Biztos, hogy ide akarsz utazni? Térképen a világ legveszélyesebb országai

2017. november 24. 16:50 - Napi Csárt

Az International SOS and Control Risks idén is összegyűjtötte, hogy a világ országaiba való utazás mekkora veszélyeket rejt a nyaralni vágyóknak. Az eredmények alapján érdemes lehet átgondolni, ki, merre tervezi az utazgatásait.

A zöld szín alacsony veszélyt takar, a citromsárga közepest, a narancs magasat, a piros szín rendkívül magasat, míg a barna gyorsan változó kockázatokat takar. A térkép alapján elmondható, hogy Európa országaiban szinte mindenhol alacsony a biztonsági kockázat, ugyanez igaz az USA-ra és Kanadára is. Délebbre és keletebbre mozdulva azonban a földtekén látványosan torzul a helyzet. Ezért, aki Afrikába vagy Ázsiába utazna, kösse fel a nadrágját, és a lehető legkörültekintőbben járjon el az utazás megszervezésekor.

Ja, és azt se hagyjuk szó nélkül, hogy Magyarország mennyire zölden virul ott a térkép közepén, úgyhogy hurrá és pacsi.

mostdangerouscuntys.jpg

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://napicsart.blog.hu/api/trackback/id/tr7813370227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.25. 07:02:57

Az Egyesült Államok biztonságos úgy általában, csak ha valami gebasz van, akkor embereket lőnek halomra hirtelen vagy fegyverrel rabolnak ki egy boltot. Attól is függ hova megy az ember...
New York biztonságos lett, felszámolták a bűnözés nagy részét, de azért naponta ölnek meg embereket ott, igaz, hatalmas város és nem elsősorban turisták az áldozatok, de mondjuk San Franciscoról is azt hiszik az emberek, hogy szuper barátságos hely, tele tech cégekkel, képzett mérnökökkeo, közben a város tele van agresszív hajléktalanokkal, akik odaszarnak mindenhova az utcára tényleg durván nyomulnak, veri a farkukat a sarkon. De a városvezetés ultraliberális és nem tesznek ez ellen semmit.
Washingtonban, Bostonban is kurvamagas az emberölések száma. Baltimore-ról nem is szólva.
Miamiban is bármi megtörténhet az emberrel.
Azért az Egyesült Államokban messze magasabb az emberölések száma, mint Európában, szerintem indokolatlan a zöld jelzés nekik.

0rdas 2017.11.26. 00:42:59

Mondja már el nekem vki, hogy Szlovákia miért sárga?

2017.11.26. 01:04:44

@0rdas: mert ugyanúgy drogkartellek gyilkolnak le egész falvakat a Tátrában, mint Mexikóban, ami szintén sárga...
Talán mert semmi értelme az ilyen térképeknek.
Brazíliát sikerült barnára színezni, ami semmit se jelent. A fegyveres rablás, gyilkosság mindennapos arrafelé.

Girhes Joe 2017.11.26. 03:29:59

@karandash:

Hogy a tótoknál esetleg inzultus ér magyarként, azt még érthetném is (persze nem Mexikóval pariban), na de Grönland mitől sárga? Tél Tábornokot is veszélyforrásnak tekintették? De akkor Kanada mitől zöld? Hát ennyit a hitelességről.

Girhes Joe 2017.11.26. 03:31:55

@karandash:

Detroitot nem is említetted. Az jelenleg olyan, mint a 80-as évek New Yorkja, vagy azelőtt Chicago.

Girhes Joe 2017.11.26. 03:35:18

@Online Távmunkás:

Meg Dél-Afrika? Főleg, ha fehérnek született az ember?

2017.11.26. 04:12:03

@Girhes Joe: Chicago ma is egy bűnözőfészek. Naponta lőnek agyon több embert. 2015-ven 468, 2016-ban 752 gyilkosság volt Chicagoban.
Detroit meg kezd picit biztonságosabbá válni, mert a lakosság jó része elköltözött mára, a bűnözés és munkahelyek hiánya miatt, így a bűnözőknek egyre kevesebb célpontja marad, ergo csökken a bűnözés valamelyest.

Ja, Dél-Afrika is zöld, ami egy vicc.

bkkzol 2017.11.26. 05:28:04

Valóban egy értelmetlen térkép.
Az Egyesültállamok valószínű ezért zöld ,mert ők csinálhatták, vagy csináltathatták a térképet.
Brazíliának azon részei biztonságosak az ember lakta területeken ahol "rezervátumokat" építettek. Olyan szállodák, lakóparkok, üdülő övezetek ami el van kerítve, őrzött.
Dél -Afrikában tombol az "antiapartheid" ......

