom....

conchita wurst 2016.10.16. 12:29:44

én pont a Bigmeköt meg tudom enni pedig nem vk nagy rajongó. Évnte 1-2 alkalom, eddig még nem változtam gyíkká.

2016.10.16. 13:16:18

És az esszenciális zsírsavak? A nélkülözhetetlen fehérje? A mozgáshoz és hőtermeléshez szükséges szénhidtrátok? Ezek vajon miért nem szerepelnek az ábrán? Lehet abban valami, hogy az étel addiktív, még nem hallottam sikeres leszokásról.

conchita wurst 2016.10.16. 13:24:29

@Luke SW: anyád főztjéről se szoktál le?

lol

altimus 2016.10.16. 13:26:34

na, egy adag brassoi elfogyasztasa es emesztese pont igy zajlik. de gyanitom, hogy a hortobagyi husos palacsintae is, sot mi tobb a tradicionalis magyaros etelek 80%-anak is.

azt is erdemes lenne megvizsgalni, hogy hova vezet a big mac meg nem evese. (ehseg, rosszullet, ajulas, ehhalal)

Köldök_szösz 2016.10.16. 13:39:13

@CoolKoon: Kuponnal sem olyan jó az ár/érték aránya
Ha már hamburger akkor valami más hely ahol rendes méretűt adnak

conchita wurst 2016.10.16. 13:42:01

@Köldök_szösz: Ma már sok jó (és jó nagy) burger van, de azér nem Mcdönci áron (2200-3500 Pöstön a jaóburger),

Persze a meki mo-n sosem a jó ár-érték arányról szólt, de érdemes elmenni egy amerikai mekibe, ha megnézed kik járnak oda ott, elmegy a kedved az egésztől.

Izo 2016.10.16. 13:52:32

Szerintem a szerzőnek pszichológushoz kéne fordulnia, ha mindenről az evés jut az eszébe. Érdekes, engem kifejezetten eltelít, ha mondjuk 2 körül megeszek egy BigMac menüt, aznap már nem nagyon kívánom a kaját.

gh14 2016.10.16. 14:34:34

Hű, de megkívántam

qwertzu 2016.10.16. 14:38:41

@CoolKoon: Azért az nem gyenge mennyiség. Én egyszer betoltam ötöt, de akkor már komolyan tele voltam, és többórás kajakóma kísérte.

CoolKoon 2016.10.16. 14:41:00

@Köldök_szösz: "Kuponnal sem olyan jó az ár/érték aránya" - Hát, Mo-n talán nem is annyira, de Pozsonyban igen. Itt ugyanis majdnem az összes étterem drága, de legalább szar (kis adagokat adnak mindenből). Igaz, hogy egy félmilliós város, de mégis egy kezemen meg tudom számolni azokat a helyeket, ahol a 6 akciós Big Mac áráért (8,70€) elfogadható kajamennyiséget adnak.
"Ha már hamburger akkor valami más hely ahol rendes méretűt adnak" - Igen ám, de a "rendes méretű" hamburgerek nagyjából 3-4x annyiba kerülnek, mint a Big Mac (ha nem akciós, akkor "csak" kétszer annyiba), és azért nem annyival laktatóbbak....

CoolKoon 2016.10.16. 14:44:27

@qwertzu: Igen, ezt már mások is mondták. Sőt, többször volt úgy, hogy vissza is kérdeztek, hogy ez mind nekem lesz-e/biztos vagyok-e benne. :D Ennek ellenére Pozsonyban a kuponok október 31-ig tartanak, úgyhogy minimum a jövő héten is lesz egy menet :)
És ami azt illeti, azokon a napokon, amikor betolom a fenti menüt, nem igazán szoktam vacsorát enni :) De a kajakóma csak akkor jön rám, ha valamiért nagyon kialvatlan vagyok azon a napon.

11110000 2016.10.16. 15:02:12

Nem tudom, ki ír ekkora baromságokat, és mit csinált, amikor az iskolában biológiaóra volt. Épp a vécében szerzett magának örömet?

@ProsTata:
Az igazi a csülökpörkölt porcukorral.
Köretként természetesen tésztával vagy krumplival.
Isteni!

