Íme a leleplezés: durva, mennyi kalória van a magvakban

2017. július 07. 16:38 - Napi Csárt

Sokan nem is gondolják, hogy mennyire sok kalóriát lehet bevinni magvak fogyasztásával. Pedig ezek jelentős része zsír, így már néhány szemmel is túlléphetjük a napi megcélzott zsírbevitelünket. Az alábbi chart azt mutatja, hogy mennyit kell megenni egyes magvakból 100 kcal elfogyasztásához.nucc.png

A példa kedvéért mutatjuk, mennyit ehetsz a legnépszerűbb magvakból:

  • Mandula - 14 szem
  • Földimogyoró - 17 szem
  • Pisztácia - 30 szem

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr2412647799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsíros Bödön 2017.07.08. 19:11:39

Mi a faszom köze van a napi ajánlott zsírbevitelnek 100 kilokalóriához?

valamilyennev 2017.07.08. 19:58:31

Hülyeség... A zsírral semmi baj nincs.

Alick 2017.07.09. 00:31:07

Önmagában a kalória nem számít, mert ha a mag megfosat, abból alig fog bármi is hasznosulni...
:)

Rugovicsvalagba 2017.07.09. 00:45:30

"A példa kedvéért mutatjuk, mennyit ehetsz a legnépszerűbb magvakból:"
Ez mit is jelent?
Ki akarja eldönteni, hogy én mennyit ehetek?

Nbl 2017.07.09. 00:51:58

No fül, no farok.

Rugovicsvalagba 2017.07.09. 00:54:16

Egyébként mekkora magvakról beszélünk? Mind egyforma ?

www.xn--kalriaguru-ibb.hu

2017.07.09. 01:46:33

LOL
Egyrészt magvakból picit nehezebb felvennie a szervezetnek a tápanyagokat, mint mondjuk rizsből, krumplipüréből, másrészt meg kit érdekel a természetes zsír... leszoksz a cukros üdítőkről, transzzsírsavas szarokról és akkor annyit ehetsz, amennyit akarsz.
Pont a magas kalóriatartalom miatt vannak magvak és aszalt gyümölcsök a diákcsemegében is. Nem mindenki akar 1200 kilokalóriás diétát folytatni és teljesen elfogyni. Izomzat, agy, nemi élet, munka... ezek mind energiát igényelnek.

A80 2017.07.09. 04:49:42

Fogyókúrához nem ideális, de ezek a magvak egészségesek és nagyon kedvező hatású zsírokat, olajokat és rostokat tartalmaznak.

Rugovicsvalagba 2017.07.09. 10:58:20

Az olajos magvakról általánosságban: Az olajos magvak csoportjába azok a gyümölcsök tartoznak, melyeknek ehető belső magrészét ehetetlen, kemény burok és héjrész veszi körül. Botanikailag a termések különbözőek. Például a mogyoró, a dió és mandula csonthéjas termés. Az olajos magvak palettája széles. Lássuk ábécé sorrendben a hazánkban ismertebb magvakat: dió, földimogyoró, kesudió, makadámdió, mandula, mogyoró, napraforgómag, paradió, pisztácia.
.
Energiát adó tápanyagok közül 40-60 százalékban tartalmaznak zsiradékot, mely arányaiban magas telítetlen zsírsavakat jelent, ami kedvező élettani hatásokat von maga után. Fehérjék szempontjából az olajos magvak növényi fehérjeforrásaink kiemelkedő képviselői, ebből adódóan a vegetáriánus táplálkozást folytatók számára, illetve a magasabb fehérjeszükségleteket igénylő állapotokban kifejezetten ajánlott a fogyasztásuk. Szénhidráttartalmuk tekintetében nagyrészt keményítőről, illetve élelmi rostokról beszélhetünk. A mikrotápanyagok vonatkozásában bővelkednek ásványi anyagokban, illetve vitaminokban egyaránt. Ásványi anyagok közül magnézium, kalcium, kálium, foszfor, cink, mangán és vas található meg bennük nagyobb mennyiségben. A magnézium például a vérnyomás szabályozásában is közreműködő ásványi anyag. Az olajos magvak és az ezekből kinyert olajok, a vitaminok csoportjain belül gazdagok a B-vitamin-csoport tagjaiban, valamint az antioxidáns E-vitaminban, mely antioxidáns létéből fakadóan semlegesíti a szervezetben képződött szabadgyököket. Megemlítendő, hogy a zsírban oldódó vitaminok, mint pl. az A-, a D-, az E-, illetve a K-vitamin felszívódásához, tárolásához nélkülözhetetlen a megfelelő minőségű és mennyiségű zsiradékbevitel, melyhez az olajos magvak fogyasztásával hozzájárulhatunk. Továbbá tartalmaznak számos növényi vegyületet, úgynevezett szterolokat, fitonutrienseket, melyek fontosak a szív egészségéhez.

Részletek: www.webbeteg.hu/cikkek/fogyokura/17230/az-olajos-magvak-szerepe-a-taplalkozasban

Németh Zsolt 2 2017.07.09. 22:14:23

@Zsíros Bödön: Tisztelt Napichart!

Egészségügyi témában klikkvadászat miatt megtéveszteni, félrevezetni az olvasókat rendkívül káros, etikátlan és visszataszító. Ha tájékozatlanságból fakad, az sem mentség.

A MINIMUM az lenne, hogy veszi a cikk szerkesztője a fáradtságot és javítja a hibáját.

Nem disznózsírról beszélünk, hanem olajos magvakról, amelyek nagyon nagy mértékben tartalmaznak ESSZENCIÁLIS AMINOSAVAKAT , egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat.

Ezekre a növényi zsírokra nem lehet szigorú általános limiteket megfogalmazni.

Pl: napi egy evőkanál dió olaj elfogyasztása védi a szív és érrendszert, csökkenti a koleszterin szintet.

Napi egy evőkanál tökmag olaj elfogyasztásával megelőzhető a prosztata megnagyobbodás és a véd a prosztatarákkal szemben.

Tessék utána nézni a témának alaposan + megnézni hány darab magból lehet kisajtolni 1 evőkanálnyi olajmennyiséget. Elárulom jó sokból.

Ezektől a zsíroktól nem fogy senki elhízni (nyilván extremitásba nem szabad esni).

Németh Zsolt 2 2017.07.09. 22:15:21

Tisztelt Napichart!

Egészségügyi témában klikkvadászat miatt megtéveszteni, félrevezetni az olvasókat rendkívül káros, etikátlan és visszataszító. Ha tájékozatlanságból fakad, az sem mentség.

A MINIMUM az lenne, hogy veszi a cikk szerkesztője a fáradtságot és javítja a hibáját.

Nem disznózsírról beszélünk, hanem olajos magvakról, amelyek nagyon nagy mértékben tartalmaznak ESSZENCIÁLIS AMINOSAVAKAT , egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat.

Ezekre a növényi zsírokra nem lehet szigorú általános limiteket megfogalmazni.

Pl: napi egy evőkanál dió olaj elfogyasztása védi a szív és érrendszert, csökkenti a koleszterin szintet.

Napi egy evőkanál tökmag olaj elfogyasztásával megelőzhető a prosztata megnagyobbodás és a véd a prosztatarákkal szemben.

Tessék utána nézni a témának alaposan + megnézni hány darab magból lehet kisajtolni 1 evőkanálnyi olajmennyiséget. Elárulom jó sokból.

UI:
elnézést az előbb rosszul küldtem el.