2017.11.26. 05:40:31

@Girhes Joe: Kanadában kb. 1.6-1.7 emberölés jut 100000 lakosra. De hatalmas területi különbségek vannak. Északabbra, Nanavut meg Yukon területeken ahol sok alkesz őslakos (First Nation) indián él, ott olyan emberölési ráta van, mint a durvább közép-amerikai államokban. Délebbre meg sokkal kevesebb.
Az USA gyilkossági rátája kb. 4.8, ami kb. 4-szer magasabb, mint a magyar, szlovák vagy kanadai átlag. De ott is nagy területi különbségek vannak. Washintgon D.C., Oakland, Chicago, Detroit, St. Louis durva helyek, ahol nagyon magas az emberölési ráta.

vergyula 2017.11.26. 07:16:46

Mivel nincs említve, hogy milyen veszélyről van szó, Ausztrália nyugodtan lehetne piros. Szinte minden ízeltlábú, hüllő, csalánozó halálos csípésre képes. Ha őket megúszod, esetleg megesz egy krokodil, vagy leboxol egy kenguru.

Ahogy látom Dél-Afrika ugyanolyan biztonságos, mint Magyarország.....vagy fordítva :D

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.26. 08:05:40

Ez nem lehet igaz!

Én úgy tudom a ballib médiákból, hogy a világ leveszélyesebb országa Magyarország. Ott a rettenetes cigány Zorbán fasisztakommunista diktatúrája van hatalmon, mindenhol kerítések vannak, a szabad mozgás tilos, s aki mégis mozog, azt letartóztatják, nincsenek balfékek és egyensúlyok, további minden 10 diákból átlag 11 éhesen zuhan ki padból.

vergyula 2017.11.26. 09:07:13

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Áh, már értem miért vagyunk Dél-Afrikával egy csoportban. :D

Klemmy 2017.11.26. 09:12:05

Légből kapott baromság az egész. Szlovákia pont ugyanolyan biztonságos, mint Magyarország. Kazahsztánban pedig szintén tökéletes a közbiztonság. Valami amerikai hülye találhatta, ki anélkül, hogy ismerne bármit.

Szaktanár 2017.11.26. 09:20:58

@karandash: igen, én is pont rá akartam kérdezni, h az usa mitől lett zöld, amikor évente elér minket 1-2 tömegmészárlás híre, és kb 3-4 havonta "kisebb" lövöldözéseké. konkrétan egy háborús övezetté vált.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.26. 09:32:14

Vicces a térképen, hogy Kubában rosszabb a közbiztonság, mint az USA-ban.

A valóságban: ha egy amerikai nagyvárosban éjszaka sétálsz, akár bele is halhatsz, míg Kubában alegrosszabb ami történhet, hogy követni kezd egy prosti.

vergyula 2017.11.26. 09:40:43

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: mondjuk abba is bele lehet halni, bár lehet, hogy csak hosszútávon. :)

Ben Franklin 2017.11.26. 10:03:04

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: amerikában nagyon változó

a kisvárosokban sok helyen be se zárják az ajtót, generációként van egy gyilok v. súlyos bcs.

a nagyvárosokban meg negyedfüggő

Miamiban pont a kubaiak meg a puerto ricoiak lakta negyedek életveszélyesek, akár nappal is.

kvadrillio 2017.11.26. 10:36:33

Lelőtte társát egy olasz vadász....

az ilyen képzett vadászoknak, nagyon magas a találati pontosságuk ! ha-ha-ha...

Brix 2017.11.26. 11:18:32

Dél-Afrika egyértelműen a piros kategória. Ott fényes nappal kirabolnak a szálloda előtt. Az USA, inkább a sárga kategória. Nem ismeretlen a turisták elleni erőszakos bűncselekmény sem, sajnos... A bűncselekmények 50%-át a lakosság etnikai kompozíciójának kb 13-14%-át kitevő afroamerikai lakosság követi el. Ha az erőszakot - és nemi erőszakot nézzük, még magasabb az arány...
MInél " fehérebb", és európaibb kultúrájú egy ország, annál biztonságosabb. Ez alól Japán kivétel , amely talán még Európánál is bizonságosabb...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2017.11.26. 11:37:56