11110000 2016.10.16. 15:10:14

@CoolKoon:
Nem tudom, mikor ettél utoljára krumplit a Mekiben, de nem tocsog az olajban.
Abban sütik, de lecsorgatják.

A legjobb sült krumpli a Mekié.

"magából a Big Mac hamburgerből meg tudok enni hatot is"
Nem semmi. Rajtam már 2 is kifog. Pedig még csak kistermetű sem vagyok.

CoolKoon 2016.10.16. 15:23:07

@11110000: "Nem tudom, mikor ettél utoljára krumplit a Mekiben" - Hétfőn.
"Abban sütik, de lecsorgatják." - Igen, lecsorgatják, de attól még olajos. Minden hasábburgonya az. És emiatt eléggé nehéz étel.
"Rajtam már 2 is kifog. Pedig még csak kistermetű sem vagyok. " - Akkor ajánlani tudok némi edzést (konditerem, de rendesen ám, nem csak úgy tessék-lássék!) meg kocogást, mindkettőt heti többször (esetleg pluszba bedobni még pár kevésbé intenzív "fekvőtámaszozós" vagy "húzódzkodós" napot). Észre se veszed majd, és neked is menni fog, hidd el :D

qwertzu 2016.10.16. 15:23:29

@11110000: 12 egy tucat mirelit sültkrumpli. A nem tocsog az olajban meg viszonylagos, fajlagosan több zsír van benne mint a big-macben.

2016.10.16. 15:29:57

Ki a tököm keveri a szomjúságot az éhséggel?

Amúgy meg a kellően intelligens emberek tudják, hogy a mekis kaják dehidratáltak (gyakorlatilag kajakoncentrátumok) és inni kell utánuk, mint a gödény. Nem kólát, hanem vizet. Sok-sok vizet.

De tényleg érdemes lenne egy átlagos magyar vasárnapi ebéddel (húsleves, rántotthús, sültkrumpli) összehasonlítani. Ha más jönne ki eredménynek, akkor csaltak.

11110000 2016.10.16. 15:44:20

@CoolKoon:
Szoktam.
Ennek ellenére nem megy. Sőt, huszonévesen sem ment, pedig akkor még versenyszerűen sportoltam. Ma meg már a dupláján is túl vagyok.
Bár azt már az alig több mint feleakkora tömegű csajom is megjegyezte, hogy ő többet eszik mint én. Pedig ő feleannyit sem mozog.

@qwertzu:
Ez nem igaz, a Meki csak egy krumplifajtát (nem tudom a nevét) használ, és saját magának termelteti.
Hogy aztán feldolgoztatja ugyanolyan módszerrel, mint a boltban kapható mirelitet, az más kérdés, könnyebb úgy kezelni, mintha helyeben pucolnák és aprítanák a dolgozók.

De hasonlítsd össze a különböző gyorséttermekét meg azt, amit a boltban veszel és magad sütsz ki, messze a Mekié a legjobb.

11110000 2016.10.16. 15:45:36

@Ylim:
Már miért lennének koncentrátumok?
A zsemle meg a húspogácsa? Vagy a majonéz? Mitől?

qwertzu 2016.10.16. 16:08:33

@11110000: Összehasonlítottam, semmi extra.

"a Meki csak egy krumplifajtát (nem tudom a nevét) használ," Emmeg úgy hívják hogy marketing.

11110000 2016.10.16. 18:10:04

@qwertzu:
Szerinted.
Valójában meg nem.

@polgári kór:
Azaz olyan, mint a mekis krumpli.
Kösz, hogy igazoltad a tételt.

2016.10.16. 19:13:18

Semmi, nem fogsz belehalni egy szendvicsbe es a dragalatos fogyokuradat sem egy darab szendvics fogja tonkretenni. Mas kerdes, ha naponta megeszel egy BigMacet vagy akar naponta tobbet is. De egy darabbal felesleges foglalkozni. Ennel tobb kart okoz az egeszsegednek, ha csucsforgalomban gyalog mesz at a Margit-hidon.