Észak-Koreában ha minden szabályt betartasz turistaként, akkor a világ legbiztonságosabb országa! :) Hiszen még helyi vezetőt is kapsz magad mellé, aki minden lépésedre vigyáz! :)

Ellenvélemény_ 2017.11.26. 11:47:33

Nigéria lemaradt a "very high risk" kategóriájú, pirossal jelölt országok sorából. Pedig a Boko Haram szabályos népirtást végez ott! Kérdés, hogy az International SOS and Control Risks miért hagyta le? Meggondolatlanság volt, esetleg figyelmetlenség, vagy az amerikai külügyminisztérium inkompetenciája.

kvadrillio 2017.11.26. 12:11:13

EZ A SZALÁÁMI, EGY ROPPANT NYUGODT ÜRGE ! ÉS FŐLEG...., TUDJA, HOGY MIRE KÉPES !!! :o)))Külföld :: 2017. november 26. 09:26 :: 9 hozzászólás Iráni parancsnokhelyettes: ha Európa fenyegetést jelentene, megnövelnénk a rakétáink hatótávolságát Ha Európa veszélyezteti Iránt, Teherán kétezer kilométernél hosszabbra növeli rakétáinak hatótávolságát - jelentette ki szombaton Hosszein Szalami, az iráni forradalmi gárda parancsnokhelyettese, akit a Fars hírügynökség idézett szombaton. A dandártábornoki rangot viselő Szalami kifejtette: ha Irán eddig kétezer kilométeren belül tartotta rakétáinak hatótávolságát, azt nem technológiai hiányosság miatt tette, hanem azért, mert "stratégiai doktrínát" követ. Zoom Teherán ugyanis eddig nem érezte, hogy Európa veszélyt jelentene számára, de ha Európa mégis fenyegetné Teheránt, meghosszabbítja a hatótávolságot - tette hozzá Szalami. Mohammad Ali Dzsafari, a Forradalmi Gárda vezetője október végén egy teheráni konferencián bejelentette, hogy Ali Hamenei iráni legfelsőbb vezető - aki egyben a hadsereg főparancsnoka is - 2000 kilométerre korlátozta az iszlám köztársaságban gyártott ballisztikus rakéták hatósugarát. Ez azt jelenti, hogy az iráni rakéták csak közel-keleti célpontokat képesek elérni. Izrael és több térségbeli amerikai katonai támaszpont is 2000 kilométeren belül található. Dzsafari szerint ez a kapacitás egyelőre elég. Zoom Amerikai elemzők tartanak az iráni fejlesztésektől Szakértők szerint Dzsafari nyilatkozatának egyik célja az lehetett, hogy eloszlassa az iráni rakétaprogrammal kapcsolatos újabb aggodalmakat. Teherán szeretné ugyanis elkerülni, hogy egy kalap alá vegyék Észak-Koreával, amely nukleáris és rakétaprogramjával az Egyesült Államokat fenyegeti. Az iráni hatóságok többször hangsúlyozták, hogy az iszlám köztársaság észak-koreai technológián alapuló rakétaprogramja - amely a Forradalmi Gárda hatáskörébe tartozik - kizárólag védelmi célokat szolgál. (MTI)
Forrás: kuruc.info/r/4/179830/

kvadrillio 2017.11.26. 12:11:57

@kvadrillio: ...MEREZ....ILYEN...ECCERŰŰŰ ! :o)

fillérbaszó vadász 2017.11.27. 08:50:08

@karandash: "Talán mert semmi értelme az ilyen térképeknek."
Hát igen. Olyan "statisztika" ami azt hozza ki, hogy Dél-Afrikai Köztársaság biztonságosabb, mint Szlovákia, ott már csak mosolyogni lehet.

Volt hasonló (politikailag kozmetikázott) térkép, ami azt mutatta, hogy az adott ország mennyire demokratikus. Zöld volt a hú de demokratikus ország, piros meg mondjuk Észak-Korea.
Magyarország (meg úgy a v4-ek a Cseheken kívül) sárgát kapott, a kődobáló gyerekeket néha lelővő Izrael viszont zöldet kapott. Persze Német, Francia és Usa is. Szaud Arábia is is sárga volt, mint Lengyelország vagy Magyarország.
Na az a térkép is érdekes. Realitása zéró, de legalább nevettünk egyet.

Berelhetoreklamfelulet 2017.11.29. 11:53:52

Jah amúgy Brazilnak simán pirosnak kéne lennie, ott kb. nincs közbiztonság...
süti beállítások módosítása