Attilajukkaja 2016.10.16. 19:54:16

@ProsTata:
"A Vegetáriánus egy dakota szó. Eredeti jelentése: béna vadász."
Ez nagyon jo! :o))))

úgyiselfelejtem 2016.10.16. 20:05:20

Én abban a korban nőttem fel, amikor a hotdogot lyukasztott nagykifliben adták, a hamburger meg az oválisra sülő, fagyasztott "húspogácsás" izé volt. Hatalmas zsemle, kevés beltartalommal. Ahhoz képest a mekis cucc michelin csillagos kaja. "Pösti" hambit nem ettem még, de vidéken legalább 30-60 percet kell várni, és eddig ízre sem volt jobb.

A függőséget meg úgy lehet legjobban kerülni, ha 25 km-re van a legközelebbi gyorsétterem, aminek a közelébe is csak 2 havonta jutsz el :)

qwertzu 2016.10.16. 20:10:26

@11110000: Igen, Heston is akkor hagyta abba a tökéletes sült krumpli kutatását, amikor kipróbálta a mekiset.

Köldök_szösz 2016.10.16. 20:23:05

@CoolKoon: Hát mondjátok hogy igénytelen proli vagyok de 900-ért(ennyi lenne most egy Big Mac?! jézus atyavilág, 6 éve még 700 volt és az is kurva drága) azért találok már egész jókat (pl. nyugati aluljáróban is van egy)

Köldök_szösz 2016.10.16. 20:24:28

@úgyiselfelejtem: vagy úgy hogy ha gyorsétteremben eszel nem marad pénzed a hónapban minden nap enni...

robogó 2016.10.16. 20:41:45

Az abált szalonnától friss fehér kenyértől,hagymától és utána 2üveg sörtől mi zajlódik le?

Köldök_szösz 2016.10.16. 21:05:52

@robogó: Endorfin robbanás! és hosszú távon durva hízás ...

CoolKoon 2016.10.16. 23:10:19

@Köldök_szösz: Ezért is mondtam, hogy csak akkor eszem, amikor vannak kuponok. Egyébként nem igazán éri meg. A Nyugati aluljárójában lévő helyhez meg annyit, hogy nem hiszem, hogy megérné nekem csak amiatt (hetente többször) 400 km-t vonatozni/autózni.....

CoolKoon 2016.10.16. 23:13:02

@11110000: "Szoktam. Ennek ellenére nem megy. Sőt, huszonévesen sem ment, pedig akkor még versenyszerűen sportoltam. Ma meg már a dupláján is túl vagyok." - Hát, hallottam olyat, hogy a kor előrehaladtával lelassul az ember metabolizmusa, de az tényleg fura, ha a fele olyan nehéz csajod kevesebbet eszik, mint te. Bár végül is ha így is izmosodsz (és nem fogysz túlságosan), akkor miért ne....

11110000 2016.10.16. 23:50:47

@Kishableany:
Ha csak egyet naponta, azzal még semmi gond nem lesz a fogyókúráddal, hacsak nem porcukros velős pacal a következő három fogás aznap.

Az ember kb. 2000 KILOkalóriát akkor is eléget, ha csak fekszik. A szervezet 36,6 fokon tartásához ugyanis fűteni kell valamivel belül.

@CoolKoon:
Nem, a csajom többet eszik. :-)
Nem izmosodom, ebben a korban már nem az a cél (már nem akarok versenyezni, elég volt tizen- meg huszonévesen), hanem a rozsdásodás elkerülése + kondi fenntartása.
Ma azért már nem nyomok napi 2 edzést, mint annó.

@úgyiselfelejtem:
Azért ha Pesten jársz, egy Zing burgerbe térj be, és szánd rá azt a minimum 1500 Ft-ot. Tényleg jók.

@qwertzu:
Bárki legyen is az a Heston.
És biztos lehetne jobbat is csinálni, de eddig még senkinek nem sikerült. De próbálkozni szabad.

@robogó:
Azt nem tudom, de fél órával későbbtől erőseket fogsz fingani pár órán át.
Ezt valami bélbaktériumok okozzák, amelyek szeretik a hagymát meg a sört, és örömükben gázt képeznek.
Mindenki máshogy fejezi ki (és be) az örömét.

2016.10.17. 01:39:35

@conchita wurst: személyes kérdésedre felelve: művészet lett volna rászokni. Mindamellett igazi ételfüggőként azt is megettem, ha nem volt más. Te évek óta nem eszel semmit?

Attilajukkaja 2016.10.17. 09:43:58

"Az ember kb. 2000 KILOkalóriát akkor is eléget, ha csak fekszik. A szervezet 36,6 fokon tartásához ugyanis fűteni kell valamivel belül."
Ez azert egy durva tulzas!

"Bárki legyen is az a Heston."
Heston Blumenthal egy brit szakacs, aki mindenben a tokelyt keresi. :o)

"És biztos lehetne jobbat is csinálni, de eddig még senkinek nem sikerült."
Nekem otthon barmikor! A lenyeg, hogy ket lepesben kell sutni a krumplit: eloszor elosutod egy alacsony homersekleten, masodjara pedig magason. Nem egy nagy titok!

11110000 2016.10.17. 14:49:15

@Attilajukkaja:
Nem túlzás egyáltalán, nézz csak utána.

"Nekem otthon barmikor!"
Hát... Minden nő ezt mondja, de a valóság mást tükröz.
A Meki nem hiszem, hogy 2 lépésben sütögetne, és sokat számít a krumpli fajtája is.
De ha gondolod, holnap este pont ráérek, mondd a címet, megyek próbaevésre. A mekis krumplit én viszem. :-)

11110000 2016.10.17. 14:51:53

Ja, krumpli.
Én pl. a Hópehely fajtát szeretem, szoktam is sütni, de sütőben, kevés zsírral (esetleg hurkával-kolbásszal együtt), az jobb, mint a mekis, de más a technológia, meg az tényleg tocsog a végére a zsírban, és pirosasan ropogósra sül.
Na, most meg is éheztem. Lassan ebédidő. :-)

Tamáspatrik 2016.10.17. 20:11:39

Tényleg nagyon negatív cikk. Általában hibás alapelv, hogy mit NE együnk, ahelyett hogy azt mondaná, hogy van kevéssé egészséges és van egészségesebb. Pl. a hamburger zsemlénél a teljes kiőrlésű pékáru egészségesebb (l. glikémiás index). A túl sok marhahúsnál időnként hal vagy csirke egészségesEBB.

Korrekt a cikk, ha például azt javasolja, hogy az ebéd álljon 50%-ban zöldségekből...

Ami nem egészséges: romlott vagy nem higiénikus étel, égett étel, túl sok és túl tömény só, cukor stb.

Ja és Mo.-n az eladott hamburgereknek csak elenyésző töredéke a Big-Mac, csak nagyvárosokban kapható... Akkor a többi hamburgerrel, pizzával, meleg-szendviccsel mi van? Innen látszik, hogy valszeg. üzleti megrendelésre készült a cikk. (Másik éttermi lánc készítette.) Ja és persze az amatőr megfogalmazásokból.

Attilajukkaja 2016.10.18. 15:16:45

@11110000:
"Nem túlzás egyáltalán, nézz csak utána."
Megtettem. Ha egesz nap nem csinalok semmit, csak fekszem/alszom, az max 1350 Kcal-t jelent.

"Hát... Minden nő ezt mondja, de a valóság mást tükröz."
Nem nok mondtak, hanem ferfiak. :o))))
En csak utanuk csinaltam.

"A Meki nem hiszem, hogy 2 lépésben sütögetne, és sokat számít a krumpli fajtája is."
Nem ismerem a Mecki konyhajat, de ugy tudom, mindent elokeszitve kapnak. Valoszinuleg fagyasztva. Az elokezelesekrol meg nem adnak ki infokat.
De kivancsi lennek egy ott dolgozo velemenyere.

"De ha gondolod, holnap este pont ráérek, mondd a címet, megyek próbaevésre. A mekis krumplit én viszem. :-)"
Nem hiszem, hogy szeretnem veled tolteni barmelyik estemet. Bocsi! ;o)

Köldök_szösz 2016.10.23. 14:57:02

@CoolKoon: nem tudtam hogy a marson laksz

CoolKoon 2016.10.23. 17:14:43

@Köldök_szösz: Ja. A Mars pont 200 km-re van a Nyugatitól, valóban...
süti beállítások módosítása